1973 yılında Ankara’da doğdu. İlk, orta ve lise tahsilini Ankara’da tamamladı. 1997 yılında Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nın açmış olduğu özel yetenek sınavlarına girdi ve başarılı oldu. 2001 yılında bu anabilim dalından derece ile mezun olduktan sonra Konya’nın Altınekin ilçesinde MEB’na bağlı bir ortaokula müzik öğretmeni olarak atandı. Aynı yıl mezun olduğu kurumda yüksek lisans eğitimine de başladı. Kısa süreli müzik öğretmenliği görevinden sonra 2001 yılı sonunda Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesinde açılan sınavı kazanarak Araştırma Görevlisi oldu. 2005 yılında yüksek lisans, 2012 yılında doktora eğitimlerini tamamladı.
Türk Halk Müziği ve Bağlama ile ilgili ulusal ve uluslararası çapta makaleler, kitaplar/kitap bölümleri, bildiriler yayımlamış olan araştırmacı hem eğitimci hem icracı yönüyle ülke çapında düzenlenen yarışmalara hazırladığı solist ve ekiplerle pek çok ödül de almıştır. Yerel ve ulusal kanallarda da halk müziği geleneği ve icrasıyla ilgili çeşitli programların yanında çeşitli ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara da konuşmacı olarak davet edilmiştir. 2014 yılında “Bağlama İçin Etüt, Egzersiz ve Eserler” adlı bir kitabı yayınlanmıştır. 2015 yılında Türk Halk Müziği alanında Doçent unvanı almıştır. 2021 yılında Türk Halk Müziği ve Bağlama Eğitimi alanlarındaki çalışmaları sonucunda Profesörlük kadrosuna atanmıştır. Ulusal çapta hazırladığı ve yoğun ilgi gören Yâre, Nasihat, Hasat, Turna, Yol gibi konserlerin yanında uluslararası alanda da ilgi gören Mozaik konser serisi başta olmak üzere birçok konser projesine imza atmış ve 2022 yılında Berlin Europe Projekt ile Mozaik-İpek Yolu Konserini gerçekleştirmiştir.
2021 yılında Aksaray Valiliği tarafından Yunus Emre Yılı vesilesiyle hazırlanan Yunus İçin Söyle(Gel Gör Beni Aşk Neyledi) adlı projenin müzik yönetmenliğini ve 2022 yılında Konya’da gerçekleştirilen 5. İslami Dayanışma Oyunları jenerik müziklerinin müzik yönetmenliğini yapmıştır.
Sayısız müzik eğitimcisi ve akademisyen yetiştiren Özdek, Hâlen Necmettin Erbakan Üniversitesi’ne bağlı Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi’nde Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı'nda görev yapmakta Türk Halk Müziği ve Bağlama ile ilgili lisans ve lisans üstü dersleri yürütmekte ve tez danışmanlığı yapmaktadır. Çalışmalarında Türk halk müziği, bağlama ve eğitimi, halk müziği çalgıları ve eğitimi, gibi konulara yer vermektedir.
Lisans ve yüksek lisans eğitimini Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Cam Bölümü (2010) ve Güzel Sanatlar Enstitüsü Cam Anasanat Dalı (2013)’te tamamlayan A. Ceren Asmaz (Ankara, 1987), 2013 yılında Uludağ Üniversitesi Seramik ve Cam Tasarımı Bölümünde Araştırma Görevlisi olarak atanmış, 2014-2018 yılları arasında Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Seramik ve Cam Tasarımı Anasanat Dalı’nda Sanatta Yeterlik programı süresince bu kurumda görev yapmış ve 2018 yılında Sanatta Yeterlik programını tamamlamıştır. 2018-2020 yılları arasında Kıbrıs Arkın Yaratıcı Sanatlar ve Tasarım Üniversitesi, Sanat Fakültesi, Plastik Sanatlar bölümünde öğretim üyesi ve bölüm başkanı olarak görev yapmış, 2020 yılı sonunda Türkiye’ye dönmüştür. Çeşitli sempozyum, bienal ve karma sergilerinin yanı sıra; “İnsanın kanadı; gayretidir”, “Inner Monsters: Glass Edition” ve “Arabesque” isimli üç kişisel cam sergisi; “Recipe for Disaster”, “Gopitholand: Circus” ve “Hayatının İkinci Bölümüne Hoş Geldin” isimli üç kiş sel seramik sergisi; ayrıca “İki Nehir” isimli şiir kitabı için hazırladığı illüstrasyonlardan oluşan bir illüstrasyon sergisi ve kağıt üzeri eserlerinin yer aldığı “Alegori” isimli bir sergisi bulunan sanatçının, biri heykel ikisi seramik alanında olmak üzere üç adet ödülü vardır. Sanatçının Güney Kore Uluslararası Macsabal Müzesi, Stieglitz Academy Uygulamalı Sanatlar Müzesi ve pek çok özel koleksiyonda eserleri yer almaktadır. 2021 yılında Doçentlik ünvanını alan sanatçı, atölye çalışmalarına Kayseri’de devam etmektedir.
Born in 1987, artist and designer Eda Uzun earned her Bachelor's degree in Graphic Design from Marmara University Faculty of Fine Arts in 2011, followed by a Master's degree from Karadeniz Technical University Faculty of Fine Arts. Uzun actively participated in various advertising, design, and illustration projects between 2010 and 2016. In 2023, she graduated from the Graphic Design Department's Master of Fine Arts Program at Hacettepe University's Institute of Fine Arts. She currently works as an Assistant Professor at Trabzon University's Faculty of Fine Arts and Design. She continues her artistic work in her personal studio.
Translated with DeepL.com (free version)
Alan Editörü - Seramik ve Cam Tasarımı
1977 yılında Ankara’da doğdu. TED Ankara Koleji’nden 1995, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik Bölümü’nden 2000 yılında mezun oldu. Aynı üniversitenin Sosyal Bilimler Enstitüsü Seramik Anasanat dalında 2002 yılında yüksek lisans eğitimini Artistik Seramik Biçimlendirmede Doku başlıklı teziyle, 2012 yılında Güzel Sanatlar Enstitüsü Seramik Anasanat Dalı Sanatta Yeterlik Programını Seramik Sanatında Alternatif Bir İfade Aracı Olarak Atık Seramik Kullanımı başlıklı teziyle tamamladı.
Uzun yıllar seramik endüstrisinin önemli kuruluşlarında tasarımcı olarak çalıştı. 2007 yılından itibaren kariyerine akademisyen olarak devam etmeye karar verdi. Seramiklerini biçimlendirmede daha önce başka işlevleri olmuş; buluntu, yadigar, kırık, eski, satın alınmış ve çoğunlukla endüstri atıklarını kullandı. Atık seramikleri kullanarak biçimlendirdiği kavramsal ve politik içerikli eserleriyle yurt içinde ve yurt dışında pek çok etkinliğe katıldı, farklı müze, özel ve kamu koleksiyonlarına eserleri kabul edildi. Sekiz kişisel sergi açtı.
2019 yılında Sanat Kurumu Derneği Seramik/Cam Dalında Yılın Sanatçısı olarak seçilen Elif Aydoğdu Ağatekin; 2012 yılında 71. Devlet Resim ve Heykel Sergisi Seramik Yarışması’nda, Başarı Ödülü’nü, 2011 yılında ilki düzenlenen İstanbul Rotary Kulübü Sanat Yarışması’nda Başarı Ödülü’nü, 2010 yılında Gizem Frit Seramik Yarışması’nda 3’üncülük, 2010 yılında 11. Altın Testi Seramik Yarışması’nda 2’ncilik Ödülünü ve 2000 yılında 6. Altın Testi Seramik Yarışması’nda ise Mert Optik Özel Ödülü’nü kazandı. Seramik Sanatı Eğitimi Değişimi Derneği kurucu üyesi, Türk Seramik Derneği ve merkezi İsviçre-Cenevre’de bulunan Uluslararası Seramik Akademisi (IAC) üyesidir.
Halen Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Seramik ve Cam Tasarımı Bölümü’nde profesör olarak görev yapmaktadır.
Prof. Ferhat ÖZGÜR, 1965 Ankara.
1985 to 1989 yılları arasında Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Resim-İş Öğretmenliği Bölümü’nden mezun olduktan sonra 1992 yılında Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nde “Düşlem (Fantazya) Aracılığıyla İnsan Duygularının Figürsel Çözümlenmesi” adlı Yüksek Lisans tezini (1992) ve yine aynı kurumda “Resimde Göstergeler ve Kurgusal Biçimler Diyalektiği” adlı Doktora-Sanatta Yeterlik tezini tamamladı. (1993) Aynı kuruma Araştırma Görevlisi olarak atandı ve 2010 yılında bu kurumdan ayrılana kadar akademisyen olarak çalıştı. “Resim Atölye”, “Sanat Eleştirisi”, “Desen”, “Sanat Teknolojileri” gibi lisans ve lisansüstü dersleri yürüttü.
2010-2013 yılları arasında İstanbul Kültür Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi’nde Multimedya Bölümü başkanlığı görevlerinde bulunduktan sonra 2014-2017 tarihleri arasında Yeditepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat Yönetimi Bölüm başkanlığı görevini yürüttü ve aynı fakültenin Plastik Sanatlar Bölümü’nde “Atölye”, “Desen” ve “Sanat Eleştirisi” gibi lisans ve lisansüstü öğrencilerine açık dersler okuttu.
2017 yılından itibaren Düzce Üniversitesi Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Resim Bölümü’nde tam zamanlı öğretim üyesi olarak çalışmakta ve “Deneysel Sanat”, “Sanat Eleştirisi”, Katılımcı Sanat” adlı dersleri yürütmektedir. 2023 Güz Döneminde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde Rektörlük Ortak Dersler Birimi’nde Çağdaş Sanatta Ortak Üretim ve Katılımcılık adlı dersi yürütmüştür. Yapı Kredi Yayınları’ndan “Çağdaş Türk Ressamları: Turan Erol” (1995) ve and Doruk Yayınları’ndan “Belgesel, Kısa Film ve Video Sanatı” adlı yayınlanmış iki kitabı bulunmaktadır. (2017) Turkish). Uluslararası Sanat Eleştirmenleri Derneği (AICA) üyesi olan sanatçı aynı zamanda Bilgi Üniversitesi Kültür Politikası Yıllığı yayın kurulu üyesi olup, Cumhuriyet, Radikal, Milliyet, Yapı Kredi Sanat Dünyamız, Yapı Kredi Kitaplık, İstanbul Art News, Cumhuriyet-Kitap, Türkiye Sanat Yıllığı vb gibi pek çok yayında sanat üzerine inceleme, eleştiri ve araştırma yazıları yayınlamıştır.
MEHTAP UYGUNGÖZ
Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Öğretim Üyesi
muygungoz@anadolu.edu.tr mehtapuygungoz@gmail.com
1965 yılında Kars-Kağızman’da doğdu. İlk, orta ve lise eğitimini İstanbul’da tamamladı. 1986 yılında Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Anasanat Dalı’ndan mezun oldu. Kaligrafiye olan sevgi ve eğitimini, aynı fakültenin bölüm akademisyenleri Prof. İlhami Turan, Prof. Halis Biçer, Prof. Selahattin Ganiz ve Dr. Öğr. Üyesi Niyazi Gündüz’den aldı. 1991 yılında Yüksek Lisansını, 1995 yılında Sanatta Yeterliğini Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Grafik Anasanat Dalı’nda tamamlayarak 1996 yılında Yardımcı Doçentliğe (Dr. Öğr. Üyesi) atandı. 1987 yılından bu güne kadar, Latin Harfleriyle kaligrafik resimler yapan ilk kadın sanatçı olarak, sanatsal çalışmalarını halen devam ettirmekte ve Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü’nde “Tipografi ve Kaligrafi” derslerini yürütmektedir.
Resmin Kaligrafisi (Eskişehir-2021) Kişisel Sergi; Kaligrafi (İstanbul-2021) Kişisel Sergi; 7th World Conference on Women’s Studies (WCWS 2021) Kişisel Sergi (Azerbaycan-2020); “Bosna Hersek Sanatçılar Derneği” (Bosna-Hersek Saraybosna-2019); “3 Calligraphers” (Bodrum-Dibeklihan-2019); “7Artist, 1Exhibition,7 Expression” (Belgrad-Sırbistan-2018); “10. Uluslararası Anadolu Kaligrafi ve Tipografi Etkinliği” (Eskişehir-2018); “Harflerle Yolculuk” Kişisel Sergi (Eskişehir-2017); “Uluslararası Kaligrafist 2017” (İstanbul-2017); “Artistic Expressions,” (Makedonya2017); “Koleksiyondaki Kadın Sanatçılar Sergisi” (Eskişehir-2017); “Expo2016-Antalya” (Antalya-2016); “Slovenian & Turkey Art” (Slovenya-Kranj-2015);
kaligrafi eserleriyle son yıllarda katıldığı etkinliklerden bazılarıdır.
MEHTAP UYGUNGÖZ
Anadolu University Faculty of Fine Arts, Teaching Staff
muygungoz@anadolu.edu.tr mehtapuygungoz@gmail.com
He was born in 1965 in Kars-Kağızman. He completed his primary, secondary and high school education in Istanbul. He graduated from Marmara University, Faculty of Fine Arts, Graphics Department in 1986. His love for calligraphy and his education are explained by the academicians of the same faculty, Prof. İlhami Turan, Prof. Halis Bicer, Prof. Selahattin Ganiz and Dr. Instructor She got it from its member Niyazi Gündüz. He completed his master's degree in 1991 and his proficiency in art in Anadolu University Social Sciences Institute Graphics Department in 1995 and was appointed as Assistant Professor (Dr. Lecturer) in 1996. As the first female artist to make calligraphic paintings with Latin Letters since 1987, she still continues her artistic studies and teaches "Typography and Calligraphy" at Anadolu University Faculty of Fine Arts Graphics Department.
Calligraphy of Art (Eskişehir-2022) Solo Exhibition; Calligraphy (İstanbul-2021) Solo Exhibition; 7th World Conference on Women's Studies (WCWS 2021) Solo Exhibition (Azerbaijan-2020); “Bosnia and Herzegovina Artists Association” (Bosnia-Herzegovina Sarajevo-2019); “3 Calligraphers” (Bodrum-Dibeklihan-2019); “7Artist, 1Exhibition,7 Expression” (Belgrade-Serbia-2018); “10. International Anatolian Calligraphy and Typography Event” (Eskişehir-2018); “Journey with Letters” Solo Exhibition (Eskişehir-2017); “International Calligrapher 2017” (Istanbul-2017); “Artistic Expressions,” (Macedonia2017); “Women Artists in the Collection Exhibition” (Eskişehir-2017); “Expo2016-Antalya” (Antalya-2016); “Slovenian & Turkey Art” (Slovenia-Kranj-2015);
are some of the events she has participated in in recent years with her calligraphy works.
Sanat Yazıları, sanat ve bilim insanlarının akademik anlamdaki üretimlerini, kuramsal bilgi ve birikimlerini geniş okuyucu kitlesiyle paylaşmayı, sanat alanında üretilen akademik çalışmalar için bir platform oluşturup bilginin ve deneyimin gelecek kuşaklara aktarılmasına olanak sağlayan bir kaynak oluşturmayı, sanatı daha üretken hale getirmenin ön koşulu olarak altındaki düşünsel yapının zenginleşmesini sağlamayı amaçlamaktadır.
Sanat alanına ilişkin çok yönlü bir perspektif sunarak akademik hayata olduğu kadar ülkemizin kültür, sanat ortamına da önemli katkılar sağlayan “Sanat Yazıları” dergisi, mimarlık, resim, heykel, seramik, grafik, müzik gibi farklı disiplinlerde çeşitli araştırma, düşünce ve sentezleri içeren, geleneksel sanat, disiplinler arası sanat, güncel sanat gibi konuları tartışan farklı içerikteki özgün araştırma makalelerine, olgu sunumu ve derleme makalelerine yer vermektedir.
Sanat Yazıları Makale Şablonu için tıklayınız
(Makaleler sisteme biri isimli diğeri isimsiz olmak üzere iki kopya halinde yüklenmelidir.)
Makale Yazım Kuralları’na ve şablona uyulmadığı takdirde makale Yayın Kurulu tarafından reddedilir.
Sanat Yazıları Yayın İlkeleri ve Makale Yazım Kuralları için tıklayınız
-------------
İngilizce Makale şablonu için tıklayınız
İngilizce Yayın İlkeleri ve Makale Yazım Kuralları için tıklayınız
YAYIN İLKELERİ
Sanat Yazıları, Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi tarafından yılda iki kez (Mayıs ve Kasım) yayımlanır. Yayın dili Türkçe ve İngilizcedir.
Sanat Yazıları, hakemli bir yayındır. Sanat Yazıları’nda yayımlanmak üzere önerilen yazılar, Yayın Kurulu tarafından yapılan bir ön değerlendirmeden geçtikten sonra, konunun uzmanı iki hakem tarafından değerlendirilir ve iki hakemden olumlu rapor gelmesi halinde yayımlanır. Bir hakemden olumlu bir hakem olumsuz rapor gelmesi halinde makale üçüncü bir hakem tarafından değerlendirilir.
Sanat Yazıları’na gönderilen yazılar daha önce hiçbir yerde yayımlanmamış olmalıdır.
Yayın İlkelerine ve Makale Yazım Kurallarına uymayan makaleler değerlendirmeye alınmaz.
ETİK POLİTİKALAR
Yayın Etiği
Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi “Sanat Yazıları” Dergisinde uygulanan yayın süreçleri, bilginin tarafsız ve saygın bir şekilde gelişimine ve dağıtımına temel teşkil etmektedir. Hakemli çalışmalar bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemini somutlaştıran ve destekleyen çalışmalardır. Bu noktada sürecin bütün paydaşlarının (yazarlar, okuyucular ve araştırmacılar, yayıncı, hakemler ve editör) etik ilkelere yönelik standartlara uyması önem taşımaktadır. Sanat Yazıları yayın etiği kapsamında tüm paydaşların aşağıdaki etik sorumlulukları taşıması beklenmektedir.
Aşağıda yer alan etik görev ve sorumluluklar oluşturulurken açık erişim olarak Committee on Publication Ethics (COPE)tarafından yayınlanan rehberler ve politikalar dikkate alınarak hazırlanmıştır.
Makalelerde Araştırma ve Yayın Etiğine uyulmaktadır.
Editörlerin Etik Görev ve Sorumlulukları
Sanat Yazıları editör ve alan editörleri, açık erişim olarak Committee on Publication Ethics (COPE) tarafından yayınlanan "COPE Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors" ve "COPE Best Practice Guidelines for Journal Editors" rehberleri temelinde aşağıdaki etik görev ve sorumluluklara sahip olmalıdır:
Genel Görev ve Sorumluluklar
Editör, Sanat Yazıları’nda yayınlanan her yayından sorumludur. Bu sorumluluk bağlamında editör, aşağıdaki rol ve yükümlülükleri taşımaktadır:
Okuyucuların ve yazarların bilgi ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik çaba sarfetme,
Sürekli olarak derginin gelişimini sağlama,
Dergide yayınlanan çalışmaların kalitesini geliştirmeye yönelik süreçleri yürütme,
Düşünce özgürlüğünü destekleme,
Akademik açıdan bütünlüğü sağlama,
Fikri mülkiyet hakları ve etik standartlardan taviz vermeden iş süreçlerini devam ettirme,
Düzeltme, açıklama gerektiren konularda yayın açısından açıklık ve şeffaflık gösterme.
Okuyucu ile İlişkiler
Editör tüm okuyucu, araştırmacı ve uygulayıcıların ihtiyaç duydukları bilgi, beceri ve deneyim beklentilerini dikkate alarak karar vermelidir. Yayınlanan çalışmaların okuyucu, araştırmacı, uygulayıcı ve bilimsel/sanatsal alanyazınına katkı sağlamasına ve özgün nitelikte olmasına dikkat etmelidir. Ayrıca editör okuyucu, araştırmacı ve uygulayıcılardan gelen geri bildirimleri dikkate almak, açıklayıcı ve bilgilendirici geri bildirim vermekle yükümlüdür.
Yazarlar ile İlişkiler
Editörün yazarlara karşı görev ve sorumlulukları aşağıdaki şekildedir:
Editör, yazarlara kendilerinden ne beklendiğine ilişkin yayım ve yazım kuralları ve örnek şablonu sürekli güncellemelidir.
Editör, çalışmaların önemi, özgün değeri, geçerliliği, anlatımın açıklığı ve derginin amaç ve hedeflerine dayanarak olumlu ya da olumsuz karar vermelidir.
Yayın kapsamına uygun olan çalışmaların ciddi problemi olmadığı sürece ön değerlendirme aşamasına almalıdır.
Editör, çalışma ile ilgili ciddi bir sorun olmadıkça, olumlu yöndeki hakem önerilerini göz ardı etmemelidir.
Yeni editörler, çalışmalara yönelik olarak önceki editör(ler) tarafından verilen kararları ciddi bir sorun olmadıkça değiştirmemelidir.
"Kör Hakemlik ve Değerlendirme Süreci" mutlaka yayınlanmalı ve editörler tanımlanan süreçlerde yaşanabilecek sapmaların önüne geçmelidir.
Yazarlara açıklayıcı ve bilgilendirici şekilde bildirim ve dönüş sağlanmalıdır.
Hakemler ile İlişkiler
Editörün hakemlere karşı görev ve sorumlulukları aşağıdaki şekildedir:
Hakemleri çalışmanın konusuna uygun olarak belirlemelidir.
Hakemlerin değerlendirme aşamasında ihtiyaç duyacakları bilgi ve rehberleri sağlamakla yükümlüdür.
Yazarlar ve hakemler arasından çıkar çatışması olup olmadığını gözetmek durumundadır.
Körleme hakemlik bağlamında hakemlerin kimlik bilgilerini gizli tutmalıdır.
Hakemleri tarafsız, bilimsel ve nesnel bir dille çalışmayı değerlendirmeleri için teşvik etmelidir.
Hakemleri zamanında dönüş ve performans gibi ölçütlerle değerlendirmelidir.
Hakemlerin performansını artırıcı uygulama ve politikalar belirlemelidir.
Hakem havuzunun dinamik şekilde güncellenmesi konusunda gerekli adımları atmalıdır.
Nezaketsiz ve bilimsel olmayan değerlendirmeleri engellemelidir.
Hakem havuzunun geniş bir yelpazeden oluşması için adımlar atmalıdır.
Yayın Kurulu ile İlişkiler
Editör, tüm yayın kurulu üyelerinin süreçleri yayın politikaları ve yönergelere uygun ilerlemesini sağlamalıdır. Yayın kurulu üyelerini yayın politikaları hakkında bilgilendirmeli ve gelişmelerden haberdar etmelidir. Yeni yayın kurulu üyelerini yayın politikaları konusunda eğitmeli, ihtiyaç duydukları bilgileri sağlamalıdır.
Ayrıca editör;
Yayın kurulu üyelerinin çalışmaları tarafsız ve bağımsız olarak değerlendirmelerini sağlamalıdır.
Yeni yayın kurulu üyelerini, katkı sağlayabilir ve uygun nitelikte belirlemelidir.
Yayın kurulu ile düzenli olarak etkileşim içerisinde olmalıdır.
Yayın kurulu ile belirli aralıklarla yayın politikalarının ve derginin gelişimi için toplantılar düzenlemelidir.
Editöryal ve Kör Hakemlik Süreçleri
Editör; dergi yayın politikalarında yer alan "Kör Hakemlik ve Değerlendirme Süreci" politikalarını uygulamakla yükümlüdür. Bu bağlamda editör her çalışmanın adil, tarafsız ve zamanında değerlendirme sürecinin tamamlanmasını sağlar.
Kalite Güvencesi
Editör; dergide yayınlanan her makalenin dergi yayın politikaları ve uluslararası standartlara uygun olarak yayınlanmasından sorumludur.
Kişisel Verilerin Korunması
Editör; değerlendirilen çalışmalarda yer alan deneklere veya görsellere ilişkin kişisel verilerin korunmasını sağlamakla yükümlüdür. Ayrıca Editör; yazar, hakem ve okuyucuların bireysel verilerini korumaktan sorumludur.
Etik Kurullara Teşvik
Editörler; değerlendirilen çalışmalarda insan ve hayvan haklarının korunmasını sağlamakla yükümlüdür. Çalışmalarda kullanılan deneklere ilişkin etik kurul onayı, uluslararası değerlendirme kurulu gibi izinlerin olmadığı durumlarda çalışmayı reddetmekle sorumludur.
Olası Suistimal ve Görevi Kötüye Kullanmaya Karşı Önlem
Editör; olası suistimal ve görevi kötüye kullanma işlemlerine karşı önlem almakla yükümlüdür. Bu duruma yönelik şikayetlerin belirlenmesi ve değerlendirilmesi konusunda titiz ve nesnel bir soruşturma yapmanın yanı sıra, konuyla ilgili bulguların paylaşılması editörün sorumlulukları arasında yer almaktadır.
Akademik Yayın Bütünlüğünü Sağlamak
Editör çalışmalarda yer alan hata, tutarsızlık ya da yanlış yönlendirme içeren yargıların hızlı bir şekilde düzeltilmesini sağlamalıdır.
Fikri Mülkiyet Haklarının Korunması
Editör; yayınlanan tüm makalelerin fikri mülkiyet hakkını korumakla, olası ihlallerde derginin ve yazar(lar)ın haklarını savunmakla yükümlüdür. Ayrıca editör yayınlanan tüm makalelerdeki içeriklerin başka yayınların fikri mülkiyet haklarını ihlal etmemesi adına gerekli önlemleri almakla yükümlüdür.
Yapıcılık ve Tartışmaya Açıklık
Editör;
Dergide yayınlanan eserlere ilişkin ikna edici eleştirileri dikkate almalı ve bu eleştirilere yönelik yapıcı bir tutum sergilemelidir.
Eleştirilen çalışmaların yazar(lar)ına cevap hakkı tanımalıdır.
Olumsuz sonuçlar içeren çalışmaları göz ardı etmemeli ya da dışlamamalıdır.
Şikayetler
Editör; yazar, hakem veya okuyuculardan gelen şikayetleri dikkatlice inceleyerek aydınlatıcı ve açıklayıcı bir şekilde yanıt vermekle yükümlüdür.
Çıkar Çatışmaları
Editör; yazar(lar), hakemler ve diğer editörler arasındaki çıkar çatışmalarını göz önünde bulundurarak, çalışmaların yayın sürecinin bağımsız ve tarafsız bir şekilde tamamlamasını garanti eder.
Hakemlerin Etik Sorumlulukları
Tüm çalışmaların "Körleme Hakemlik" ile değerlendirilmesi yayın kalitesini doğrudan etkilemektedir. Bu süreç yayının nesnel ve bağımsız değerlendirilmesi ile güven sağlar. Sanat Yazıları değerlendirme süreci çift taraflı kör hakemlik ilkesiyle yürütülür. Hakemler yazarlar ile doğrudan iletişime geçemez, değerlendirme ve yorumlar dergi yönetim sistemi aracılığıyla iletilir. Bu süreçte değerlendirme formları ve tam metinler üzerindeki hakem yorumları editör aracılığıyla yazar(lar)a iletilir. Bu bağlamda Sanat Yazıları için çalışma değerlendiren hakemlerin aşağıdaki etik sorumluluklara sahip olması beklenmektedir:
Sadece uzmanlık alanı ile ilgili çalışma değerlendirmeyi kabul etmelidir.
Tarafsızlık ve gizlilik içerisinde değerlendirme yapmalıdır.
Değerlendirme sürecinde çıkar çatışması ile karşı karşıya olduğunu düşünürse, çalışmayı incelemeyi reddederek, dergi editörünü bilgilendirmelidir.
Gizlilik ilkesi gereği inceledikleri çalışmaları değerlendirme sürecinden sonra imha etmelidir. İnceledikleri çalışmaların sadece nihai versiyonlarını ancak yayınlandıktan sonra kullanabilir.
Değerlendirmeyi nesnel bir şekilde sadece çalışmanın içeriği ile ilgili olarak yapmalıdır. Milliyet, cinsiyet, dini inançlar, siyasal inançlar ve ticari kaygıların değerlendirmeye etki etmesine izin vermemelidir.
Değerlendirmeyi yapıcı ve nazik bir dille yapmalıdır. Düşmanlık, iftira ve hakaret içeren aşağılayıcı kişisel yorumlar yapmamalıdır.
Değerlendirmeyi kabul ettikleri çalışmayı zamanında ve yukarıdaki etik sorumluluklarda gerçekleştirmelidir.
Yayıncı
Sanat Yazıları Dergisi, Hacettepe Üniversitesi tarafından yayımlanmaktadır. Yayıncının etik sorumlulukları aşağıdaki gibidir:
Yayıncı, Sanat Yazıları Dergisi’nde makale yayımlama sürecinde karar merciinin ve hakemlik sürecinin editörün sorumluluğu olduğunu kabul eder.
Etik Olmayan Bir Durumla Karşılaşırsanız
Sanat Yazıları’nda yukarıda bahsedilen etik sorumluluklar ve dışında etik olmayan bir davranış veya içerikle karşılaşırsanız lütfen sanatyazilaridergisi@gmail.com adresine e-posta yoluyla bildiriniz.
Kabul Sonrası
Sanat Yazıları’nda değerlendirme sonucu kabul edilen çalışmalar sırasıyla; intihal kontrolünün yapılması, kaynakça düzenlemesi, gönderme ve atıf kontrolü, mizanpaj ve dizgisinin yapılması süreçlerinden geçer.
Sanat Yazıları makale işlem ücreti (değerlendirme ücreti veya basım ücreti) ve makalelere erişim için abonelik ücreti talep etmediği için hiç bir gelir kaynağı bulunmamaktadır. Ancak, değerlendirme sonucu kabul edilen çalışmaların aşağıdaki bazı başlıklara ilişkin maddi yükümlülükleri yazar(lar)ın sorumluluğundadır.
İntihal Denetimi
Sanat Yazıları yayın etiği gereği "Kör Hakemlik Değerlendirme Süreci"nden geçmiş her çalışmanın bütünlüğünü korumak adına intihal denetiminden geçirilmesini zorunlu kılar.
İntihal denetimi iThenticate yazılımı aracılığıyla gerçekleştirilir. Her çalışmanın ortaya çıkan eşleşmeleri derinlemesine incelenerek gönderme ve atıfı doğru olan eşleşmeler ayıklanır. Ayıklama sonucunda kalan eşleşmeler incelenerek hatalar tespit edilir ve yayın kurulu için raporlaştırılır. Yayın kurulu her çalışmanın intihal denetim raporu ışığında çalışma hakkında nihai kararını verir. Raporda yer alan hataların yazarlar tarafından düzeltilmesi istenebilir veya çalışma yazarlara iade edilebilir.
Kaynakça, Gönderme ve Atıf Kontrolü
Araştırmalar daha önce yapılmış olan çalışmaların üzerine geliştirilir. Yapılan çalışmalarda daha önce yapılmış çalışmalara belirli kurallar çerçevesinde gönderme ve atıf yapılarak kaynak gösterilir. Bilimsel çalışmalarda bilerek ya da bilmeyerek yapılan hatalar çalışmanın ve yayının güvenilirliğini zedelemektedir.
Sanat Yazıları yayın etiği kapsamında değerlendirme sonucu kabul edilen çalışmaların gönderme ve atıflarının doğru ve eksiksiz verilmesini zorunluluk olarak görmektedir. Bu kapsamda her çalışma kabul edildikten sonra yayın kurulu tarafından kaynakça, gönderme ve atıf kontrolünden geçirilir. Gerçekleştirilen kontrolün maddi sorumluluğu yazar(lar)a aittir.
Kabul edilen çalışmaların kaynakça, gönderme ve atıf kontrolü tam metin için aşağıdaki adımlarda yapılmaktadır:
Kaynakça Sanat Yazıları Dergisi Yayın İlkeleri ve Makale Yazım Kurallarına göre yazılır. Ancak istinai durumlarda APA Kaynak Gösterme Kuralları 6. Sürümünde yer alan usul ve esaslara uygun olarak düzenlenir.
Kaynakçada yer alan her bir atıfa ait metin içi göndermelerin usul ve esaslara göre verilip verilmediği kontrol edilir, hatalı olanlar düzeltilir.
Metin içi göndermelerin atıfları kontrol edilir. Eksik olanlar yazarlardan talep edilir, hatalı olanlar düzeltilir.
Hiçbir ad altında yazar veya kurumundan ücret alınmaz.
Prof. Dr. Nadire Şule Atılgan
Dekan Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
Öğrenim bilgileri:
Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi, ODTÜ Mimarlık Fakültesi, Endüstri Ürünleri Tasarımı, Yüksek Lisans ve Doktora Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (2007).
Profesyonel çalışmalar: Ürün tasarımcısı ODTÜ-BİLTİR Merkezi (Savunma, Otomotiv, Sağlık ve Gıda, sanayi, TOFAŞ, Ülker gibi firmalar için tüketici ürünleri)i Freelance olarak Buharlı ütüleme ve Diş hekimliği malzemeleri gerçekleştirmiştir. İlk edutainment projeleri için dijital mekân tasarımları, bilimsel illüstrasyonlara dayalı animasyonlar TÜBİTAK Dergisi ve METEKSAN SİSTEM için tasarlamış ve uygulamıştır. Gıda ürünlerinden, medikal, buharlı sistemlere kadar birçok tüketici ve tıbbi ürünün endüstriyel tasarımını, ürün grafiklerini ve ambalaj tasarımlarını gerçekleştirmiştir. ODTÜ-BİLTİR Merkezi tarafından 2000 yılından itibaren gerçekleştirilmekte olan SAVTEK Savunma Teknolojileri Kongreleri görsel kimliğini oluşturmuştur.
Akademik kariyer: ODTÜ’-BİLTİR MERKEZİ, Başkent Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, Gazi Üniversitesi Güzel sanatlar Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü (Kurucu, Yardımcı Doçent ve Doçent- 2007) Gazi Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü (Kurucu- Bölüm Başkanı-2012). Hacettepe Üniversitesi GSF Grafik Bölümü, Dijital Oyun Alanı Doçent (2015 ) ve Profesör (2017). Hacettepe Üniversitesi GSF Grafik Bölüm ve Ana Sanat Dalı Başkanı olarak iki kez seçilmiş ve atanmıştır (2019 - ..) Hacettepe Üniversitesi GSF Dekanlık (9.10.2020-) görevi ile katkıda bulunmaya devam etmektedir. Atılgan, aynı bölümde Canlandırma Araştırmaları Laboratuvarı’nı kurmuştur. Son olarak 2023 yılı itibariyle Fakültenin 40. yılında yepyeni bir bölüm olan Dijital Oyun tasarımı Bölümünü kurucusudur ve halen Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dekanlık görevini yürütmektedir.
Çalışma alanları içerisinde Dijital Oyun Tasarımı, Endüstriyel Ürün Tasarımı, Oyuncak Tasarımı, 3 boyutlu dijital baskı ve seramik ve cam altı sanatı bulunmaktadır. Alanında ödül, akademik çalışmaları ve yayınlarının yanı sıra yurtiçi ve yurtdışında kişisel ve jürili sergilerde sanat ve tasarım çalışmaları ve halen tüketici pazarında yer alan uygulanmış ürünleri bulunmakta, disiplinler arası çalışmalara özellikle Tıp ve oyunlaştırma alanları yanı sıra markalama alanlarında projelere öncelik vermektedir.
Fatih KURTCU 1984 yılında doğdu. Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü’nde Doçent olarak görev yapmaktadır. Lisans eğitimini 2007 yılında Hacettepe Üniversitesi’nde tamamladı. Yüksek lisansını Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Grafik Anabilim Dalı’nda 2011 yılında tamamladı. Üçü yurtdışı olmak üzere altı kişisel sergisi bulunmaktadır. Yurtiçi ve yurtdışında çeşitli davetli, karma sergi ve projelerde yer aldı. 2016 yılında Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü’nde “Üç Boyutlu Kinetik Tipografi” başlıklı teziyle doktorasını tamamladı. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Görsel İletişim Bölümü için editörlüğünü yaptığı iki adet tipografi ve hareketli grafik kitabı bulunmaktadır. Çok sayıda makale, bildiri ve kitap bölümü bulunmaktadır. Özellikle tipografi tasarımı, font tasarımı, kinetik tipografi, afiş tasarımı üzerine çalışmalarını sürdürmekte ve üniversitede tipografi, temel grafik, kinetik tipografi dersleri vermeye devam etmektedir.
Doçent, Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü
1997 yılında Isparta’nın Eğirdir ilçesinde doğdu. İlk ve orta öğrenimini Eğirdir’de, lise öğrenimini ise Isparta’da tamamladı. 2015-2016 yılları arasında Mersin Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği bölümünde öğrenim görüp, 2016 yılında Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Tasarım bölümünde öğrenim görmeye hak kazanması sebebiyle, 4 üzerinden 3.4 not ortalaması ile ilişiğini kesti. Grafik Tasarım bölümündeki öğrenim hayatı boyunca, 2. sınıftan itibaren birçok farklı firma ve kişiden serbest iş alarak çalışmalarda bulundu. 3. sınıfın güz döneminde Erasmus öğrenci değişim programı ile Finlandiya’da Lapland Üniversitesi’nde 1 dönem öğrenim görmeye hak kazandı. Finlandiya’daki öğrenim süreci boyunca; Yön Bulma Tasarımı, Servis Tasarımı, Serigrafi Çalıştayı, Kaligrafi Çalıştayı, Doğa Fotoğrafçılığı, Doğa ile İç İçe Tasarım gibi birçok farklı derste öğrenim gördü. Ayrıca, Finlandiya’daki öğrenim süreci bitmeden önce “Adaptation Charting” isimli dersinin sergisinde çalışmalarını sergilemeye hak kazandı. Finlandiya’dan döndükten sonra Süleyman Demirel Üniversitesi’ndeki eğitimini sürdürüp, 2020 yılının Haziran ayında 4 üzerinden 3.87 not ortalaması ile mezun oldu. Aynı yıl içinde Studio Ayazata adı altında oluşturdukları bir ekip ile oyun geliştirme çalışmalarına başlarken, Hacettepe Üniversitesi Grafik Bölümü Yüksek Lisans programına katılmaya hak kazandı. Yüksek Lisans döneminde bir yandan sanat yönetmenliğini yaptığı bilgisayar oyunu projesini geliştirirken, Dr. Öğr. Üyesi Seza SOYLUÇİÇEK VURGUN'un danışmanlığında “Bilgisayar Oyunları Konsept Sanatında Kurgu ve Grafik Tasarım; Bir Konsept Sanatı Kitapçığı Uygulaması” başlıklı tez çalışmasını gerçekleştirerek, 2022 yılında Hacettepe Üniversitesi Grafik Yüksek Lisans programından mezun oldu. Aynı yıl içinde Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Grafik Anasanat Dalı Sanatta Yeterlilik programına katılmaya hak kazandı. Sanatta Yeterlilik programındaki süreci devam ederken 2023 yılında Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü'nde Araştırma Görevlisi olarak görev yapmaya hak kazandı. Şu anda Araştırma Görevlisi olarak görev yaparken akademik faaliyetlerine devam etmekte ve Fantastik Kurgu, Bilgisayar Oyunları, İllüstrasyon ve Görsel Sembolizm alanlarında kendini özelleştirmek üzere çalışmalarda bulunmaktadır.
Advisory Board Member - Yedi Journal
Fatih KURTCU 1984 yılında doğdu. Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü’nde Doçent olarak görev yapmaktadır. Lisans eğitimini 2007 yılında Hacettepe Üniversitesi’nde tamamladı. Yüksek lisansını Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Grafik Anabilim Dalı’nda 2011 yılında tamamladı. Üçü yurtdışı olmak üzere altı kişisel sergisi bulunmaktadır. Yurtiçi ve yurtdışında çeşitli davetli, karma sergi ve projelerde yer aldı. 2016 yılında Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü’nde “Üç Boyutlu Kinetik Tipografi” başlıklı teziyle doktorasını tamamladı. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Görsel İletişim Bölümü için editörlüğünü yaptığı iki adet tipografi ve hareketli grafik kitabı bulunmaktadır. Çok sayıda makale, bildiri ve kitap bölümü bulunmaktadır. Özellikle tipografi tasarımı, font tasarımı, kinetik tipografi, afiş tasarımı üzerine çalışmalarını sürdürmekte ve üniversitede tipografi, temel grafik, kinetik tipografi dersleri vermeye devam etmektedir.
Doçent, Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü
2013 yılında Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik ve Cam Bölümü’nde profesyonel eğitimine başlamıştır. 2017 yılında derece ile Lisans programını, 2019 yılında Yüksek Lisans programını tamamlamıştır. Aynı üniversitede; 2024 yılında Sanatta Yeterlik eğitimini tamamlamış ve 2022 yılı itibariyle de araştırma görevlisi olarak akademik sürecine başlamıştır. Ayrıca Sosyoloji Bölümü’nden lisans diploması almıştır. Üniversitede, galeride ve sanayide staj tecrübeleri bulunmaktadır.
Lisans eğitimini 1983 yılında Hacettepe Üniversitesi Felsefe Bölümü’nde tamamlamıştır. Aynı dönemde Hacettepe Üniversitesi’nde Psikolojik Danışma ve Rehberlik sertifika programını tamamlamış; ayrıca Hacettepe Üniversitesi Müzik ve Güzel Sanatlar Enstitüsünde müzik eğitimi almıştır.
Yüksek Lisansını 1992’de, Doktora’sını ise 1998’de Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Halkbilimi Ana Bilim Dalında tamamlamış; 2008 yılında Sosyal-Kültürel Antropoloji-Etnomüzikoloji alanında Doçentlik ünvanını almış 2016 yılında da Profesör olmuştur.
“Kültürel Müzikoloji”, “Söz ve Müzik Uyumu, Karacaoğlanın Bestelenmiş eserleri” kitaplarının yanısıra yurtiçi ve yurt dışında yayınlanmış çok sayıda inceleme ve makalesi bulunmaktadır. Almanya Berlin “ Schöenberg Musik Okulu”nda Türk ve Batı Müziği Sentezi konusunda çalışmalar yapmıştır.
Kurumlarda Kurucu ve Yönetim Kurulu Üyelikleri vardır
Prof. Dr. Filiz Çalışlar Yenişehirlioğlu ,2013 yılından beri Koç Üniversitesi Arkeoloji ve Sanat Tarihi Bölümünde Öğretim Üyesi olarak görev yapmaktadır. Aynı zamanda Ankara’da bulunan Koç Üniversitesi, Vehbi Koç Ankara Araştırmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi’nin de Direktörüdür. Daha önceleri Başkent Üniversitesinde Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi kurucu dekanlığını yapmış ondan önce de ve uzun yıllar Hacettepe Üniversitesi Sanat Tarihi Bölümünde çalışmıştır.Halen bu bölümde doktora dersleri vermektedir. Arnavutköy Amerikan Kız Kolejinden mezun olduktan sonra , 1968-1975 yılları arasında Paris- Sorbonne( ParisIV) Üniversitesinde Sanat Tarihi ve Arkeoloji dalında Lisans , Yüksek Lisans yapmış 1981 yılında da Devlet Doktorasını tamamlamıştır.
Osmanlı Sanatı , Mimarisi,Seramik Sanatı , Kentleri ve Arkeolojisi üzerine yurt içi ve yurtdışında çok sayıda yayını bulunur, sempozyum ve kongreler düzenlemiş, dersler vermiş , araştırmalarda bulunmuştur. 1985-86 yıllarında Fulbright Bursu ile , Harvard Üniversitesi,Ağa Han İslam Mimarisi Merkezinde araştırmalarda bulunmuş, 1995-1998 yılları arasında İngiltere’de Cambridge Üniversitesi, Doğu Araştırmaları Fakültesinde Atatürk Fellow olarak dersler vermiştir.
Uluslar arası Türk Sanatı Kongresi Ulusal Komite üyesi ve Uluslararası Ortaçağ Akdeniz Seramikleri Derneği Yönetim Kurulu üyesidir. 1993-2003 yılları arasında Türk-İslam Eserleri Müzesi ile beraber ,İstanbul Tekfur Sarayında 18.inci yüzyıl Osmanlı Çini Fırınları ve Eyüp Çömlekçiler Mahallesi Kazı ve Yüzey Araştırmalarını yürütmüştür. İstanbul Büyük Şehir Belediyesine bağlı olarak Tekfur Sarayı Müzesini 2019 yılında kurmuştur. Topkapı Sarayı Depolarında bulunan seramiklerin dijital veri tabanını düzenlemiştir. 2022- 2023 yılında İstanbul Zeyrek’teki Barbaros Çinili Hamamı’nın müzeleşitirlmesi çalışmaalrına katılmıştır. Fransız Kültür Bakanlığı ile ayrıca Fransız Ulusal Şövalye Nişanı ve İtalyan ,Adelaid Ristori Başarılı Kadın ödüllerine sahiptir.
Osmanlı Kentleri,Osmanlı Arkeolojisi, Osmanlı Çinileri,Osmanlı Mmarisi üzerine çok sayıda ulusal ve uuslar arası yayını bulunmaktadır.