avatar
İsmet Karadeniz Doç. Dr. ANKARA MÜZİK VE GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ, MÜZİK BİLİMLERİ VE TEKNOLOJİLERİ FAKÜLTESİ, ÇALGI TEKNOLOJİLERİ BÖLÜMÜ
Yayın 6 Hakemlik 8 CrossRef Atıf 1 TR Dizin Atıf 13
6 Yayın
8 Hakemlik
1 CrossRef Atıf
13 TR Dizin Atıf

Uzmanlık Alanları

Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk Müzik Teorileri Müzikoloji ve Etnomüzikoloji

Biyografi

İsmet Karadeniz
1986 yılında Ordu’da doğdu. Ankara Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi’nde başladığı öğrenimini 2009’da yarıda bırakarak Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı Müzikoloji Anabilim Dalı lisans programına başvurdu ve buradan “Gadamer'in Felsefî Hermeneutiğine Göre, Programlı Müzik Eserlerinin Anlaşılabilirliği Üzerine” projesiyle 2013 yılında mezun oldu. Lisansüstü öğrenimine Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü’nde müzik teorileri alanında devam ederek, “Bir Saygun İmzası: [3,5,3]” başlıklı tezi ile 2016’da yüksek lisans ve “Saygun Müziğinde Makam Soyutlamaları: Piyano Konçertosu, Op. 34, I” başlıklı tezi ile 2020’de doktora derecelerini aldı. 2015-2022 yılları arasında Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı’nda “Batı Müziği Teorisi” ve “Müzik Performansı Analizi” dersleri vermesinin yanında, 2007 yılından bu yana pek çok müzik topluluğunda yaylı tanbur, refîk-i rebab, perdesiz gitar, perdesiz bas gitar, e-bow ve kopuz icracılığıyla yer aldı. Çağdaş Dönem bestecilik yaklaşımları, program müziği, müzik formları, müzik performansı ve eleştirisi gibi alanlarda yayınlar üretmiş ve 2023 yılında doçentlik ünvanını almış olan Karadeniz; Çağdaş Türk Müziği ve Cumhuriyet Dönemi Klasik Türk Müziği bestecilerine odaklanan analitik çalışmalarını Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi bünyesinde sürdürmekte, bu kurumda ve Hacettepe Üniversitesi’nde “Geleneksel Müziğe Yaratıcı Bakış”, “Müzik Biçimleri”, “Müzikal Analiz”, “Çağdaş Türk Müziği’nde Bestecilik Yaklaşımları” ve “Çağdaş Türk Müziği’nin 60 Yılı: Ahmed Adnan Saygun” derslerini yürütmektedir.


Yayımlanan Kitapları:

• Piyano ve Orkestra için 3 ANALİZ
Sonçağ Yayınları, 2022

• SAYGUN MÜZİĞİNDE MAKAM SOYUTLAMALARI
Pan Yayıncılık, 2022
Özkan Manav, Türev Berki, Cenk Güray ve Ferhat Çaylı ile birlikte.



Web:
https://ismetkaradeniz.academia.edu 

Kurum

ANKARA MÜZİK VE GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ, MÜZİK BİLİMLERİ VE TEKNOLOJİLERİ FAKÜLTESİ, ÇALGI TEKNOLOJİLERİ BÖLÜMÜ

Popüler Yayınları

Program Müziği Kavramına Hermeneutik Bir Yaklaşım
Yayın Bilgisi: 2020 , Yedi
DOI: 10.17484/yedi.579048
ATIF 0 FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 1165

0

1

1165

Yayınlar

Müzik Performansı Analizinde Kıyaslamalı Değerlendirme ve Yorumda Estetik Arayışı
Yayın Bilgisi: 2021 , Konservatoryum
DOI: 10.26650/CONS2021-981170
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 822

0

822

Traditional References of the Modern Ballade by Akses
Yayın Bilgisi: 2020 , Musicologist
DOI: 10.33906/musicologist.773604
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 600

0

600

Program Müziği Kavramına Hermeneutik Bir Yaklaşım
Yayın Bilgisi: 2020 , Yedi
DOI: 10.17484/yedi.579048
FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 1165

1

1165

Batanay’ın Nikriz Mevlevî Âyini’nde Makamsal Sembolizm
Yayın Bilgisi: 2019 , Art-Sanat Dergisi
DOI: -
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 1019

0

1019

BİR SAYGUN PRELÜDÜNE ANALİTİK BAKIŞ
Yayın Bilgisi: 2016 , Sahne ve Müzik
DOI: -
FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 1063

0

1063

Yayınlar

Traditional References of the Modern Ballade by Akses
Yayın Bilgisi: 2020 , Musicologist
DOI: 10.33906/musicologist.773604
ATIF 1 FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 600

1

0

600

İnteraktif Rehber Aracı
Panel tanıtımını görmek istiyorsanız Turu Başlat' a tıklayabilirsiniz.