ISSN: 3023-7645
Konu Kategorisi: Eğitim
Alt Başlıklar:
Eğitim Programları ve Öğretim: Değerler Eğitimi, Eğitimde Hazırbulunuşluluk, Eğitimde Program Değerlendirme, Eğitimde Program Geliştirme, Eğitimin Felsefi ve Sosyal Temelleri, Eğitimin Psikolojik Temelleri, Hayat Boyu Öğrenme, Hizmetiçi Eğitim, Informal Öğrenme, Karşılaştırmalı ve Kültürlerarası Eğitim, Okul Dışı Öğrenme, Program Tasarımı, Yetişkin Eğitimi, Çok Kültürlü Eğitim, Öğrenme Kuramları, Öğretim Kuramları, Öğretim Tasarımı, Öğretim Teknolojileri, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer)
Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi: Eğitim Planlaması, Eğitim Yönetimi, Eğitimde Denetim, Eğitimde Liderlik, Teftiş ve Planlama, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi (Diğer)
Eğitim Üzerine Çalışmalar: Eğitim Politikası, Eğitim Teknolojisi ve Bilgi İşlem, Kapsayıcı Eğitim, Öğrenme Analitiği, Öğrenme Bilimleri, Öğretmen ve Öğrenci Refahı, Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer)
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme: Eğitimde ve Psikolojide Ölçme Teorileri ve Uygulamaları, Eğitimin Kültürler Arası Karşılaştırmaları:Uluslararası Sınavlar, Kültürlerarası Ölçek Uyarlama, Sınıfiçi Ölçme Uygulamaları, Ulusal ve Uluslararası Başarı Karşılaştırmaları, Ölçek Geliştirme, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Diğer)
Fen ve Matematik Alanları Eğitimi: Biyoloji Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi, Fizik Eğitimi, Kimya Eğitimi, Matematik Eğitimi, STEM Eğitimi, Fen ve Matematik Alanları Eğitimi (Diğer)
Mesleki Eğitim ve Öğretim: Mesleki Eğitim, Mesleki Eğitim ve Öğretim(Diğer)
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık: Kariyer Danışmanlığı, Okul Psikolojik Danışmanlığı, Psikolojik Danışmanlık Eğitimi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (Diğer)
Sanat Eğitimi: Güzel Sanatlar Eğitimi, Medya ve İletişim Eğitimi, Müze Eğitimi, Yaratıcı Drama Eğitimi, Sanat Eğitimi (Diğer)
Temel Eğitim: Okul Öncesi Eğitim, Sınıf Eğitimi, İlköğretim, Temel Eğitim (Diğer)
Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi: Coğrafya Eğitimi, Din Eğitimi, Felsefe Eğitimi, Psikoloji Eğitimi, Sosyal Bilgiler Eğitimi, Sosyoloji Eğitimi, Tarih Eğitimi, Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi, Türkçe Eğitimi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi (Diğer)
Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi: Görme Engelli Eğitimi, Konuşma Engelli Eğitimi, Otistik Çocuklar Eğitimi, Otizm ve Spekrum Bozukluğu Eğitimi, Zihinsel Engelli Eğitimi, Çoklu Engelli Eğitimi, Özel Yetenekli Eğitimi, İşitme Engelli Eğitimi, Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi (Diğer)
Kaynakça
Kullanılan tüm kaynaklar eksiksiz ve hatasız, araştırmacı soy isimleri baz alınarak alfabetik sıraya göre yazılmalıdır. İntihal durumu oluşmaması için hangi kaynaktan ne tür bir bilgi alındıysa APA 7 atıf ve alıntı kuralları çerçevesinde metin içi ve kaynakçada belirtilmelidir (APA 7 metin içinde kaynak gösterimi hakkında bilgi edinmek için tıklayınız, APA7 kaynakça gösterimi hakkında bilgi edinmek için tıklayınız.).
Benzerlik Raporu
Benzerlik hususunda tüm sorumluluk yazarlara aittir. Benzerlik oranının %15’ten az olması beklenir. Bununla birlikte benzerlik oranında asıl ölçü, yazarların atıf yapma ve alıntılama kurallarını bilmesi ve bu kurallara uymasıdır. Benzerlik oranı %1 bile bulunsa, atıf veya alıntı kurallarına uygun bir şekilde yapılmadıysa intihal söz konusu olabilir, dolayısıyla atıf ve alıntı kuralları yazarlar tarafından bilinmeli ve dikkatlice uygulanmalıdır (APA 7 metin içinde kaynak gösterimi hakkında bilgi edinmek için tıklayınız, APA 7 kaynakça gösterimi hakkında bilgi edinmek için tıklayınız.).
ISTJ, DergiPark ve intihal.net arasındaki işbirliği kapsamında, makale başvurularında benzerlik raporu ücretsiz olarak temin edilebilir. Bu doğrultuda, benzerlik raporu hazırlanır ve sonuç e-posta ile yazara bildirilir. Raporun sonucu açıklandığında gönderim işlemi tamamlanır.
Bir kitabın analiz edilmesi ve değerlendirilmesidir. İncenen kitabın zayıf ve güçlü yönleri ortaya konulmalı; kitabın konusu güncel, kitabı inceleyen yazarın da kitabın konusu hakkında uzman olmalıdır.
Yazarın soyadı, Yazarın Adının Baş Harfi. (Yıl). Makalenin başlığı. Süreli Yayının Adı, Cilt(Süreli yayının sayısı), Sayfa aralığı. http://doi.org/xx.xxxxxxxxxx
Akkaya, N. (2014). Sınıf öğretmenlerinin yaratıcı yazma sürecine ilişkin görüşleri: bir değerlendirme. Eğitim Bilimleri: Kuram ve Uygulama, 14(2), 1499-1504. https://doi. org/10.2288/456502166598996
Potts, G. F. (2011). Impact of reward and punishment motivation on behavior monitoring as indexed by the error-related negativity. International Journal of Psychophysiology, 81(3), 324-331. http://doi.org/10.1016/j.ijpsycho.2011.07 .020
Süreli yayınlarda iki yazarlı makale
Birinci yazarın soyadı, Adının baş harfi. ve İkinci yazarın soyadı, Adının baş harfi. (Yıl). Makalenin başlığı. Süreli Yayının Adı, Cilt(Süreli yayının sayısı), Sayfa aralığı. http://doi.org/xx.xxxxxxxxxx
Özkan A. ve Şenyüz L. (2005). Haloperidolün sıçanlarda çevresel uyaranlar tarafından kontrol edilen pedala basma davranışı üzerindeki etkileri. Türk Psikoloji Dergisi, 20(56), 1-17.
Alam, K. & Imran, S. (2015). The digital divide and social inclusion among refugee migrants: A case in regional Australia. Information Technology & People, 28(2), 344-365. https://doi.org/10.1108/ITP-04-2014-0083
Süreli yayınlarda üç ve daha fazla yazarlı makale
Birinci yazarın soyadı, Adının baş harfi., İkinci yazarın soyadı, Adının baş harfi. ve Üçüncü yazarın soyadı, Adının baş harfi. (Yıl). Makalenin başlığı. Süreli Yayının Adı, Cilt(Süreli yayının sayısı), Sayfa aralığı. http://doi.org/xx.xxxxxxxxxx
Özen, F., Akdeniz, A. ve Güneş, S. (2022). Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okulların proje kapasitelerinin örnek iller bağlamında değerlendirilmesi. Millî Eğitim, 52(240), 2383-2410. https://doi.org/10.37669/milliegitim.1183816
Kokotsaki, D., Menzies, V. & Wiggins, A. (2016). Project-based learning : A review of the literature. Improving Schools, 19(3). 267-277. https://doi. org/10.1177/136548021665973
Tek yazarlı kitap
Yazarın soyadı, Yazarın adının baş harfi. (Yıl). Kitabın adı (Baskı Sayısı). Yayınevi.
Demirel, Ö. (2017). Öğretim ilke ve yöntemleri, öğretme sanatı. Pegem Akademi.
Karakaş, S. (2006). Bilnot bataryası el kitabı: Nöropsikolojik testler için araştırma ve geliştirme çalışmaları (2. baskı). Dizayn Ofset.
Ward, A. (2004). Attention: A neuropsychological perspective. Psychology Press.
Neuman, L. W. (2014). Social research methods: Qualitative and quantitative approaches (7th ed.). Pearson Education Limited.
İki ve daha fazla yazarlı kitap
Yazarın soyadı, Yazarın adının baş harfi. ve Yazarın soyadı, Yazarın adının baş harfi. (Yıl). Kitabın adı (Baskı Sayısı). Yayınevi.
McIlwraith, C. W., Nixon, A. J. & Wright, I. M. (2015). Diagnostic and surgical arthroscopy in the horse (4th ed.). Mosby. https://doi.org/10.1016/B978-0-7234-3693-5.01001-8
Kitap bölümü
Yazarın soyadı, Yazarın adının baş harfi. ve Yazarın soyadı, Yazarın adının baş harfi. (Yıl). Kitap bölümünün adı. Kitabın adı (Baskı sayısı, Sayfa aralığı) içinde. Yayınevi.
Hovardaoğlu, S. (2007). Psikolojik ölçmenin temelleri. Davranış bilimleri için araştırma teknikleri (2. Baskı, s. 87- 125) içinde. Hatipoğlu Yayınevi.
Luck, S. J. (2014). A Broad Overview of the Event-Related Potential Technique. In An introduction to event related potential technique (2nd ed., pp. 1-34). The MIT Press.
Editörün soyadı, editörün adının baş harfi. (Ed.). (Yıl). Kitabın adı (Baskı sayısı). Yayınevi.
Safran, M. (Ed.). (2019). Dünya eğitimine yön verenler (Cilt 1-2) (5. Baskı). Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
Editörlü kitapta bölüm
Yazarın soyadı, Yazarın adının baş harfi. (Yıl). Kitap bölümünün adı. Editörün adının baş harfi. Editörün soyadı (Ed.), Kitabın adı (Baskı sayısı, Sayfa aralığı) içinde. Yayınevi.
Özkan Ceylan, A. ve Bekçi, B. (2012). Algı. N. Güngör Ergan, B. Şahin Kütük ve R. Coştur (Ed), Davranış bilimleri (s. 33- 53) içinde. Siyasal Kitabevi.
Posner, M. I. (1995). Attention in cognitive neuroscience: An overview. In M. S. Gazzaniga (Ed.), The cognitive neurosciences (pp. 615-624). The MIT Press.
Çeviri kitap
Orijinal kitabın yazarının soyadı, Adının baş harfi. (Yıl). Kitabın adı (Baskı sayısı). (Çevirmenin adının baş harfi. Çevirmenin soyadı, Çev.). Yayınevi. (Orijinal eserin yayın tarihi).
Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (3. Baskı). (S. Turan, Çev.). Nobel Yayıncılık. (Orijinal eserin basım tarihi 2010, 9. Baskı).
Freud, S. (1961). Theinterpretation of dreams: The complete and definitive text (J. Strachey, Trans.). Science Editions (Original work published 1900).
Sözlük ve ansiklopedi
Yazarın soyadı, Adının baş harfi. (Yıl). Kitabın adı (Baskı sayısı). Yayınevi.
Bilgin, N. (2003). Sosyal psikoloji sözlüğü: Kavramlar, yaklaşımlar. Bağlam Yayıncılık.
VandenBos, G. R. (Ed.). (2013). APA dictionary of clinical psychology. American Psychological Association
Resmî yayınlar ve basın bülteni
Resmî Yayını Basan Kurumun Adı. (Yıl). Raporun adı (Yayın no.). Yayınevi.
Resmî Yayını Basan Kurumun Adı. (Yıl). Raporun adı (Yayın no.). İnternet adresi.
Türkiye İstatistik Kurumu. (2019). İstatistiklerle çocuk (Yayın no. 4581). https://biruni.tuik.gov.tr/yayin/views/visitorPages/index.zul
National Institute of Mental Health (2020, Februray 10). Neural signature identifies people likely to respond to antidepressant medication [Press release]. https://www.nimh.nih.gov/news/science- news/2020/neural-signatureidentif ies-people-likely-to- respond-to-antidepressantmedication.shtml
Yazarın soyadı, Yazarın adının baş harfi. (Yıl, Gün, Ay). Sözlü sunumun adı [Sözlü sunum]. Bilimsel Toplantının Adı, Toplantının gerçekleştiği şehir, Ülke.
Yazarın soyadı, Yazarın adının baş harfi. (Yıl, Gün, Ay). Poster sunumun adı [Poster sunumu]. Bilimsel Toplantının Adı, Toplantının gerçekleştiği şehir, ülke.
Timur, B. ve İmer, N. (2012, 27-30 Haziran). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin derste kullandıkları öğretim yöntem ve tekniklerinin incelenmesi [Sözlü bildiri]. X. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Niğde, Türkiye.
Çakmak, Z. & Güre Duru, A. (2016, September, 15-19). The investigation of the relationship among mother’s reports of economic hardship, marital conflict and adolescent’s problem behaviors in the framework of the family stress model: A follow up study [Oral presentation]. XVth Biennial Conference of the European Association for Research on Adolescence, La Barrosa, Spain.
Gülbahar, B. ve Saylan, M. (2019, 25-27 Temmuz). Yaratıcı drama yönteminin etkilerine ilişkin Türkçe öğretmenlerinin tutumlarının incelenmesi [Poster sunumu]. Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Nevşehir, Türkiye.
Bilimsel toplantı, sempozyum/panel
Birinci katılımcının soyadı, Adının baş harfi., İkinci katılımcının soyadı, Adının baş harfi., Üçüncü katılımcının soyadı, Adının baş harfi. (Yıl, Gün, Ay). Sunumun başlığı. Oturum başkanının adının baş harfi. Oturum başkanının soyadı (Oturum başkanı), Sempozyum / Panelin adı içinde [Sempozyum/Panel]. Konferans adı, Sempozyumun Gerçekleştiği Şehir, Ülke.
Mestçi, S. (2018, 15-17, Kasım). Davranışsal bağımlılıklara genel bir bakış. F. Gökkaya (Oturum başkanı), Bağımlılığın diğer yüzü: Davranışsal bağımlılık içinde [Panel]. 20. Ulusal Psikoloji Kongresi, Ankara, Türkiye.
Geertsema, H. (2010, October, 1-3). teaching ethics to healthcare psychologists. In A. Koblicova (Chair), Teaching of ethics [Symposium]. 4th EFPA symposium on professional Ethics, Prague, Czech Republic.
Dergi, kitap, kitap bölümü olarak yayımlanan konferans, sempozyum, kongre bildirileri
Dergi: Duckworth, A. L., Quirk, A., Gallop, R., Hoyle, R. H., Kelly, D. R. and Matthews, M. D. (2019). Cognitive and noncognitive predictors of success. Proceedings of the National Academy of Sciences, USA, 116(47), 23499– 23504. https://doi.org/10.1073/pnas.1910510116
Kitap: Kushilevitz, E. and Malkin, T. (Eds.). (2016). Lecture notes in computer science: Vol. 9562. Theory of cryptography. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-49096-9
Kitap bölümü: Bedenel, A.-L., Jourdan, L. and Biernacki, C. (2019). Probability estimation by an adapted genetic algorithm in web insurance. In R. Battiti, M. Brunato, I. Kotsireas and P. Pardalos (Eds.), Lecture notes in computer science: Vol. 11353. Learning and intelligent optimization (pp. 225–240). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030- 05348-2_21
Tezler
Yazarın soyadı, Yazarın adının baş harfi. (Yıl). Tezin başlığı [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi / Yayımlanmamış doktora tezi]. Üniversitenin adı.
Yazarın soyadı, Yazarın adının baş harfi. (Yıl). Tezin başlığı [Yüksek lisans tezi / Doktora tezi, Üniversitenin adı]. Yayımlanan veritabanı/İnternet adresi.
Tokuç, H. (2007). Anne ve babaların okul öncesi eğitim hakkındaki görüş ve beklentilerinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
Film/Kitap inceleme
İnceleyenin Soyadı, Adının baş harfi. (Yıl). İncelemenin başlığı [yazar/yapımcı adının baş harfi, Soyadı tarafından yazılan/yönetilen İncelenen kitabın/filmin adı isimli kitabın/filmin incelenmesi]. Yayımlanan derginin adı(cilt sayısı), sayfa aralığı veya Gazetenin adı veya Yayımlanan internet sitesi.
Yavaş Bozkurt, A. (2013). Kitap incelemesi [R. Bucher tarafından yazılan Diversity consciousness başlıklı kitabın incelenmesi]. Sakarya University Journal of Education, 3(3), 137-138. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/192324
Schaefer, J. C. (2019). Truffaut’s L’Enfant sauvage (The Wild Child, 1970): Evoking Autism & the Nascent “Eugenic Atlantic” [Review of the film L’Enfant sauvage (The Wild Child) by François Truffau, Dir.]. Ought: The Journal of Autistic Culture, 1(1), Article 5. https://scholarworks.gvsu.edu/ought/vol1/iss1/5
Sosyal medya kaynakları
Yazar Soyadı, Adının baş harfi [kullanıcı adı]. (Yıl, gün, ay). Postun ilk 20 kelimesi [Tanımlama]. Site adı. İnternet adresi.
Alper, S. [@SinanAlper_]. (2020, 2 Eylül). Gerçekten de, istatistiğin ve onu kullanan bilim alanlarının temelde amacı aynıdır: Henüz yaşanmamış şeyleri tahmin edebilmek [Tweet]. Twitter. https://twitter.com/SinanAlper_/status/ 1301210933335916547
Zerr, P. [@paulzerrvisuals]. (2020, June, 16). That is such a great question, my guess is: just be nice and human. Being overly formal? I'm not sure [Tweet]. Twitter. https://twitter.com/paulzerrvisuals/status/127289 3746699472897
İnternetten alınan bilgiler
Yazar Soyadı, Adının baş harfi veya Grup adı. (Yıl). Çalışmanın başlığı. İnternet sitesinin adı. URL adresinden tarihinde alınmıştır.
Türk Psikologlar Derneği (2019, 26 Kasım). Mesleki mevzuat. https://www.psikolog.org.tr/tr/kurumsal/meslekimevzuat-x654/ adresinden 2 Eylül 2020 tarihinde alınmıştır.
MEB (2018). Türkçe Öğretim Programı. http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay. aspx?PID=663 adresinden 22 Şubat 2022 tarihinde alınmıştır.
3.ISTJ'e yayımlanmak üzere gönderilen makaleler daha önce başka bir yerde yayımlanmamış veya yayımlanmak üzere gönderilmemiş olmalıdır.
4.Yazarlar makalelerini aynı anda birden fazla derginin başvuru sürecinde bulunduramayacaklarından her bir başvuru önceki başvurunun tamamlanmasını takiben başlatılabilir.
5.Daha önce kongre ve sempozyumlarda sunulmuş ve sadece özeti yayımlanmış çalışmalar, bu durum belirtilmek kaydıyla ISTJ'e kabul edilebilir.
6.Makale yüksek lisans tezinin, doktora tezinin ya da geniş kapsamlı farklı bir araştırmanın/projenin bölümü olarak sunulduysa ilgili tezin/araştırmanın/projenin başlığı da beyan edilmelidir.
7.Yazarlar, çalışmalarda kullandıkları yapay zekâ araçlarının hangi fonksiyonlarını, hangi araştırma aşamalarında ve hangi boyutta kullandıklarını açıkça beyan etmelidir. Kullandıkları yapay zekâ yazılımlarının versiyonlarını ve teknik özelliklerini ayrıntılı olarak belirtmelidirler.
8.Yazarlardan değerlendirme süreçleri çerçevesinde makalelerine ilişkin ham veri talep edildiğinde ilgili veriyi editöre veya hakemlere iletmelidir.
9.Yazarlar, hakem değerlendirme süreci olumlu tamamlanmış ve yayın için sıraya alınmış makalelerini geri çekemezler.
ISTJ konu başlıkları kapsamında özgün, güncel, alana katkı sağlayabileceği düşünülen makaleler ön incelemeye alınmak üzere ISTJ'te kabul edilir. ISTJ konuları kapsamında olmayan; özgün, güncel, alana katkısı ve ISTJ hedef kitlesine uygun olmayacağı düşünülen makaleler ön incelemeye alınmaksızın ve ret gerekçesi yazılmaksızın ISTJ Başeditörü tarafından yazarlara iade edilebilir. ISTJ'e gönderilen bir makaleyi ön incelemeye almadan reddetme yetkisi ISTJ Başeditörüne aittir.
ISTJ'e sunulan makale, öncelikle ISTJ Makale Yazım Şablonuna uygunluğunun incelenmesi için ISTJ Yazım Editörüne gönderilir. Sunulan makalenin ISTJ Makale Yazım Şablonuna uygunluğu ISTJ Yazım Editörü tarafından onaylandıktan sonra ilgili makale, kapsamlı bir değerlendirme için ISTJ Başeditörü veya makalenin araştırma konusuna vâkıf ISTJ Başeditörü tarafından yetkilendirilen bir ISTJ Alan Editörüne gönderilir. Aynı zamanda ISTJ Başeditörü makalede kullanılan istatistiki test yöntemlerinin ve istatistiki bulguların doğruluğunun incelenmesi için makaleyi ISTJ İstatistik Editörüne gönderir. ISTJ Başeditörü veya ISTJ Alan Editörü ile ISTJ İstatistik Editörünün kontrolünden olumlu rapor alan makale daha sonra konu ile ilgili uzmanlığı bulunan ve en az doktora derecesine sahip iki hakemin değerlendirmesine sunulur.
2.Hakemler, tarafsızlık ve gizlilik içerisinde değerlendirme yapmalıdır.
3. Makaleler değerlendirilirken hakemler yalnızca entelektüel ve bilimsel içerikle sınırlıdır.
4.Hakemler yazarların herhangi bir kötüye kullanım durumununda editörü hemen bilgilendirmelidir.
5.Hakemlerin araştırma, yazarlar ve/veya araştırma fon sağlayıcıları ile ilgili herhangi bir çıkar çatışması olmamalıdır. Yargıları objektif olmalıdır.
İstanbul Eğitim Dergisi'nde (ISTJ) yayımlanan makaleler için herhangi bir ücret talep edilmemektedir.
İstanbul Eğitim Dergisi (ISTJ) ile lisanslanmıştır.