Bu araştırmada devlet okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan erkek okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin karşılaştığı sorunları ortaya koyma amaçlanmıştır. Katılımcıların cinsiyet, yaş, medeni durum, kıdem yılı, mezuniyeti, çalıştığı yaş grupları ve okul türü de bu amaç doğrultusunda değerlendirilmektedir. Yapılan çalışma erkek okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin sorun tanımlamalarını tarama araştırma deseni ile belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın evrenini Mersin ili Toroslar ilçesinde devlete bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapmakta olan 263 okul öncesi eğitim öğretmenleri oluşturmuştur. Örneklemi; bu evrende ulaşılabilen tüm bireyler oluşturmuş olup evrenin %90 ına ulaşılmıştır. Araştırma, Toroslar ’da kamuya bağlı anasınıfı ve bağımsız anaokullarında çalışan 236 öğretmenle yapılmıştır. Veri toplama sürecinde araştırmacı tarafından geliştirilen okul öncesi öğretmenleri için yarı yapılandırılmış “Öğretmen Görüşme Formu” kullanılmış. 5 erkek 5 kadın öğretmene Öğretmen görüşme formu uygulanmıştır. Forma istinaden erkek okul öncesi öğretmenlerinin sorunları belirlenmiş ve anket oluşturulmuştur. Oluşturulan anket formu 10 öğretmen üzerinde uygulanarak anket ile ilgili genel bir geri dönüt bildirimi alınmıştır. Geri dönütlere göre tekrar anket üzerinde düzeltmeler yapılmış daha sonra 5 uzman görüşü de alınarak anket maddeleri belirlenmiştir. Araştırma sonunda elde edilen verilere göre öğretmenler genel olarak; teneffüs ihtiyaçlarını, ikili öğretimdeki sabah ve öğleye öğrencilerin dengesiz dağılım durumlarını, velilerin okul öncesi eğitim hakkında yeterli bilgiye sahip olmamalarını, öğretmenler arasında kıyaslama yapmalarını, velilerin okul öncesi eğitimi kadın işi olarak görmelerini ve velilerin okul öncesi eğitimi bakım hizmeti olarak görmelerini sorun olarak gördükleri belirlenmiştir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin, velilerin okul öncesi eğitimi kadın işi olarak görmesi, bakım hizmeti olarak görmesi ve öğretmenler arasında kıyaslama yapma durumlarını erkek okul öncesi öğretmenlerinde daha çok sorun olarak gördükleri sonucuna ulaşılmıştır.
Okul öncesi eğitim erkek okul öncesi öğretmeni okul öncesi eğitim sorunları
In this research, it is aimed to prove the problems of male teachers who work at public preschool institutions. Participants ages, genders, marital status, seniority year, graduations, age groups they work and the school types are also evaluated in accordance with this purpose. The study which was done is aimed to define the male preschool teachers problems with scanning research pattern. 263 preschool teachers who work at state bound preschool institutions in Mersin in Toroslar comprise the universe of the research. All of the individuals who could be reached in this universe composed the sampling and %90 of the universe was reached. The research was done with 236 teachers who work at state bound nursery schools and independant nursery schools in Toroslar. In data collection process, teacher interview form which was semi developed by the researcher for the preschool was used. Teacher interview form was applied to 5 male teachers and 5 female teachers. Referring to form, problems encountered by male preschool teachers were determined and the survey was composed. By applying the survey forms on 10 teachers, general feedback was received. According to feedbacks, corrections were done on the survey, after words by the help of 5 professional pinions survey items were created. According to the datas obtained after research; teachers generally consider the need of break, unbalanced dispersion of students in dual education, parents insufficient informations about preschooleducation, parent’s comparisons among teachers, their views about preschool education as womens work and maintenance service as a problem.
Preschool education male preschool teacher preschool education problems
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Aralık 2020 |
Kabul Tarihi | 15 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Milli Mücadele'nin 100. Yılı Özel Sayısı |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences