Dergi Kurulları

Afyon Kocatepe Üniversitesi Adına İmtiyaz Sahibi

Default avatar
Prof. Dr. Nusret KOCA AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Beşeri Coğrafya (Diğer), Beşeri Coğrafyada Kent , Ekonomik Coğrafya, Kültür Coğrafyası

Baş Editör

Fatih Güngör, Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümünde doçent doktor ve bölüm başkanıdır. Kendisi aynı zamanda ERIC ve ULAKBİM TR Dizin’de taranan Kuramsal Eğitimbilim Dergisi baş editörüdür. Başlıca araştırma alanları akademik yazma, derlem dilbilim ve öğretmen eğitimidir. 

Eğitim, İkinci Bir Dil Olarak İngilizce

Editör Yardımcısı

Eğitim, Matematik Eğitimi

Dergi Kurulu

Ali Yıldırım
Prof. Ali YILDIRIM University of Gothenburg

Prof. Dr. Ali YILDIRIM Göteborg Üniversitesi (İsveç) Pedagoji ve Didaktik Çalışmalar Bölümü öğretim üyesidir. 1993 ve 2018 yılları arasında Orta Doğu Teknik Üniversitesi´nde görev yapmıştır. Program geliştirme, öğretmen eğitimi, düşünme ve öğrenme süreçleri, sosyal bilimler eğitimi ve değerlendirme alanlarında araştırmalar yapmaktadır. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yürütülen ülke düzeyindeki araştırma projelerinde (aile eğitimi, SBS, mesleki eğitim, vb.) ve Dünya Bankası kredisiyle finanse edilen Milli Eğitimi Geliştirme, Endüstriyel Okullar, Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi Projelerinde yöneticilik ve danışmanlık yapmıştır. Koordinatör ve araştırmacı olarak aktif vatandaşlık eğitimi, hayat boyu öğrenme, iklim dostu okullar, öğrenme ağları, okul dışı öğrenme kazanımlarının değerlendirilmesiyle ilgili AB Projelerini yürütmüştür. Ayrıca Milli Eğitim Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurulu tarafından yürütülen akreditasyon, fakülte-okul işbirliği, öğretmen nitelikleri, öğretmen eğitimi, öğretmenlik sertifikası komisyonlarında görev almış ve çeşitli rapor ve programların hazırlanmasına katkıda bulunmuştur. Basılmış makale ve kitap çalışmaları öğretmen eğitimi, program geliştirme, değerlendirme, öğretim süreçleri, sosyal bilimler öğretimi ve nitel araştırma konularına odaklanmaktadır. 2018 yılından bu yana Göteborg Üniversitesi´nde yaklaşık 50 araştırmacının yer aldığı Didaktik Araştırmalar Grubu´nun koordinatörlüğünü yürütmektedir. e-mail: ali.yildirim@gu.se 

Eğitim, Eğitimde Program Geliştirme, Eğitimde Program Değerlendirme, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Sosyal Bilgiler Eğitimi
Arlinda Beka
Doç. Dr. Arlinda BEKA University of Prishtina

Dr. Arlinda Beka is a distinguished associate professor at the Faculty of Education, University of Prishtina, where she currently chairs the doctoral school, demonstrating her leadership in postgraduate studies. Her academic and professional endeavors are characterized by a strong focus on pivotal areas within education, including the development of early childhood curricula, rigorous educational research, and the formulation of effective education policies. Dr. Beka's commitment to fostering global collaboration in sustainable development is evident through her active membership in the UNESCO network for Education for Sustainable Development.
Dr. Beka's dedication to continuous professional growth is further exemplified by significant international experiences that have enriched her perspective and expertise. These include a Fulbright Faculty Exchange at James Madison University in the USA and participation in other international professional exchange mobilities, facilitating the exchange of best practices and innovative pedagogical approaches.
Throughout her career, Dr. Beka has demonstrated versatility and a profound commitment to the advancement of education through her active engagement in a wide array of roles and projects. Her contributions reflect a deep-seated passion for shaping effective educational practices and influencing policy development to enhance learning outcomes

Eğitim, Eğitimde Program Geliştirme, Program Tasarımı, Öğrenme Kuramları, Hizmetiçi Eğitim, Öğretim Kuramları, Eğitimin Felsefi ve Sosyal Temelleri, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Okul Öncesi Eğitim, Çocuk Gelişimi Eğitimi, Yükseköğretim Politikaları, Yükseköğretimde Kalite Güvencesi, Yükseköğretimde Program Geliştirme ve Yeterlilikler, Eğitim Politikası
Default avatar
Dr. Duygu CANDARLİ University of Southampton
İkinci Bir Dil Olarak İngilizce

Prof. Dr. Mehmet Şükrü Bellibaş, Eğitim Bilimleri alanında lisans eğitimini İstanbul Üniversitesinde (2009), Eğitim Yönetimi alanında doktora eğitimini Michigan State Üniversitesinde (2014) tamamladı. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümüne 2015 yılında Yardımcı Doçent olarak atanan Bellibaş, 2017 yılında Eğitim Yönetimi alanında Doçent, 2024 yılında Profesör oldu. Hâlen Sharjah Üniversitesinde görev yapan Prof. Dr. Mehmet Şükrü Bellibaş'ın saygın ulusal ve uluslararası dizinlerde taranan dergilerde 50'den fazla yayımlanmış çok sayıda makalesi mevcuttur. Prof. Dr. Mehmet Şükrü Bellibaş'ın araştırma alanı eğitim yönetimidir. 




Eğitim Yönetimi
Default avatar
Yrd. Doç. Filiz KESER ASCHENBERGER University for Continuing Education Krems
Yetişkin Eğitimi, Yükseköğretimde Uluslararasılaşma, Eğitim Politikası, Kapsayıcı Eğitim

Professor at Charles University, Faculty of Education, Head of Department of Chemistry and Chemistry Education, M. Rettigove 4, CZ-116 39 Praha, CZ, e-mail: martin.bilek@pedf.cuni.cz.
Graduated as teacher of chemistry and physics for secondary school at Faculty of Education University of Hradec Králové (M. Ed., 1988), his Ph.D. in pedagogy/educational technology oriented to chemistry education he received at Faculty of Education Charles University in Prague (1996), Assoc. Prof. (habilitation, 1999) and Prof. (inauguration, 2006) in didactics of chemistry at Faculty of Natural Sciences of the M. Bel University in Banska Bystrica (SK).
His scientific and pedagogical activities are focused on didactics of chemistry and in wider sense on didactics of natural sciences and technical subjects (curricular approach, mind maps, learning from graphical presentation etc.) and ICT in chemistry and in general approach in science and technical education (computer supported class experiment, Internet in science and technical education, tutorial software etc.).
He is a member number of scientific councils of academic institutions, editorial boards of professional journals and has number of other activities focused on science and technical education.

Okul Dışı Öğrenme, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Kimya Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi, STEM Eğitimi
Matematik Eğitimi
Murat Peker
Prof. Dr. Murat PEKER AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Eğitim
Default avatar
Doç. Dr. Koray KASAPOĞLU AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Eğitimde Program Geliştirme, Program Tasarımı, Eğitimde Program Değerlendirme
Bülent Aydoğdu
Prof. Dr. Bülent AYDOĞDU AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ

Bülent AYDOĞDU, Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı’nda Profesör Doktor olarak görev yapmaktadır. Yüksek lisans düzeyinde, STEM Uygulamaları ve bilimsel araştırma yöntemleri dersleri, lisans düzeyinde ise fen öğretimi, disiplinlerarası fen öğretimi, fen öğretim programları, fen öğrenme ve öğretim yaklaşımları, fen eğitiminde materyal tasarımı, laboratuvar güvenliği ve deney teknikleri vb. dersler vermektedir. Araştırma ilgi alanları arasında fen eğitimi, STEM, STEAM, E-STEM, fen laboratuvarı, bilim süreç becerileri, argümantasyon temelli öğrenme, öğretmen eğitimi ve sorgulamaya dayalı öğrenme yer almaktadır. Ayrıca birçok TÜBİTAK, Avrupa Birliği ve BAP projelerinde yürütücü veya araştırmacı olarak görev almıştır.

Fen ve Matematik Alanları Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi
Default avatar
Doç. Dr. Sedat GÜMÜŞ The University Education of Hong Kong
Eğitim Yönetimi
Hatice Yıldız Durak
Prof. Dr. Hatice YILDIZ DURAK NECMETTIN ERBAKAN UNIVERSITY

Dr. Hatice YILDIZ DURAK lisans ve Yüksek Lisans eğitimlerini Hacettepe Üniversitesinde, doktora eğitimini de Gazi Üniversitesinde tamamlamıştır.  Dr. YILDIZ DURAK Necmettin Erbakan Üniversitesinde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Dr. YILDIZ DURAK’ın çalışma alanları eğitim teknolojileri, üstün yetenekli öğrenciler, üstün yetenekli öğrencilere erken yaşta programlama eğitimi, problemli teknoloji kullanımı ve öğretmen ve öğretmen adaylarının teknolojik alandaki mesleki gelişimleri konularından oluşmaktadır.

Eğitim, Hayat Boyu Öğrenme
Son Güncelleme Zamanı: 10.10.2025