Lisans: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sanat Tarih: 2002
Yüksek Lisans: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanat Tarihi: 2010
Doktora: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanat Tarihi: 2016
Doçentlik: İslam Tarihi ve Sanatları: Türk İslam Sanatları: 2021
2008 yılında Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Antropoloji Bölümü'nden mezun olan Dr. Öğr. Üyesi Sibel Önal, 2017 yılında Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Fizik Antropoloji programında doktorasını tamamladı. 2014 yılından beri mezun olduğu bölümde çalışmaktadır. Ergonomi, kent ergonomisi, beden algısı ve ekoloji üzerine dersler vererek çalışmalarını sürdürmektedir.
Ankara’da doğdu. İlk, orta ve lise öğrenimini Ankara’da tamamladı. 6 yaşında darbuka ile tanışarak babasının bağlama ile çaldığı melodilere eşlik etti. 10 yaşında uzun sap bağlama çalmaya başladı. Üniversiteye hazırlık dönemlerinde çeşitli sanatçılarla sahne aldı. 1998 yılında merhum Coşkun GÜLA ve Bircan PULLUKÇUOĞLU’ ndan bağlama ve Türk Halk Müziği şan dersleri aldı.
2003 yılında Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği bölümünden mezun oldu.
2005 yılında Ankara’da özel bir okulun lise, ortaokul, ilkokul bölümlerinde müzik öğretmenliği yaptı. Sonraki yıllarda aynı okulun fen lisesi ve anaokulu biriminde müzik öğretmenliği, tören komitesi koordinatörü ve ritim grubu sorumlusu olarak görev yaptı.
2006 yılında 2010 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitimin Kültürel Temelleri Güzel Sanatlar Eğitimi tezli yüksek bölümüne girmeye hak kazandı.
Prof. Dr. Sedat SEVER ile Çocuk Edebiyatı Araştırmaları, Sanat Eğitimi Sürecinde Çocuk Yazını
Prof. Dr. Cahit KAVCAR ile Edebiyatta Eleştiri
Prof. Dr. Ayşe ÇAKIR İLHAN ile Sanat Akımları ve Kuramları, 1950 Sonrası Sanat Akımları
Prof. Dr. Nezihe ŞENTÜRK ile Türkiye’de Müzik Eğitimi ve Sorunları, Cumhuriyet Döneminde Müzik Eğitim Politikaları üzerine çalışmalar yaptı.
“İlköğretimde Uygulamalı Ritim Eğitiminin Öğrencilerin Müzik Derslerine İlişkin Tutumlarına Etkisi” adlı yüksek lisans tez çalışmasıyla mezun oldu.
2009 yılında Milli Eğitim Bakanlığı kadrolu müzik öğretmeni olarak Kastamonu’nun Araç ilçesine atandı. Aynı yıl İstanbul Kenan Evren Kışlasında kısa dönem erbaş olarak vatani görevini yerine getirdi.
2011 yılında Ankara’ya tayini çıktı. 2014 yılında girdiği seçme sınavlarını kazanarak Türkiye’nin ilk Bilim ve Sanat Merkezi olan Yasemin Karakaya Bilim ve Sanat Merkezine kadrolu öğretmen olarak atandı.
2014 yılında Ankara Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi İslâm Tarihi ve Sanatları Türk Din Mûsikîsi bölümü doktora programına girmeye hak kazandı.
Prof. Dr. Bayram AKDOĞAN ile Türk Müziği Solfej
Yard. Doç. Dr. Ruhi KALENDER ile Türk Müziğinde Usûller, Beste ve İmlâ Çalışmaları
Doç. Dr. Cenk GÜRAY ile Türk Din Mûsikîsi Eserlerinin Analizi, Bağlamada İleri Düzey İcra Çalışmaları üzerine çalışmalar yaptı. “İmam Hatip Lisesi Öğrencilerinin Dinî Mûsikî Derslerine Yönelik Tutumları” adlı doktora tez çalışmasıyla mezun oldu.
Mustafa Günay, 1995 yılından bu yana Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Felsefe Grubu öğretmenliği bölümünde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. Araştırma ve ilgi alanları: Hermeneutik, insan ve kültür felsefesi, tarih felsefesi, felsefe-edebiyat ilişkileri, Cumhuriyet döneminde felsefe. Yazıları bu güne kadar Felsefe Tartışmaları, Doğu Batı, Kaygı, Cumhuriyet Kitap, Varlık, Kitaplık, Mesele gibi dergilerde yayınlandı. Çeşitli felsefe sempozyumlarında bildiriler sundu. 2004 yılından bu yana ÖZNE dergisinin genel yayın yönetmenliğini sürdürmektedir.
Kitapları:
Felsefe Tarihinde İnsan Sorunu(2003),
Süregiden Felsefe Üzerine Bir Deneme (2004),
Metinlerle Felsefeye Giriş (2004),
Arslan Kaynardağ’a Armağan-Türkiye’de Felsefenin Kurumlaşması Editör:(2006),
Cumhuriyet Döneminde Felsefe Tarihçiliği (2005),
Hierapolisli Bir Filozof Epiktetos, Editör. Haluk Erdem-Mustafa Günay (2014),
Felsefe ve Edebiyat, Editör. Mustafa Günay-Ali Osman Gündoğan (2014),
Felsefede Elli Yıl-Doğan Özlem Sempozyumu Bildirileri, Editör. (2016),
Urlalı Bir Filozof Anaksagoras, Editör. İoanna Kuçuradi-H.Haluk Erdem-M. Günay, (2018),
Eğitim Felsefesi, (2018),
Eğitimde Ahlak ve Etik, (2020),
Gezgin Filozof Uluğ Nutku, Editör. M. Günay, (2020),
Bir Felsefe Feneri: Vehbi Hacıkadiroğlu, Editör. M. Günay-Mehmet Akay (2021),
Felsefenin Aydınlık Yüzü Bedia Akasu, Editör. M. Günay, (2021),
Şiire Felsefeyle Yönelmek, (2022).
Graduating from Hacettepe University’s Faculty of Letters, Department of American Culture and Literature in 1996, Prof. Dr. Arda Arikan completed his Ph.D. at Penn State University’s Science, Technology, and Society program in 2002 with his dissertation on the professional development of foreign language instructors from a Postmodern narrative study perspective. He is currently employed at Akdeniz University’s Faculty of Letters, Department of English Language and Literature. He continues his studies as a generalist by reading and writing on education, literature, and culture.
Graduating from Hacettepe University’s Faculty of Letters, Department of American Culture and Literature in 1996, Prof. Dr. Arda Arikan completed his Ph.D. at Penn State University’s Science, Technology, and Society program in 2002 with his dissertation on the professional development of foreign language instructors from a Postmodern narrative study perspective. He is currently employed at Akdeniz University’s Faculty of Letters, Department of English Language and Literature. He continues his studies as a generalist by reading and writing on education, literature, and culture.
1977 yılında Manisa’nın Salihli ilçesinde doğdu. 2000 yılında Çukurova Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nden mezun oldu. 2003’te bilim uzmanı, 2007’de aynı üniversitenin Sosyal Bilimler Enstitüsü Yeni Türk Dili Anabilim Dalı’ndan Doktor unvanı aldı. Lisansüstü eğitimi devam ederken 7 yıl Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilköğretim okullarında Türkçe Öğretmeni olarak görev yaptı. 2014 yılında Türkçe Eğitimi alanında Doçent, 2020 yılında ise aynı alanda Prof. Dr. unvanını aldı.
Mersin Üniversitesi Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi’nin (TUAM) kurucu müdürlüğünü yaptı. Aynı üniversitenin Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yabancı Dil olarak Türkçenin Öğretimi Yüksek Lisan Programı’nı kurdu.
TABİTAK – SOBAG’ın desteklediği 4 adet 1001, 1 adet 1002, 1 adet 1003 projesinde yürütücü; 2 adet 1001 projesinde danışman ve TÜBİTAK – EEEAG’nin desteklediği 1 adet 1005 projesinde ise yine yürütücü olarak görev aldı. TÜBİTAK – BİDEB’in 2224-A Yurt Dışı Bilimsel Etkinliklere Katılımı Destekleme Programı, 2229 ve 2237 Bilimsel Eğitim Etkinliklerini Destekleme Programları ile 2219 Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı destekleriyle eğitimler düzenledi, koordinatör ve katılımcı olarak çok sayıda bilimsel çalışmalar yürüttü.
Çalışma konuları arasında sözlükbilimi, derlem dilbilimi ve Türkçenin öğretimi yer almaktadır.
Hâlen Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü’nde akademik çalışmalarını yürütmektedir. (http://ozkanbulent.com)
Prof. Dr. Cahit Epçaçan, Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisans eğitimini İnönü Üniversitesinde, Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi alanında yüksek lisans (1999) ve Türkçe Eğitimi alanında doktora (2010) eğitimlerini Atatürk Üniversitesinde tamamladı. 2014 yılında Türkçe Eğitimi alanında Doçent unvanını aldı. Hâlen İstanbul Medeniyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümünde görev yapan Prof. Dr. Cahit Epçaçan'ın ulusal ve uluslararası dizinlerde taranan dergilerde yayımlanmış çok sayıda makalesi mevcuttur. Prof. Dr. Cahit Epçaçan'ın araştırma alanları arasında Türkçe eğitimi yer almaktadır.
ASSOCIATE PROFESSOR FABIO L. GRASSI
Assoc. Prof. Dr. Hüseyin Okur Editor-in-Chief of Kocaeli Journal of Theology Kocaeli University Faculty of Theology, Department of Islamic Law huseyin.okur@kocaeli.edu.tr 0505 233 94 64
Doç. Dr. Elife AKİŞ
1999 yılında İstanbul Üniversitesi, İktisat Fakültesi, İktisat Bölümü’nden mezun oldu. 2000 yılında İstanbul Üniversitesi’nde İktisat Fakültesi, İktisat Bölümü, İktisat Politikası Anabilim Dalı’nda Araştırma Görevlisi olarak çalışmaya başladı. İstanbul Üniversitesi İktisat Politikası Yüksek Lisans Programı’ndan 2002 yılında mezun oldu. İstanbul Üniversitesi İktisat Ana Bilim Dalı’nda “Küreselleşme Sürecinde Türkiye’nin Uluslararası Rekabet Gücü: Türk Beyaz Eşya Sanayii İçin Bir Uygulama” konulu tez çalışması ile 2008 yılında doktorasını tamamladı. 2021 yılı Mart ayında Makro İktisat doçentlik bilim alanından Doçentlik ünvanını aldı. Halen İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi İktisat Bölümü’nde öğretim üyesi olarak çalışmalarına devam etmektedir.
Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.