Kastamonu Education Journal
Cover Image
e-ISSN 2147-9844 | Period Bimonthly | Founded: 1995 | Publisher Kastamonu University | http://kefdergi.kastamonu.edu.tr

192.447

588.822

Kastamonu Education Journal will continue to accept manuscripts and full-text articles through the following link: http://kefdergi.kastamonu.edu.tr .

Kastamonu Education Journal an internationally double peer-reviewed journal, is published Bimonthly in January, March, May, July, September, November. Articles in Turkish or English are both accepted for publication.

Manuscript supmitted to Kastamonu Education Journal needs to be covering education sciences.


Kastamonu Education Journal

e-ISSN 2147-9844 | Period Bimonthly | Founded: 1995 | Publisher Kastamonu University | http://kefdergi.kastamonu.edu.tr
Cover Image

192.447

588.822

Kastamonu Education Journal will continue to accept manuscripts and full-text articles through the following link: http://kefdergi.kastamonu.edu.tr .

Kastamonu Education Journal an internationally double peer-reviewed journal, is published Bimonthly in January, March, May, July, September, November. Articles in Turkish or English are both accepted for publication.

Manuscript supmitted to Kastamonu Education Journal needs to be covering education sciences.


Volume 27 - Issue 4 - Jul 2019
  1. Öğretmenlerin Anlam, Meslek Sürdürme, Stres ve Tükenmişlik Durumlarının Ruhsal Yaşamları Yönünden Değerlendirilmesi
    Pages 1383 - 1394
    Ahmet Göçen
  2. Altyapı Sporlarında Değerler Ölçeği-2’nin Türk Kültürüne Uyarlanması ve Psikometrik Özellikleri
    Pages 1395 - 1402
    Bahri Gürpınar, Serkan Toprak, Merve Ayvalı, Jean Whitehead
  3. Sınıf Öğretmeni Adaylarına Yönelik Enerji Başarı Testi: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması
    Pages 1403 - 1422
    Hamdi Karakaş, Rabia Sarıkaya
  4. Türkiye’de İyi Oluş İle İlgili Yapılmış Araştırmaların Sistematik Olarak İncelenmesi
    Pages 1423 - 1433
    Ferhat Kardaş, İlhan Yalçın
  5. Öğretmen Adayı Bilgi ve İletişim Teknolojisi Yeterlikleri Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması
    Pages 1435 - 1444
    Şahin Gökçearslan, Tuğra Karademir Coşkun, Sami Şahin
  6. Okul Öncesi Dönem Çocukları İçin Sosyal Bilgi İşleme Süreci Testi: Türkçe’ye Uyarlama Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    Pages 1445 - 1456
    Fatma Betül Şenol, Emine Nilgün Metin
  7. Ortaokul Hukuk ve Adalet Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Belirlenmesi
    Pages 1457 - 1469
    Eser İrşi, Ömer Faruk Sönmez
  8. Ortaokul Öğretmenlerinin Algılarına Göre Okul Etkililiği ile Kolaylaştırıcı Okul Yapısı ve Akademik İyimserlik Arasındaki İlişki
    Pages 1471 - 1480
    Temel Çalık, Nagihan Tepe
  9. Change in the Level of Justification in Problem Solving Over Time
    Pages 1481 - 1494
    Recai Akkuş
  10. Mizahla Başa Çıkma ile Mental İyi Oluş Arasındaki İlişkide Affediciliğin Aracılık Rolü
    Pages 1495 - 1504
    Ahmet Rıfat Kayiş, Seydi Ahmet Satıcı
  11. Analysis of Social Novels in Terms of Goals of Teaching Social Studies
    Pages 1505 - 1516
    Cemil Öztürk, Gül Tuncel, Şafak Oğuz
  12. Ortaokul Öğrencilerinin Dinleme/İzleme Öz-Yeterliklerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
    Pages 1517 - 1527
    Uğur Demircan, İ.Seçkin Aydın
  13. Öğretmen Adaylarının Teknoloji Entegrasyonuna Yönelik İnançları: Teknoloji Uyarlamaları Uygulama Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması
    Pages 1529 - 1540
    Gülşah Uluay, Gözde Çalışkaner Nibat, Nihat Arıkan
  14. Özel Okul ve Devlet Okulunda Görev Yapmış Sınıf Öğretmenlerinin Öğretim Programlarını Uygulamada Karşılaştıkları Farklılıklar
    Pages 1541 - 1551
    Serkan Ünsal, Abdullah Çetin
  15. Hemşirelik Eğitiminde Altı Şapkalı Düşünme Tekniğinin Kullanımı: İki Farklı Tekniğin Karşılaştırılması
    Pages 1553 - 1562
    Nilay Özkütük, Fatma Orgun, Hale Sezer
  16. Ortaokul Düzeyinde Geometriye Yönelik Bir Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi
    Pages 1563 - 1573
    Selda Özdişçi, Yasemin Katrancı
  17. Lamba Parlaklığı Konusunun Öğretiminde Analoji Kullanımının Etkisi
    Pages 1574 - 1594
    Gonca Harman, Aytekin Çökelez
  18. Öğrenci ve Öğretmen Bakış Açısıyla Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
    Pages 1595 - 1607
    Ayşegül Sarıkoz, Gülgün Bangir Alpan
  19. Müzik Öğretmenlerinin Özel Gereksinimli Öğrencilerle Müzik Uygulamalarına İlişkin Özyeterlik Algıları
    Pages 1609 - 1622
    Mehmet Şahin Akıncı, Elif Sazak Akıncı, Uğur Alpagut
  20. Eğitim Alanında Solomon Deneysel Deseni ile Gerçekleştirilen Çalışmaların İncelenmesi: Bir Tematik Analiz Çalışması
    Pages 1623 - 1636
    Fulya Zorlu, Yusuf Zorlu
  21. Okul Müdürlerinin Karşılaştığı Sorunlar: Nitel Bir İnceleme
    Pages 1637 - 1647
    Şahin Çetin
  22. Üniversite Öğrencilerinin Psikolojik Yardım Alma ve Romantik İlişki Durumunun Gestalt Temas Biçimleri Açısından İncelenmesi
    Pages 1649 - 1658
    Sema Yazıcı, Mustafa Şahin
  23. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuma ve Matematik Güçlüklerine İlişkin Pedagojik Farkındalıklarının ve Öğretimsel Bakış Açılarının Belirlenmesi
    Pages 1659 - 1678
    Hayriye Gül Kuruyer, Ahmet Çakıroğlu, Gökhan Özsoy
  24. 8. Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Problemler Bağlamındaki Argümantasyon Süreçlerinin İncelenmesi
    Pages 1679 - 1693
    Sare Şengül, Sevilay Tavşan
  25. Öğretmen Adaylarının Spiritüel İyi Oluş İle Yaşamda Anlam Değişkenlerinin Psikolojik Dayanıklılığı Yordaması: Bir Yapısal Eşitlik Modeli (YEM) Denemesi
    Pages 1695 - 1704
    Halil Ekşi, Cem Boyalı, Durmuş Ümmet
  26. Finlandiya İsveç ve Norveç’te, Okul Öncesi Dönemde Özel Gereksinimli Çocuklara Sunulan Kaynaştırma Eğitimi Uygulamaları
    Pages 1705 - 1712
    Esma Eroğlu, Ayperi Dikici Sığırtmaç
  27. Matematik Öğretmen Adaylarının, 6. Sınıf Öğrencilerinin Cebirsel Örüntüleri Genellemelerine İlişkin Farkındalıkları
    Pages 1713 - 1728
    Seval Deniz Kılıç
  28. Öğretmenlerin Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin Örgütsel Bağlılık Üzerindeki Etkisi
    Pages 1729 - 1745
    Cennet Kurban, Türkay Nuri Tok
  29. Öğretmen Adaylarının Ekolojik Vatandaşlık Düzeylerinin Karşılaştırılması
    Pages 1747 - 1756
    Kadir Karatekin, Muhammed Salman, Cevdet Uysal
  30. Osmanlı Türkçesi Dersini Alan Öğrencilerin Yaptıkları Okuma, Yazma ve Gramer Hatalarının Sebepleri ve Sağaltılmaları Üzerine Bir Araştırma
    Pages 1757 - 1776
    Mehrali Calp
  31. “Drama Hayattır” Bir Metafor Analizi Çalışması
    Pages 1777 - 1786
    Aysun Gündoğan, Erinç Ergenekon
  32. Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Uzamsal Görselleştirme, Zihinsel Döndürme ve Zihinde Canlandırma Becerilerinin Matematik Odaklı Epistemolojik İnançlar ve Bazı Değişkenlerle İlişkisi
    Pages 1787 - 1798
    Deniz Kaya
  33. Facebook Bağımlılığının Açıklanması: Ruh Sağlığı Sürekliliği ve Sürekli Umudun Rolü
    Pages 1799 - 1809
    Serkan Volkan Sarı, Betül Aydın, Mustafa Şahin, Vesile Oktan
  34. Felsefe Lisans Eğitiminin Öğrencilerin Özel ve Profesyonel Yaşamına Katkısı: Kastamonu Üniversitesi Felsefe Bölümü Örneği
    Pages 1811 - 1826
    Sibel Kibar
  35. Kültürel Miras ve Korunmasına İlişkin Ortaokul Öğrencilerinin Görüşleri
    Pages 1827 - 1840
    Ömür Gürdogan Bayır, Tuba Çengelci Köse
Indexes and Platforms
Publication Policy

Creative CommonsAll articles published in Kastamonu Education Journal are licensed with "Creative Commons Attribution 4.0 International License". This license entitles all parties to copy, share and redistribute all the articles, data sets, figures and supplementary files published in this journal in data mining, search engines, web sites, blogs and other digital platforms under the condition of providing references. Open access is an apporach that eases the interdisciplinary communication and encourages cooperation among different disciplines. Kastamonu Education Journal, therefore, contributes to its own field by providing more access to its articles and a more transparent review process.

Full Text

The full text of the articles can be accessed by http://kefdergi.kastamonu.edu.tr