1968 Kütahya
After graduating from Gaziantep High School in 1989, I graduated from Marmara University Business Management & Administration English department in 1995. I got my Master's Degree in Economics from Çukurova University in 1998 (with Prof. Dr. Neşe ALGAN titled the thesis on government support to SMEs), and my PhD in 2004 (The effect of Social Security on private savings with Prof. Dr. Mahir FİSUNOĞLU, Influence of Social Security on private savings in the World and in Turkey). I completed my thesis titled pension systems. In 2004, I started my job as an Assistant Professor in the Department of Economics, Faculty of Economics and Administrative Sciences, Gaziantep University. I visited the University of L'Aquila in Italy in 2005 and the University of Lodz in Poland in 2014 within the framework of the faculty exchange program.
Between 2005-2008, I worked as the Deputy Dean of the Faculty of Economics and Administrative Sciences of Gaziantep University and as the Erasmus Department Coordinator of the Department of Economics between 2005-2014. In 2015, I received the title of university associate professor in the field of Microeconomics. My duty as the head of the Department of Economic Theory, which started in 2018, continues. I received the title of Professor in 2021.
Courses: Ekon 203 Microeconomics I, Ekon 204 Microeconomics II, Econ 101 Introduction to Economics (for engineering faculty students), Ekon 191 Introduction to Microeconomics (for Business Administration students), Ekon 351 Econometrics, Econ 317 Globalization and Economic Crises, Ekon 542 Current Economic Problems, Ekon 501 Microeconomic Theory, Ekon 601 Advanced Microeconomic Analysis
Web
Born in 1978 in Nizip, Gaziantep, Şener completed her undergraduate studies in Health Education at Ankara University and in Sociology at Atatürk University. She holds two master’s degrees: one in Health Management from the Institute of Health Sciences at Ankara University, and another in Curriculum and Instruction from the Institute of Educational Sciences at the same university. She earned her Ph.D. in Management and Organization from Süleyman Demirel University. She is currently a student in the Department of Philosophy at Anadolu University, where her academic interests focus on the intersection of management with sociology, history, and philosophy. Between 2002 and 2005, she served as an instructor at the Ankara Gevher Nesibe Health Education Institute, and from 2005 to 2015 at Muğla Sıtkı Koçman University, Faculty of Health Sciences. Since 2015, she has been a faculty member in the Department of Business Administration at Kırşehir Ahi Evran University, specializing in Management and Organization. In 2021, Şener received the title of Associate Professor in “Management and Strategy.” She is the author of the books Organizational Revenge, Virtue from Organizational Theory to Organizational Behavior, and A Trilogy in Pursuit of Civic Virtue: Compliance, Morality, Voice. She has also served as editor of the volumes Knowledge Management in the Digital Age: Concepts, Theories and Applications, Industry 4.0 Paradigm: The Digital Transformation of Business Functions, and Women and Family.
İstanbul Medipol Üniversitesi Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi'nde Prof. Dr. öğretim üyesi olarak görev yapan Gülhan Benli, 1991 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi Mimarlık Bölümü'nde Lisans eğitiminin tamamlamasının ardından Rölöve Restorasyon Bölümlerinde yüksek lisans ve doktora derecelerini tamamlamıştır. Sit alanları ve tarihi yapıların belgelenmesi, korunması ve onarımı konularında araştırmalar yapan Benli, kentsel tasarım, 3 boyutlu tarama teknolojisi ile rölöve alımı ve sayısal belgeleme teknikleri konularında çalışmalar yapmaktadır. Akademik araştırmalar kapsamında 40 makale, 7 kitap bölümü ve “Kültürel Miras Alanlarında Analiz Yöntemleri” konulu kitap yayınlayan Benli, pek çok ulusal ve uluslararası projelerde yürütücü olarak görev almıştır.
Web
Hacı İbrahim Delice; 01.04.1964 Sivas'ın Yıldızeli ilçesine bağlı eski adıyla Kızıllı yeni adıyla Cumhuriyet köyü doğumlu. İlk öğrenimini köyü Kızıllı Köyü İlkokulu'nda, orta ve tahsilini de 1979 yılında Sivas'da İmam Hatip Lisesi'nde okudu.
1984 yılı Selçuk Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü mezunu. 1985 - 1989 yılları arası Konya'da Akşehir Reis Lisesi'nde, 1990 yılında da Sivas İmam-Hatip Lisesi'nde Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği yaptı.
1990'da Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü'nde araştırma görevlisi olarak göreve başladı. 1996 yılında Cumhuriyet Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Yeni Türk Dili Anabilim Dalı'nda yardımcı doçent; 2004 yılında doçent; 2009 yılında da profesör oldu.
1992 yılında yüksek lisansını Prof. Dr. Bilal Yücel'in danışmanlığında Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde, 1996 yılında da doktorasını Prof. Dr. Ahmet Buran'ın danışmanlığında Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde tamamladı.
1991 - 1993 tarihleri arası Cumhuriyet Üniversitesi Rektörlük Türk Dili Bölümü Türk Dili Anabilim Dalı'nda, 1993 - 1995 tarihleri arası da Fırat Üniversitesi İnsani ve Sosyal Bilimler Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Yeni Türk Dili Anabilim Dalı'nda Öğretim Üyesi olarak görev yaptı.
2009 - 2010 yılları arası Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Çağdaş Türk Lehçeleri Bölüm Başkanlığı, yine aynı fakültenin Edebiyat Bölümü Oğuz Grubu Şiveleri Anabilim Dalı Öğretim Üyeliği, yine 2011 - 2012 yılları arası Tunceli Rektör Yardımcılığı, 2012 - 2014 yılları arası da aynı üniversitenin İletişim Fakültesi Dekanlığı görevlerinde bulundu.
2014'de 2547 sayılı kanunun 40/b maddesi uyarınca Bartın Üniversitesi'ne
görevlendirilen Prof. Dr. Hacı İbrahim Delice, 18.08.2017 tarihinde Yüksek Öğretim Kurulu kararıyla yeniden Bartın Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dekanlığına vekaleten atanmıştır.
Orta seviyede Farsça, başlangıç seviyesinde İngilizce ve Arapça bilen Prof. Dr. Hacı İbrahim Delice, evli ve üç çocuk babasıdır.
Web
Dr. Mehmet Başaran is a postdoctoral researcher at the STEM Education Center, University of Minnesota. He also serves as an Associate Professor at Gaziantep University’s Faculty of Education, specializing in Curriculum and Instruction. He completed his Ph.D. at Gaziantep University, focusing on the applicability of the STEM approach in preschool education, and holds an M.S. in Curriculum and Instruction with a Teaching Certificate from İhsan Doğramacı Bilkent University. During his master’s, he had a short visit to the University of Cambridge for the PGCSE Secondary Mathematics program. He earned his undergraduate degree in Mathematics from Hacettepe University.
Dr. Başaran’s research interests lie in the areas of STEM program development, teacher education, and international schools, with a particular focus on early childhood STEAM education. He has made significant contributions through his work on computational thinking, coding skills assessment, and project-based learning for preschool children. His expertise is reflected in his involvement with several prestigious journals.
He has held visiting professor positions at various universities, including Zielona Gora University in Poland, Hasan Kalyoncu University, and Jordan University, reflecting his international experience in education. Furthermore, Dr. Başaran has been actively engaged in numerous national and international research projects, securing grants from prominent organizations such as the European Union and TÜBİTAK. His ongoing projects focus on STE²AM education, the integration of digital tools in early education, and the development of innovative teaching methods.
In addition to his academic achievements, Dr. Başaran is the founder of Dünyatek Bilişim Teknoloji A.Ş., a company dedicated to information technology solutions. His numerous awards, including the 2023 Science Award from Gaziantep University and TÜBİTAK recognition, underscore his leadership in educational research and innovation.
Web
1983 yılında Ankara’da dünyaya geldi. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde öğrenci olduğu yıllarda Türk din mûsikîsi alanında çalışmalara başladı. Mezuniyetinden sonra aynı üniversitenin Sosyal Bilimler Enstitüsünde yüksek lisansa başladı ve 2010 yılında “Ruhi Kalender’in Hayatı, Eserleri ve Mûsikî Hakkındaki Görüşleri” isimli tezi ile bilim uzmanı oldu. 2013 yılında “Kitâbü Keşfü’l-Hümûm ve’l-Kürab fî Şerhi Âleti’t-Tarab (Edisyon Kritik ve İnceleme)” isimli tezini sunarak doktorasını tamamladı. Doktora sürecinden sonra hazırladığı akademik çalışmaları ile 2017 yılında doçent unvanı aldı. Halen, Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı, Türk Müziği Bölümü, Türk Din Musikisi Anasanat Dalı Profesörü olarak görev yapmaktadır. Türk Din Mûsikîsi, Türk Din Mûsikîsi Tarihi, Türk Mûsikîsi Tarihi Terimler Sözlüğü, Türk Mûsikîsi Nazariyatı Tarihi, Ahmed Sâlih’in Bando Defteri isimli eserleri başta olmak üzere ilgili sahada yayınlanmış kitap, makale ve tebliğleri bulunmaktadır.
Asya Studies (Akademik Sosyal Araştırmalar)'ın amacı Asya coğrafyası başta olmak üzere bilimsel çalışmalara konu olacak tüm bölgelerin kalkınması ve bilimsel anlamda toplumlara ışık olabilecek nitelikli üretimlerin yapılması amacıyla, sosyal bilimler alanına mütevazı bir katkı sağlamaktır. Türkiye’de sosyal bilimler alanındaki dergilerde yaşanan kurumsallaşma ve süreklilik sorununu göz ardı etmeden, genç bir akademisyen topluluğu olarak nitelikli bir yayım yapma sorumluluğunu ve asıl olanın toplumsal ilerleme olduğunu unutmadan bu yola giren dergimizin elbette ki en önemli amacı, yayım hayatı süresince nitelikli bir yayım çizgisini sürdürmek ve sosyal bilimler alanında güvenilir, saygın bir noktada yer almaktır. Bu vesileyle dergimizde Asya ve Avrupa coğrafyasını ilgilendiren sosyal bilimler, filoloji ve eğitim bilimleri alanlarındaki birçok çalışma değerlendirilmektedir.
Asya Studies (Akademik Sosyal Araştırmalar) 2017 yılında kurulan ve sosyal bilimler alanında makale ve kitap tanıtımlarının yayımlandığı bir dergidir. Dergide özgün araştırma makalesi, eleştiri yazısı, araştırma özetleri ve kitap incelemelerine yer verilmektedir. Dergimiz bu kapsamda “Derleme ve Olgu Sunumu” durumundaki makaleleri yayımlamamaktadır.
Dergimiz, yılda dört defa (Mart, Haziran, Eylül, Aralık) elektronik ortamda yayımlanan hakemli, uluslararası ve ücretsiz bir dergidir. Dergimize gönderilen makaleler editör kontrolünden sonra yazım ve dil editörleri tarafından incelenmekte daha sonra alan hakemlerine gönderilmektedir. Dergimize gönderilen makalelerden herhangi bir ücret talep edilmediği gibi dergimizde yayımlanan makalelere erişim için de herhangi bir ücret talep edilmemektedir. Dergimize gönderilen makaleler intihal taramasına tabi tutulmaktadır. Ayrıca dergimiz gelişmekte olan ülke yazarlarına yönelik feragat politikası uygulamaktadır.
Asya Studies
Academic Social Studies/Akademik Sosyal Araştırmalar
YAYIM VE YAZIM KURALLARI
Genel İlkeler
Çalışmaların Asya Studies'in yazım ve yayın kurallarına uygun bir şekilde sisteme yüklenmesi gerekmektedir.
Makale Şablonu için tıklayınız.
Telif Hakkı Devir Formu için tıklayınız.
Başlık Sayfası Formu için tıklayınız.
Hakeme Cevap Dosyası için tıklayınız.
Sayfa Düzeni1. Yazılar, Microsoft Word programında yazılmalı ve sayfa yapıları aşağıdaki gibi düzenlenmelidir:
Yazım ve Yayın İlkeleri ile İlgili AçıklamaBaşlık: İçerikle uyumlu, onu en iyi ifade eden bir başlık olmalıdır. Makalenin ana başlığı 14 punto ve koyu harfli yazılmalı, İngilizce başlığı ise 12 punto ve italik yazılmalıdır.
Örnek Kaynak GöstermeKitap (Tek yazarlı):
Etik kurallar başlığı altında aşağıdaki hususlara uyulmalıdır.
1. Sosyal bilimler dahil olmak üzere tüm bilim dallarında yapılan araştırmalar için ve etik kurul kararı gerektiren klinik ve deneysel insan ve hayvanlar üzerindeki çalışmalar için ayrı ayrı etik kurul onayı alınmış olmalı, bu onay makalede belirtilmeli ve belgelendirilmelidir.
2. Bu başlık altında, hakem, yazar ve editör için ayrı başlıklar altında etik kurallarla ilgili bilgi verilmelidir.
3. Makalelerde Araştırma ve Yayım Etiğine uyulduğuna dair ifadeye yer verilmelidir.
4. Ulusal ve uluslararası standartlara atıf yaparak, dergide ve/veya web sayfasında etik ilkeler ayrı başlık altında belirtilmelidir. Örneğin; dergilere gönderilen bilimsel yazılarda International Committee of Medical Journal Editors (ICMJE) tavsiyeleri ile Committee on Publication Ethics’in (COPE) Editör ve Yazarlar için Uluslararası Standartları dikkate alınmalıdır.
5. Etik kurul izni gerektiren çalışmalarda, izinle ilgili bilgiler (kurul adı, tarih ve belge numarası) yöntem bölümünde ve ayrıca makale ilk/son sayfasında yer verilmelidir. Olgu sunumlarında, bilgilendirilmiş gönüllü olur/onam formunun imzalatıldığına dair bilgiye makalede yer verilmesi gereklidir.
6. Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine riayet edilmesi gerekmektedir.
Aşağıdaki etik görev ve sorumluluklar Yayım Etiği Komitesi (COPE) tarafından hazırlanan kılavuz ve politikalar ışığında yazılmıştır.
Hakemli bir dergide bir makalenin yayımlanması, tutarlı ve saygın bir bilgi ağının geliştirilmesinde temel bir yapı taşıdır. Yazarların ve onları destekleyen kurumların çalışmalarının kalitesinin doğrudan bir yansımasıdır. Hakemli makaleler bilimsel yöntemi destekler ve somutlaştırır. Bu nedenle, yayımlama eylemine dahil olan tüm taraflar için beklenen etik davranış standartları üzerinde mutabakata varmak önemlidir: yazar, dergi editörü, hakemlik uzmanı ve yayımcı.
ETİK KURUL İZNİYLE İLGİLİ BİLGİLER:
SORU: Tüm makaleler için etik kurul izni gerekli midir?
Hayır. Kriterlerde de “Etik Kurul İzni gerektiren” makaleler olarak belirtilmektedir.
Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar aşağıdaki gibidir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar
• İnsan ve hayvanların (materyal/veriler dahil) deneysel ya da diğer bilimsel amaçlarla kullanılması,
• İnsanlar üzerinde yapılan klinik araştırmalar,
• Hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalar,
• Kişisel verilerin korunması kanunu gereğince retrospektif çalışmalar,
Ayrıca;
• Olgu sunumlarında “Aydınlatılmış onam formu”nun alındığının belirtilmesi,
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi
SORU: Geçmiş yıllarda tamamlanmış çalışma ve tezden üretilen yayınlar için geriye dönük etik Kurul İzni alınmalı mıdır?
2020 yılı öncesi araştırma verileri kullanılmış, yüksek lisans/doktora çalışmalarından üretilmiş (makalede belirtilmelidir), bir önceki yıl dergiye yayın başvurusunda bulunulmuş, kabul edilmiş ama henüz yayımlanmamış makaleler için geriye dönük etik kurul izni gerekmemektedir. (Ayrıca araştırma verileri 2020 öncesine ait olan ve dergiye 2020 yılında gönderilen çalışmalarda yazarın çalışma verilerinin 2020 yılı öncesine ait olduğunu yöntem kısmında belirtmesi koşuluyla bu makalelerden de etik rapor istenmemektedir.)
SORU: TR Dizin’in bu kuralları ile üniversiteler dışında yapılan yayınlara kısıt mı getirilmiştir?
Hayır. Üniversite mensubu olmayan araştırmacılar da bölgelerinde bulunan Etik Kurul’lara başvurabilmektedir.
Ayrıca;
• Dergilerde yayımlanacak makalelerde etik kurul izini ve/veya yasal/özel izin alınmasının gerekip gerekmediği makalede belirtilmiş olmalıdır. Eğer bu izinlerin alınması gerekli ise, izinin hangi kurumdan, hangi tarihte ve hangi karar veya sayı numarası ile alındığı açıkça sunulmalıdır.
• Çalışma insan ve hayvan deneklerinin kullanımını gerektiriyor ise çalışmanın uluslararası deklarasyon, kılavuz vb. uygun gerçekleştirildiği beyan edilmelidir.
Saygılarımızla.
Dergimiz yayınlarında yazarlardan herhangi bir ücret talep edilmemektedir.
Works published in the journal Asian Studies are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.