Marmara University Atatürk Education Faculty Journal of Educational Sciences
Cover Image
ISSN 1300-8889 | e-ISSN 2147-5202 | Period Biannually | Founded: 1989 | Publisher Marmara University |


Journal of Educational Sciences is an international peer-reviewed journal, published twice a year, scanned in various indexes. In addition to educational sciences, scientific articles prepared with qualitative, quantitative or mixed methods related to social sciences, natural sciences and fine arts education are included in our journal.

As one of the most established journals in education, Journal of Educational Sciences has started its publication life in 1989. The journal was published once a year until 2000, and started to appear twice a year from the 12th issue. 

Marmara University Atatürk Education Faculty Journal of Educational Sciences

ISSN 1300-8889 | e-ISSN 2147-5202 | Period Biannually | Founded: 1989 | Publisher Marmara University |
Cover Image

426.942

1.009.377


Journal of Educational Sciences is an international peer-reviewed journal, published twice a year, scanned in various indexes. In addition to educational sciences, scientific articles prepared with qualitative, quantitative or mixed methods related to social sciences, natural sciences and fine arts education are included in our journal.

As one of the most established journals in education, Journal of Educational Sciences has started its publication life in 1989. The journal was published once a year until 2000, and started to appear twice a year from the 12th issue. 

Eğitim Bilimleri Dergisi Last Issue
Volume 49 - Issue 49 - Jan 2019
  1. Öğretmenlerin Örgütsel Adalet Algılarının Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Üzerindeki Etkisi
    Pages 1 - 16
    Müslim Alanoğlu, Zülfü Demirtaş
  2. Öğretmenlik Eğitiminde Kazandırılan Yeterliklerin Öğretmenlik Mesleği ile Uyumu: Öğretmen Görüşlerine Dayalı Bir Karma Araştırma
    Pages 17 - 49
    Yusuf Alpaydın, Cihan Kocabaş, Mustafa Dervişoğulları, Seyra Çakır
  3. Hesapverebilirlik Bağlamında MEBİM 147 Hakkında Eğitim Yöneticilerinin Görüşleri
    Pages 50 - 68
    Metin Işık, İsa Bahat
  4. Proje Okullarının Yapı ve İşleyişine İlişkin Bir Örnek Olay İncelmesi
    Pages 69 - 98
    Abdurrahman Kaya
  5. Aday öğretmenlerin aday öğretmen yetiştirme programına ilişkin görüşleri: Nitel bir araştırma
    Pages 99 - 120
    Hamit Özen, Gökhan Kılıçoğlu, Derya Yılmaz Kılıçoğlu
  6. Sistematik Yaratıcı Problem Çözme Etkinliklerinin, Ortaokul 6.Sınıf Öğrencilerinin Kuvvet Ve Hareket Ünitesindeki Akademik Başarılarına Ve Sistematik Yaratıcı Problem Çözme Becerilerine Etkisi
    Pages 121 - 143
    Fatma Şahin, İpek Yeldan
  7. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi
    Pages 144 - 166
    Özden Şentürk, Şaban Berk
  8. Matematik Başarısı ve Matematiğe İlişkin Tutum: Meta-analiz Çalışması
    Pages 167 - 186
    Mesut Tabuk
  9. Okul Öncesi Eğitim Döneninde Öğrencilere Kazandırılabilecek Coğrafi Kazanımlar ve Değerlendirilmesi
    Pages 187 - 202
    Mehmet Ünlü, Yunus Çavak
  10. Türk Denizcilik Tarihinin Öğretiminde Tarihsel Romanların Kullanımının Tarihsel Düşünme Becerisine Etkisinin İncelenmesi: Bir Eylem Araştırması
    Pages 203 - 222
    Şevketcan Yasa, Akif Pamuk