Hakkında
Hakkında
Trendler
DOI Hizmeti
Konular
Dergiler
Yayıncılar
Tümü
Üniversite
Kamu
EAH
Dernek
Vakıf
Meslek Odası
Firma
Şahıs
Sendika
Araştırmacılar
Dergi Sihirbazı
Yardım
Duyurular
Geliştirmeler
Yol Haritası
Türkçe
Turkish
English
Yönetici Paneli
Kullanıcı Paneli
Bilimsel Yayın Koordinatörü Paneli
Dergilerim
Araştırmalarım
Takiplerim
Profil
Çıkış
Giriş
Rahman Tafahomi
Dr.
the University of Rwanda
Yayın
15
Hakemlik
1
CrossRef Atıf
7
15
Yayın
1
Hakemlik
7
CrossRef Atıf
0000-0002-7172-1302
Takip Et
Takip Ediyorsunuz
Profilimi Düzenle
Takipçi
Takip Edilen
Hakkında
Yayınlar
Görevler
Atıf
Uzmanlık Alanları
Eğitim
Kentsel Tasarım
Şehir ve Bölge Planlama
Mimari Tarih, Teori ve Eleştiri
Peyzaj Tasarımı
Tasarım Kültürü ve Toplumsal Bağlam
Mimarlık ve Çevre Psikolojisi
Kurum
the University of Rwanda
Popüler Yayınları
The Interpretation of Graphical Features Applied to Mapping SWOT by the Architecture Students in the Design Studio
Yazarlar:
Rahman Tafahomi
,
Reihaneh Nadı
Yayın Bilgisi: 2021 ,
Journal of Design Studio
DOI: 10.46474/jds.1019310
ATIF
0
FAVORİ
3
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
793
0
ATIF
3
FAVORİ
793
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Insight into a Personalized Procedure of Design in Concept Generation by the Students in Architecture Thesis Projects
Yazarlar:
Rahman Tafahomi
Yayın Bilgisi: 2021 ,
Journal of Design Studio
DOI: 10.46474/jds.910234
ATIF
0
FAVORİ
2
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
870
0
ATIF
2
FAVORİ
870
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Insight into Research Dilemma in Design Studios and Relationships with the Architecture Curriculum
Yazarlar:
Rahman Tafahomi
Yayın Bilgisi: 2022 ,
Journal of Design Studio
DOI: 10.46474/jds.1102633
ATIF
0
FAVORİ
2
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
851
0
ATIF
2
FAVORİ
851
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
An Attempt to Fill the Gap between the Architectural Studies and Conceptualization in Architectural Thesis Design Studio
Yazarlar:
Rahman Tafahomi
Yayın Bilgisi: 2021 ,
Journal of Design Studio
DOI: 10.46474/jds.1012778
ATIF
0
FAVORİ
1
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
713
0
ATIF
1
FAVORİ
713
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Examination of the Interaction Process between Architecture Students and Supervisors in the Thesis Studio
Yazarlar:
Rahman Tafahomi
Yayın Bilgisi: 2023 ,
Journal of Design Studio
DOI: 10.46474/jds.1366894
ATIF
0
FAVORİ
1
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
272
0
ATIF
1
FAVORİ
272
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Yayınlar
Investigation of young girl’s perceptions about equality in local sport, games, and public spaces to evaluate the level of inclusiveness
Yazarlar:
Rahman Tafahomi
,
Noella Igiraneza
Yayın Bilgisi: 2024 ,
Education & Youth Research
DOI: 10.59041/eyor.1550111
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
43
0
FAVORİ
43
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
A Comparative Study on Philosophy, Epistemology, and Methods of Teaching in Design Studios in the Beaux Art, Polytechnique, and Bauhaus: Regeneration, Development, or Transformation?
Yazarlar:
Rahman Tafahomi
Yayın Bilgisi: 2024 ,
Journal of Design Studio
DOI: 10.46474/jds.1580498
FAVORİ
1
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
78
1
FAVORİ
78
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Insight into the postgraduate certificate in teaching and learning in higher education, challenges, and opportunities
Yazarlar:
Rahman Tafahomi
Yayın Bilgisi: 2024 ,
International Journal of Social Sciences and Education Research
DOI: 10.24289/ijsser.1466943
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
108
0
FAVORİ
108
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
A new way of social interaction for educational purposes in architecture design studios during the pandemic
Yazarlar:
Rahman Tafahomi
Yayın Bilgisi: 2024 ,
International Journal of Social Sciences and Education Research
DOI: 10.24289/ijsser.1372887
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
228
0
FAVORİ
228
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Examination of the Interaction Process between Architecture Students and Supervisors in the Thesis Studio
Yazarlar:
Rahman Tafahomi
Yayın Bilgisi: 2023 ,
Journal of Design Studio
DOI: 10.46474/jds.1366894
FAVORİ
1
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
272
1
FAVORİ
272
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Tracing Hegel’s Philosophy and Thoughts in Educational Styles of Architecture Design Studios
Yazarlar:
Rahman Tafahomi
Yayın Bilgisi: 2023 ,
Journal of Design Studio
DOI: 10.46474/jds.1292904
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
571
0
FAVORİ
571
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
The student's evaluation of the delivery of the theoretical courses due to warning mask and social distance during the pandemic condition
Yazarlar:
Rahman Tafahomi
Yayın Bilgisi: 2023 ,
The Universal Academic Research Journal
DOI: 10.55236/tuara.1134986
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
296
0
FAVORİ
296
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Developing a Design Framework to Methodize the Architecture Thesis Projects with Emphasis on Programming and Conceptualization Processes
Yazarlar:
Rahman Tafahomi
Yayın Bilgisi: 2022 ,
Journal of Design Studio
DOI: 10.46474/jds.1176700
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
2398
0
FAVORİ
2398
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Educational behavior of the students in the design studios during the pandemic time
Yazarlar:
Rahman Tafahomi
Yayın Bilgisi: 2022 ,
International Journal of Social Sciences and Education Research
DOI: 10.24289/ijsser.1164545
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
347
0
FAVORİ
347
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Insight into Research Dilemma in Design Studios and Relationships with the Architecture Curriculum
Yazarlar:
Rahman Tafahomi
Yayın Bilgisi: 2022 ,
Journal of Design Studio
DOI: 10.46474/jds.1102633
FAVORİ
2
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
851
2
FAVORİ
851
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
An Attempt to Fill the Gap between the Architectural Studies and Conceptualization in Architectural Thesis Design Studio
Yazarlar:
Rahman Tafahomi
Yayın Bilgisi: 2021 ,
Journal of Design Studio
DOI: 10.46474/jds.1012778
FAVORİ
1
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
713
1
FAVORİ
713
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
The Interpretation of Graphical Features Applied to Mapping SWOT by the Architecture Students in the Design Studio
Yazarlar:
Rahman Tafahomi
,
Reihaneh Nadı
Yayın Bilgisi: 2021 ,
Journal of Design Studio
DOI: 10.46474/jds.1019310
FAVORİ
3
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
793
3
FAVORİ
793
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
The Preferences of the Students to Select the Seating Position in the Architecture Design Studios
Yazarlar:
Rahman Tafahomi
Yayın Bilgisi: 2021 ,
Erciyes Journal of Education
DOI: 10.32433/eje.940783
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
1881
0
FAVORİ
1881
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Transition Process of Landscape Through Changing Tropical Gardens from Productive Function into Recreational Purpose
Yazarlar:
Rahman Tafahomi
Yayın Bilgisi: 2021 ,
Türkiye Peyzaj Araştırmaları Dergisi
DOI: 10.51552/peyad.930418
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
588
0
FAVORİ
588
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Insight into a Personalized Procedure of Design in Concept Generation by the Students in Architecture Thesis Projects
Yazarlar:
Rahman Tafahomi
Yayın Bilgisi: 2021 ,
Journal of Design Studio
DOI: 10.46474/jds.910234
FAVORİ
2
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
870
2
FAVORİ
870
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Makalelerin Yayımlandığı Dergiler
Education & Youth Research
Erciyes Journal of Education
International Journal of Social Sciences and Education Research
Journal of Design Studio
The Universal Academic Research Journal
Türkiye Peyzaj Araştırmaları Dergisi
Hakemlik
Journal of Design Studio
Yayınlar
The student's evaluation of the delivery of the theoretical courses due to warning mask and social distance during the pandemic condition
Yazarlar:
Rahman Tafahomi
Yayın Bilgisi: 2023 ,
The Universal Academic Research Journal
DOI: 10.55236/tuara.1134986
ATIF
1
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
296
1
ATIF
0
FAVORİ
296
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Educational behavior of the students in the design studios during the pandemic time
Yazarlar:
Rahman Tafahomi
Yayın Bilgisi: 2022 ,
International Journal of Social Sciences and Education Research
DOI: 10.24289/ijsser.1164545
ATIF
2
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
347
2
ATIF
0
FAVORİ
347
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
The Preferences of the Students to Select the Seating Position in the Architecture Design Studios
Yazarlar:
Rahman Tafahomi
Yayın Bilgisi: 2021 ,
Erciyes Journal of Education
DOI: 10.32433/eje.940783
ATIF
4
FAVORİ
0
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
1881
4
ATIF
0
FAVORİ
1881
TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
İnteraktif Rehber Aracı
Panel tanıtımını görmek istiyorsanız Turu Başlat' a tıklayabilirsiniz.
Turu Başlat