Bu araştırmanın genel amacı, Milli Eğitim Bakanlığına
bağlı ilkokul, ortaokul ve ortaöğretim kurumlarında üst düzey yönetici (ilçe
milli eğitim müdürü, şube müdürü), okul yöneticisi (okul müdürü ve müdür
yardımcısı) ve öğretmen olarak çalışanların Türkiye Ulusal Ajansının
koordinasyonu ile yürütelen Erasmus+ (Erasmus Plus) projelerine ilişkin
oluşturdukları görüşlerinin, görsel metaforlar yardımıyla belirlenmesini
amaçlamaktadır. Araştırmanın verileri, İstanbul ili Esenler ilçesinde görev
yapmakta olan üst düzey yönetici, okul yöneticisi ve öğretmenlerden elde
edilmiştir. Bu veriler 2018-2019 yaz döneminde toplanmıştır. Araştırmanın
çalışma grubunu daha önce Erasmus+ projesiyle yurt dışında bulunmuş üst düzey
yönetici, okul yöneticisi ve öğretmenler olmak üzere 47 kişiden oluşmaktadır.
Veri toplanan katılımcıların 32’si erkek, 15’i kadın olup daha evvel bir
Erasmus+ projesi ile yurt dışında bulunmuşlardır. Bu araştırma, katılımcıların
görüşleri doğrultusunda projeye dahil olma süreçlerini, Erasmus+ projesi
hazırlama ve motivasyon faktörlerini, projelerle ilgili geleceğe dönük
beklentilerini ve Erasmus projelerinin eğitim öğretim süreçlerini nasıl etkilediği
üzerine bir çalışmadır. Araştırmada, proje hazırlayan kurumlardan kurumsal
kapasitesi yeterli olmayanların çeşitli danışmanlık ve eğitim firmalarına proje
hazırlattığı ve bu durumun kuruma sağladığı faydaların neler olabileceği
üzerinde durulmuştur.
Erasmus+ Meslekî Gelişim Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırılması Meslekî Eğitim Eğitimde İş birliği
The overall aim of this study is to determine the
opinions of the senior administrators (district directors and branch managers
of national education), school administrators (principals and assistant
principals) and teachers working at primary and secondary education
institutions under the Ministry of National Education about Erasmus + projects
carried out under the coordinatorship of the Turkish National Agency with the
help of visual metaphors. The study group of the research consisted of the
participants working in the district of Esenler in Istanbul Province. The
phenomenological research design, one of the qualitative research methods, was
used in this study. Content analysis technique was used to analyze the data.
The data for this study were collected in the spring term of 2018-2019 academic
year. Based on the findings of the study, three main categories have been
determined: sharing, differences and cooperation. The results of the study have
revealed that Erasmus+ projects have made a great contribution to the project
participants’ improving cultural competence, professional and language skills,
diversifying communication resources, visioning, dissemination of values and
culture of the countries, being a global citizen and developing a sense of
responsibility for being a European citizen. However, this study has also
revealed that the institutions willing to prepare the project proposals but
having insufficient institutional capacity have asked various consultancy and
training firms to prepare project proposals on behalf of them.
Erasmus+ Professional Development Vocational Education Cooperation in Education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 30 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Güz |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences