Doç. Dr. Miray Dağyar, doktorasını Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri
Enstitüsü, Egitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalında tamamladı. Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Programları ve Ögretim Anabilim Dalında ögretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Birçok uluslararasi ve ulusal dergide makaleleri yayınlanan yazar, eğitimde program geliştirme ve değerlendirme üzerine odaklanmaktadır. Öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirme, öğretme ve ögrenme kuramları, modelleri, stratejileri, yöntemleri ve teknikleri üzerine çalışmalar yürütmektedir.
Yazar Ekinci 1985 yılında Mersin’de doğdu. İlk, orta ve lise öğrenimini Mersin’de tamamlamıştır. 2008 yılında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı’ndan mezun olmuştur. 2013 yılında Necmettin Erbakan Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı’nda bilim uzmanlığı, 2019 yılında ise doktora derecesini, Mart 2024 yılında doçent unvanını almıştır. 2008 ile 2017 yılları arasında Adana ve Konya’da Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilk ve orta eğitim kurumlarında okul psikolojik danışmanı olarak görev yaptı. 2013 yılında TFF Futbol Psikolojik Performans Danışmanlığı lisansını aldı. 2013 ile 2018 yıllarında futbol Konyaspor Futbol Kulübünde futbol psikolojik performans danışmanlığı yaptı. 2017 ile 2021 yılları arasında Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Kazım Karabekir Meslek Yüksek Okulu’nda Sosyal Hizmetler bölümünde öğretim görevlisi olarak çalıştı. 2021 yılından itibaren Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Eğitim Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı’nda öğretim üyesi olarak çalışmalarını sürdürmektedir. Yazar evli ve iki çocuk sahibidir.
2015 yılında sınıf öğretmenliği alanında doktorasını tamamladı. 2018-2020 yılları arasında Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi'nde yardımcı doçent olarak görev yaptı. 2020 yılından itibaren Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda yardımcı doçent olarak görev yapmaktadır. Ağırlıklı olarak ilkokuma yazma öğretimi ve Türkçe öğretimi üzerine yoğunlaşmaktadır. Yazarın 13 makalesi, 3 kitap bölümü ve 7'si uluslararası, 2'si ulusal olmak üzere 9 bildirisi bulunmaktadır. Eğitim alanındaki güncel gelişmelere paralel olarak çalışmalarını sürdürmektedir.
Translated with DeepL.com (free version)