Prof. Dr. Perihan Ünüvar profile image
Prof. Dr. Perihan Ünüvar BURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ, BURDUR MESLEK YÜKSEKOKULU
Publication 10 Review 21 CrossRef Cited 23
10 Publication
21 Review
23 CrossRef Cited

Research Fields

Early Childhood Education

Institution

BURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ, BURDUR MESLEK YÜKSEKOKULU

Popular Publications

Akran zorbalığı bir çok dünya ülkesinde olduğu gibi Türkiye’de de eğitimin her kademesinde sıkça görülmeye başlamıştır. Fiziksel, ruhsal ve sosyal açıdan birçok olumsuz etkisi bulunan akra zorbalığı araştırmacıların da ilgilendiğikonulardan biri halini almış ve bu alanda farklı çalışmalar yapılmıştır Akran zorbalığının farklı sebepleri olsa da, araştırmalar okul öncesi dönemde en önemli sebeplerinden birini çocukların ekrandan öğrendiklerini sosyal çevrelerinde davranışa dönüştürmesi olarak ortaya koymuştur. Bu nedenle bu araştırmada;, okulöncesi dönem çocukları tarafından izlenen “RafadanTayfa” çizgi filminde akran zorbalığına sözel metinlerde ya da görsellerde yer verilme durumunun incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitelaraştırma yöntemlerinden içerik analizi türünde düzenlenmiştir. Örneklemi oluşturan, analiz edilecek olan bölümler, TRT Çocuk Youtube Kanalında yayınlanmış olan 127 bölüm içerisinden izlenme oranı en yüksek olan 20 bölümün seçilmesi ile oluşturulmuştur. Verilerin elde edildiği 20 bölümün tamamı içerik analiz türlerinden kategorisel içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular; Rafadan Taufa Çizgi filminde akran zorbalığına sözel metinlerde ve görsellerde çok yoğun olarak yer verilmediğini, göstermiştir. Örnekleme alınan bölümlerde; fiziksel zorbalık türlerinden hiç birine yer verilmediği sözel veya dolaylı zorbalık türlerinden bazılarını içerdiği bulgusu elde edilmiştir. İncelenen 20 bölümden beşinde hiçbir zorbalık davranışı yokken, 15 bölümde çoğunlukla alay etme davranışına yer verildiği gözlenmiştir.
DOI: 10.59062/ijpes.1297715
CITED 2 FAVORITE 2 TOTAL DOWNLOAD COUNT 854

2

2

854

Publications

Akran zorbalığı bir çok dünya ülkesinde olduğu gibi Türkiye’de de eğitimin her kademesinde sıkça görülmeye başlamıştır. Fiziksel, ruhsal ve sosyal açıdan birçok olumsuz etkisi bulunan akra zorbalığı araştırmacıların da ilgilendiğikonulardan biri halini almış ve bu alanda farklı çalışmalar yapılmıştır Akran zorbalığının farklı sebepleri olsa da, araştırmalar okul öncesi dönemde en önemli sebeplerinden birini çocukların ekrandan öğrendiklerini sosyal çevrelerinde davranışa dönüştürmesi olarak ortaya koymuştur. Bu nedenle bu araştırmada;, okulöncesi dönem çocukları tarafından izlenen “RafadanTayfa” çizgi filminde akran zorbalığına sözel metinlerde ya da görsellerde yer verilme durumunun incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitelaraştırma yöntemlerinden içerik analizi türünde düzenlenmiştir. Örneklemi oluşturan, analiz edilecek olan bölümler, TRT Çocuk Youtube Kanalında yayınlanmış olan 127 bölüm içerisinden izlenme oranı en yüksek olan 20 bölümün seçilmesi ile oluşturulmuştur. Verilerin elde edildiği 20 bölümün tamamı içerik analiz türlerinden kategorisel içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular; Rafadan Taufa Çizgi filminde akran zorbalığına sözel metinlerde ve görsellerde çok yoğun olarak yer verilmediğini, göstermiştir. Örnekleme alınan bölümlerde; fiziksel zorbalık türlerinden hiç birine yer verilmediği sözel veya dolaylı zorbalık türlerinden bazılarını içerdiği bulgusu elde edilmiştir. İncelenen 20 bölümden beşinde hiçbir zorbalık davranışı yokken, 15 bölümde çoğunlukla alay etme davranışına yer verildiği gözlenmiştir.
DOI: 10.59062/ijpes.1297715
FAVORITE 2 TOTAL DOWNLOAD COUNT 854

2

854

0

2379

0

49232

Publications

Akran zorbalığı bir çok dünya ülkesinde olduğu gibi Türkiye’de de eğitimin her kademesinde sıkça görülmeye başlamıştır. Fiziksel, ruhsal ve sosyal açıdan birçok olumsuz etkisi bulunan akra zorbalığı araştırmacıların da ilgilendiğikonulardan biri halini almış ve bu alanda farklı çalışmalar yapılmıştır Akran zorbalığının farklı sebepleri olsa da, araştırmalar okul öncesi dönemde en önemli sebeplerinden birini çocukların ekrandan öğrendiklerini sosyal çevrelerinde davranışa dönüştürmesi olarak ortaya koymuştur. Bu nedenle bu araştırmada;, okulöncesi dönem çocukları tarafından izlenen “RafadanTayfa” çizgi filminde akran zorbalığına sözel metinlerde ya da görsellerde yer verilme durumunun incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitelaraştırma yöntemlerinden içerik analizi türünde düzenlenmiştir. Örneklemi oluşturan, analiz edilecek olan bölümler, TRT Çocuk Youtube Kanalında yayınlanmış olan 127 bölüm içerisinden izlenme oranı en yüksek olan 20 bölümün seçilmesi ile oluşturulmuştur. Verilerin elde edildiği 20 bölümün tamamı içerik analiz türlerinden kategorisel içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular; Rafadan Taufa Çizgi filminde akran zorbalığına sözel metinlerde ve görsellerde çok yoğun olarak yer verilmediğini, göstermiştir. Örnekleme alınan bölümlerde; fiziksel zorbalık türlerinden hiç birine yer verilmediği sözel veya dolaylı zorbalık türlerinden bazılarını içerdiği bulgusu elde edilmiştir. İncelenen 20 bölümden beşinde hiçbir zorbalık davranışı yokken, 15 bölümde çoğunlukla alay etme davranışına yer verildiği gözlenmiştir.
DOI: 10.59062/ijpes.1297715
CITED 2 FAVORITE 2 TOTAL DOWNLOAD COUNT 854

2

2

854

4

0

2379

17

0

49232

Interactive Guide Tool
If you want to see the panel introduction, you can click Start Tour.