Felsefe Grubu Eğitimi
Eğitim Felsefesi
Türk-İslam Düşüncesi
İlk ve ortaöğrenimini Anadolu’nun çeşitli illerinde tamamlayan Özen, yükseköğrenimini Orta Doğu Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fizik Öğretmenliği Bölümünde lisans, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi Anabilim Dalında yüksek lisans ve doktora dereceleri ile tamamlamıştır. Eğitimde hesap verebilirlik, pozitif psikolojinin (etik iklim, örgütsel mutluluk, erdemlilik, onarıcı adalet) eğitim örgütlerinde örgütsel davranışlara yansımaları, eğitimde hakkaniyetin (çok kültürlü eğitim, toplumsal cinsiyet eşitliği) genel çalışma konularını oluşturduğu ve bu konularda ulusal ve uluslararası dergilerde yayınlanmış makale, kitap bölümleri bulunan Özen; özel öğretim kurumlarında fizik öğretmenliği, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda İngilizce öğretmenliği, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı adına eğitimcilerin eğitimcisi görevlerinde bulunduktan sonra 2012 yılından beri Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğretim üyesi olarak görevini sürdürmektedir.
2000 yılında Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bölümünde akademik hayatına başladı. 2005 yılında aynı üniversiteden mezun oldu ve öğretmenliğe adım attı. 2011 yılında Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalında başladığı yüksek lisans eğitimini 2015 yılında bitirdi. 2017 yılında Giresun Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalında doktora eğitimine başladı. 2021 yılında doktora eğitimini bitirdi. Evli ve bir çocuk babasıdır. İngilizce bilmektedir.
Dr. Ali Sorayyaei Azar
(https://orcid.org/0000-0003-3539-8250; Scopus Author: 55561989000)
Dr Azar is an Assistant Professor at the Faculty of Education, University of Malaya, Malaysia. He also got his Ph.D. (in Applied Linguistics) from the Faculty of Languages and Linguistics, University of Malaya. In a career spanning 27 years, he has worked as an EFL/ESL senior lecturer, researcher, and curriculum developer in Iran, Turkey, Qatar, and Malaysia. He has published and presented research papers on his topic of interest namely TESL, Academic Discourse Analysis, Genre Analysis, Corpus Linguistics, Educational Technology, and English Language Teaching Strategies in several prestigious journals and international conferences. He is the Editor of three books, including 'Reconceptions of Policies, Strategies, and Challenges in Education 5.0.', 'Innovations in Educational Robotics: Advancing AI for Sustainable Development', and 'Smart Education and Sustainable Learning Environments in Smart Cities'. The books will be published by IGI Global- Publisher, USA. Besides, Dr. Azar has been appointed as a member of the Editorial Board for several journals, including the Asian Journal of University Education (AJUE), established by Universiti Teknologi MARA, Shah Alam, Malaysia; the International Journal of Modern Languages and Applied Linguistics (IJMAL), established by Akademi Pengajian Bahasa (APB), Universiti Teknologi MARA, Shah Alam, Malaysia; Education Quarterly Reviews, established by the Asian Institute of Research; and the Pegem Journal of Education and Instruction (PEGEGOG), established by PEGAGOG Academy Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Hizmetleri Editor Hizmetleri, Turkey.
Dr. Ali Sorayyaei Azar (Ph.D. in Applied Linguistics)
Assistant Professor,
Faculty of Education,
University of Malaya,
50603 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia.
Scopus Author: 55561989000
https://orcid.org/0000-0003-3539-8250
ÖZ GEÇMİŞ
Adı Soyadı: Ayşe Elkoca
Doğum Tarihi: 30.09.1984
Doğum Yeri: Trabzon
Medeni Durumu: Evli
İş Adresi: Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Ebelik
E Mail: ayse.elkoca@hotmail.com
Tlf:0506 161 6326
Yabancı Dil: İngilizce (67.500)
Yabancı Dil Deneyimi: Erasmus Programı (Ders Verme Hareketliliği) Karkonoska College in Polond. Sağlık Fakültesi (Hemşirelik-Ebelik Bölümü). 10-16 Mayıs 2015
Lisans: Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu
Yükseklisans: Atatürk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Halk Sağlığı Hemşireliği
Yüksek Lisans Tez Konusu: Tip 2 Diyabetli Hastaların Hastalığa Karşı Tutumları ve Problem Alanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Danışman: Prof.Dr.Behice ERCİ
Doktora: Atatürk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Halk Sağlığı Hemşireliği
Doktora Tez Konusu: Duygu Tanıma ve Empati Odaklı Hemşirelik Eğitiminin Normal Gelişim Gösteren Çocukların Empatik Eğilimleri ve Özel Gereksinimli Çocukları Sosyal Kabullenmeleri Üzerine Etkisi
Danışman: Doç.Dr. Sonay BİLGİN
Aldığı Ödüller:
10-12 Haziran 2012 İlk Ve Acil Yardım Sempozyumu, Teşekkür Plaketi
09-10 Mayıs 2013 Sağlık Hizmetleri Tanıtım Günleri, Teşekkür belgesi
İdari Görevi:
2013- 2014 Gümüşhane Üniversitesi, SHMYO, Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölüm Başkanlığı.
2017- 2021 Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Müdür Yardımcılığı
2023- Halen Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekan Yardımcılığı
Mesleki Deneyim Ve Çalıştığı Kurumlar
Yıl Kurum
2006-2011
2011-2012
2012-…..
2013-2014
2017-2021
2017-2021
2022-…..
2023-…… Atatürk Üniversitesi, Araştırma Hastanesi, Çocuk Cerrahi –Plastik Cerrahi Servislerinde Servis Hemşiresi.
Atatürk Üniversitesi, Araştırma Hastanesi, Medikal Onkoloji Servisinde Sorumlu Hemşire
Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölüm Başkanlığı.
Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Yönetim Kurulu Üyesi
Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Müdür Yardımcılığı
Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi
Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekan Yardımcılığı
Yüksek Lisansta Aldığı Dersler
1. Yarıyıl 2. Yarıyıl
Hemşireliğin Kavramsal Çerçevesi
İletişim Becerileri 1
Hemşireliğe Özel Araştırma Yöntemleri1
Okul Sağlığı Hemşireliği
Evde Bakım Hemşireliği
Hemşireliğe Özel Araştırma Yöntemleri2
Adölesanlarda Risk Davranışları ve Sağlığın Geliştirilmesi
Çocuk Beslenmesi
Seminer
Doktorada Aldığı Dersler
1.Yarıyıl 2. Yarıyıl
Danışmanlık
Halk Sağlığı Hemşireliği I
Aile Sağlığı Hemşireliği
Sağlık Sosyolojisi II
Araştırma Yönetimi ve Etik
Seminer
Uzmanlık Alan Dersi I Danışmanlık
Uzmanlık Alan Dersi II
Okul Sağlığı Hemşireliği
Halk Sağlığı Hemşireliği II
Gerontoloji Hemşireliği II
Sağlık Politikaları
3.Yarıyıl 4.Yarıyıl
Danışmanlık
Uzmanlık Alan Dersi III
Hemşirelik Kuramlarını Uygulama ve Değerlendirme II
Aile Planlaması ve Danışmanlık Hizmetleri
Tıbbi Hastalıklarda Acil Bakım Hemşireliği
Danışmanlık
Uzmanlık Alan Dersi IV
Verdiği Dersler
Acil Sağlık Hizmetleri-1
Acil Sağlık Hizmetleri-2
Acil Hasta Bakımı-3
Mesleki Uygulama ve Staj Uygulamaları
Travma
Hemşirelikte temel İlke ve Uygulamalar-1
Ve Staj Uygulamaları
Hemşirelikte temel İlke ve Uygulamalar-2
Ve Staj Uygulamaları
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Evde Bakım Hemşireliği
Hastalıklar Bilgisi
Demografik Yapı ve Sağlık
Acil Yardım ve Kurtarma
Resusitasyon
Ebelik Tarihi ve Deontoloji
Epidemiyoloji
Araştırma Yöntemleri, Biyoistatistik ve Etik
Riskli Gebelik
Psikiyatri Hemşireliği
Bulaşıcı Hastalıklar
Hemşirelikte Etik ve Deontoloji
Halk Sağlığı Hemşireliği ve Staj Uygulamaları
Tıbbi Terminoloji
İleri Tıbbi Terminoloji
Meslek Etiği
Adli Tıp Uygulamaları
Sağlık Psikolojisi
Yüzme
İş Sağlığı ve Güvenliği
Geriatri Hemşireliği
Sağlıkta İletişim
Sağlıklı Yaşlanma
Epidemiyoloji
Beslenme
Katıldığı Kurs Sempozyum ve Kongreler
Yıl Etkinlik
20-21 Nisan 2006
01-07 Mayıs 2006
03-08 Mart 2008
30 Ocak-6 Şubat 2012
19-21 Haziran 2013
16 Mart 2014
19 Mart 2014
1-3 Mayıs 2014
22-24 Ekim 2014
08-11 Aralık 2016
13-15 Nisan 2018
16-18 Nisan 2018
18 Nisan 2019
25-27 Nisan 2019
24-26 Ekim 2019
29 Ekim-02 Kasım 2019
12-14 Haziran 2020
26-27 Ağustos 2020
24-25 Eylül 2021
26-27 Ekim 2021
12-13 Eylül 2022
23-25 Eylül 2022 V. Ulusal Hemşirelik Öğrencileri Kongresi
Türkiye Üreme Sağlığı Programı kapsamında 15-49 Yaş Grubu Kadınların Üreme Sağlığı’ projesi için ‘Kadın Üreme Sağlığı
Eğitim Becerileri’
Toplam Kalite Yönetimi Ve İletişim Becerileri Geliştirme
Entübasyon ve Resusitasyon
Karadeniz Yenidoğan Ve Kadın Doğum Hemşireliği Kongresi
Gebelikte İlaç Kullanım Stratejileri. Akıllı İlaç Kullanımı
Diyaliz ve Böbrek Nakli
13. Ulusal hemşirelik öğrencileri kongresi.
Karadeniz Yoğun Bakım Hemşireliği Kongresi
4.Uluslararası Paramedik Kongresi, Ambulans Rallisi ve Alanda Kritik Hastada Girişimsel Müdehaleler Eğitimi
İnternatioanal Congress on Nursing (İCON 2018)
Scientific Future Group and Organizing Committee Members of Nursing 2018 applaud
Uluslararası Kadın Çocuk Saglıgı Ve Egıtımı Kongresı
2.Uluslararası, 3. Ulusal Ebelik Günleri Kongresi
Palandöken Uluslararası Hemşirelik Eğitimi Kongresi
International congress of science culture and education(İNCES)
İnternational Conference of Covid-19(CONCOVİD)
İnternational Conference on Covid-19 Studies
5th Internatıonal Conference On Covıd-19 Studıes,
Ejons 13th Internatıonal Conference on Mathematıcs, Engıneerıng, Natural & Medıcal Scıences
3RD Edıtıon Of Internatıonal Nutrıtıon Research Conference
5TH Internatıonal Congress of Multıdıscıplınary Studıes in Medıcal Scıences
Sertifikaları
Tarih Sertifika İsmi
01-07 Mayıs 2006
18 Haziran 2013
16-17 Mayıs 2014
01-05 Haziran 2016
07 Aralık 2019
07 Aralık 2019
07 Aralık 2019
07 Aralık 2019
27 Aralık 2019 Türkiye Üreme Sağlığı Programı kapsamında 15-49 Yaş Grubu Kadınların Üreme Sağlığı’ projesi için ‘Kadın Üreme Sağlığı
Eğitim Becerileri’
Lamaze Doğuma Hazırlık Eğitimci Eğitimi
Ekg ve Aritmi Yönetimi
Neonatal Resusitasyon Programı Uygulayıcı Sertifikası
Stres ve Öfke Yönetimi
Mindfulness
Etkili İletişim ve Beden Dili
Dikkat Eksikliği ve Konsantrasyon Erteleme
Duygu Tanıma ve Empati Odaklı Eğitim Programı
Katıldığı Çalıştaylar
Tarih Etkinlik
24-26 Nisan 2017
03-05 Mayıs 2018 Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulları Müdürler Toplantısı-III ve Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulları Programlarına Yönelik Çekirdek Eğitim Programı(ÇEP) Çalıştayı-II
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulları Müdürler Toplantısı-IV Çalıştayı
Ulusal Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitabında Basılan Bildiriler
1- Verep S, İpek Çoban G, Durna A, İltuş F, Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinin Klinik Uygulamalarına İlişkin Görüşleri
2- Elkoca A, Ciğerci B, Taylak T, Hemşirelik Öğrencileri Gözüyle Mesleğin Geliştirilmesi
. Ulusal hemşirelik öğrencileri kongresi. Poster Bildiri.1-3 Mayıs 2014, 274
3- Yılmaz H, Elkoca A, Özcan H, Çolakoğlu G, Dilber S, Küçükbahçe E. Sağlık Çalışanlarının Motivasyonu. 13. Ulusal hemşirelik öğrencileri kongresi. Poster Bildiri.1-3 Mayıs 2014, 147.
4- Özcan H, Elkoca A, Keleş B, Aydın S. Hemşirelik Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Durumları. 13. Ulusal hemşirelik öğrencileri kongresi. Sözel Bildiri. 1-3 Mayıs 2014, 265.
Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitabında Basılan Bildiriler
1- Özcan H, Rathfisch G, Elkoca A. AE 77.HomeBirth. The 9 thCongress on Women’sHealth&Disease. Sözel Bildiri. 28-30 Ağustos 2014.
2- Özcan H, D.Bingöl N, Elkoca A,Paramedik Adaylarının Ahlaki Etik Duyarlılıkları. 4.Uluslararası Paramedik Kongresi.Sözel Bildiri. 08-11 Aralık 2016
3- Özcan H, K.Beji N, Elkoca A, Sahada Çalışan Paramediklerin Karşılaştıkları Doğum Vakaları. 4.Uluslararası Paramedik kongresi. Sözel Bildiri 08-11 Aralık 2016
4- Yekeler B, Elkoca A, Transkültürel Hemşirelik Yaklaşımları Dahiliye Kliniklerinde Yatan Hastalar Arasındaki İlişki. 3.Kültürler Arası Hemşirelik Kongresi 21-23 Mayıs 2015
5- Özcan H, Elkoca A., Adölesan Gebelik. 1.Uluslararası Kadın Çocuk Sağlığı ve Eğitimi Kongresi Sözel Bildiri 14-15 Nisan 2016
6- Atmaca Palazoğlu C, Yekeler Kahraman B, Elkoca A, Danacı E. Health Perception of Nurses, and Affecting Factor. İnternatioanal Congress on Nursing (İCON 2018)
7- Elkoca A, This Study Was Planned to Determine the Nursing Departmen and the Factor Affecting the Level of Critical Thinking of Student. 4th World Congress on Nursing 2018 at Valencia, Spain
8- Elkoca A, Yekeler Kahraman B. Meme Kansri Hastalarında Manevi Bakım. 3.Uluslararası Kadın Çocuk Sağlığı ve Eğitimi Kongresi. Sözel bildiri 18-19 Nisan 2019
9- Elkoca A, Atmaca Palazoğlu C. Göçmenlerin En Sık Yaşadığı Sağlık Sorunları, Sağlık ve Hemşirelik Hizmetlerine Getirdiği Yükler. 3.Uluslararası Kadın Çocuk Sağlığı ve Eğitimi Kongresi. Sözel bildiri 18-19 Nisan 2019
10- Yekeler Kahraman B, Elkoca A, Değirmenci Bingöl N, Kadınların Kabusu Üriner İnkontinans. 3.Uluslararası Kadın Çocuk Sağlığı ve Eğitimi Kongresi. Sözel bildiri 18-19 Nisan 2019
11- Elkoca A, Premenstrual Sendrom Prevelansı Ve Kadınların Yaşam Kalitesine Üzerine Etkisi. İnternational Congress Of Science Culture And Education Congress. Sözel bildiri 29 Ekim-02 Kasım 2019
12- Elkoca A, Hemşirelik Eğitiminde Transkültürel Yaklaşımın Önemi. İnternational Congress Of Science Culture And Education Congress. Sözel bildiri 29 Ekim-02 Kasım 2019
13- Kaşıkçı M, Aydın E, Elkoca A, Türkiye’deki Hemşirelik Lisans Programlarında Hemşireliğin Temel Kavramlarının Müfredattaki Yerine İlişkin Değerlendirme. Sözel bildiri.24.10.2019
14- Özcan H, Elkoca A, Yılmaz S, Erişen B, Vegan Kadınlarla Kadın Sağlığı Araştırması. 2.Uluslararası İstanbul Ebelik Günleri, Sözel Bildiri. 25-27 Nisan 2019
15- Elkoca A, Yekeler B, Meme Kanseri Hastalarında Manevi Bakım, 3.Uluslararası Kadın Çocuk Sağlığı ve Eğitimi Kongresi, Sözel Bildiri, 18.04.2019
16- Elkoca A, Atmaca Palazoğlu C, Göçmenlerin En sık Yaşadığı Sağlık Sorunları ve Sağlık ve Hemşirelik Hizmetlerine Getirdiği Yükler, 3.Uluslararası Kadın Çocuk Sağlığı ve Eğitimi Kongresi, Sözel Bildiri, 18.04.2019
17- Yekeler B, Elkoca A, Değirmenci Bingöl N, Kadınların Kabusu: Üriner İnkontinans, 3.Uluslararası Kadın Çocuk Sağlığı ve Eğitimi Kongresi, Sözel Bildiri, 18.04.2019
18- Yiğitbaş Ç, Özcan H, Elkoca A, Riskli Gruplarda COVİD-19 Salgını ve Sağlıkta Kadercilik Davranışı. CONCOVİD. Sözel bildiri.12.06.2020
19- Özcan H, Elkoca A, Yiğitbaş Ç, Covıd-19 Pandemisine Bağlı Gebelerde Kaygı Durumu. CONCOVİD. Sözel Bildiri.12.06.2020
20- Özcan H, Elkoca A, Yiğitbaş Ç, Covıd-19 Sürecinin Üreme Sağlığı Üzerindeki Etkileri. İnternational Conference on Covid-19 Studies. Sözel Bildiri.27.08.2020
21- Elkoca A, Yiğitbaş Ç, Özcan H, Covıd-19 Hastalarına Bakım Veren Hemşirelerde Öz-Yeterlilik. İnternational Conference on Covid-19 Studies. Sözel Bildiri.27.08.2020
22- Ulutaşdemir N, Elkoca A, Effects Of Covıd-19 Infectıon On The Health Of The Elderly, 5th Internatıonal Conference On Covıd-19 Studıes, Sözel Bildiri, 24-25 Eylül 2021
23- Elkoca A, Ulutaşdemir N, Healthy And Safe School Envıronment In Communıcable Dıseases, EJONS-XIII, Sözel Bildiri, 16-17 Ekim 2021.
24- Elkoca A, Women in the climacteric period may have nutrition 3rd Edition of International Nutrition Research Conference, 12-13 Eylül 2022
25- Yıldız M, Yıldırım MS, Sarpdağı Y, Elkoca A, Atay ME, Dege G, Investıgatıon The Relatıonshıp Between Xenophobıc Attıtude And Intercultural Sensıtıvıty Level In Nurses, 5TH Internatıonal Congress of Multıdıscıplınary Studıes in Medıcal Scıences
23-25 ylül 2022
26- Yıldız M, Yıldırım MS, Sarpdağı Y, Elkoca A, Atay ME, Dege G, Investıgatıon The Relatıonshıp Between Nurses' Homophobıa And Gender Perceptıon Levels, 5TH Internatıonal Congress of Multıdıscıplınary Studıes in Medıcal Scıences 23-25 Eylül 2022
Ulusal Dergilerde Yayımlanan Makaleler
1- Elkoca A, Özcan H, Hemşirelik Mesleğinin Geliştirilmesinde Hemşirelik Öğrencilerinin Görüşleri. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi; 2019; 8(2):19-26
2- Yıldız M, Yıldırım MS, Elkoca A, Sarpdağı Y, Aydın MA, Kabak Solak T, Dege G. Consanguineous Marriage, Health Literacy and Fatalism Levels of Different Generations: A Descriptive-Correlational Study in A Sample from Turkey. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi; 2023; 14(2): 197-207
3- Yiğitbaş Ç, Elkoca A, Özcan H, Reflection of COVID-19 in The Context of Posttraumatic Growth in Turkish Society. Afet ve Risk Dergisi; 2023; 6(1); 57-69
Uluslararası Dergilerde Yayımlanan Makaleler
1- Atmaca Palazoğlu C, Yekeler Kahraman B, Elkoca A, Danacı E. Health Perception of Nurses, and Affecting Factor. New Trends and Issues Proceedings on Advances in Pure and Applied Sciences(Issue 10,2018) 55-61
2- Özcan H, Elkoca A, Critical Thinking Skills of Nursing Candidates. İnternational Journal of Caring Sciences September-December 2019 Volume 12 | Issue 3| Page1600
3- Özcan H, Elkoca A, Yalçın Ö, Covid-19 Enfeksiyonu ve Gebelik Üzerine Etkileri, Anatolian Clinic Journal of Medical Sciences, January 2020; Volume 25,Supplement I
4- Özcan H, Elkoca A, Beji N, Bırth Case Of Paramedıcs Workıng In The Fıeld, Medical Science, January 2021; Volume 16, Issue 1, 49-57.
5- Elkoca A, Erci B, The Attitude of Patients with Diabedes Type 2 and the Analysis of The Correlation Between the Problem Fields. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi; 2022; 11(3):1002-1012
6- Yıldız M, Elkoca A, Gomes RF, Yıldırım MS, Yılmaz DA, Solmaz E, Dege G, Tanımowo A, Atay M, Women's Health Belief Levels Towards Breast Cancer: Example of 3 Countries. Aegean Journal of Obstetrics and Gynecology; 2023;
Scı, ScıE, Escı Dergilerde Yayımlanan Makaleler
1- Özcan H, Elkoca A, Şahan Ö, Yılmaz S, Erişen B, Health Research in Vegan Women, Progress in Nutrition 2021; Vol. 23, N. 3: e2021296
2- Elkoca A, Yekeler Kahraman B, Ozcan H, Aydın MA, Karakaş S, Complementary and Alternative Medicine Used by Adolescents in Premenstrual Syndrome- A Cross-Sectional Study, March 2022; https://doi.org/10.23751/pn.v24i1.12191
3- Özcan H, Elkoca A, Yiğitbaş Ç, Aydın Kartal Y, State-Trait Anxiety Condition and Its Affecting Factors in Pregnant Women Linked to the COVID-19 Pandemic, Summer 2022;34(2):356-363. doi: 10.24869/psyd.2022.356.
4- Yıldız M, Yıldırım MS, Elkoca A, Varol E, Aydın MA, Dege G. Investigation of the Relationship Between Xenophobic Attitude and Intercultural Sensitivity Level in Health Education Students, Journal of Transcultural Nursing; 2023. Volume 34, Issue 3 https://doi.org/10.1177/10436596231158136.
5- Yıldız M, Varol E, Elkoca A, Yıldırım MS, Sarpdağı Y. Determining the correlation between old age adaptation, aging in place and depression in older adults: A descriptive correlational study; Archives of Psychiatric Nursing; 2023, Volume 43, Pages 153-161. https://doi.org/10.1016/j.apnu.2023.02.004.
6- Yıldız M, Varol E, Yıldırım MS, Elkoca A, Sarpdağı Y. The effect of rumination and elder abuse level on successful aging in elderly individuals: Analysis with a machine learning approach; 2023. https://doi.org/10.1111/psyg.12965.
Hakemlikler
SSCI, SCI, SCI- Expanded, AHCI ve ESCI kapsamı dışındaki dergilerde hakemlik
1- BMJ (15.09.2021)
2- IJCP
3- Nurse Education Today (31.07.2018)
4- Journal of Complementary Medicine Recearch (13.01.2019)
5- Sağlık Akademisyenleri Dergisi (10.12.2020)
6- Women's Studies International Forum
ULAKBİM tarafından taranan ulusal dergilerde hakemlik
1- Clinical and Experimental Health Sciences(2Kez)
2-Sağlık Akademisyenleri Dergisi(5 Kez)
3-Online Türk Sağlık Bilimleri Dergisi
4-Journal of Contemporary Medicine
5-Batı Karadeniz Tıp Dergisi
6-Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi
7-Jinekoloji-Obstetrik ve Neonatoloji Tıp Dergisi
8-Disiplinler Arası Çocuk Hakları Araştırmaları Dergisi
9-Sağlık Akademisyenleri Dergisi
10-Sakarya Üniversitesi Holistik Sağlık Dergisi
11- Sağlık Profesyonelleri Araştırma Dergisi
Ulusal Kitap Bölümleri
1- Engelli Sağlığı Kitabı. Engelleri Birlikte Aşarız Projesi. Gümüşhane 2013.
2- Tüm Yönleriyle Kardiyopulmoner Resusitasyon (KPR) Uygulamaları 2019.Bölüm: Zor Hava Yolu Yönetimi
3- Sağlık Profesyonelleri İçin İlk Yardım Uygulamaları 2019. Bölüm: Hava Yoluna Yabancı Cisim Kaçmasında İlk Yardım Uygulamaları
4- Paramedikler İçin Travma Yönetimi 2019. Bölüm: Alanda Geriatrik Travmalı Hastaya Yaklaşım
Uluslararası Kitap Bölümleri
1- Bilim ve Teknolojide Yeni Bakışlar 2019. Bölüm-1: Premenstrual Sendrom Prevelansı Ve Kadınların Yaşam Kalitesine Üzerine Etkisi Bölüm-2: Hemşirelik Eğitiminde Transkültürel Yaklaşımın Önemi
2- Sağlığın Korunması ve Geliştirilmesi-I 2020. Bölüm: Covıd-19 Pandemisinin Aile Sağlığı Üzerine Etkileri
3- Sağlığın Korunması ve Geliştirilmesi-II 2020. Bölüm: Covıd-19 Pandemisinin Okul Çağı Çocukları Üzerindeki Etkisi
4- Covid-19 Pandemisinde Çocuk Sağlığı 2021. Bölüm: Covıd-19 Ve Adölesan Sağlığı
5- Teknoloji Bağımlılığı ve Mücadele 2022. Bölüm-1: Teknolojik/Dijital Hastalıklar
6- Teknoloji Bağımlılığı ve Mücadele 2022. Bölüm-2: Hikikomori
7- Disiplinler Arası Çocuk Hakları Ansiklopedisi 2023. 1.Madde: Çocukların Dijital Ortama Erişim Hakkı, 2.Madde: Çocukların Dijital Ortamdan Korunma Hakkı, 3.Madde: Dijital Ortamda Cinsel İstismar.
8-
Kitap Editörlüğü
Sağlığın Korunması ve Geliştirilmesi-II 2020
Atıflar
SSCI, SCI, SCI- Expanded, AHCI ve ESCI tarafından taranan dergilerde öğretim elemanının yazar olarak yer almadığı makalelerde öğretim elemanının eserlerine yapılan kaynakçadaki farklı eserlerine yapılan her bir atıf
1- Yavaş Çelik M. 2020. The effect of staying at home due to Covid-19 outbreak on nursing student’s life satisfaction and social competencies. 2020/ Perspect İn Psychiatr Care
2- Abduljabbar, H. S. O., & Abduljabar, H. (2020). A systematic review and meta-analysis of the reported symptoms of Covid 19 in pregnancy. Clinical and Experimental Obstetrics & Gynecology, 47(5), 632-637.
3- Öztürk Y. 2021. Personal Protection Management in the Covid-19 Pandemi/J Basic Clin Health Sci
4- Öztürk Y. 2021. Breastfeedinh Management in the Covid-19 Pandemic/ J Basic Clin Health Sci
5- Erdoğan G, Geniş B, Gurhan N, Koç M, Burak Ş. 2021. The Effect of Marital Adjustment and Fear of COVID-19 on Pregnancy Distress: A Cross-Sectional Study in a Pregnancy Sample in Turkey. Psychiatry and Behavioral Sciences
6- Çelik T, Şimşek A, Fırat Koca Ç, Aydın Ş, Yazar Ş. 2021. Evaluation of cochlear functions in infants exposed to SARS-CoV-2 intrauterine. American Journal of Otolaryngology–Head and Neck Medicine and Surgery
7- Akyıldız D, Çamur Z. 2021. Comparison of early postnatal clinical outcome of newborns born to pregnant women with COVID-19: a case–control study. The Journal of Maternal-Fetal & Neonatal Medicine
8- Durmuş M, Öztürk Z, Şener N, Yurtçiçek Eren S. 2021. The Relationship between the Fear of Covid‑19, Depression, and Spiritual Well‑Being in Pregnant Women. Journal of Religion and Health
9- Korukcu O, Ozkaya M, Boran OF, Bakacak MD. 2021. Factors associated with antenatal depression during the COVID‐19 (SARS‐CoV2) pandemic:Across‐sectional study in a cohort of Turkish pregnant women. Perspect İn Psychiatr Care
Oliveira, J. F. D., Perez, E. Z., Ferreira, M. B. G., Pires, P. D. S., Barichello, E., & Barbosa, M. H. (2021). Cultural adaptation and validation of an instrument about nursing critical thinking skills. Revista Brasileira de Enfermagem
SSCI, SCI, SCI- Expanded, AHCI ve ESCI dışındaki uluslararası dergilerde öğretim elemanının yazar olarak yer almadığı makalelerde öğretim elemanının eserlerine yapılan kaynakçadaki farklı eserlerine yapılan her bir atıf
1- Varışlı, B., & Gültekin, T. (2020). Yaşlı Ayrımcılığının Pandemi Hali: COVID-19 Sürecinde Kuşaklararası Etkileşimin Dönüşümü. Electronic Turkish Studies, 15(4).
2- Gedik, M. S., Hakkoymaz, H., & Basan, N. M. 2020. Evaluation of Patients Diagnosed with COVID-19. Van Sağlık Bilimleri Dergisi, 13(COVID-19 Özel Sayı), 19-28.
3-Kılıç, B; Kılıç, E; Balcı, Ş. 2020. Covıd-19 Sonrasında Avukatların Uzaktan Çalışmaya İlişkin Görüş Ve Hazır Bulunuşlukları. Pearson Journal Of Socıal Scıences & Humanıtıes
4-Gencer, Nevzat. Kovid-19 Sürecinde Yaşli Olmak: 65 Yaş ve Üstü Vatandaşlar İçin Uygulanan Sokağa Çikma Yasaği Üzerine Değerlendirmeler ve Manevi Sosyal Hizmet. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 2020, 4.1: 35-42.
5-Akar V, Gurlaş F. 2021. Sağlık Algısının Çalışma Hayatındaki Etkileri; Banka Çalışanları Üzerine Bir Uygulama. Yönetim, Ekonomi ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi
6-Köten E. 2021. Kadercilik, Sağlık Davranışı ve Covid-19: Bir Literatür İncelemesi. Social Sciences Research Journal.
7- Küçük S., Kodal Çiftçi H.,2021. Olgu Sunumu: covid-19 Tanısı Alan Yenidoğanda Hemşirelik Bakımı. Journal of Infant, Child and Adolescent Health.
8- Koçak, Meltem; Baltacı, Nazlı. Covid-19 Pandemi Sürecinde Gebelerin Psikososyal Sorunları Ve Hemşirelik Bakımı. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, 6.1: 41-49.
9-Usta G, Atalay, E., & Şener, A. Olası COVID-19 Enfeksiyonu ve Hastane Öncesi Alanda Resüsitasyon Uygulamaları. Abant Tıp Dergisi, 10(2), 304-309.
10-Kurt, A., Çelikay Söyler, H. Maternal Attachment and Preventive Intervention Methods in Mothers Under Covid-19 Stress. Cyprus Turkish Journal of Psychiatry & Psychology
11- Deran, G., & Esgin, A. Pandemi Sürecinde Yaş Ayrımcılığının Yaşlı Bireylerde Yarattığı Sosyal Benlik Algısı Ve Sonuçları. Kuram ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2), 161-174.
12- Fatma, B. A. Y., & Ataş, A. N. (2021). 2020 Uluslararası Ebelik ve Hemşirelik Yılı: COVID-19’un Gölgesinde Ebelik Mesleği. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 6(1), 49-53.
13- Şahin, G. C., & Şahin, B. (2020). Comparison of Serum D-dimer, Fibrinogen and Platelet Levels in Pregnant Women with COVID-19 Symptoms According to PCR Positivity or PCR Negativity: A Case-Control Study. World Health, 1.
14- Dennett, S. K., & DeDonno, M. A. (2021). A comparison between Chinese and American male and female college students’ critical thinking dispositions. International Journal of Chinese Education, 10(3), 22125868211046966.
15- Dehghanzadeh, S., & Moaddab, F. (2021). The Effect of Concept Mapping on Nursing Students' Critical Thinking Skills and Nursing Care Plan Design. Research in Medical Education, 13(2), 26-35.
16- Mohamed Ali Saleh, N., Ali, A. E. N., Gamal Mohamed, M., & Hassan Abd El Ftah, S. (2021). Impact of Critical Thinking and Problem Solving Skills on Academic Achievement among Nursing Students'. Egyptian Journal of Health Care, 12(2), 932-945.
Hakemli ulusal dergilerde öğretim elemanının yazar olarak yer almadığı makalelerde öğretim elemanının eserlerine yapılan kaynakçadaki farklı eserlerine yapılan her bir atıf
1- Koparal, B., & Hocaoglu, C. 2021. Pandeminin Gebeler Üzerine Psikolojik Etkileri: Bir Gözden Geçirme. Jinekoloji-Obstetrik ve Neonatoloji Tıp Dergisi.
Projeler
15-49 Yaş Kadın Sağlığı Projesi /Eğitmen Hemşire
Eğitimler
Sağlık konularında farkındalıkların sağlanması (6 haftalık eğitim programı). 21452481/900-903 sayılı yazıyla. 13.09.2013.
Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Eğitim Günleri. ‘Bir saat bir hayat’. Kasım- Aralık 2013.
Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Tanıtım Günleri. Hayatın İçinden. 29.Mayıs 2014.
Gümüşhane ‘de Liselerde Okuyan Kız Öğrencilere Yönelik ‘Alt Üriner Sistem Semptomları, İdrar yolu Enfeksiyonları ve Genital Hijyen(8 haftalık eğitim programı)
04.03.2016
Necmettin Erbakan Üniversitesi Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı öğretim üyesi olan Doç. Dr. Bengü Türkoğlu, Selçuklu Kognitif Oyunlar Laboratuvarı (SEKOL) direktörüdür. Dr. Türkoğlu lisans ve yüksek lisans eğitimini Selçuk Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği bölümünde, doktora eğitimini ise 2016 yılında aynı üniversitenin Çocuk Gelişimi ve Eğitimi bölümünde tamamladı. Millî Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarında farklı eğitim kademelerinde uzman öğretmen olarak görev yaptı. 2020 yılında Okul Öncesi Eğitimi alanında doçent unvanını aldı.
Dr. Türkoğlu, çalışma alanını “oyun temelli öğrenme”, “kognitif oyunlar”, “eğitsel oyunlar” ve “gelişim alanları üzerinde kognitif oyunların etkileri” olarak tanımlamaktadır. Lisans ve yüksek lisans düzeyinde “Erken Çocukluk Döneminde Kognitif (Bilişsel) Oyun Temelli Öğrenme”, “Erken Çocukluk Döneminde Geleneksel Çocuk Oyunları”, “Drama”, “Erken Çocuklukta Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme”, “Dezavantajlı ve Risk Altındaki Çocuklara Müdahale Programları” gibi derslerin yürütücüsüdür. Tübitak ve kamu kuruluşlarıyla gerçekleştirilen farklı projelerde koordinatör ve araştırmacı olarak görev alan Dr. Türkoğlu, bilişsel oyunların farklı eğitim kademelerindeki çocukların farklı gelişim alanları üzerindeki etkilerini incelemektedir. Özellikle bilişsel ve sosyal gelişim perspektifinden oyun temalı makaleler yazmış, bildirileriyle birçok uluslararası kongre, sempozyum ve konferanslarda görev almış; oyun temelli öğrenme konusunda öğrenci, öğretmen, yönetici ve anne-babalara yönelik çok sayıda seminer ve atölye çalışmaları yürütmüştür.
DR. FATMA KALPAKLI YEĞİN
(KISA ÖZGEÇMİŞ)
Fatma Kalpaklı Yeğin Hacettepe Üniversitesi, İngiliz Kültür Araştırmaları alanında doktorasını yaptıktan sonra Şikago Üniversitesi’nde doktora sonrası araştırmalarını yaptı. Ayrıca, Baraboo, Wisconsin’de Aldo Leopold Vakfı’nın (The Aldo Leopold Foundation) eğitimlerine katılarak “Toprak Etiği Liderliği” ünvanını (Land Ethics Leadership) aldı. Dr. Kalpaklı Yeğin’in İngiliz Roman Yazarları ve Hint Milliyetçiliği (British Novelists and Indian Nationalism) adlı kitabı Akademika Yayınevi tarafından 2010 yılında Amerika’da, ikinci kitabı Amitav Ghosh ile Elif Şafak’ın Romanlarında Öteki/leştirme ise 2016 yılında Çizgi Kitabevi tarafından Türkiye’de yayınlanmıştır. Dr. Kalpaklı Yeğin, ayrıca C.L.R. James’in Kaptan Cipriani’nin Hayatı adlı kitabını İngilizce’den Türkçeye çevirmiştir. Fatma Kalpaklı Yeğin halen Selçuk Üniversitesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümünde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır.
Yeni Türk Edebiyatı alanında 2020 yılında doktoramı almış bulunmaktayım. Hâlen daha bu alanda çalışmalar yapmaya devam etmekteyim.
Web
Guest Researcher of the University of Bayreuth, Germany. Previous to this job, she was the Senior Researcher of the Unit for Cooperation between Universities and Society, Institute of Higher Education, NAESU. Her responsibilities included enhancing the learning environment through instruction, applied research, and service that support the institutional mission. Before becoming Senior Researcher she worked as a Senior Lecturer at Mariupol State University in Mariupol. She gained broad theoretical, practical, and teaching experience with specializations in the following areas: global civil society and global democracy, NGOs, e-civil organizations, and information security. Kateryna got PhD in Political Sciences in 2011, the thesis theme: “Globalization as a factor for the transformation of Ukrainian civil society (NGOs analysis)”. She is a contributor to more than 100 research works. She has 2 Masters degrees: Company Economics, Donetsk National University of Economics and Trade named after M. I.Tugan-Baranovsky, Kryvyi Rih, and International Relations, Mariupol State University (2005). Scientific interests: NGOs, civil society, the European Union
Web
Tinatin Zhorzholiani stands as a distinguished academic and certified auditor, boasting a diverse educational background. Holding a Ph.D. in Business Administration from Ivane Javakhishvili Tbilisi State University. Currently pursuing studies at Lund University in Sweden, Tinatin is at the forefront of groundbreaking research in innovation for urban nature-based solutions. Her academic prowess extends to roles at David Agmashenebeli National Defense Academy of Georgia and Grigol Robakidze University, where she has showcased expertise in management, finance, cross-cultural relations in international business, and economic security. Tinatin's professional journey boasts roles such as Head of Department at Liberty Bank, Finance Department Manager at Primus Ltd, and various positions at Procredit Bank. Her rich work experience underpins her versatile skills in financial management and banking. Actively engaging in scientific research, Tinatin has been involved in numerous projects funded by Shota Rustaveli National Science Foundation of Georgia. Her research spans the impact of foreign direct investments (FDI) in the tourism and construction sectors, regional investment policy optimization, and the assessment of corruption's impact on FDI inflows. Noteworthy projects include addressing challenges and prospects of economic and energy security in the South Caucasus amid the Russia-Ukraine war. With 29 publications in international journals and 4 books to her credit, Tinatin has been a prolific contributor to academic literature. She has also presented her research findings at prestigious conferences worldwide, solidifying her standing in the academic community. Tinatin's commitment to academic excellence extends to her roles as a Visiting Professor and lecturer, where she significantly contributes to the development of educational programs. Her expertise in cross-cultural relations in international business is further demonstrated through her participation in Erasmus+ Teaching Mobility assignments in Poland and Spain.
2000 yılında Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bölümünde akademik hayatına başladı. 2005 yılında aynı üniversiteden mezun oldu ve öğretmenliğe adım attı. 2011 yılında Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalında başladığı yüksek lisans eğitimini 2015 yılında bitirdi. 2017 yılında Giresun Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalında doktora eğitimine başladı. 2021 yılında doktora eğitimini bitirdi. Evli ve bir çocuk babasıdır. İngilizce bilmektedir.
Çise Miş is a Ph.D. candidate in Communication and Media Studies at Eastern Mediterranean University. She received her Bachelor's degree in Psychology from Eastern Mediterranean University in 2016 and her Master's degree in Clinical Applications of Psychology from the University of Hull in 2018. Çise's research interests include health communication concentrated on women’s health and also, consumer behavior with a focus on social media marketing, online behavior, and consumer emotions. She presented her research at international conferences such as the European Conference on Media, Communication & Film (Euromedia). Çise published papers in Frontiers in Global Women’s Health and EuroMedia2022 Conference proceedings. After completing her Ph.D., Çise plans to pursue a career in academia, focusing on both research and teaching.
* Sosyal bilimler ve Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel ve güncel gelişmelere ev sahipliği yapmak.
* Akademisyenlere yayın yapma olanağı tanıyan, kolay ulaşılabilir ve prestijli bir dergi olmak.
* Açık erişim ile okuyuculara bilimsel gelişmeleri takip edebilme imkânı sunmak.
USBED Dergi;
Sosyal bilimlerin ve eğitim bilimlerinin inceleme alanına giren konuları KAPSAMAKTADIR.
YAZIM KURALLARI VE YAZAR REHBERİ
Makale hazırlama şablonunu kullanmak için tıklayınız.
YAZI SİTİLİ: Times New Roman
KAYNAK GÖSTERİMİ: APA 7 atıf sistemi kullanılmalıdır.
KENAR BOŞLUKLARI: Alttan 2,5 cm, diğer kenarlardan 2,5 cm boşluk bırakılmalıdır.
MAKALE UZUNLUĞU: Makale 3.000-10.000 kelime aralığında olmalıdır.
PARAGRAF: Girintisiz olmalı, önden 6 nk ve sondan 6 nk boşluk bırakılmalıdır.
ORCID: Yazarlar sisteme ORCID numaralarını yüklemelidir. ORCID numaranız yoksa https://orcid.org/ adresinden edinebilirsiniz.
METİN YAZIM KURALLARI:
* Makale Başlığı: Yalnızca İlk Harf Büyük (Cümle düzeni), 12 punto, koyu, ortalı, önden 12- ondan 12 nk boşluk, 1.5 satır aralığı
* Yazar Adları: Başlık Sayfası Şablonu üzerinde doldurunuz. Makale dosyasında yer vermeyiniz.
* Öz: 100-250 kelime aralığında, girintisiz, 10 punto, önden 12-sondan 6 nk boşluk, 1.15 satır aralığı
* Anahtar Kelimeler: 3 ile 8 arası, genelden özele doğru sıralanmalı, bileşik kelimelerde yalnızca ilk harf büyük
* İngilizce Başlık: Yalnızca İlk Harf Büyük (Cümle düzeni), 12 punto, koyu, ortalı, önden 12- ondan 12 nk boşluk, 1.5 satır aralığı
* Abstract: 100-200 kelime aralığında, girintisiz, 10 punto, önden 12-sondan 6 nk boşluk, 1.15 satır aralığı
* EXTENDED ABSTRACT: This section should be written in English in 10-point size, 6 pt spaces in front and 6 pt spaces in back, and 1.15 line spacing should be used. This section should be between 500 – 1500 words and include the following topics:
Introduction
Conceptual and Theoretical Framework
Concepts
Literature Review
Method
Results and Discussion (Optional)
Conclusion and Recommendations
* Keywords: 3 ile 8 arası, genelden özele doğru sıralanmalı
* Ana Metin Başlıkları: TAMAMI BÜYÜK, 12 punto, koyu, sola dayalı
* I. Düzey Metin Başlığı: Yalnızca İlk Harfler Büyük, 12 punto, koyu, sola dayalı
* II. Düzey Metin: Tümce düzeni, İtalik, 12 punto, koyu, sola dayalı
* Metin: Girintisiz tümce yazım düzeni, 12 punto, önden 6-sondan 6 nk boşluk, 1.5 satır aralığı
* Sonuç Başlığı: TAMAMI BÜYÜK, 12 punto, koyu sola dayalı
* Sonuç Metni: Girintisiz tümce yazım düzeni, 12 punto, önden 6 nk-sondan 6 nk boşluk 1,5 satır aralığı
* Kaynakça Başlığı: TAMAMI BÜYÜK, 12 punto, koyu sola dayalı
* Kaynaklar: APA 7, Asılı düzende
Dergimizde yayımlanan makaleler, Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmaktadır. Lisans ayrıntılarına https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ adresinden ya da Türkçe açıklamalara https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.tr adresinden ulaşabilirsiniz.
Bu lisans dahilinde makale yazarlarımızın telif haklarını korurken, USBED’de yayımlanan makalelerin aşağıdaki şartlara uygun olmak koşulu ile taraflara serbestçe paylaşma ve kullanma hakkı sağlanmıştır:
Atıf: Makalenin kopyalanması ve dağıtılması serbesttir, ancak kullanıcılar yazar(lar)ın adı, makale başlığı, yayınlandığı dergi (Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi – USBED) ve atıfın yer aldığı dergiye ait diğer gerekli bilgilere uygun şekilde atıf yapılmalıdır.
Ticari Olmayan Kullanım: USBED’de yayımlanan makale, ticari olmayan amaçlarla kullanılabilir. Ticari amaçlı herhangi bir kullanım için dergi editörlerinden (baş editör ve alan editörleri) ve/veya yazar(lar)dan izin alınması gerekmektedir.
Değiştirme Yasağı: USBED’de yayımlanmış makalelerde herhangi bir değişiklik yapılamaz. Makaleler özgün haliyle kullanılmalı ve paylaşılmalıdır. Yayımlanmış makalelerden türetilmiş eserler oluşturulamaz.
Yazar Hakları ve Sorumlulukları: USBED’de yayımlanmış makalelerin yazarları, kendi makalelerinin telif hakkını saklı tutarlar. USBED’de yayın yapan yazarlar makalelerinin ilk, tek ve özgün halini USBED’de yayımlamış olduklarını peşinen kabul ederler.
Açık Erişim Beyanı: USBED bilimsel bilginin paylaşımını teşvik etmek için açık erişim politikasını benimsemiştir. Bu politika ile USBED’de yayımlanan tüm makaleler, okuyuculara ve araştırmacılara internet üzerinden ücretsiz olarak sunulmaktadır. USBED’de yayımlanan her makale, USBED’in yayınlandığı DergiPark sistemince belirlenen açık erişim lisans politikalarına uygun olarak internet üzerinden serbestçe erişilebilir durumdadır.
1. Yazar(lar)ın Uyması Gereken Davranış Ölçütleri
Yazar(lar),
1) USBED’e gönderdikleri yazıları için telif hakkı talep etmezler.
2) USBED’e yalnızca özgün çalışmaları gönderebilirler.
3) Kaynakça listesini eksiksiz hazırlar ve alıntı yapılan kaynaklar mutlaka belirtirler.
4) Makale değerlendirme süreci başlamadan önce yazılarını geri çekme hakkına sahiptirler. Ancak bunu makale için atanmış editöre yazılı olarak bildirmeleri gerekir. Makale için nihai karar USBED Editör Kurulunca alınır. Hakem değerlendirme aşamasına geçmiş makale geri çekilemez.
5) Birden fazla yazarın olduğu çalışmalarında aralarında potansiyel çıkar çatışması olmadığını beyan ve kabul ederler.
6) Editör veya hakemlerin makaleye ilişkin kendilerinden talep ettiği her türlü belge ve veriyi göndermekle yükümlüdürler.
7) Makalelerinde sonradan fark ettikleri her türlü yanlış konusunda editörü bilgilendirmekle sorumludur(lar). Ayrıca editörün talepleri doğrultusunda iş birliği yapmak zorundadır(lar).
8) Değerlendirme süreci başlamış makaleleri için yazar sorumluluklarının değiştirilmesini (yazar ekleme, yazar sırası değiştirme, yazar çıkartma vb.) teklif etmez(ler).
9) USBED’e gönderdiği çalışmanın, bilimsel araştırma ve yayın etiğine aykırı olmadığını; intihal, sahtecilik, çarpıtma, tekrar yayım, dilimleme, haksız yazarlık ve diğer etik ihlaller (destek alınarak yürütülen araştırmaların yayınlarında destek veren kişi, kurum veya kuruluşlar ile onların araştırmadaki katkılarını açık bir biçimde belirtmemek, insan ve hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalarda etik kurallara uymamak, eserde yer alan bilgileri yayınlanmadan önce başkalarıyla paylaşmak, bilimsel araştırma için sağlanan veya ayrılan kaynakları, mekânları, imkânları ve cihazları amaç dışı kullanmak… gibi) durumlar içermediğini temin etmiş kabul edilir(ler). Aksi tespit edilmiş durumlardan sorumludur(lar).
10) Yazar(lar) insanlar ve hayvanlar ile ilgili bireysel veri topladıkları tüm araştırmalarda ilgili kurumlardan etik izin belgesi almak zorundadırlar. Bu belge makale ile birlikte Ek Dosya olarak sisteme yüklenmelidir.
2. Editörlerin Uyması Gereken Davranış Ölçütleri
USBED Editör Kurulu,
1) Okuyucuların ve yazarların bilgi ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik çaba sarf ederler.
2) Düşünce özgürlüğünü desteklerler.
3) "Kör Hakemlik ve Değerlendirme Süreci"ni açık, anlaşılır, hesap verir biçimde düzenler, yayınlar; tanımlanan süreçlerde yaşanabilecek sapmaların önüne geçerler.
4) Yazarların ihtiyaç duyacağı konuları ayrıntılı içeren “Yazar Rehberi"ni yayınlar, rehberin ihtiyaçlar dâhilinde güncel kalmasını sağlarlar.
5)USBED Editör Kurulundan Makale için Görevlendirilen Editör; Dergide yayımlanacak makalelerin niteliğini geliştirmeye yönelik süreçleri yürütür. İş süreçlerini fikri mülkiyet haklarına saygılı ve etik standartlardan taviz vermeden yürütür.
6) Düzeltme, açıklama gerektiren konularda açık ve şeffaf davranır.
7) Tüm okuyucu, araştırmacı ve uygulayıcıların ihtiyaç duydukları bilgi, beceri ve deneyim beklentilerini dikkate alarak karar verir.
8) Yayınlanan makalelerin okuyucuya, araştırmacıya, uygulayıcıya bilimsel katkı sağlamasına ve özgün nitelikte olmasına dikkat eder.
9) Okuyucu, araştırmacı ve uygulayıcılardan gelen geri bildirimleri dikkate alır; açıklayıcı ve bilgilendirici geri bildirimler sağlar.
10) USBED’e gönderilen her makalenin ön kontrollerini (intihal taraması, yazım ve kaynakça gösterimine uygunluğu, yazarların ıslak imzaladıkları telif hakkı formunun varlığı) sağlandıktan sonra, makaleyi konusunda uzman en az iki hakeme göndererek değerlendirilmesini sağlar.
11) İki hakemden biri olumsuz kanaat belirttiği takdirde makaleyi üçüncü bir hakeme iletir ya da son kararı verir.
12) Hakem seçim ve atamasında yazarlar ve hakemler arasından çıkar çatışması olmamasını gözetir.
13) Kör hakemlik için hakemlerin kimlik bilgilerini gizli tutar.
14) Hakemleri tarafsız, bilimsel ve nesnel bir dille çalışmayı değerlendirmeleri için teşvik eder.
15) Bir makalenin yayınlanıp yayınlanamayacağı konusundaki son kararı makalenin özgün değeri, geçerliliği, anlatımının açıklığı, derginin amaç ve hedeflerine uygunluğunu dikkate alarak verir.
3. Hakemlerin Uyması Gereken Davranış Ölçütleri
Hakemler,
1) Yalnızca uzmanı oldukları alanlarda değerlendirme yaparlar.
2) Objektif değerlendirme yaparlar. Milliyet, cinsiyet, dini inançlar, siyasi görüş ve ticari kaygıların değerlendirmeyi etkilemesine izin vermezler.
3) Makalenin yazarları veya destekleyicileri ile çıkar çatışması içinde olamazlar.
4) Değerlendirme sürecini gizlilik içinde yürütürler.
5) Değerlendirdikleri makaleyi ancak makale yayınlandıktan sonra ve yalnızca bilimsel amaçla kullanabilirler.
6) Görüşlerini nazik ve yapıcı bir dil kullanarak ifade ederler.
7) İnceledikleri makalede bilimsel ve etik ilkelere aykırı bir durum tespit ederlerse editörü bilgilendirirler.
4. Yayıncının Uyması Gereken Davranış Ölçütleri
Yayıncı,
1) Editörlerin, hakemlerin ve yazarların çalışmalarını güvence altına alır.
2) Yayınlanmış makalelerin mülkiyet haklarına riayet eder ve kaydını arşivde saklar.
3) USBED veri tabanına internet erişimini açık tutar.
4) Makale yayınlanmadan önce makalenin intihal içermediğini tespit eder.
Makale yayınlama sürecine dahil olan herkes bu kurallara uymayı peşinen kabul eder. Bu süreçte görev alan editörlerin, hakemlerin ve yazarların bir hata ya da yanlışlık tespit etmeleri halinde usbedjournal@gmail.com adresine bilgi vermeleri beklenmektedir.
Ücretsiz