Journal Of Selcuk Communication
Cover Image
ISSN 1302-2865 | e-ISSN 2148-2942 | Period Biannually | Founded: 1999 | Publisher Selcuk University |

207.002

840.326

Selcuk Iletisim is a “peer-reviewed” journal. It is published biannually in January and July. All responsibility of papers belongs to authors. Citations cannot be made without referencing. Selcuk Iletisim is in TÜBİTAK/ULAKBİM TR Dizin Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı, Sobiad, SciLit, ASOS Index, OpenAire database.

Our procedures for peer review

Papers of authors from Selcuk University is reviewed by reviewers from other institutions. Papers from independent authors or authors from different institutions are reviewed by reviewers from both Selcuk University and other institutions.

Reviewers are employed in accordance with the title of authors. Reviewers should be (at least) equal or higher title with the author hierarchically.  The minimum criteria for being a reviewer is to be (at least) assistant professor in any higher education institution.

Our journal focuses on communication sciences including radio, television, cinema, public relations, journalism, advertising, and all studies about media. So, our reviewers are communication scientists. 

Journal Of Selcuk Communication

ISSN 1302-2865 | e-ISSN 2148-2942 | Period Biannually | Founded: 1999 | Publisher Selcuk University |
Cover Image

207.002

840.326

Selcuk Iletisim is a “peer-reviewed” journal. It is published biannually in January and July. All responsibility of papers belongs to authors. Citations cannot be made without referencing. Selcuk Iletisim is in TÜBİTAK/ULAKBİM TR Dizin Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı, Sobiad, SciLit, ASOS Index, OpenAire database.

Our procedures for peer review

Papers of authors from Selcuk University is reviewed by reviewers from other institutions. Papers from independent authors or authors from different institutions are reviewed by reviewers from both Selcuk University and other institutions.

Reviewers are employed in accordance with the title of authors. Reviewers should be (at least) equal or higher title with the author hierarchically.  The minimum criteria for being a reviewer is to be (at least) assistant professor in any higher education institution.

Our journal focuses on communication sciences including radio, television, cinema, public relations, journalism, advertising, and all studies about media. So, our reviewers are communication scientists. 

Volume 12 - Issue 1 - Jan 2019
  1. Kapak
    Pages 1 - 1
    Kapak İndir
  2. Jenerik Sayfası ve Editör Yazısı
    Pages 1 - 1
    Jenerik ve Editör Yazısı
  3. Dijital Pazarlama İletişimi Bağlamında eWOM Arama Motivasyonları ile Online Kurumsal İmaj Algısı Arasındaki İlişkiyi Tespit Etmeye Yönelik Bir Araştırma
    Pages 1 - 21
    Murat Koçyiğit, Murat Çakırkaya
  4. Sosyal Medya Kullanımının Kurum Çalışanlarının Olumlu Elektronik Ağızdan Ağıza İletişimine Etkisinin Yol Analizi ile İncelenmesi: Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığında Bir Uygulama
    Pages 22 - 41
    Bayram Oğuz Aydın, Salih Gürbüz
  5. Üniversite İç Paydaşlarının Kurumsal İtibar Algısı: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kurumsal İtibar Araştırması
    Pages 42 - 63
    Kemal Avcı
  6. Hakikat Sonrası Çağda Medyada Gerçekler: Maya Takvimi Söylentisinin Medyada Sunumu
    Pages 64 - 91
    Özgehan Özkan
  7. Osmanlı'dan Günümüze Türkiye'de Yerel Basının Gelişim Süreci
    Pages 92 - 122
    Olcay Uçak, Abdi Erkal
  8. İşçi Eylemine İlişkin Haberlerin Geleneksel ve Alternatif Medyada Sunumu
    Pages 123 - 141
    Tuba Livberber
  9. 17 Ağustos Marmara Depremi'ni Anma Töreni Haberlerinde Cisimleşen Belleği Okumak
    Pages 142 - 163
    Persude Erdem
  10. Fransız Yeni Dalga Sineması İçinde Yenilikçi Bir Yönetmen Jean Luc Godard Filmlerinin İdeolojik Boyutu
    Pages 164 - 185
    Erhan Yıldırım, Aytekin Can
  11. Haber Tartışma Programlarının Bir Türü Olarak Haber Mahkemeleri Programlarının Analizi: Atv, Tv8, Star Tv Örneği
    Pages 186 - 198
    Mete Kazaz, Seher Bayar
  12. Sinemada Kadın: Başka Dilde Aşk Filmi Üzerine Bir İnceleme
    Pages 199 - 215
    Mustafa Aslan
  13. COUNTRY IMAGE IN MOVIES: A STUDY ON “HOLOGRAM FOR THE KING” MOVIE
    Pages 216 - 231
    Duygu Dersan Orhan, Elif Eşiyok
  14. Toplumsal Cinsiyet ve Medyadaki Söylemi: Evlilik Programları
    Pages 232 - 254
    Fatma Yeşil, Arif Yıldırım
  15. Kadınların Finansal Okuryazarlığı ve Finansal Becerileri Üzerine Bir Yerli Dizi Analizi
    Pages 255 - 275
    Özge Güven Akdoğan
  16. Hollywood Sinemasında Çocuk Hackerlar
    Pages 276 - 293
    Gökhan Gültekin
  17. 1980-2017 Yılları Arasında Dijital Oyun Endüstrisinin Gelişimi ve Oluşturulan Yapay Yaşam Döngüleri
    Pages 294 - 311
    Ergin Şafak Dikmen
  18. Gerçeklik, İktidar ve Beden Kavramları Işığında Matrix Filmi
    Pages 312 - 324
    Fatma Öztat
  19. Samsun’da Sinema Mekanları Üzerine Bir Sözlü Tarih Çalışması
    Pages 325 - 350
    Esma Gökmen
  20. Yeşim Ustaoğlu Sinemasında Aile: Araf ve Tereddüt Filmlerinin Analizi
    Pages 351 - 367
    Semih Salman
  21. Gündüz Kuşağı Kadın Programlarında Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği ve Kadın Temsili
    Pages 368 - 383
    Ceren Çavdar
  22. Sevimli Koruyucu Ay Savaşçısı Animesinde Kadın Kahramanların Temsili Üzerine Bir Değerlendirme
    Pages 384 - 404
    Eylül Arslan
  23. Uluslararası Öğrencilerin Kültürleşme Stresi: Selçuk Üniversitesinde Okuyan Afrikalı Öğrenciler Üzerine Bir Uygulama
    Pages 405 - 424
    Bahar Urhan Torun, Emrah Bozkurt
  24. Sosyal Medyada Emoji Kullanımı ve Anlamlandırılması: Anadolu Üniveristesi İletişim Fakültesi Örneği
    Pages 425 - 443
    Gülten Özdemir, Rüçhan Gökdağ, Serdar Neslihanoğlu
  25. 15 Temmuz Darbe Girişimi Ekseninde Türk Sinemasında Oksidentalist Söylem: Kurtlar Vadisi Vatan Örneği
    Pages 444 - 464
    Burak Medin
  26. Türk Devlet Geleneğinde Bir Halkla İlişkiler Mekanizması Olarak Vakıf Müessesesi
    Pages 465 - 474
    Fuat Ustakara
  27. Sıkıyönetim Dönemlerinde Türk Basını
    Pages 475 - 501
    Mehmet Sena Kösedağ
  28. Yayın Kuralları
    Pages 502 - 502
    Yayın Kuralları