Turkish Journal of Religious Education Studies
Cover Image
ISSN 2149-9845 | Period Biannually | Founded: 2016 | Publisher Mehmet BAHÇEKAPILI | http://tudear.com

Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları (TUDEAR) dergisi altı ayda bir yayımlanan ve içeriğini oluşturan Türkçe, İngilizce ve Arapça makalelerin konusunda uzman akademisyenlerce değerlendirildiği bir yapıya sahiptir.

TUDEAR'da eğitim ve din eğitimi bilimini merkeze alan bilimsel yazınlar; bu kapsamda eğitim ve din eğitiminin bilimselliği, felsefesi, yaklaşım ve modelleri, tarihi, motodolojisi ve problemleri ile ilgili araştırmalar, telif ve tercüme, makale, metin neşri ve tercümeleri, kitap ve tez tanıtımı gibi ilmî çalışmalar, sempozyum, seminer, konferans, panel, vefeyât haber ve değerlendirmeler yayımlanır. 

Bununla birlikte, TUDEAR eğitim ve din eğitimi alanlarında üretilen bilimsel çalışmaları yayımlamayı ilke edilmekle birlikte, din bilimlerinin farklı alanlarında üretilmiş farklı yazın türlerini de yayımlamayı kendine görev addetmektedir.

Değerlendirilmesi maksadıyla gönderilen makalelerin kabul görebilmesi için daha önce hiçbir yerde yayımlanmamış olması şartı aranmaktadır. Arz edilen makaleler ilk olarak yayın kurulu tarafından incelenmektedir. Eğer bir makale içerik ve stil açısından gerekli koşulları karşılarsa değerlendirmeyi yapan kişiler, daha sonra makaleyi yayımlanma için uygunluğu yönünden incelemeye tabi tutar.

Tüm makaleler iki hakem tarafından değerlendirilir ve gerekli görüldüğü takdirde üçüncü bir hakeme gönderilir. Bir makalenin yayımlanması hakemlerin onayına bağlıdır. Yazarlar hakemler tarafından istenen gerekli düzeltmeleri yapmakla yükümlüdür.

TUDEAR’ın referans göstermede kullandığı format, APA (American Psychological Association) Style 6th Edition’dır. Gerek alıntılamalarda gerekse de bibliyografya kısmında yazarlar, Amerikan Psikoloji Derneği’nin yayımladığı Amerikan Psikoloji Derneği Yayım Kılavuzu’nda belirtilen yazım kurallarını ve formatını takip etmelidir.

Turkish Journal of Religious Education Studies

ISSN 2149-9845 | Period Biannually | Founded: 2016 | Publisher Mehmet BAHÇEKAPILI | http://tudear.com
Cover Image

3.122

12.254

Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları (TUDEAR) dergisi altı ayda bir yayımlanan ve içeriğini oluşturan Türkçe, İngilizce ve Arapça makalelerin konusunda uzman akademisyenlerce değerlendirildiği bir yapıya sahiptir.

TUDEAR'da eğitim ve din eğitimi bilimini merkeze alan bilimsel yazınlar; bu kapsamda eğitim ve din eğitiminin bilimselliği, felsefesi, yaklaşım ve modelleri, tarihi, motodolojisi ve problemleri ile ilgili araştırmalar, telif ve tercüme, makale, metin neşri ve tercümeleri, kitap ve tez tanıtımı gibi ilmî çalışmalar, sempozyum, seminer, konferans, panel, vefeyât haber ve değerlendirmeler yayımlanır. 

Bununla birlikte, TUDEAR eğitim ve din eğitimi alanlarında üretilen bilimsel çalışmaları yayımlamayı ilke edilmekle birlikte, din bilimlerinin farklı alanlarında üretilmiş farklı yazın türlerini de yayımlamayı kendine görev addetmektedir.

Değerlendirilmesi maksadıyla gönderilen makalelerin kabul görebilmesi için daha önce hiçbir yerde yayımlanmamış olması şartı aranmaktadır. Arz edilen makaleler ilk olarak yayın kurulu tarafından incelenmektedir. Eğer bir makale içerik ve stil açısından gerekli koşulları karşılarsa değerlendirmeyi yapan kişiler, daha sonra makaleyi yayımlanma için uygunluğu yönünden incelemeye tabi tutar.

Tüm makaleler iki hakem tarafından değerlendirilir ve gerekli görüldüğü takdirde üçüncü bir hakeme gönderilir. Bir makalenin yayımlanması hakemlerin onayına bağlıdır. Yazarlar hakemler tarafından istenen gerekli düzeltmeleri yapmakla yükümlüdür.

TUDEAR’ın referans göstermede kullandığı format, APA (American Psychological Association) Style 6th Edition’dır. Gerek alıntılamalarda gerekse de bibliyografya kısmında yazarlar, Amerikan Psikoloji Derneği’nin yayımladığı Amerikan Psikoloji Derneği Yayım Kılavuzu’nda belirtilen yazım kurallarını ve formatını takip etmelidir.

Issue 6 - Dec 2019
  1. Fransa’da Laiklik, İslam, Müslümanlar ve Din Eğitimi Politikaları
    Pages 11 - 50
    Mehmet Bahçekapılı
  2. Çocukluk Dönemi Gelişim Özellikleri ve Din Eğitimi: Sorunlar ve Çözüm Önerileri Üzerine Bir Araştırma.
    Pages 51 - 93
    Ahmet Ali Çanakçı
  3. Devlet İdaresine Dair Konulara Fıkıh Eserlerinde Az Yer Verilmesini İbn Haldun’un Realist Siyaset Teorisi Ekseninde Değerlendirme
    Pages 95 - 111
    Ahmet Aydın
  4. قصيدة ’’كلمات ‘‘ للشاعر التونسي منوّر صمادح - دراسة فنية تحليلية
    Pages 113 - 123
    Eyüp Akşit
  5. Klasik İslam Düşüncesinde İki Farklı Tanrı Tasavvuru
    Pages 125 - 141
    Hasan Ocak
  6. Din Görevlilerinin Ses ve Müzik Eğitimine Yönelik Beklentileri: Şenpazar Örneği
    Pages 143 - 156
    Alaattin Canbay
  7. Selçuklu Değerler Eğitimi Projesi (SEDEP) ile İlgili Veli Görüşlerinin Değerlendirilmesi
    Pages 157 - 173
    Nuran Koyuncu, Şakir Uçar
  8. Nazmî-Zâde Murtazâ ve Zeyl-i Siyer-i Nâbî
    Pages 175 - 211
    Mehmet Büküm
  9. Dindarlık Düzeyi-Din Eğitimi İlişkisi: İSMEK Örneği
    Pages 213 - 241
    Ahsen Asiye Kılıç
  10. Cevahiru’l-Kur’ân Ekseninde Gazzâlî’nin Kur’ân’ı İşarî Okuma Yöntemine Bir Bakış
    Pages 243 - 261
    İskender Şahin
  11. Tartı, N. (2016). Tarihsellik Düşüncesi ve Hadislerin Anlaşılması
    Pages 275 - 278
    Recep Emin Gül
  12. Ehrman, B. (2007). İncil Nasıl Değiştirildi?: İncil’i Kimin ve Neden Değiştirildiğinin Ardında Yatan Hikaye
    Pages 278 - 281
    Hülya Hacıismailoğlu
  13. Warner, E. (2017). Rus Mitleri
    Pages 281 - 284
    Rukiye Bilican
  14. Fromm, E. (1991). Kendini Savunan İnsan
    Pages 284 - 286
    Hilal Polat
  15. 2. Uluslararası Din Eğitimi Kongresi: 09-11 Kasım 2018
    Pages 265 - 271
    Samet Yağcı, Ahmet Ali Çanakçı