Dergi Kurulları

Editörler

Doç. Dr. Mahmut KALMAN Gaziantep Üniversitesi Türkiye

Eğitim yönetimi, okul geliştirme, pozitif örgütsel davranış, nitel araştırma

Eğitim, Eğitim Yönetimi
Doç. Dr. Fatih BOZBAYINDIR GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ Türkiye

Eğitim yönetimi, eğitim liderliği

Eğitim, Eğitim Yönetimi

Yayın Kurulu

Prof. Dr. Bayram ÇETİN GAZIANTEP UNIVERSITY, GAZİANTEP FACULTY OF EDUCATION Türkiye

Ölçme ve değerlendirme, test geliştirme

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Eğitimde ve Psikolojide Ölçme Teorileri ve Uygulamaları
Prof. Dr. Mehmet Şükrü BELLİBAŞ University of Sharjah Birleşik Arap Emirlikleri

Prof. Dr. Mehmet Şükrü Bellibaş, Eğitim Bilimleri alanında lisans eğitimini İstanbul Üniversitesinde (2009), Eğitim Yönetimi alanında doktora eğitimini Michigan State Üniversitesinde (2014) tamamladı. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümüne 2015 yılında Yardımcı Doçent olarak atanan Bellibaş, 2017 yılında Eğitim Yönetimi alanında Doçent, 2024 yılında Profesör oldu. Hâlen Sharjah Üniversitesinde görev yapan Prof. Dr. Mehmet Şükrü Bellibaş'ın saygın ulusal ve uluslararası dizinlerde taranan dergilerde 50'den fazla yayımlanmış çok sayıda makalesi mevcuttur. Prof. Dr. Mehmet Şükrü Bellibaş'ın araştırma alanı eğitim yönetimidir. 




Eğitim Yönetimi
Doç. Dr. Sedat GÜMÜŞ The Education University of Hong Kong Çin Web

Dr Sedat Gümüş is an Associate Professor at the Department of Educational Policy and Leadership and a Research Fellow of the Asia Pacific Centre for Leadership and Change at the EdUHK. Before moving to Hong Kong, he was an associate professor at Aarhus University, Denmark. He has published articles in core international journals of the field such as Educational Management Administration and Leadership, Educational Administration Quarterly, School Effectiveness and School Improvement, Journal of Educational Administration, and School Management & Leadership as well as in other high impact journals such as Compare, European Journal of Education, Educational Studies, Higher Education, Scientometrics, and Teaching and Teacher Education. He currently serves on the advisory board of Rowman & Littlefield School Leadership Book Series, as well as undertakes editorial responsibilities in several academic journals.

Eğitimde Liderlik
Prof. Dr. Emrah CİNKARA Gaziantep Üniversitesi Türkiye

Emrah Cinkara, Ph.D., is a Professor at Gaziantep University, Department of Foreign Languages Education, with a career marked by innovative research in English Language Teaching (ELT). Holding a Ph.D. from Çukurova University, his doctoral research employed eye-tracking technology to explore pronoun resolution among Turkish learners of English. Prof. Cinkara's academic roots trace back to Middle East Technical University for his Bachelor's, and Gaziantep University for his Master's, where his thesis investigated the interplay between self-efficacy and success in EFL. His scholarly contributions include extensive publications in peer-reviewed journals and leadership in national and international ELT projects, emphasizing the integration of technology in language learning. As a recognized leader in ELT, Dr. Cinkara has served as the Principal of the School of Foreign Languages at Gaziantep University and managed its Distance Education Application and Research Center. His work has significantly centered around ELT pedagogy and assessment, earning him accolades such as TÜBİTAK publication incentives. Prof. Cinkara’s global perspective is enhanced by his experience as a Visiting Researcher at The Open University, underscoring his commitment to advancing ELT through innovation and research.

Dil Edinimi, Alan Eğitimleri (Diğer)
Yrd. Doç. Yusuf İkbal OLDAÇ The Education University of Hong Kong Hong Kong Web

Higher Education, Science System, Global Science, International Higher Education, Student Development, International Research Collaboration

Yükseköğretim Çalışmaları, Yükseköğretim Politikaları, Yükseköğretim Çalışmaları (Diğer)
Doç. Dr. İbrahim YILDIRIM Gaziantep Üniversitesi Türkiye
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Eğitim Programları ve Öğretim
Doç. Dr. Ahmet GÖÇEN AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ Türkiye

Doç. Dr. Ahmet Göçen akademik olarak öğretmenlerde anlam ve motivasyon üzerine çalışmalara odaklanmış olup yapay zeka ve etik gibi disiplinerarası çalışmalarda da yer almaktadır. Eğitim hayatında hem öğretmenler hem de yöneticilere yönelik programlar tasarlayan Ahmet Göçen, aynı zamanda öğretim teknolojileri alanında çeşitli ulusal ve uluslararası projelerde yer almaktadır.

Eğitim
Dr. Öğr. Üyesi İsmail ÇİMEN BURSA ULUDAG UNIVERSITY Türkiye

Eğitim Bilimleri
Eğitim Yönetimi ve Teftiş
Eğitim Yönetimi ve Planlaması

Eğitim, Eğitim Yönetimi, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi
Yrd. Doç. Filiz KESER ASCHENBERGER University for Continuing Education Krems Avusturya
Yetişkin Eğitimi, Yükseköğretimde Uluslararasılaşma, Eğitim Politikası, Kapsayıcı Eğitim

Danışma Kurulu

Prof. Dr. Abdulvahit ÇAKIR UFUK ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ Türkiye

Yabancı Dil Eğitimi

İkinci Bir Dil Olarak İngilizce
Prof. Dr. Ozge HACIFAZLIOGLU University of California Berkeley Amerika Birleşik Devletleri
Eğitim Yönetimi, Eğitimde Liderlik, Yükseköğretim Yönetimi
Prof. Dr. Filiz KABAPINAR MARMARA ÜNİVERSİTESİ Türkiye

Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Kimya Öğretmenliği Anabilim Dalında görev yapmaktadır. Lisans öğrenimini Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Kimya Öğretmenliği Anabilim dalında tamamladı. Yüksek Lisans öğrenimini İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Kimya bölümünde tamamladı. Doktorasını Leeds Üniversitesi’nde “Çözünme ve Çözünürlük konusunda “kavramsal anlamayı sağlama” noktasında gerçekleştirdi. Temel çalışma alanlarından bazıları, yapılandırmacı öğrenme anlayışı, yapılandırmacık temelindeki öğretim stratejileri, kavram yanılgılarının giderilmesi, kavram karikatürleri, kimya/fen ders kitaplarıdır, alternatif ölçme yöntemleri, fen ve kimya eğitiminde bilimsel projeler. Milli Eğitim Bakanlığı’nın lise kimya, üstün yeteneklilerde fen ve kimya müfredat geliştirme komisyonlarında yer almıştır. TÜBİTAK BİDEB kurul üyesi ve Türk Kimya Derneği yönetim kurulu üyesidir.

Eğitim, Fen ve Matematik Alanları Eğitimi, Kimya Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi
Prof. Dr. M. Engin DENİZ YILDIZ TECHNICAL UNIVERSITY Türkiye

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

Okul Psikolojik Danışmanlığı, Psikolojik Danışmanlık Eğitimi
Prof. Dr. Yücel KABAPINAR Marmara Üniversitesi Türkiye

1988 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi Tarih Öğretmenliğinden mezun; aynı üniversitenin İnkılap Tarihi Enstitüsünden "Öğretim Programı ve Ders Kitapları Açısından Türkiye'deki Tarih Öğretimi" adlı tez ile mezun oldu. 1995-1999 yılları arasında YÖK-Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi çerçevesinde Leeds Üniversitesinde EdD doktora programına devam etti ve "A Comparison Between English and Turkish History Textbooks: Design, Construction and Usability Issues adlı teziyle mezun oldu. Çalışma alanları; kanıt temelli öğrenme, empati, ders kitapları, öğrenme kuramları/yöntemleri, eylem araştırmasıdır.

Sosyal Bilimlerde ve Eğitimde Bilgi İşleme, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi, Tarih Eğitimi
Doç. Dr. Hatice YILDIZ DURAK NECMETTIN ERBAKAN UNIVERSITY Türkiye

Dr. Hatice YILDIZ DURAK lisans ve Yüksek Lisans eğitimlerini Hacettepe Üniversitesinde, doktora eğitimini de Gazi Üniversitesinde tamamlamıştır.  Dr. YILDIZ DURAK Necmettin Erbakan Üniversitesinde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Dr. YILDIZ DURAK’ın çalışma alanları eğitim teknolojileri, üstün yetenekli öğrenciler, üstün yetenekli öğrencilere erken yaşta programlama eğitimi, problemli teknoloji kullanımı ve öğretmen ve öğretmen adaylarının teknolojik alandaki mesleki gelişimleri konularından oluşmaktadır.

Eğitim, Hayat Boyu Öğrenme
Doç. Dr. Sedat ŞEN Harran Üniversitesi Türkiye

2006 yılında Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği programından mezun oldum. Aynı yıl M.E.B. tarafından ölçme ve değerlendirme alanında lisansüstü öğrenim görmek üzere Amerika Birleşik Devletleri’ne gönderildim. 2010 yılında University of Georgia’da Research, Evaluation, Measurement & Statistics programından yüksek lisans derecesiyle mezun oldum. Aynı üniversiteden 2014 yılında “Karma Madde Tepki Kuramı Modellerinin Normal Dağılım İhlaline Karşı Direnci” konulu tezimle doktora derecesini almaya hak kazandım. 2014 yılında Harran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü’nde öğretim görevlisi olarak göreve başladım. Mart 2015-Kasım 2019 tarihine kadar Harran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı’nda doktor öğretim üyesi olarak çalıştım. 2019 Kasım ayı itibariyle Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme alanında doçentlik unvanını almış bulunmaktayım. Çalışma alanlarım arasında madde tepki kuramı, çok düzeyli modeller, meta-analiz, yapısal eşitlik modellemesi ve katma-değerli değerlendirme modelleri gibi konular yer almaktadır.

Eğitimde ve Psikolojide Ölçme Teorileri ve Uygulamaları
Doç. Dr. Erkan ATALMIŞ MANISA CELAL BAYAR UNIVERSITY Türkiye Web

My main research interest is multiple-choice items and test development. I focus on the influence of item writing techniques on item validity and reliability. I am also interested in the study of supplementary education. I explore causes and outcomes of private tutoring by using nationally representative data in Turkey, drawn from Program for International Student Assessment (PISA) made available by OECD. I specialize in advanced quantitative methods and large datasets.

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Doç. Dr. Alper YETKİNER KILIS 7 ARALIK UNIVERSITY Türkiye

Kilisli Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi
Eğitim Bilimleri Bölümü / Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı

Eğitim, Eğitim Programları ve Öğretim
Doç. Dr. Serkan KELEŞOĞLU ANKARA UNIVERSITY, FACULTY OF EDUCATION Türkiye
Sosyal Bilgiler Eğitimi

Alan Editörleri

Doç. Dr. Fatih BOZBAYINDIR GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ Türkiye

Eğitim yönetimi, eğitim liderliği

Eğitim, Eğitim Yönetimi
Prof. Dr. Veli BATDI Gaziantep Üniversitesi Gaziantep Eğitim Fakültesi Türkiye

Gaziantep Üniversitesi Gaziantep Eğitim Fakültesi'nde öğretim üyesidir. 

Eğitim, Eğitimde Program Geliştirme
Prof. Dr. Ergün HAMZADAYI GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ Türkiye

Gaziantep Üniversitesi Gaziantep Eğitim Fakültesi

Eğitim, Türkçe Eğitimi
Dr. Öğr. Üyesi Emel ERTÜRK MUSTUL GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ, GAZİANTEP EĞİTİM FAKÜLTESİ Türkiye

Özel Eğitim Bölümü/İşitme Engelliler Eğitimi Anabilim Dalı

İşitme Engelli Eğitimi, Konuşma Engelli Eğitimi, Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi (Diğer)
Prof. Dr. Yavuz SAKA GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ, GAZİANTEP EĞİTİM FAKÜLTESİ Türkiye

Gaziantep Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğretim üyesidir. 

Fen Bilgisi Eğitimi
Doç. Dr. Bilge KUŞDEMİR KAYIRAN Gaziantep Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkiye

Gaziantep Üniversitesi Gaziantep Eğitim Fakültesi'nde öğretim üyesidir. 

Eğitim Programları ve Öğretim, Eğitimde Program Geliştirme, Okul Dışı Öğrenme, Sınıf Eğitimi, Yaratıcı Drama Eğitimi
Prof. Dr. Ali BOZKURT Bir kuruma bağlı değildir Türkiye

Gaziantep Üniversitesi Gaziantep Eğitim Fakültesi'nde öğretim üyesidir. 

Matematik Eğitimi
Son Güncelleme Zamanı: 17.01.2025 12:28:09