Güncel Sayı

Cilt: 16 Sayı: 2 , 26.11.2025

Yıl: 2025

Araştırma Makalesi

Araştırma Makalesi

11. Yunus Emre Divanı’nda Şahıs Art Gönderimleri

Derleme

Çankırı Karatekin Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü tarafından yayımlanan Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (SBED), sosyal ve beşerî bilimler alanlarında özgün bilimsel araştırmaların, derleme çalışmalarının, eleştirilerin, değerlendirmelerin ve kitap incelemelerinin yayımlanmasını, tartışılmasını ve yaygınlaşmasını amaçlayan hakemli, açık erişimli, elektronik bir dergidir.
Derginin temel hedefi; sosyal bilimlerin farklı disiplinleri arasında etkileşim ve bütünleşmeyi teşvik etmek, disiplinler arası bakış açılarını desteklemek ve sosyal bilimler alanındaki bilgi birikimine katkıda bulunmaktır. Açık erişim politikasıyla SBED, araştırmacılara ve okuyuculara sınırsız erişim olanağı sağlamayı hedeflemektedir.

SBED; Edebiyat, Tarih, Coğrafya, Eğitim, Sosyoloji, Felsefe, İktisat, İşletme, Siyaset Bilimi, İletişim, İlahiyat, Bilgi ve Belge Yönetimi gibi sosyal bilimlere ait temel ve alt alanlardaki çalışmaları kapsamaktadır. Dergi, bu alanlarda hem kavramsal hem de saha araştırmalarına dayalı özgün bilimsel çalışmalara yer verir.
SBED;
Nitel, nicel ve karma yöntem araştırmalarını,
Derleme ve değerlendirme çalışmalarını,
Kitap incelemelerini,
Görüş ve eleştiri yazılarını kabul etmektedir.
Dergide Türkçe ve İngilizce dillerinde yazılmış makaleler yayımlanmaktadır. Tüm çalışmalar çift kör hakemlik sistemiyle, en az iki bağımsız hakem tarafından değerlendirilmektedir.

ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ (ÇAKÜ SBE DERGİSİ) YAZIM KURALLARI / YAZAR REHBERİ

TEMEL KURALLAR ve İLKELER

• ÇAKÜ SBE Dergisi Nisan ve Aralık aylarında olmak üzere yılda 2 sayı yayınlanmaktadır.

Dergiye gönderilecek çalışmalarla ilgili temel bilgiler aşağıda verilmiştir.

• ÇAKÜ SBE Dergisi’ne gönderilen çalışmalar; Edebiyat, Tarih, Coğrafya, Eğitim, Bilgi Belge Yönetimi, Sosyoloji, Felsefe, İktisat, İşletme, Siyaset, İletişim, İlahiyat gibi sosyal bilimlere ait alanlarda hazırlanmış akademik araştırma makalelerin bilimsel bir çerçevede okuyucuya sunulmuş olmalıdır.

• Yazarların çalışmalarını dergiye göndermeden önce ORCID numaralarını https://orcid.org/register adresinden almış olmaları gerekir.

• ÇAKÜ SBE Dergisi’ne gönderilen çalışmalar, Türkçe olmakla birlikte, gerekli ve uygun görüldüğü durumlarda İngilizce, Almanca, Fransızca ya da yayın kurulunun kararıyla yaygın kullanıma sahip olan bir dilde yapılan yayımlara da yer verilmesi mümkündür.

• Çalışmaların metin kısmı kaynakça hariç 4.000 sözcükten az, 15.000 sözcükten fazla olmamalıdır.

• Çalışmalardaki gönderme (atıf), kaynak gösterme ve kaynakça oluşturmada APA 6 (American Psychological Association) uyarlaması kullanılmalıdır. APA 6 kullanımında daha ayrıntılı bilgi için İpek Şencan ve Güleda Doğan’ın hazırladığı “Bilimsel Yayınlarda Kaynak Gösterme, Tablo ve Şekil Oluşturma Rehberi APA 6 Kuralları” adlı kitaba müracaat edilebilir. İncelemek için tıklayınız.

• Gönderilen tüm yazılar yazarlar tarafından iThenticate programı kullanılarak benzerlik kontrolüne tabi tutulmalı ve benzerlik raporu makaleyle birlikte dergi sistemine yüklenmelidir. Yazarlar öz-intihal dâhil, intihalden kesinlikle kaçınmalıdır. Kaynaklar bölümü dışında benzerlik raporu %18’i geçen sonuçların bulunduğu yazılar değerlendirmeye alınmaz.

• Çalışmaların aşağıda belirtilen Yazım Kuralları’na göre hazırlanması gerekir. Yazım kurallarına ve bölüm düzenleme ilkelerine uymayan çalışmalar değerlendirmeye alınmaz.

• Değerlendirme Süreci: Editörlerin şekil ön değerlendirmeye tabi tuttuğu yazılar içerik ve biçim bakımından incelenmek üzere en az iki hakeme gönderilir. Ancak dergi editörlüğü ve yayın kurulu tarafından derginin amacı, kapsamı ve yazım kuralları doğrultusunda yapılan değerlendirme sonucunda makale hakemlere gönderilmeden ya da sürecin herhangi bir aşamasında reddedilebilir. Hakemlerin kimlikleri hakkında yazarlara, gönderilen makalenin kime ait olduğu konusunda da hakemlere bilgi verilmez. Hakem raporları gizlidir. Olumlu rapor alamayan makaleler yayınlanmaz ve yazarına iade edilmez; bu konuda idarî ve adlî sorumluluk kabul edilmez. Revizyon (Minör veya Major) istenen yazılar, gerekli değişiklikler için yazar(lar)ına geri gönderilir. Düzeltilmiş metni belirtilen süre içerisinde dergiye ulaştırmak yazar(lar)ın sorumluluğundadır. Yayınlanan makalelerin her türlü telif hakkı Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisine, hukuki ve bilimsel sorumlulukları ise yazar(lar)a aittir.

GENEL YAZIM KURALLARI

ÇAKÜ SBE Dergisi başvurularında aşağıdaki dosyalar sisteme yüklenmelidir. E-posta veya başka iletişim yolları ile herhangi bir dosya yükleme ya da başvuru yapılmamaktadır.

1. Kapak Dosyası – Word formatında
2. Kör hakemlik için tam metin – Word formatında
3. Etik Kurul Onay Dosyası – pdf formatında
4. İntihal Raporu – pdf formatında
5. Telif Hakkı Dosyası – pdf formatında
6. Birden çok yazarı bulunun çalışmalar için her bir yazarın makaleye katkı oranını belirten form- Word/pdf formatında
(İstenilen format haricinde gönderilen belgeler eksik belge niteliği taşımaktadır.)

Kapak Sayfası Dosyası

Gönderilen metinde kör hakemlik değerlendirmesi yapılacağı için yazar/lara ait hiçbir bilgi bulunmamalıdır. Bu bağlamda, yazar/lara ait bilgiler ayrı bir dosyada "Kapak Sayfası" olarak yer almalıdır. Kapak sayfası Word formatında hazırlanmalıdır. Kapak sayfasında aşağıdaki bilgiler yer almalıdır:

• Yazının başlığı (Türkçe/İngilizce),
• Yazar(lar)ın unvanı, ad-soyadı ve görev yaptığı kurum,
• Yazar/lar'dan bağlantı kurulabilecek olan kişinin (sorumlu yazarın) iletişim bilgileri (e-posta adresi, yazışma adresi, telefon numarası, faks numarası, vb.)
• Tezden türetilmiş makaleler belirtilmelidir.
• Herhangi bir kurum ya da kişiden destek almış çalışmalarda bu durum belirtilmelidir.

ÇAKÜ SBE Dergisine gönderilecek çalışmalar aşağıdaki şablona uygun olarak hazırlanmış olmalıdır;

Tam Metin Dosyası

- Biçim ve Sayfa Ayarları

Gönderilen çalışmalarda yer alan metinler aşağıda belirtilen özelliklere uygun olarak hazırlanmalıdır.
Bütün metinler; Times New Roman, 11 punto ile A4 kâğıdına tek satır aralığı ile yazılmalıdır. Paragraf/satır aralığı; Önce: 0 nk, Sonra: 0 nk olmalıdır. Sayfa marjları: kenar boşlukları “dar” olacak şekilde Üst 1,27 cm, Alt 1,27 cm, Sol 1,27 cm, Sağ 1,27 cm olmalıdır. Ana metin; yaslanmış hizalamalı, Gövde Metni ana hat düzeyinde, girintiler Sol:0 cm, Sağ:0 cm, Özel: İlk satır, Değer: 1 cm olacak şekilde hazırlanmalıdır.
Metinler genellikle dergi şablonunda yer alan sayfa düzenlemesi dikkate alınarak ve konu ile araştırma yönteminin izin verdiği ölçüde öz olmalıdır.

Ana başlıklar kalın (bold), sola yaslı (girintisiz) ve yalnızca kelimelerin ilk harfleri büyük olacak şekilde 12 pt. yazılmalıdır.
Alt başlıklar sola yaslı 1 cm girintili ve yalnızca kelimelerin ilk harfleri büyük olacak şekilde 11 pt. bold yazılmalıdır. Ana ve alt başlıklar numaralandırılmamalıdır. Örnek gösterim aşağıdaki gibidir:

Giriş
Literatür Taraması
Araştırma Metodolojisi
    Örnek Seçimi ve Veri Toplama
    Değişkenler
Yöntem
Bulgular ve Tartışma
Sonuç
Kaynakça


Tarafsız bir değerlendirme yapılabilmesi için yazarlar, metinde veya başvuru dahilindeki deneysel test araçlarında kendilerini doğrudan veya dolaylı biçimde belli edecek şekilde davranmamalıdırlar.
Sayfa numaralandırması yapılmamalı ve yayınlanmış sayıların ilk sayfasında bulunan ÇAKÜ SBE Dergisi şablonu kullanılmaksızın çalışmalar MS Word kelime işlemci programında önerilen şablon çerçevesinde hazırlanmalıdır. (Dergi editörlüğü tarafından mizanpaj aşamasında eklenecektir.)

-Öz

Gönderilen makalede, Türkçe/İngilizce başlık ve anahtar kelimeler hariç 300-350 kelime sınırlaması olan Türkçe özet (Öz) ve İngilizce Öz (Abstract), yer almalıdır. ("Özet" yerine, "Öz" kullanılmalıdır)

Özlerde; amaç, yöntem, bulgular ve sonuç bilgilerinin ayrı ayrı yer alması gerekmektedir (örnek şablon için, son sayıdaki  makalelere bkz.).

Makalenin ilk sayfasında; Türkçe başlık, öz, anahtar sözcükler, diğer sayfada da İngilizce başlık, Abstract ve keywords yer almalıdır.

Öz (10 Punto, İtalik, Kalın)
Türkçe Ana Başlık, 15 Punto, bold, Sözcüklerin İlk Harfleri Büyük; Yazar Adı Soyadı (13 Punto ve düz) (Tezden türetilen makaleler belirtilmelidir. Yazarın yazışma adresi (örnek; Prof. Dr., Çankırı Karatekin Üniversitesi, ……..Bölümü, ……@......; Times New Roman, 8 punto; Paragraf/satır aralığı; Önce: 0 nk, Sonra: 0 nk olmalıdır.)

Öz'de aşağıdaki bölümler yer almalıdır;

Amaç: Makalenin öz (abstract) bölümü Times New Roman yazı tipinde, 10 punto ve iki yana yaslı ve italik olarak yazılmalıdır. Öz, en çok 350 sözcükten oluşmalıdır. Amaç bölümünde, araştırmanın önemi ve amacına kısa ve öz bir şekilde değinilir.

Yöntem:
Yöntem bölümü, araştırma sorusunu yanıtlamak için ne yapıldığını, nasıl yapıldığını ifade etmeli, deneysel tasarımı gerekçelendirmeli ve sonuçların nasıl analiz edildiğini açıklamalıdır. Times New Roman yazı tipinde, 10 punto ve iki yana yaslı ve italik olarak yazılmalıdır.
Bulgular: Bulgular bölümü, uyguladığınız metodoloji sonucunda toplanan bilgilere dayanarak çalışmanızın bulgularını raporladığınız yerdir. Bulgular, önyargı veya yorumlama olmaksızın basitçe belirtmeli ve mantıksal bir sırayla düzenlenmelidir. Times New Roman yazı tipinde, 10 punto ve iki yana yaslı ve italik olarak yazılmalıdır.

Sonuç: Araştırmanızın neden önemli olduğu ve kilit noktalarını içeren, araştırmanın amacına ulaşıp ulaşmadığının kısaca açıklandığı bölümdür. Times New Roman yazı tipinde, 10 punto ve iki yana yaslı ve italik olarak yazılmalıdır.

Özgünlük: Çalışmanın bu konuda yeni ve özgün olan kısmı açıklanmalıdır. Times New Roman yazı tipinde, 10 punto ve iki yana yaslı ve italik olarak yazılmalıdır.

Anahtar Sözcükler:
Times New Roman yazı tipinde ve 10 punto büyüklüğünde, iki yana yaslı ve italik olarak yazılmalıdır. Her makalede en az 3 en fazla 5 anahtar sözcük bulunmalıdır. Belirlenen anahtar sözcükler virgül (,) ile birbirlerinden ayrılmalıdır. İlk anahtar sözcüğün ilk harfi büyük olmak üzere, özel isim dışındaki anahtar sözcükler küçük harf ile yazılmalıdır. En sona nokta işareti konulmalıdır.

İngilizce Ana Başlık, 13 Punto, Kalın; Yazar Adı Soyadı (13 Punto ve italik, İngilizce olarak yazarın yazışma adresi.) Key Words: Yukarıdaki anahtar sözcüklerin İngilizcesi eklenecektir.

Abstract: Yukarıdaki özün İngilizcesi eklenecektir.

Aim:
Methods:
Results:
Conclusion:
Originality:
Key Words:


- Giriş (Birinci Düzey Başlık) (12 Punto, Düz, Kalın, Her Kelimenin İlk Harfi Büyük Olacak Şekilde Yazılmalıdır.)

- İkinci Düzey Başlıklar (11 Punto, Kalın, Düz, 1 cm girintili sola yaslı, Her Kelimenin İlk Harfi Büyük Olacak Şekilde Yazılmalıdır.)

- Üçüncü Düzey Başlıklar (11 Punto, Kalın, Düz, yalnızca ilk kelimenin ilk harfi büyük olacak şekilde yazılmalıdır.)

Hakemli makalelerde tüm ana ve alt başlıklar 11 punto büyüklüğünde yazılmalıdır. Birinci düzey başlıklar düz, kalın ve ilk harfler büyük, ikinci düzey başlıklar kalın, düz ve ilk harfler büyük yazılırken; üçüncü düzey başlıklar ise kalın, düz ve yalnızca ilk sözcüğün ilk harfi büyük olacak şekilde belirtilmelidir.
Başlıklardan sonraki ilk paragraftan sonraki her paragraf 1 cm içeriden başlamalıdır. Tüm makaleler A4 sayfa boyutunda hazırlanmalı, kenar boşlukları üst 1,27 cm - alt 1,27 cm - sol 1,27 cm - sağ 1,27 cm olarak ayarlanmalıdır. Bunun yanında, metin içindeki tüm paragraflar MS Word programının paragraf (paragraph) özelliği kullanılarak önce (before) 0 nk, sonra (after) 0 nk ve “tek” satır aralığı verilerek yazılmalıdır. Makalenin içeriği, Times New Roman yazı tipinde ve 11 punto büyüklüğünde, iki yana yaslı olarak yazılmalıdır. Bölümler arasında birer satır boşluk bırakılmalıdır.

Tablo ve Şekiller

Tüm tablo ve şekillerin metin içinde açıklanmış olması önemlidir. Tablolar ve görseller, “Tablo”, “Şekil” veya “Görsel” ibaresi ile başlamalı ve numaralandırılarak devam etmelidir. Satır ve sütun sayısı fazla tablolar için okumayı kolaylaştırıcı gri renklendirme kullanılabilir. Oluşturulan tablo içerisindeki veriler 10 punto büyüklüğünde girilmelidir. SPSS çıktılarının doğrudan sunulmasından kaçınılmalıdır. Bir sayfayı aşan tablo, şekil ve görseller kaynakçadan sonra ek olarak verilmelidir. Yazıda yer alması istenilen görsel malzeme basım tekniklerine uygun olmalıdır. Gönderilen fotoğraflar “jpeg”, “tiff” ya da “png” uzantılı, çözünürlüğü en az 500 dpi olmalıdır.

Tablo ve Şekil Başlığı Örneği:

Tablo 1: Tablonun Başlığı (10 Punto, Düz, 1 cm. girintili)

Not: Tablo ve şekillere ait önemli notlar için, çizimin bir alt satırına 1 cm girintili “Not” başlığı düşülür ve sonuna nokta koyulur. Devamında açıklamaya yer verilir. Bu bölüm 10 punto ile yazılmalıdır. Kaynak var ise burada belirtilmelidir. Tablolara ait başlıklar tablonun üst kısmında yer almalıdır.

Tablolardan sonraki paragraf 1 cm içeriden başlamalı ve yazıya normal makale düzeninde devam edilmelidir. Şekil ve resim yazıları ise 10 punto büyüklüğünde olmalı ve çizimin hemen altında yer almalıdır.

Şekil 1: Şekil Başlığı (10 Punto, Düz, 1 cm. girintili)

Not: Tablo ve şekillere ait önemli notlar için, çizimin bir alt satırına girintisiz ve italik biçimde “Not” başlığı düşülür ve sonuna nokta koyulur. Devamında açıklamaya yer verilir. Bu bölüm 10 punto ile yazılmalıdır. Kaynak var ise burada belirtilmelidir.

Sonuç (12 Punto, Kalın)

Her makalede bir değerlendirme bölümü bulunması zorunludur. Çalışmanın amacına ulaşıp ulaşmadığı ile ilgili bilgi bu kısımda verilmelidir. Bu bölüm için “Sonuç ve Öneriler” gibi isimlendirmeler yapılabilir. Çalışmanın bulguları bu bölümde sunulmamalıdır. Ayrıca bu bölümde, özgünlük açısından alıntı ve aktarmaların kullanılmaması önerilir.

Kaynakça (12 Punto, Kalın)

Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi APA 6 kaynak gösterme stilini kullanır. APA 6’ya göre örnek kaynakça oluşturma metin sonunda verilmektedir. Dipnotlar dâhil olmak üzere metin içinde yapılmış göndermelerin tamamı kaynakçada bulunmalıdır. Benzer şekilde kaynakçada bulunan her künye metin içinde anılmış olmalıdır.

Sonuç bölümünden sonra bir satır boşluk bırakılarak kaynakçaya yer verilmelidir. Bu bölüm 11 punto ile yazılmalı, referanslar A’dan Z’ye alfabetik sırada düzenlenmeli, referansların gösteriminde madde işareti kullanılmasından ve bağlantıların sonuna nokta konulmasından kaçınılmalıdır. Varsa DOI numarası tercih edilmelidir. Çok yazarlı çalışmaların kaynakça gösteriminde en fazla 20 yazara yer verilebilir. Kaynakça gösteriminde asılı girinti kullanılmalı, değer 1 cm olmalıdır. Aralık değeri, önce (before) 0 nk, sonra (after) değeri 0 nk ve “tek” satır aralığı seçilmelidir. Örnek kaynakça gösterimi aşağıda verilmiştir (Ayrıntılı kaynakça örnekleri için son sayıda yayınlanan makalelere bkz.).

Dergi Makaleleri

Basılı dergi makalesi: 1 yazarlı

[Metin içinde atıf: (Börü, 2019, s. 173)] Metin içi atıflarda sayfa numarası belirtilmelidir.

Börü, L. (2019). Adi konkordatoda alacaklıların alacaklarını bildirmesi. İnönü Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 10(1), 173. doi: 10.21492/inuhfd.560908

Basılı dergi makalesi: 2 yazarlı

[Metin içinde atıf: (Pekcanıtez & Erdönmez, 2018, s. 172-174)]

Pekcanıtez, H. & Erdönmez, G. (2018). 7101 Sayılı Kanunla yürürlüğe giren konkordato hükümlerinin değerlendirilmesi. Bankacılar Dergisi, 4(2), 172-174. Erişim adresi: https://www.tbb.org.tr/tr/bankacilik/ arastirma-ve-yayinlar /bankacilar-dergisi/43?year=2021(DOI numarası olmayan dergi makaleleri)

Donbay, U. & Odabaş, H. (2021). Akademisyenlerin bireysel kaynak yönetimi araçları farkındalıkları: Ordu Üniversitesi örneği. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 348-389. doi: 10.54558/jiss.896950

Basılı dergi makalesi: 3-6 yazarlı

[Metin içinde atıf: İlk atıf: (Hekler, Lambert, Leventhal, Levethal & Contrada, 2008, s. 392); Takip eden atıf: (Hekler ve diğerleri, 2008: 393)]

Hekler, E. B., Lambert, J., Leventhal, E., Levethal, H. & Contrada R. J. (2008). Commonsense illness beliefs, adherence behaviors and hypertension control among African Americans. Journal of Behavioral Medicine, 31, 391-400. Erişim adresi: https://www.springer.com/ journal/10865

Kitap/lar
[Metin içinde atıf: (Akdeniz & Kayıhan, 2019, s. 172)]

Akdeniz, M. & Kayıhan, Ş. (2019). Konkordato hukuku. İstanbul: Umuttepe Yayınları.

Diğer kitap örnekleri;

Hançerlioğlu, O. (2000). Felsefe sözlüğü (Geliştirilmiş ve genişletilmiş yeni basım). İstanbul: Remzi Kitabevi. (Basılı danışma kaynağı)

Kurbanoğlu, S. S. (2004). Kaynak gösterme el kitabı. Ankara: Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği.

Kuo Hung, H. (Ed.). (2011). Digital libraries - Methods and applications. Erişim adresi: http://eric.ed.gov/ (Elektronik veri tabanlarından erişilen sınırlı erişimli kitap ya da monograf)

Polat, C. & Cengiz, S. B. (2021). Enstitülerde tez hazırlama ilkeleri. B. S. Öztuna ve Ü. Karaarslan (Ed.), Tez hazırlama kılavuzu (s. 36-48) içinde. Erişim adresi: http://www.xxxxxxxxxxx (doi numarası olmayan kitap bölümü)

Schneider, R. (2013). Research data literacy. S. Kurbanoğlu ve diğerleri (Ed.), Communications in Computer and Information Science: Vol. 397. Worldwide Communalities and Challenges in Information Literacy Research and Practice (s. 134-140) içinde. Cham, İsviçre: Springer. doi:10.1007/978-3-319-03919-0

(Kitap formatında yayımlanan bildiriler)

Tonta, Y., Bitirim, Y. & Sever, H. (2002). Türkçe arama motorlarında performans değerlendirme. Ankara: Total Bilişim. (Basılı kitap)

Tonta, Y., Bitirim, Y. & Sever, H. (2002). Türkçe arama motorlarında performans değerlendirme. Ankara: Total Bilişim. [Adobe Acrobat Reader sürümü]. Erişim adresi: http://yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/yayinlar/tonta-bitirim-sever-arama-motorlari.pdf (Basılı kitabın elektronik sürümü)

Yazar, A. A. & Yazar, B. B. (Yıl). Bölüm ya da giriş başlığı. A. Editör, B. Editör ve C. Editör (Ed.), Kitap başlığı (s. xxx-xxx) içinde. Yer: Yayıncı. (Basılı kitap içi bölüm)

Yazar, A. A. & Yazar, B. B. (Yıl). Bölüm ya da giriş başlığı. A. Editör ve B. Editör (Ed.), Kitap başlığı (s. xxx-xxx) içinde. Erişim adresi: http://www.xxxxxxxxxxx (doi numarası olmayan kitap içi bölüm)

Freud, S. (1953). The method of interpreting dreams: An analysis of a specimen dream. J. Strachey (Ed. ve Çev.), The standard edition of the complete psychological works of Sigmund Freud (Cilt 4, s. 96-121) içinde. Erişim adresi: http://books.google.com/books (Orijinal çalışma 1900 yılında yayımlanmıştır). (Yeniden yayımlanmış kitabın elektronik sürümü)

Tezler
Çelik, F. (2019). Taşımalı eğitim veren ilkokullarda ve ortaokullarda risk ve risk yönetimi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Van.

Çelik, F. (2019). Taşımalı eğitim veren ilkokullarda ve ortaokullarda risk ve risk yönetimi. Yayımlanmamış doktora tezi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Van.

Dergiye gönderilecek makalelerde:

1. Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar için “Etik Kurul İzni” gerekmektedir.

2. İnsan ve hayvanların (materyal/veriler dâhil) deneysel ya da diğer bilimsel amaçlarla kullanıldığı araştırmaları için “Etik Kurul İzni” gerekmektedir.

3. Çalışma insan veya hayvan deneklerin kullanımını gerektiriyor ise çalışmanın uluslararası deklarasyon, kılavuz vb. uygun gerçekleştirildiği beyan edilmelidir. Bu bağlamda
*İnsan üzerinde yapılan çalışmalarda Helsinki Bildirgesine bağlı kalınmalıdır.
*Hayvanlar üzerinde yapılacak çalışmalarda “Hayvan Hakları Evrensel Bildirgesi”, “Avrupa Birliği Direktif ve Düzenlemeleri ve “Hayvan Hakları Kanununa” uygun hareket edilmelidir.

4. Olgu sunumlarında “Bilgilendirilmiş Gönüllü Olur Formu” belgesi düzenlenerek sisteme yüklenmelidir.

5. 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu gereğince retrospektif çalışmalar için “Etik Kurul İzni” gerekmektedir.

6.Etik Kurul İzni gerektirmeyen çalışmalar için Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Etik Kurulu İznine Gerek Olmadığına Dair Beyan Formu düzenlenip imzalanarak sisteme pdf formatında yüklenmesi gerekmektedir.

7. Birden çok yazarı bulunun çalışmalar için her bir yazarın makaleye katkı oranını belirten form düzenlenip imzalanarak pdf formatında sisteme yüklenmesi gerekmektedir.

Etik Kurul Onayı Dosyası

2020 yılı başından itibaren gönderilen çalışmalarda uygulanmak üzere ULAKBIM, “sosyal bilimler dahil olmak üzere tüm bilim dallarında yapılan araştırmalar için ve etik kurul kararı gerektiren klinik ve deneysel insan ve hayvanlar üzerindeki çalışmalar için ayrı ayrı etik kurul onayı alınmış olmalı, bu onay makalede belirtilmeli ve belgelendirilmelidir” kararı almıştır. Bu karar gereğince, ÇAKÜ SBE Dergisi’nde değerlendirilmek üzere makale gönderen yazarlarımızın, veri toplama araç ve yöntemleri ile ilgili gerekli makamlardan alınmış olan etik kurul kararına ilişkin karar onay numarasını içeren etik kurul onay belgelerine sisteme yüklemesi gerekmektedir. 2020 yılı öncesinde toplanmış veriler içeren ancak, sisteme 2020 yılı ve sonrasında yüklenen çalışmalar için geriye dönük etik kurul kararı alınamayacağından, veri toplama döneminin çalışma metninde belirtilmesi gerekmektedir.

İntihal Raporu Dosyası

ÇAKÜ SBE Dergisi intihale karşın “Sıfır Tolerans” politikasına sahiptir. Bunun için dergimize gönderilen çalışmalar için intihal tespiti iki aşamada gerçekleştirilmektedir. Öncelikle dergimize gönderilen çalışmalar intihali önleme aracı olan “iThenticate” ile kontrol edilip raporun sisteme yüklenmesi gerekmektedir. Çalışmanın kabul edilmesi halinde hakemler tarafından intihal kontrolü yapılmaktadır. Bu aşamada intihal oranı yüksek olan çalışmalar yayına alınamayacaktır. (Benzerlik oranı %18'i aşan makaleler değerlendirmeye alınmaz).

Telif Hakkı Devir Formu

Başvuru sırasında “Telif Hakkı Devir Forumu”’nu ıslak imzalayıp, tarattıktan sonra ayrı bir dosya olarak yüklemeniz gerekmektedir. https://dergipark.org.tr/tr/download/journal-file/20301 linkinden form temin edilebilir.

ETİK İLKELER
Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisine gönderilen makaleler öncelikle ön inceleme sürecinde yazım kuralları ve etik ilkelere bakımından tetkik edilir. Dergimizin yayın politikalarına uygun olduğu tespit edilen makaleler hakemlere yönlendirilir. Hakem sürecinde kör hakemlik kuralları uygulanır. Hakem değerlendirme raporlarında haklarında revizyon talep edilen makaleler revizyonların tamamlanması için yazarlara iletilir. Revizyon sonrası tekrar değerlendirmede bulunmak isteyen hakemlere makale gönderilir. Hakem değerlendirmelerin sonucunda en az iki hakem tarafından yayımlaması uygun görülen makaleler yayın sürecine dahil edilir. Hatırlatma: Değerlendirme Sürecinde; Editörlerin şekil ön değerlendirmeye tabi tuttuğu yazılar içerik ve biçim bakımından incelenmek üzere en az iki hakeme gönderilir. Ancak dergi editörlüğü veya yayın kurulu tarafından derginin amacı, kapsamı ve yazım kuralları doğrultusunda yapılan değerlendirme sonucunda makale hakemlere gönderilmeden ya da sürecin herhangi bir aşamasında reddedilebilir.

Yayın etiği;

Çankırı Karatekin Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi'nde uygulanan yayın süreçleri, bilginin tarafsız ve saygın bir şekilde gelişimine ve dağıtımına temel teşkil etmektedir. Bu doğrultuda uygulanan süreçler, yazarların ve yazarları destekleyen kurumların çalışmalarının kalitesine doğrudan yansımaktadır. Hakemli çalışmalar bilimsel yöntemi somutlaştıran ve destekleyen çalışmalardır. Bu noktada sürecin bütün paydaşlarının (yazarlar, okuyucular ve araştırmacılar, yayıncı, hakemler ve editörler) etik ilkelere yönelik standartlara uyması önem taşımaktadır. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi yayın etiği kapsamında tüm paydaşların aşağıdaki etik sorumlulukları taşımasını beklenmektedir. Aşağıda yer alan etik görev ve sorumluluklar, açık erişim olarak Committee on Publication Ethics (COPE) tarafından yayınlanan rehberler ve politikalar dikkate alınarak hazırlanmıştır.

Yazarlar;

• Gönderilen makalenin akademik alanlara katkı sunacak nitelikte olması yazarın sorumluluğundadır.
• Çalışmaların özgün olması ve araştırmaya dayalı olması gerekmektedir.
• Her ne kadar intihal taraması dergi tarafından yapılacaksa da akademik onursuzluk olan intihalin sonuçları tamamen yazara yönelecektir.
• Makale aynı anda farklı dergilere gönderilmemelidir ve daha önce başka bir dergiye gönderilmiş olmamalıdır.
• Makalede ismi yazılacak olan diğer yazarların araştırmaya katkı sağladığından emin olunmalıdır.
• Akademik katkısı olmayan kişilerin ilave yazar olarak gösterilmesi veya katkı sırası gözetilmeksizin, unvan, yaş ve cinsiyet gibi bilimdışı ölçütlerle yazar sıralaması yapılması bilim etiğine aykırıdır.
• Dergiye makale gönderen yazarların derginin yayım ve yazım ilkelerini okuduğu ve kabul ettiği varsayılır ve yazarlar bu ilkelerde kendinden beklenenleri taahhüt etmiş sayılmaktadır.
• Atıflar ve kaynakça gösterimi eksiksiz olmalıdır.
• Yazarlar, Yükseköğretim Kurulu’nca da belirtilen Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi’ni dikkate almalıdır.

Hakemler;

• Hakemler dergide yayımlanacak makalenin akademik kalitesinin en temel tespit edicisi olduklarının bilinciyle davranmalı ve akademik kaliteyi arttırma sorumluluğuyla değerlendirme yapmalıdır.
• Hakemler, yalnızca uygun bir değerlendirmeyi yapmak için gereken uzmanlığa sahip oldukları, kör hakemlik gizliliğine riayet edebilecekleri ve makaleye dair detayları her şekilde gizli tutabilecekleri makalelerin hakemliğini kabul etmelidirler.
• Makale inceleme süreci sonrasında da incelenen makaleye dair herhangi bir bilgi hiçbir şekilde başkalarıyla paylaşılmamalıdır.
• Hakemler, yalnızca makalelerin içeriğinin doğruluğunu ve akademik ölçütlere uygunluğunu değerlendirmelidir. Makalede ortaya konan düşüncelerin hakemin düşüncelerinden farklı olması değerlendirmeyi etkilememelidir.
• Hakem raporları objektif ve ölçülü olmalıdır. Hakaret içeren, küçümseyici ve itham edici ifadelerden kesinlikle kaçınılmalıdır.
• Hakemler, değerlendirme raporlarında yüzeysel ve muğlak ifadelerden kaçınmalıdır. Sonucu olumsuz olan değerlendirmelerde sonucun dayandığı eksik ve kusurlu hususlar somut bir şekilde gösterilmelidir.
• Hakemler, kendilerine tanınan süre içerisinde makaleleri değerlendirmelidir. Şayet değerlendirme yapmayacaklarsa, makul bir süre içerisinde dergiye bildirmelidirler.

Editörler;

• Editörler, dergi politikasında belirtilen ilgili alanlara katkı sağlayacak makaleleri değerlendirme sürecine kabul etmelidir.
• Editörler, kabul veya ret edilen makaleler ile herhangi bir çıkar çatışması/ilişkisi içinde olmamalıdır.
• Editörler bir makaleyi kabul etmek ya da reddetmek için tüm sorumluluğa ve yetkiye sahiptir.
• Hakemlerin ve yazarların isimlerinin karşılıklı olarak gizli tutulması editörlerin sorumluluğudur.
• Yayınlanmak üzere gönderilen makalelerin intihal taraması ve böylece akademik onursuzluğun önüne geçilmesi için editörler gerekli çabayı göstermelidir.
• Dergiye gönderilen makalelerin ön inceleme, hakemlik, düzenleme ve yayınlama süreçlerinin vaktinde ve sağlıklı bir şekilde tamamlanması editörlerin görevidir.
• Editörler dergiye makale kabul ederken akademik kaygı ve ölçütleri öncelemelidir.

Benzerlik Raporu / İntihal Taraması

Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi'ne yayınlanmak üzere gönderilen makaleler, ez iki hakem tarafından çift taraflı kör hakemlik değerlendirmesine tabi tutulur. Ayrıca intihal tespitinde kullanılan iThenticate ve İntihal.net programı aracılığıyla makalelerin daha önce yayımlanmamış olduğu ve intihal içermediği teyit edilir. İntihal tespit edilen çalışmalar Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Editörlüğü tarafından makale reddedilir. Yayımlanma talebiyle başvurulan her çalışma için benzerlik oranı raporu zorunludur. (Benzerlik oranı %18'i aşanlar değerlendirmeye alınmaz).

Etik Kurulu İzni;

ULAKBİM (TR Dizin) 2020 yılı ölçütlerine etik kurallarla ilgili bazı maddeler eklemiştir. Bu düzenlemeler aşağıda özetlenmiştir. Aday makaleleriniz lütfen bu maddelere göre düzenleyerek gönderiniz. Yazarlarımızın etik kurul onayı gerektiren çalışmalarında ilgili belgeleri temin etmesi ve çalışmalarıyla beraber sisteme yüklemesi gerekmektedir.

1. Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar için “Etik Kurul İzni” gerekmektedir.
2. Makalelerde etik kurul izini ve/veya yasal/özel izin alınmasının gerekip gerekmediği belirtilmiş olmalıdır. Eğer bu izinlerin alınması gerekli ise, iznin hangi kurumdan, hangi tarihte ve hangi karar veya sayı numarası ile alındığı açıkça sunulmalıdır.
3. İnsan ve hayvanların (materyal/veriler dâhil) deneysel ya da diğer bilimsel amaçlarla kullanıldığı araştırmaları için “Etik Kurul İzni” gerekmektedir.
4. Çalışma insan veya hayvan deneklerin kullanımını gerektiriyor ise çalışmanın uluslararası deklarasyon, kılavuz vb. uygun gerçekleştirildiği beyan edilmelidir.
5. İnsanlar üzerinde yapılan klinik araştırmalar ve hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalar için “Etik Kurul İzni” gerekmektedir.
6. Kişisel verilerin korunması kanunu gereğince retrospektif çalışmalar için “Etik Kurul İzni” gerekmektedir.
* Üniversite mensubu olmayan araştırmacılar da bölgelerinde bulunan Etik Kurul’lara başvurabilmektedir

ÇAKÜ SBE DERGİSİ İLETİŞİM BİLGİLERİ

Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisine makale katkısı sunmak isteyen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/jiss linkten ulaşabilirler. Ayrıca her türlü sorun ve bilgi paylaşımı için sbedergi@karatekin.edu.tr e-posta adresinden iletişime geçebilirler.

Çankırı Karatekin Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çankırı Karatekin Üniversitesi Uluyazı Kampüsü Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Binası Merkez / ÇANKIRI
e-posta: sbedergi@karatekin.edu.tr
Telefon numarası: 0 (376) 2189556 / 7771


YAYIN POLİTİKASI

Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisine gönderilen makaleler öncelikle ön inceleme sürecinde  yazım kuralları ve etik ilkelere bakımından tetkik edilir. Dergimizin yayın politikalarına uygun olduğu tespit edilen makaleler  hakemlere yönlendirilir.  Hakem  sürecinde kör hakemlik kuralları uygulanır. Hakem değerlendirme raporlarında haklarında revizyon talep edilen makaleler revizyonların tamamlanması için yazarlara iletilir. Revizyon sonrası tekrar değerlendirmede bulunmak isteyen hakemlere makale gönderilir. Hakem değerlendirmelerin sonucunda en az iki hakem tarafından yayımlaması uygun görülen makaleler yayın sürecine dahil edilir. 

YAYIN ETİĞİ
Çankırı Karatekin Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi'nde uygulanan yayın süreçleri, bilginin tarafsız ve saygın bir şekilde gelişimine ve dağıtımına temel teşkil etmektedir. Bu doğrultuda uygulanan süreçler, yazarların ve yazarları destekleyen kurumların çalışmalarının kalitesine doğrudan yansımaktadır. Hakemli çalışmalar bilimsel yöntemi somutlaştıran ve destekleyen çalışmalardır. Bu noktada sürecin bütün paydaşlarının (yazarlar, okuyucular ve araştırmacılar, yayıncı, hakemler ve editörler) etik ilkelere yönelik standartlara uyması önem taşımaktadır. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi yayın etiği kapsamında tüm paydaşların aşağıdaki etik sorumlulukları taşımasını beklenmektedir.
Aşağıda yer alan etik görev ve sorumluluklar, açık erişim olarak Committee on Publication Ethics (COPE) tarafından yayınlanan rehberler ve politikalar dikkate alınarak hazırlanmıştır
Yazarlar
o Gönderilen makalenin akademik alanlara katkı sunacak nitelikte olması yazarın sorumluluğundadır.
o Çalışmaların özgün olması ve araştırmaya dayalı olması gerekmektedir.
o Her ne kadar intihal taraması dergi tarafından yapılacaksa da akademik onursuzluk olan intihalin sonuçları tamamen yazara yönelecektir.
o Makale aynı anda farklı dergilere gönderilmemelidir ve daha önce başka bir dergiye gönderilmiş olmamalıdır.
o Makalede ismi yazılacak olan diğer yazarların araştırmaya katkı sağladığından emin olunmalıdır.
o Akademik katkısı olmayan kişilerin ilave yazar olarak gösterilmesi veya katkı sırası gözetilmeksizin, unvan, yaş ve cinsiyet gibi bilimdışı ölçütlerle yazar sıralaması yapılması bilim etiğine aykırıdır.
o Dergiye makale gönderen yazarların derginin yayım ve yazım ilkelerini okuduğu ve kabul ettiği varsayılır ve yazarlar bu ilkelerde kendinden beklenenleri taahhüt etmiş sayılmaktadır.
o Atıflar ve kaynakça gösterimi eksiksiz olmalıdır.
o Yazarlar, Yükseköğretim Kurulu’nca da belirtilen Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi’ni dikkate almalıdır.

Hakemler
o Hakemler dergide yayımlanacak makalenin akademik kalitesinin en temel tespit edicisi olduklarının bilinciyle davranmalı ve akademik kaliteyi arttırma sorumluluğuyla değerlendirme yapmalıdır.
o Hakemler, yalnızca uygun bir değerlendirmeyi yapmak için gereken uzmanlığa sahip oldukları, kör hakemlik gizliliğine riayet edebilecekleri ve makaleye dair detayları her şekilde gizli tutabilecekleri makalelerin hakemliğini kabul etmelidirler.
o Makale inceleme süreci sonrasında da incelenen makaleye dair herhangi bir bilgi hiçbir şekilde başkalarıyla paylaşılmamalıdır.
o Hakemler, yalnızca makalelerin içeriğinin doğruluğunu ve akademik ölçütlere uygunluğunu değerlendirmelidir. Makalede ortaya konan düşüncelerin hakemin düşüncelerinden farklı olması değerlendirmeyi etkilememelidir.
o Hakem raporları objektif ve ölçülü olmalıdır. Hakaret içeren, küçümseyici ve itham edici ifadelerden kesinlikle kaçınılmalıdır.
o Hakemler, değerlendirme raporlarında yüzeysel ve muğlak ifadelerden kaçınmalıdır. Sonucu olumsuz olan değerlendirmelerde sonucun dayandığı eksik ve kusurlu hususlar somut bir şekilde gösterilmelidir.
o Hakemler, kendilerine tanınan süre içerisinde makaleleri değerlendirmelidir. Şayet değerlendirme yapmayacaklarsa, makul bir süre içerisinde dergiye bildirmelidirler.

Editörler
o Editörler, dergi politikasında belirtilen ilgili alanlara katkı sağlayacak makaleleri değerlendirme sürecine kabul etmelidir.
o Editörler, kabul veya ret edilen makaleler ile herhangi bir çıkar çatışması/ilişkisi içinde olmamalıdır.
o Editörler bir makaleyi kabul etmek ya da reddetmek için tüm sorumluluğa ve yetkiye sahiptir.
o Hakemlerin ve yazarların isimlerinin karşılıklı olarak gizli tutulması editörlerin sorumluluğudur.
o Yayınlanmak üzere gönderilen makalelerin intihal taraması ve böylece akademik onursuzluğun önüne geçilmesi için editörler gerekli çabayı göstermelidir.
o Dergiye gönderilen makalelerin ön inceleme, hakemlik, düzenleme ve yayınlama süreçlerinin vaktinde ve sağlıklı bir şekilde tamamlanması editörlerin görevidir.
o Editörler dergiye makale kabul ederken akademik kaygı ve ölçütleri öncelemelidir.
Benzerlik Raporu / İntihal Taraması
Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi'ne yayınlanmak üzere gönderilen makaleler, ez iki hakem tarafından çift taraflı kör hakemlik değerlendirmesine tabi tutulur. Ayrıca intihal tespitinde kullanılan iThenticate ve intihal.net programları aracılığıyla makalelerin daha önce yayımlanmamış olduğu ve intihal içermediği teyit edilir. İntihal tespit edilen çalışmalar Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Editörlüğü tarafından makale reddedilir. Yayımlanma talebiyle başvurulan her çalışma için benzerlik oranı raporu zorunludur. (Benzerlik oranı %18'i aşanlar değerlendirmeye alınmaz).

ETİK KURULU İZNİ

ULAKBİM (TR Dizin) 2020 yılı ölçütlerine etik kurallarla ilgili bazı maddeler eklemiştir. Bu düzenlemeler aşağıda özetlenmiştir. Aday makaleleriniz lütfen bu maddelere göre düzenleyerek gönderiniz. Yazarlarımızın etik kurul onayı gerektiren çalışmalarında ilgili belgeleri temin etmesi ve çalışmalarıyla beraber sisteme yüklemesi gerekmektedir.

1. Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar için “Etik Kurul İzni” gerekmektedir.

2. Makalelerde etik kurul izini ve/veya yasal/özel izin alınmasının gerekip gerekmediği belirtilmiş olmalıdır. Eğer bu izinlerin alınması gerekli ise, iznin hangi kurumdan, hangi tarihte ve hangi karar veya sayı numarası ile alındığı açıkça sunulmalıdır.

3. İnsan ve hayvanların (materyal/veriler dâhil) deneysel ya da diğer bilimsel amaçlarla kullanıldığı araştırmaları için “Etik Kurul İzni” gerekmektedir.

4. Çalışma insan veya hayvan deneklerin kullanımını gerektiriyor ise çalışmanın uluslararası deklarasyon, kılavuz vb. uygun gerçekleştirildiği beyan edilmelidir.

5. İnsanlar üzerinde yapılan klinik araştırmalar ve hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalar için “Etik Kurul İzni” gerekmektedir.

6. Kişisel verilerin korunması kanunu gereğince retrospektif çalışmalar için “Etik Kurul İzni” gerekmektedir.
* Üniversite mensubu olmayan araştırmacılar da bölgelerinde bulunan Etik Kurul’lara başvurabilmektedir

ERİŞİM BİLGİLERİ

Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisine makale katkısı sunmak isteyen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/jiss linkten ulaşabilirler. Ayrıca her türlü sorun ve bilgi paylaşımı için  sbedergi@karatekin.edu.tr mail adresinden iletişime geçebilirler. 

   Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Çankırı Karatekin Üniversitesi

Uluyazı Kampüsü Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Binası Merkez / ÇANKIRI Merkez / ÇANKIRI

sbedergi@karatekin.edu.tr

 0 (376) 2189556 / 7771



Makale gönderme, makale işlemleri ve yayın için herhangi bir ücret alınmamaktadır. Türkçe ve İngilizce tam metinlere İnternet erişimi ücretsizdir.

Editör

Default avatar
Doç. Dr. Nur ÇAĞLAR ÇETİNKAYA Çankırı Karatekin Üniversitesi
Pazarlama, Pazarlama İletişimi, Tüketici Davranışı

Sayı Editörü

Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Cem KARAKILIÇ ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi

Editör Yardımcısı

Onur Köktürk
Dr. Öğr. Üyesi Onur KÖKTÜRK ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ
Makro İktisat, Sermaye Piyasaları, Uluslararası Finans

Yayın Kurulu

İlhan Yıldız
Prof. Dr. İlhan YILDIZ Çankırı Karatekin üniversitesi
Türk İslam Felsefesi, Türk İslam Düşünce Tarihi, İslam Düşünce Tarihi, Tasavvuf, İslam Araştırmaları (Diğer)
Default avatar
Prof. Dr. Emre Şahin DÖLARSLAN ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ
Hizmet Pazarlaması, Pazarlama İletişimi, Pazarlama Yönetimi, Tüketici Davranışı, Ürün ve Marka Yönetimi, Siyasal Pazarlama
Default avatar
Prof. Dr. Ertan BEŞE Çankırı Karatekin Üniversitesi

Prof. Dr. Ertan Beşe
1985 yılında girdiği İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi ‘Kamu Yönetimi’ Bölümü’nden, 1989 yılında mezun oldu. 18 Ocak 1991’de Polis Akademisi’nde ‘Araştırma Görevlisi’ olarak göreve başladı. University of Wales, Aberystwyth Hukuk Fakültesi’nde “General Aspects of Contemporary Political Terrorism and State Responses” adlı tezini, 1994 yılı başında tamamlayarak, ‘Kamu Hukuku’ alanında LL-M (Hukuk Mastırı) derecesi aldı.
İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü ‘Avrupa Topluluğu’ Anabilim Dalı’nda yürütmekte olduğu ‘Doktora’ çalışmalarını, Temmuz 2001’de “Avrupa Birliği Açısından Terörle Mücadele ve İnsan Hakları” başlıklı doktora teziyle tamamladı.

27 Mayıs 2002 tarihinde Polis Akademisi Güvenlik Bilimleri Fakültesi kadrosunda ‘Kriminoloji’ alanında Yrd. Doçent olarak atandı.
Mart 2005’de Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyoloji Bölümü’nde ‘Sociological Analysis of Organized Criminality in Turkey’ başlıklı teziyle ‘ikinci doktora’ derecesini aldı. 09.10.2006 tarihinde ‘Sosyoloji’ dalında ‘DOÇENT’ oldu.
11 Şubat 2012 tarihinde PROFESÖR olan Ertan BEŞE; 1996 yılından itibaren Polis Akademisi Güvenlik Bilimleri Fakültesi’nde lisans düzeyinde ‘Kriminoloji’, ‘Terörizm’, ‘Organize Suçlar’, ‘Sosyoloji’; Güvenlik Bilimleri Enstitüsü’nde Yüksek Lisans düzeyinde ‘Siyasal Şiddet ve Terörizm’, ‘Uluslararası Hukuk ve Terörizm’ ve Suç Sosyolojisi ve doktora düzeyinde de ‘Etnisite, Ulus-Devlet ve Terörizm’ ve ‘Uluslararası Politika ve Terörizm’ dersleri verdi.
Ayrıca İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Ana Bilim Dalı Uluslararası İlişkiler ve Terörizm Araştırmaları Programı’nda Yüksek Lisans Düzeyinde ‘Siyasal Şiddet ve Terörizm’, ‘Türk İstihbarat Tarihi ve Karşılaştırmalı İstihbarat Örgütleri’ ve ‘Uluslararası İlişkilerde Güvenlik Yaklaşımları’ dersleri verdi.
Prof. Dr. Ertan BEŞE, Temmuz 2010 tarihinden Temmuz 2012 tarihine kadar Kamu Düzeni ve Güvenliği Müsteşarlığı’nda AR-GE Daire Başkanı olarak görev yapmıştır. 2012 -2013 yıllarında Polis Akademisi Güvenlik Bilimleri Enstitüsü Müdürü olarak görev yapan Ertan BEŞE; 2013 - 2014 yıllarında Polis Akademisi Güvenlik Bilimleri Fakültesi Dekanlığı yapmıştır. Fırat Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü’nde de bir dönem öğretim üyeliği yapan Prof. Dr. Ertan BEŞE; 2016 - 2019 yılları arasında İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü’nde öğretim üyeliği görevinde bulunmuştur.
Ayrıca, Stratejik Düşünce Enstitüsü (SDE)’nün ‘Güvenlik ve Terörizm’ masasının kurucusu olup, bu kurumda 2009 - 2013 yılları arasında da Masa Başkanı ve Uzman olarak çalışmıştır.
Halihazırda Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölüm Başkanıdır.
Ertan BEŞE’nin akademik ilgi alanları; özellikle, ‘Siyasal Şiddet ve Terörizm’, Stratejik İstihbarat, Güvenlik Stratejileri, İstihbarat, Toplumsal Hareketler, Suç Sosyolojisi, ‘Organize Suçlar’ ve ‘Kriminoloji’dir. Bu alanlarda yayınlanmış kitap, makale, bildiri ve araştırma yazıları bulunmaktadır.

Polis ve İç Güvenlik Araştırmaları, Terörizm , Siyaset Bilimi, Uluslararası İlişkilerde Terörizm, Güvenlik Çalışmaları
Cihat Kartal
Doç. Dr. Cihat KARTAL Kırıkkale Üniversitesi
Pazarlama, Dijital Pazarlama, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Pazarlama Yönetimi, Tüketici Davranışı
Burhan Çonkor
Doç. Dr. Burhan ÇONKOR ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ, İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ
Tefsir
Yeşim Yasak
Prof. Dr. Yeşim YASAK Çankırı Karatekin Üniversitesi
Sosyal Biliş, Çalışma Psikolojisi, Sosyal Psikoloji, Trafik Psikolojisi
Default avatar
Prof. Dr. Hatice YAZGAN ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ
Avrupa ve Bölge Çalışmaları, Avrupa Birliği, Avrupa Birliği-Türkiye İlişkileri
Default avatar
Prof. Dr. Yavuz DEMİREL ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ
İnsan Kaynakları Yönetimi, Örgütsel Davranış
Üzeyir Aydın
Prof. Dr. Üzeyir AYDIN Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uygulamalı Mikro Ekonometri, Mikroekonomik Teori, Mikro İktisat, Bölgesel Ekonomi, Çevre Ekonomisi, Davranışsal İktisat, Finansal Ekonomi, İktisat Teorisi, Davranışsal Finans, Finansal Piyasalar ve Kurumlar, Yatırımlar ve Portföy Yönetimi
Uluslararası İktisatta Bölgesel Gelişme ve Küreselleşme, Avrupa Birliği-Türkiye İlişkileri, Satış Yönetimi, Uluslararası Ticaret, İthalat İhracat Yönetimi, Uluslararası Ticarette Pazarlama
Latif Öztürk
Prof. Dr. Latif ÖZTÜRK Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi
Ekonometrik ve İstatistiksel Yöntemler, İstatistiksel Analiz, Nicel Karar Yöntemleri
Default avatar
Prof. Dr. Yasemin KESKİN BENLİ Ankara Hacı Bayram Veli
Davranışsal Finans, Finansal Piyasalar ve Kurumlar
Default avatar
Doç. Rıfat KARAKUŞ ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ
Finans ve Yatırım, Finans, Yatırımlar ve Portföy Yönetimi
Erhan Demireli
Prof. Dr. Erhan DEMİRELİ Dokuz Eylül Üniversitesi
Uluslararası Finans, Bankacılık ve Sigortacılık, Finansal Kurumlar, Finans ve Yatırım, Davranışsal Finans, Finansal Öngörü ve Modelleme, Finansal Piyasalar ve Kurumlar, Finansal Risk Yönetimi, Gayrimenkul Değerleme ve Finansmanı, İslam Finansı, Yatırımlar ve Portföy Yönetimi
Edina Solak
Prof. Dr. Edina SOLAK ZENİTSA ÜNİVERSİTESİ
Çeviri ve Yorum Çalışmaları, Karşılaştırmalı Dil Çalışmaları
Müslüme Narin
Prof. Dr. Müslüme NARİN ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
Çevre Ekonomisi, Doğal Kaynaklar Ekonomisi, Sanayi Ekonomisi, Mikro İktisat (Diğer)
Default avatar
Prof. Dr. Mert URAL DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
Uluslararası Finans, Bankacılık ve Sigortacılık, Finansal Risk Yönetimi, Yatırımlar ve Portföy Yönetimi
Radan Miryanov
Doç. Dr. Radan MİRYANOV University of Economics - Varna
Matematiksel İktisat

Danışma Kurulu

Hilal Zorba Bayraktar
Doç. Dr. Hilal ZORBA BAYRAKTAR KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ, SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ
Uluslararası İlişkiler, Avrupa Birliği, Avrupa Birliği-Türkiye İlişkileri, Türk Dış Politikası, Uluslararası Göç, Uluslararası Güvenlik
Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Murat ÖNER ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ
Bilim Felsefesi, Biyoetik, Bilim Tarihi
Abdullah Metin
Doç. Abdullah METİN ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ
Siyaset Bilimi, Karşılaştırmalı Siyasi Hareketler, Karşılaştırmalı Siyasi Kurumlar, Siyasal Teori ve Siyaset Felsefesi, Türk Siyasal Hayatı, Siyaset Sosyolojisi
Default avatar
Doç. Dr. Serap ASLAN COBUTOĞLU ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ
Türkiye Sahası Yeni Türk Edebiyatı
Default avatar
Prof. Dr. Asiye KAKİRMAN YILDIZ MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Kütüphane Çalışmaları, Bilgi Okuryazarlığı
Default avatar
Prof. Dr. Zekayi KAYA ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ
Makro İktisat
Default avatar
Prof. Dr. Sacit ARSLANTEKİN ANKARA ÜNİVERSİTESİ, DİL VE TARİH COĞRAFYA FAKÜLTESİ, BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
Elektronik Belge Yönetim Sistemleri, Kütüphane ve Bilgi Çalışmaları, Arşiv, Dokümantasyon, Kütüphane Çalışmaları, İnternet, Sağlık Bilişimi ve Bilişim Sistemleri
Default avatar
Prof. Dr. Özgür KÜLCÜ HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
Elektronik Belge Yönetim Sistemleri
Murat Demirel
Doç. Murat DEMİREL Kafkas Üniversitesi İİBF
Çevre Yönetimi, İklim Değişikliğinin Ekolojik Etkileri ve Ekolojik Adaptasyon, Çevre Ekonomisi, Çevre Politikası, İklim ve Su Politikaları, Kamu Yönetimi, Kentsel Politika, Yerel Yönetimler, Kentsel Alan Yönetimi
Mürsel Bayram
Doç. Dr. Mürsel BAYRAM ANKARA SOSYAL BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ

Mürsel Bayram received his bachelor’s, master’s and doctoral degrees from Selçuk
University, Ahi Evran University and Kırıkkale University respectively. He is currently the Head of the Department of African Studies at the Institute for Area Studies, Social Sciences University of Ankara. He is the author of Une histoire diplomatique des États ouest-africains and Çin-Afrika İş Birliği (China-Africa Cooperation). Bayram is also the editor of the books titled Mağrib Diplomasisi (Maghreb Diplomacy) Afrika Yıllığı 2021 (Africa Yearbook 2021), Afrika Yıllığı 2022 (Africa Yearbook 2022), Afrika’da Politika ve Uluslararası İlişkiler (African Politics and International Relations) and Doğu Afrika’da Siyaset ve Diplomasi (Politics and Diplomacy in East Africa).

Afrika Çalışmaları, Afrika Siyasi Tarihi
Turgay Akkuş
Doç. Dr. Turgay AKKUŞ Bursa Uludağ Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Bölüm Başkanlığı
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi
Doğanay Eryılmaz
Doç. Doğanay ERYILMAZ Ankara Üniversitesi
Dünya Dilleri, Edebiyatı ve Kültürü, Ermeni Dili, Edebiyatı ve Kültürü, Fransız Dili, Edebiyatı ve Kültürü, Karşılaştırmalı ve Ulusötesi Edebiyat
Default avatar
Doç. Dr. Mehmet Korkud AYDIN Kırıkkale Üniversitesi
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Atatürk İlkeleri İnkılap Tarihi
Merve Karaçay Türkal
Doç. Dr. Merve KARAÇAY TÜRKAL GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ, EDEBİYAT FAKÜLTESİ, TARİH BÖLÜMÜ
Yeniçağ Osmanlı Tarihi
Nasrullah Uzman
Prof. Dr. Nasrullah UZMAN ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ, EDEBİYAT FAKÜLTESİ, TARİH BÖLÜMÜ
Türk Siyasal Hayatı, Göç Sosyolojisi, Türk Dış Politikası, Uluslararası Göç, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Siyasi Tarih, Atatürk İlkeleri İnkılap Tarihi, Yakınçağ Yenileşme Tarihi
İsmail Efe
Doç. Dr. İsmail EFE Kırıkkale Üniversitesi

Doç. Dr. İSMAİL EFE
1972 yılında Sinop Durağan’da doğan yazar, ilk ve orta
öğrenimini burada tamamladı. 1998–99 Eğitim öğretim yılında
Kırıkkale Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü’nden
mezun oldu. 1999-2007 yılları arasında Kırıkkale Üniversitesi
Fen Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü Türkiye Cumhuriyeti
Tarihi Ana Bilim Dalı’nda Araştırma Görevlisi olarak çalıştı.
2008 yılında Kırıkkale Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılap
Tarihi Bölümü’nde Öğretim Görevlisi olarak çalışmaya başladı ve
halen bu görevine devam etmektedir. 2004 yılında Kırıkkale
Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde Yüksek Lisansını
tamamladı. 2015 yılında Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler
Enstitüsü Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Ana Bilim Dalı’nda
doktora eğitimini tamamlayarak Dr. Unvanını aldı. 2020 yılında
Atatürk İlkeleri ve Cumhuriyet Tarihi alanında Doçent unvanı
alan yazarın, 2018 yılında yayınlanmış olan “Sinop Tarihi”
konulu kitabı, çeşitli dergilerde yayınlanan makaleleri, kitap
bölümleri ve çok sayıda sempozyum ve kongrede sunduğu
tebliğleri, yürütücü ve araştırmacı olarak yer aldığı projeleri
bulunmaktadır.

Türkiye Cumhuriyeti Tarihi
Mert Can Erdoğan
Dr. Öğr. Üyesi Mert Can ERDOĞAN KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ

1990 yılında İzmir'de doğdu. İlk ve orta öğretimi burada gördü. Lisans eğitimini Boğaziçi Üniversitesi Tarih Bölümünü yüksek onur derecesiyle tamamladı. 2013 yılı Aralık ayında ÖYP programı kapsamında Kırıkkale Üniversitesi'nde araştırma görevlisi olarak çalışmaya başladı. 2014-2016 yılları arasında Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tarih Anabilimdalı'nda Yüksek Lisansını yaptı. Aynı yıl Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tarih Anabilimdalı'nda doktoraya başladı ve 2022 yılında bu eğitimini tamamlayarak doktor unvanını aldı. 2023 yılında Kırıkkale Üniversitesi Tarih Bölümünde Dr. öğretim üyesi olarak atandı ve halen bu görevde çalışmaktadır. C1 seviyesinde İngilizce ve B1 seviyesinde Fransızca bilmektedir. Evli ve bir çocuk babasıdır.

Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Yakınçağ Osmanlı Tarihi, Yeniçağ Osmanlı Tarihi
Default avatar
Doç. Dr. Nursal KUMAŞ Bursa Uludağ Üniversitesi
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi
Mehmet Batuhan Çeken
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Batuhan ÇEKEN Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi
Siyasi Tarih, Yakınçağ Tarihi
Birsen Karaca
Prof. Dr. Birsen KARACA Ankara Üniversitesi
Ermeni Dili, Edebiyatı ve Kültürü, Karşılaştırmalı ve Ulusötesi Edebiyat
Default avatar
Doç. Dr. Zeynep Serap TEKTEN ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
Sosyoloji
Hakan Doğan
Dr. Öğr. Üyesi Hakan DOĞAN KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
Osmanlı Sosyoekonomik Tarihi, Yeniçağ Osmanlı Tarihi
Default avatar
Doç. Dr. Hasan KARAKÖSE Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi

         İlkokulu, orta ve lise tahsilini Kayseri’de tamamladı. Yüksek tahsilini Kayseri-Erciyes Üniversitesi’nde tamamlayarak 1980 tarihinde mezun oldu. İlk öğretmenliğe 1983 tarihinde Kars ili Selim Lisesi’nde stajyer olarak başladı. 1986 tarihinde Kayseri’nin Tomarza İlçesi'nde, 1988 tarihinde ise yine Kayseri'nin Hacılar ilçesinde öğretmenliğe devam etti. 1989 tarihinde Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde yüksek lisansa başladı. Yüksek lisansı “İslâm Savaş Esasları ve Bunun Birleşmiş Milletler Esaslarına Yansıması”çalışması ile tamamladı. 1992 tarihinde Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde doktora programına başladı. 1996 tarihinde doktorasını "1876-1918 Yılları arası Ortadoğu ve Halep" isimli tezi ile tamamladı. Doktoradan bir müddet sonra Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Tarih Eğitimi Anabilim Dalı’nda Yardımcı Doçent olarak göreve başladı. 2007 Öğretim yılına kadar görevini Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda sürdürdü. 2007-2008 öğretim yılından itibaren kadrosu Eğitim Fakültesi’nde kalmak şartı ile Ahi Evran Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü’nde göreve başladı. 23 Ekim 2019 tarihinde doçentliği alınca Fen Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü’ne kadrolu olarak ataması yapıldı ve hâlen Tarih Bölümü Yakın Çağ Ana Bilim Dalı’nda görevini sürdürmektedir. 

Yakınçağ Ortadoğu Tarihi, Yakınçağ Osmanlı Tarihi
Default avatar
Prof. Dr. Yavuz DEMİREL ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ
İnsan Kaynakları Yönetimi, Örgütsel Davranış
Genel Türk Tarihi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Yakınçağ Tarihi, Yakınçağ Askeri Tarih
Osmanlı Sosyoekonomik Tarihi, Biyografi, Yeniçağ Askeri Tarih, Yeniçağ Balkan Tarihi, Şehircilik Tarihi, Tarım Tarihi, Osmanlı Tarihi, Tarihyazımı
Default avatar
Doç. Hülya ERASLAN ANKARA ÜNİVERSİTESİ, DİL VE TARİH COĞRAFYA FAKÜLTESİ
Ermeni Dili, Edebiyatı ve Kültürü, Gazetecilik Çalışmaları, İletişim Çalışmaları, İletişim Etiği, Adli Sosyal Bilimler, İletişim Sosyolojisi

Dil Editörleri

Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Cengiz EKEN ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ, EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Türkiye Sahası Yeni Türk Edebiyatı
Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Şuayip TURAN ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ
Karşılaştırmalı Siyasi Hareketler

Sekreterya

Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Özge BİLDİ CERAN ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ
Malzeme Bilimi ve Teknolojileri

Mizanpaj Editörü

Default avatar
Öğretim Görevlisi Sezen TUNÇKAFA çankırı karatekin üniversitesi
Grafik Tasarımı
Default avatar
Öğretim Görevlisi Nazlı Nevra KOÇAK ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ
Grafik Tasarımı