Erzincan University Journal of Education Faculty
Cover Image
ISSN 2148-7758 | e-ISSN 2148-7510 | Period Tri-annual | Founded: 1999 | Publisher Erzincan University | http://eefdergi.erzincan.edu.tr/

Erzincan University Journal of Education Faculty is a triannual refereed journal which publishes articles mainly from all fields of education.  The journal accepts articles from both national and international researchers. Publication language of the journal is English and  Turkish. Turkish articles should include both an English abstract and extend summary. 

e-ISSN:2148-7510


ithenticate_white_120iThenticate is a plagiarism screening service that verifies the originality of written work. iThenticate checks submissions against millions of published, scholarly works, and billions of web content. Before being accepted for publication, manuscripts are all screened for plagiarism usingbr /> iThenticate.

Our journal has been indexed by the following indices:

 

 

The journal is under screening process of following indexes:

 

 

 

 

Erzincan University Journal of Education Faculty

ISSN 2148-7758 | e-ISSN 2148-7510 | Period Tri-annual | Founded: 1999 | Publisher Erzincan University | http://eefdergi.erzincan.edu.tr/
Cover Image

252.896

417.165

Erzincan University Journal of Education Faculty is a triannual refereed journal which publishes articles mainly from all fields of education.  The journal accepts articles from both national and international researchers. Publication language of the journal is English and  Turkish. Turkish articles should include both an English abstract and extend summary. 

e-ISSN:2148-7510


ithenticate_white_120iThenticate is a plagiarism screening service that verifies the originality of written work. iThenticate checks submissions against millions of published, scholarly works, and billions of web content. Before being accepted for publication, manuscripts are all screened for plagiarism usingbr /> iThenticate.

Our journal has been indexed by the following indices:

 

 

The journal is under screening process of following indexes:

 

 

 

 

Volume 21 Issue 1 2019 Last Issue
Volume 21 - Issue 1 - Apr 2019
  1. Robot Assistants In Education of Children with Autism: Interaction Between The Robot and The Child
    Pages 1 - 19
    Yavuz YAMAN, Burak ŞİŞMAN
  2. Boşlukları Doldurunuz: Öğrenciler Okulda ……… Oynamak İstiyor
    Pages 20 - 43
    Yavuz SAMUR, Zeynep ÖZKAN
  3. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının FeTeMM Farkındalıklarının Değerlendirilmesi
    Pages 44 - 55
    Zeynep KOYUNLU ÜNLÜ, Zeynep DERE
  4. Missing Data Management Practices in L2 Research: The Good, The Bad, and The Ugly
    Pages 56 - 73
    Talip GÖNÜLAL
  5. Öğretmen Adaylarının Gelecekteki Derslerinde Teknoloji Kullanma Kabullerinin Sınıf Düzeylerine ve Branşlara Göre Farkı
    Pages 74 - 89
    Serap UZUNER YURT, Özlem BAYDAŞ, Elif AKTAŞ
  6. Bağımsız Öğrenme Danışmanlığı Birimi Eğitim ve Uygulama Faaliyetleri
    Pages 90 - 112
    Hatice KARAASLAN, Mümin ŞEN
  7. Tarihi Dizilerle Yaşam Boyu Öğrenme Algısının Televizyon İzlenme Durumuna Göre İncelenmesi
    Pages 113 - 134
    Cansu KALÇIK
  8. Temel Geometri Kavramlarına İlişkin Matematik Öğretmen Adaylarının Genel Alan Bilgisi
    Pages 135 - 155
    Nurullah YAZICI
  9. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Aritmetik ve Cebir Problemleri Hakkındaki İnanışları
    Pages 156 - 176
    Yaşar AKKAN, Mesut ÖZTÜRK, Pınar AKKAN, Betül KÜÇÜK DEMİR
  10. Resim İş Öğretmenliği Öğrencilerinin Sanatsal Yaratım Süreçleri
    Pages 177 - 194
    Şenay BAŞ, Ata Yakup KAPTAN
  11. Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Öğrencilerin Okuma Kaygıları
    Pages 195 - 210
    Hasan BAĞCI, Dilek BAZ
  12. Türkiye’de Okul Öncesi Eğitimde Dil Gelişimi ile İlgili Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi
    Pages 211 - 229
    Hilal KAROĞLU, Aysel ESEN ÇOBAN
  13. İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Dik Temel Yazı ile Kelime Yazım Hatalarının İncelenmesi
    Pages 230 - 246
    Özgür BABAYİĞİT
  14. Content Analysis of PhD Dissertations on Curriculum Evaluation (1996-2017)
    Pages 247 - 269
    Alper YETKİNER, Tuba ACAR ERDOL, Şahika ÜNLÜ
  15. Sınıf Öğretmenlerinin Eleştirel Düşünme Becerisini Geliştirmeye Yönelik Yöntem ve Teknikleri Kullanım Sıklıklarının İncelenmesi
    Pages 270 - 287
    Melike ÖZYURT, Gözde BEZİRGAN