He received his doctorate from Marmara University, Istanbul, Turkey. He was appointed to Yıldız Technical University. Between 2014-2015, he conducted research as a visiting scholar at Indiana University-Bloomington in the United States of America with a TÜBİTAK scholarship. He currently continues his research as Prof. Dr. at Yıldız Technical University, Department of Turkish Language and Social Sciences Education.
Detaylar:
Selim Hilmi Ozkan is Professor of History at the Yildiz Technical University. He is currently working on the Ottoman diplomacy and Ottoman foreign policy. His most recent publications include “Reasons for Migration of Armenians in the Ottoman Empire before 1915”, African and Asian Studies, 19, 3, (2020), 282-305; and “Arms Smuggling across Ottoman Borders in the Second Half of the 19th Century” Journal of Balkan and Near Eastern Studies, 18, 3, (2016), 297-312. He is currently working on a book project: Migrations and Migration Routes from Cebel-i Lebanon to United States of America End of Nineteenth Centuries.
Ebrucan İSLAMOĞLU currently works in Nevşehir Hacı Bektaş Veli University, Faculty of Economics and Administrative Sciences Department of Finance and Banking. She finished department of Statistics at Samsun Ondokuz Mayıs University in 2008.
2004 yılında Boğaziçi Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü’nden mezun olmuştur. 2020 yılında Türk Dili ve Edebiyatı lisans eğitimini, 2021 yılında Tarih lisans eğitimini tamamlamıştır. Yüksek lisans eğitimini Marmara Üniversitesi Halk Eğitimi Ana Bilim Dalı’nda 2010 yılında, doktora eğitimini ise Marmara Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nda 2013 yılında tamamlamıştır. Ulusal ve uluslararası düzeyde pek çok kongre, sempozyum ve konferansa düzenleme kurulu üyesi olarak ve sözlü bildiri sunumları ile katılmıştır. Ulusal ve uluslararası bilimsel kitaplarda ve hakemli dergilerde okul öncesi eğitimi alanıyla ilgili yayınlanmış çok sayıda kitap bölümü ve makalesi bulunmaktadır. Çalışma alanları; ‘erken çocukluk döneminde gelişim, erken çocukluk eğitim programları, erken çocuklukta alternatif eğitim yaklaşım/modelleri, okula uyum, erken okuryazarlık becerileri, erken çocuklukta çevre eğitimi, çocuğu tanıma ve değerlendirme, çocuk ruh sağlığı, çocuklarda sosyal duygusal öğrenme becerileri’dir.
ÖZGEÇMİŞ VE ESERLER LİSTESİ
ÖZGEÇMİŞ
Adı Soyadı: Nalan SINAY
Ünvanı: Yard.Doç.Dr.
İletişim: 0 546 241 87 27
E-mail: nalansin@hotmail.com
Öğrenim Durumu:
Lisans Tez Başlığı ve Tez Danışmanı:
TÜRK TİYATROSUNDA ÇETİN ALTAN VE OYUNLARININ DRAMATURGİK İNCELEMESİ Danışman: Yard. Doç. Dr. Uğur AKINCI
Yüksek Lisans Tez Başlığı (özeti ekte) ve Tez Danışmanı :
YAŞAMI, YAPITLARI VE SANAT ANLAYIŞIYLA SERMET ÇAĞAN
Danışman: Yard. Doç. Dr. Uğur AKINCI
Doktora Tezi Başlığı (özeti ekte) ve Danışmanı :
DEĞİŞEN BEDEN DEĞİŞMEYEN İKTİDAR: 90 SONRASI TÜRK SİNEMASINDA İKTİDARIN YANSIMASI AÇISINDAN ERKEK BEDENİ
Danışman: DOÇ. DR. KADRİYE LEYLA BUDAK
Akademik Ünvanlar:
Yardımcı Doçentlik Tarihi: 21.04.2014
Görevler:
Yönetilen Yüksek Lisans Tezleri:
Abdulkadir Hayranoğlu, (2019). , Din Görevlilerinin İletişim Becerileri Konusunda Cami-Cemati’
nin Algıları ve Beklentileri: Kuzey Kıbrıs Örneği, ULUSLARARASI KIBRIS ÜNİVERSİTESİ/LİSANSÜSTÜ EĞİTİM, ÖĞRETİM VE ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ/İŞLETME ANABİLİM DALI/PAZARLAMA YÖNETİMİ (YL) (TEZLİ)
İdari Görevler:
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı Kıbrıs – Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi - İletişim Fakültesi- Fakülte Ders Koordinatörlüğü
2015 – 2016 Eğitim Öğretim Yılı Kıbrıs – Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi - İletişim Fakültesi- Fakülte Ders Koordinatörlüğü
2015 – 2016 Eğitim Öğretim Yılı Kıbrıs – Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi – Müfredat Komitesi Üyesi
2015 – 2016 Eğitim Öğretim Yılı Kıbrıs – Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi - İletişim Fakültesi- Fakülte ECTS Koordinatörlüğü
2016 – 2017 Eğitim Öğretim Yılı Kıbrıs – Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi - İletişim Fakültesi- Fakülte Ders Koordinatörlüğü
2016 – 2017 Eğitim Öğretim Yılı Kıbrıs – Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi – Müfredat Komitesi Üyesi
2016 – 2017 Eğitim Öğretim Yılı Kıbrıs – Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi - İletişim Fakültesi- Fakülte ECTS Koordinatörlüğü
2017 – 2018 Eğitim Öğretim Yılı Kıbrıs – Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi - İletişim Fakültesi- Fakülte Ders Koordinatörlüğü
2017 – 2018 Eğitim Öğretim Yılı Kıbrıs – Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi – Müfredat Komitesi Üyesi
Bilimsel ve Mesleki Kuruluşlara Üyelikler
1. IBAD- Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi Danışma/ Yayın Kurulu Üyesi
2. IBAD-Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi Hakem Kurulu Üyesi
3. JASSS-Akademik Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi Hakem Kurulu
Ödüller:
Türkiye Lions Kulüpleri Federasyonu Üniversiteler arası I.Makale Yarışması, III. Ödülü 2009
Son üç yılda verdiği lisans ve lisansüstü düzeydeki dersler (Açılmışsa, yaz döneminde verilen dersler de tabloya ilave edilecektir):
ESERLER
Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceedings) basılan bildiriler :
1. Sınay, Nalan (2009); “90 sonrası Türk Sinemasında “Erkeklik Tasarımı” - 4T TASARIM TARİHİNİN ÖTEKİLERİ, Mayıs 2009, İzmir
2. Sınay, Nalan (2010); “Nesne – Bağlam İlişkisi Açısından Türk Sinemasında Röpteşambır Geleneği”, 4T 2010 NESNEYİ OKUMAK , Mayıs 2010, İzmir
3. Sınay, Nalan (2013); “Bilinçten Bedene Hegemonik Erkeklik: 2000 Sonrası Türk Sinemasında Değişen Erkeklikler”, - 5T 2013 TASARIMDA TOPLUMSAL CİNSİYET / Yerel ve Küresel Bağlam, Mayıs 2013, İzmir
4. Sınay, Nalan (2014); “Tüketim Toplumu Bağlamında Sanatın ve Sanat Eserlerinin Alışveriş Merkezleri’ne Taşınması Sorunsalı” YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, Uluslararası Sanat Sempozyumu, Kasım 2014, İstanbul
5. Sınay, Nalan (2015); “Muhteşem Yüzyıl Dizisi ve Toplumsal Dönüşüm” KADİR HAS ÜNİVERSİTESİ, Yeni Medya Çalışmaları Ulusal Sempozyumu, Şubat 2015, İstanbul
6. Sınay, Nalan (2016); “YENİ MEDYA ÇAĞINDA SİNEMANIN GELECEĞİ ve TRANSMEDYA” Fırat Üniversitesi, 1. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, 13-15 Ekim 2016. ELAZIĞ.
7. Sınay, Nalan (2017); "Yeni Medya Çağında İletişimde Duygusal Zeka: Kiralık Aşk Dizisi ve Facebook Sayfası Örneği" 2. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, 20-23 Nisan 2017-İstanbul
8. Sınay, Nalan, Atmaca, S. ve Gökal, H. (2019). “Hep İleride Geleceğin Zirvesinde: Çocuk Üniversitesi, Kıbrıs.” Uluslararası Eğitim Bilim Kongresi ( ICES-UEBK ) 25-28 Nisan 2019. Ankara, Türkiye.
9. Sınay, N. ve Atmaca, S. (2018). “Su Elçileri Projesi Kapsamında Medya Okuryazarlığı.” V. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Sempozyumu (ISMS) 16-17 Kasım 2018. Ankara, Türkiye
Ulusal Yayınevleri Tarafından Yayımlanan Kitap ve Kitapta Bölüm:
1. Sınay, Nalan (2012); “Yaşamı Yapıtları ve Sanat Anlayışıyle Sermet Çağan”, Mitos-Boyut Yayınları, 2012 İstanbul
2. Sınay, Nalan (2014); “İzmir Kent Ansiklopedisi Biografi Cildi” Apikam Yayınları, 2014 İzmir
3.Sınay, Nalan (2022); “Doğa Temelli Çevre Eğitiminde Bir Araç Olarak Sinemanın Kullanılması” Eğiten Kitap Yayınları, S. 193-200, 2022 Ankara
Projeler
Araştırmacı-Kıdemli Uzman
Türkiye Cumhuriyeti, Lefkoşa Büyükelçiliği Kalkınma Ve Ekonomik İşbirliği Ofisi Projesi. Proje Adı: Hep İleride Geleceğin Zirvesinde: Çocuk Üniversitesi. (Bütçe: 335.000 TL) (Mart 2019-Mart 2020).
Akademik personel için “EĞİTİM/ÖĞRETİM POLİTİKALARI REHBERİ” hazırlanması-2018
Şiddete Karşı İzmir Kadın Koordinasyonu Medya Atölyesi, Yürütücü, 2009 İzmir
Çiğli Belediyesi I.Zafer ve Barış Festivali, Düzenleme Komitesi, Dramaturg, 2005 İzmir
Düzenlediği Çalıştaylar ve Konferanslar
1-‘Düşündüm. İstedim. Gerçekleştirdim' - Yrd. Doç. Dr. Nalan SINAY, Yrd. Doç. Dr. Sevilay ATMACA 4. Uluslararası Kıbrıs Eğitim Araştırmaları Kongresi (KEAB 2018) "Yeni Toplumsal Yapıda Eğitim Araştırmaları" 03-05 Aralık 2018, Final Üniversitesi. 2 saat. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti.
2-25.11.2015 - 26.11.2015 Tarihlerinde Düzenlenen KKTC Başbakanlık Personel Dairesi
Hizmet İçi Eğitim Programı Çerçevesinde ‘Etkili İletişim Becerileri’
3-19.12.2015 Tarihde Düzenlenen Levent Şirketleri; Hizmet İçi Eğitim Programı Çerçevesinde ‘Etkili İletişim’ Semineri
4-25.02. 2016 KKTC GÜVENLİK KUVVETLERİ KOMUTANLIĞI POLİS GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 57. DÖNEM POLİS TEMEL EĞİTİM KURSU ‘BİREYSEL İLETİŞİM’
5-25-26-27 Mayıs 2016 Osmaniye Gazeteciler Cemiyeti Hizmet İçi Eğitim Seminerleri
6- “ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ VE PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ” SEMİNERİ
19-20-21- Aralık 2018 KKTC İÇİŞLERİ BAKANLIĞI HİZMETİÇİ EĞİTİM
7- Akademik ve İdari Personel Geliştirme Merkezi ile İnsan Kaynakları Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilen “Sekreterlere Yönelik Hizmet İçi Eğitim Programı” kapsamında 13 Aralık 2018 “İletişim Becerileri” becerileri semineri
Maddi kazanım elde etmeksizin uzmanlık alanında Medyada (Tv, radyo, gazete, dergi gibi) toplumu bilgilendirmek amacı ile konuk yazar olarak yayın ve söyleşiler yapmak
BRT Bakış Açısı 03.05.2016 “Etkili İletişim Yolları” Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd.Doç.Dr.Nalan Sınay ile söyleşi
Ulusal ödül değerlendirme kurulu veya süreli yayında yayın kurulu veya jüri üyeliği
KKTC SİVİL SAVUNMA TEŞKİLAT BAŞKANLIĞI “Liseler Arası Afiş Yarışması” Jüri Üyesi 2015
KKTC MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI “Meslek Liseleri Bilgi ve Beceri Yarışması” Jüri Üyesi 2015
KKTC SİVİL SAVUNMA TEŞKİLAT BAŞKANLIĞI “Liseler Arası Afiş Yarışması” Jüri Üyesi 2016
KKTC MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI “Meslek Liseleri Bilgi ve Beceri Yarışması” Jüri Üyesi 2016
Diğer yayınlar :
1. Sınay, Nalan (2009); Türkiye Cumhuriyeti’nin Temeli Laiklik Lions Dersgisi Mart – Nisan 2009
2. Sınay, Nalan (2018); "UKÜ'lü Akademisyen Sınay: "İnsanların muhakeme yetisini kaybettiği için şiddet olaylarında artış oluyor" Kıbrıs Postası Gazetesi 22.06.2018
3. Sınay, Nalan (2018); "Tatilde okunabilecek kitaplar" Yenidüzen Gazetesi 11.07.2018
4. Sınay, Nalan (2018); "Yrd. Doç. Dr. Sınay, Evde İzlenmesi Gereken Filmleri Listeledi" Kıbrıs Manşet 06.08.2018
5. Sınay, Nalan (2018); "Yrd. Doç. Dr. Nalan Sınay, Uzun Yaz Günlerinde Dinlenecek Şarkıları Listeledi" Kıbrıs Postası, 09.08.2018
Etkin hizmet için kazanılan plaket, teşekkür yazısı v.b.
KKTC SİVİL SAVUNMA TEŞKİLAT BAŞKANLIĞI
KKTC MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
OSMANİYE GAZETECİLER CEMİYETİ
1 Ocak 1965'te Bakü'de doğdum. 1997-2010 yıllarında Azerbaycan Öğretmenler Enstitüsü'nde sorumlu sekreter, bölüm başkanı, bilimsel işlerden sorumlu rektör yardımcısı olarak çalıştım. Adayımın "Nasireddin Tusi'nin Eserlerinde Eğitim ve Öğretim Sorunları" konulu tezini savunarak 2007 yılında Pedagoji Felsefe Doktoru unvanını, 2009 yılında ise Yüksek Öğretim Kurulu kararıyla doçentlik unvanını aldım. 2004 yılından itibaren Azerbaycan Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanı'nın emriyle Milli Müfredat projesinde, 2011 yılından itibaren Değerlendirme ve İzleme Projesi'nde, 2002-2008 yıllarında ise Azerbaycan dili konusuyla ilgili komisyonlarda üye olarak yer aldı. Cumhuriyet Bilim Olimpiyatları ve Edebiyatı, 2015-2019 yıllarında Azerbaycan Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı Yüksek Okullarının Akreditasyon ve Nostrifikasyon Komisyonunda uzman olarak çalıştım.
Cumhuriyetin çeşitli yüksek okullarında - Bakü Devlet Üniversitesi, Azerbaycan Devlet Petrol ve Sanayi Üniversitesi, Bakü Avrasya Üniversitesi, "Azerbaycan" Üniversitesi'nde pedagoji tarihi ve teorisi, edebiyat öğretim metodolojisi, Azerbaycan edebiyatı tarihi konularında dersler verdim. Türkiye, Makedonya, Fransa, New York, Rusya, Ukrayna, Gürcistan, Bangladeş, Moldova, İsveç ve daha birçok yabancı ülkede uluslararası konferans ve sempozyumlarda konuşmalar yaptım, bilim ve organizasyon komitelerinde üyeliklerde bulundum.
2019-2024 yılında Azerbaycan Devlet Pedagoji Üniversitesi Edebiyat Öğretim Teknolojisi Bölüm Başkanı olarak çalıştım. 8 öğretim kitabı, 2 metodolojik yardım, 19 konu programı, yaklaşık 200 bilimsel-metodik makale ve tezin yazarıyım, ders kitaplarının, öğretim yardımcılarının, metodolojik talimatların ve konu programlarının bilimsel editörü ve incelemecisiyim. Azerbaycan, Türkiye ve Özbekistan'daki uluslararası bilimsel dergilerin yayın kurulu üyesiyim.
2021 yılından bu yana Azerbaycan Cumhuriyeti Cumhurbaşkanına bağlı Yüksek Tasdik Komisyonu Filoloji ve Pedagoji Uzman Konseyi üyesiyim.
2021 yılında Azerbaycan Cumhuriyeti Cumhurbaşkanının Nişanı ile bana "İlerleme" madalyası verildi.
2023 yılında BZT "TURAN" Türkiye Akademisi tarafından Fahri Doktor unvanına layık görüldüm.
2024-2028 yılları için TURAN Akademi Birleşik Aydınlar Teşkilatı'nın Azerbaycan Üniversiteleri Türkiye temsilcisi olarak atandım.
Bilgisayar becerilerim üst düzeydedir. Rusçayı akıcı bir şekilde konuşup yazıyorum.
Evliyim, 3 çocuğum ve 2 torunum var.
İletişim numaraları: +994 50 388 95 53; +994 55 547 31.
Armağan Seçil Melikoğlu Eke completed her bachelor's degree in Interior Architecture at Karadeniz Technical University in 2005; her master's degree in Interior Architecture at Karadeniz Technical University in 2008; and her doctorate in Interior Architecture at Mimar Sinan Fine Arts University in 2014. She began her academic career at Karadeniz Technical University in 2005 and continued at Istanbul Kültür University and then Trakya University. The researcher, who has won awards in architectural, furniture, and product design competitions, has conducted academic work at the national and international levels in her areas of interest, which include interior design, design education, and livable spaces.
Doktora Eğitimi:
Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Kazaların Çevresel ve Teknik Araştırması Anabilim Dalı 2014
Tez Konusu: Trafik Güvenliği Kampanya Modeli ve Uygulaması
Yüksek Lisans Eğitimi:
Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Kazaların Çevresel ve Teknik Araştırması Anabilim Dalı 2006
Tez Konusu: Trafik Kazası Haberlerinin Medyada Sunumunun Cumhuriyet, Hürriyet ve Zaman Gazetesi Örneklerinde İncelenmesi
Lisans Eğitimi :
Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Televizyon Sinema Bölümü 2000
İş Deneyimi
Gazi Üniversitesi Memur 2000-Devam
Gazi Üniversitesi Atatürk Mes.Yük.O Genel ve Teknik İletişim dersi Öğretim Görevlisi (yarı zamanlı) 2005-2006
Gazi Üniv. Teknik Eğitim Fakültesi Temel Bilgisayar Bilimleri dersi Öğretim Görevlisi (yarı zamanlı) 2008-2009
Gazi University Journal of Science Technical Editor Part B: Art, Humanities, Design and Planning 2013-Devam
Gazi Üniversitesi Polatlı Sosyal Bilimler Mes.Yük.O Radyo Programcılığı dersi, Hızlı Okuma Güzel Konuşma dersi, Grafik ve Animasyon II dersi, Haber Toplama ve Yazma II dersi Öğretim Görevlisi (yarı zamanlı) 2016-2017
Gazi Üniversitesi Polatlı Sosyal Bilimler Mes.Yük.O Grafik ve Animasyon I dersi, Haber Toplama ve Yazma I dersi, Televizyon Draması dersi Öğretim Görevlisi (yarı zamanlı) 2017-2018
Gazi Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Halkla ilişkiler dersi Öğretim Görevlisi (yarı zamanlı) 2019-2020
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi
Gaziantep Üniversitesi Gaziantep Eğitim Fakültesi
Doç. Dr. GALİP ÇAĞ
1979 yılında Adapazarı’nda doğdu. Aslen Makedonya, Kırçovalıdır. Adapazarı’nda, Hakkı Demir İlkokulu, Mithatpaşa Ortaokulu ve Arifiye Anadolu Öğretmen Lisesi’ni bitirdi. Gazi Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü’nde lisans, Sakarya Üniversitesi’nde de yüksek lisans (Yeniçağ) ve doktora (Tarih Anabilim Dalı) eğitimlerini tamamladı. 217. Nolu Tapu Tahrir Defterine Göre Paşa Sancağı ve 16.-17. Yüzyıllarda Osmanlı Hâkimiyetinde Manastır (Bitola) başlıklı tezleri hazırladı. Sakarya, Çankırı Karatekin ve Gazi Üniversitelerinde bölüm başkanlığı ve anabilim dalı başkanlıkları yanında dekan yardımcılığı görevlerini yürüttü. Başta Balkanlar olmak üzere tarihin farklı alanlarına dair dersler verdi. Birçok makale ve 6 adet akademik kitap kaleme aldı. Halen Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, Yeniçağ Anabilim Dalı’nda lisans, yüksek lisans ve doktora aşamalarında dersler vermektedir. Halen, Ankara’da yaşamaktadır.
Dr. Galip Çağ’ın aşağıdaki akademik çalışmalarının yanında;
- 16. ve 17. Yüzyıllarda Rumeli’de İdari ve İktisadi Yapı, Bir Osmanlı Şehri Manastır (2022, Selenge Yayınları)
- Balkanlar, Öteki Avrupa’nın Kökleri ve İnşası (2021, Otorite Kitap)
- 16. Yüzyılda Osmanlı İdaresinde Bir Rumeli Şehri Kırçova/Kicevo, İdari-İktisadi-Sosyal Durum (2020, Otorite Kitap)
- Nurettin Topçu’yu Anlamak, Izdırabın Dili(2020, Otorite Kitap)
- İbn Haldun Umranında Osmanlı Devleti’nin Kuruluşu(2015, Lotus Yayınları)
- Uluslararası İlişkiler ve Tarih (2015, Lotus Yayınları)
- Avrupa’nın Ötekisi Balkanlar(2012, Çankırı Karatekin Üniversitesi Yayınları)
- Avrasya Paradoksu Beklentiler ve Endişeler(2013, Nobel Yayınları)
öyküleri ve inceleme yazıları Birikim, Edebiyatist, Edebiyat Ortamı, Mahalle Mektebi, Dergah, Hece Öykü, Yedi İklim, Dil ve Edebiyat, İtibar, Mahur Beste, Telmih, Ketebe Piyan, Butimar, Hayal Bilgisi, Hisdüşüm, Serçe Edebiyat, Mahfel, Kurgan Edebiyat, Tahrir, Ayarsız, Arka Kapak, Bağlaç, Sandıkiçi, Balkan Türküsü, Karınca Kardeş, Arasta, Ahval, Kadran, Bengisu, Çakırdikeni dergilerinde yayımlandı. Zaman zaman Ruhunakitap, TASAM, KAFKASSAM gibi online platformlarda yazmaya devam ediyor.
Dr. Galip Çağ’ın “Komşu Kapısı (2014, Meserret Yayınları)”,“Kale Arkası (2015, Meserret Yayınları)” ve “Gidiyoruz Çocuk (2019, Kent Kitap)” isimleriyle 3 de öykü kitabı bulunmaktadır. Akşam Pazarı isimli 4. kitabı da yayınevi tarafından baskıya hazırlanmaktadır.
Ayrıca; “Bisiklet Dağı” öyküsü Sakarya Büyükşehir Belediyesi, Sait Faik Abasıyanık Öykü Yarışması(2021) Mansiyon Ödülüne layık görülmüştür.
He received his doctorate from Marmara University, Istanbul, Turkey. He was appointed to Yıldız Technical University. Between 2014-2015, he conducted research as a visiting scholar at Indiana University-Bloomington in the United States of America with a TÜBİTAK scholarship. He currently continues his research as Prof. Dr. at Yıldız Technical University, Department of Turkish Language and Social Sciences Education.
lisans yüksek lisans ve doktora eğitimini hacettepe üniversitesinde tamamladı, halen marmara üniversitesi atatürk eğitim fakültesi eğitim bilimleri rehberlik ve psikolojik danışma anabilim dalında öğretim üyesi olarak çalışmaktadır.
çocuk, ergen ve gençler çalışma grupları olup, kişilik gelişimi, akademik başarı, danışman eğitimi, bireyle ve grupla psikolojik danışma ilgi alanlarını oluşturmaktadır.
1977 İstanbul doğumlu olan Müge YURTSEVER KILIÇGÜN, lise eğitimini Terakki Vakfı Şişli Terakki Lisesi’nde tamamlamıştır. 1999 yılında Hacettepe Üniversitesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümü’nden mezun olmuştur. 2000-2011 yılları arasında Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı öğretim görevlisi kadrosuyla Prof. Dr. Ayla Oktay Uygulama Birimi’nde Program Koordinatörü olarak çalışmıştır. Yüksek lisans ve doktora eğitimlerini Marmara Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda tamamlamıştır. 2002 yılında “Beş-Altı Yaş Çocukların Kelime Dağarcığı Gelişimine Ana Dil Eğitim Programının Etkisi” isimli teziyle bilim uzmanlığı, 2009 yılında ise “Ebeveyn Çocuk Hakları Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Anne Babaların Çocuk Haklarına Yönelik Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi” isimli teziyle doktor unvanlarını almıştır. 2011 yılında Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Çocuk Gelişimi Bölümü’ne Yardımcı Doçent Doktor olarak atanarak bölüm başkanlığı görevinde bulunmuştur. 2012 yılında ise aynı üniversitenin Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı’na atanmış, öğrenci alımı ve mezuniyeti çalışmalarında bulunmuş ve 2018 yılına kadar anabilim dalı başkanlığı görevini sürdürmüştür. 2020 yılında Temel Eğitim Okul Öncesi Eğitimi alanında doçent doktor ve 2025 yılında profesör unvanı alan Müge YURTSEVER KILIÇGÜN, halen aynı anabilim dalında öğretim üyesi olarak çalışmakta ve erken çocukluk alanına ilişkin dersler yürütmektedir. Çalışmaları genellikle erken çocukluk döneminde gelişim, eğitim ve çocuk hakları alanlarında toplanmakla birlikte okul öncesi dönem çocuğu olan ebeveynlere yönelik araştırmaları da bulunmaktadır.
She was born in 1963 in Dikili,İzmir. She completed her BA, MA and Proficiency in Art studies at Dokuz Eylül University, Faculty of Fine Arts, Department of Textile and Fashion Design. She received the title of Professor in 2010. Nesrin Önlü served as Vice Dean at the same faculty between 2010 and 2015.
Nesrin Önlü worked as Head of Department at the Faculty of Fine Arts, Department of Textile and Fashion Design between 2011-2023. He still continues to work as a Professor in the same department. Nesrin Önlü organized international congresses with the themes of Transformation and Migration in 2014 and 2016. Önlü wrote many articles in her field and held personal exhibitions and participated in national and international congresses and exhibitions.
Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dekan yardımcısı.
İlk ve ortaokulu Demre'de, liseyi ise (1978-1981) Finike Cumhuriyet Lisesinde bitirdim. Lisans (Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı-1982-1986), yüksek lisans (Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Dili-1986-1988 "Âlî'nin Künhü'l-Ahbar'ında Sentaks), doktora (Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Dili-1989-1994, "Yemînî'nin Faziletnamesi: Giriş-Metin ve Gramatikal Dizin") eğitimlerimi Erzurum Atatürk Üniversitesinde tamamladım. 1987 yılında Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Bölümünde araştırma görevlisi oldum, 1994-2001 yılları arasında yardımcı doçent olarak çalıştım, 2001 yılında Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği anabilim dalında Yrd.Doç. atandım, 2007 yılında doçent, 2013 yılında da aynı fakültenin Türkçe Eğitimi anabilim dalında profesör oldum. Hâlen aynı anabilim dalında görevimi sürdürmekteyim. Evli ve iki çocuk babasıyım. Türk dili ve Türkçe eğitimi alanlarında yayımlanmış birçok kitap, makale ve bildirilerim bulunmaktadır.
Zehra Canan Bayer was born in Trabzon in 1971. After completing her BA in Art History at Mimar Sinan Fine Arts University, she completed her MA in History of Architecture at Istanbul Technical University and her PhD in Western Art and Contemporary Art at Mimar Sinan Fine Arts University. She studied "Military Painter Hüseyin Zekai Pasha and His Works" in her undergraduate program, "A Foreign Architect in Turkey: William James Smith" in her Master's program and "Contributions of Turkish Painters of the Republican Era to the Development of Turkish Painting with Their Writings" in her PhD program.
2010 she joined Kocaeli University Faculty of Fine Arts, Faculty of Basic Arts as a Dr. Lecturer. In 2010, she started to carry out his academic studies at Kocaeli University Faculty of Fine Arts, Department of Basic Education; In 2020, she was entitled to receive the title of Associate Professor. The academician, who still continues to work as a faculty member in the same institution, has two published books, "Bibliography of Exhibitions in Cumhuriyet Press" and "Cumhuriyet's Painter Writings".
Alan Editörü - Tekstil ve Moda Tasarımı
Aim
IBAD Journal of Social Sciences, a fully open-access online journal that publishes peer-reviewed research spanning all fields of the humanities and social sciences, including interdisciplinary studies. It aims to contribute to the exchange of knowledge in the fields of humanities and social sciences by publishing scholarly works that explore the social and cultural characteristics, historical contexts, and contemporary realities of Turks and Türkiye. The journal is committed to publishing articles related to Turks and Türkiye within the scope of humanities and social sciences.
Its target audience includes academics, researchers, professionals, students, and relevant professional and academic institutions with an interest in these topics. It is published semiannually in August and December.
Scope
IBAD Journal of Social Sciences publishes articles that take a scholarly perspective on the social and cultural characteristics of Turks and Türkiye, shedding light on their historical and contemporary realities, identifying challenges, and proposing solutions. In this context, it welcomes a wide range of theoretical, methodological, quantitative, and qualitative research that contributes to the literature. It particularly encourages studies that explore emerging ideas, address fundamental issues, or tackle major societal challenges, regardless of discipline. Interdisciplinary perspectives are also highly valued, especially when they contribute to the advancement of the humanities or social sciences.
Additionally, the editorial board is pleased to accept scholarly works in the humanities or social sciences authored by Turkish researchers or foreign scholars residing in Türkiye even if their topics are not directly related to Turks or Türkiye. This editorial stance is based on the rationale that a subject of interest to a Turkish researcher or a foreign scholar living in Turkey is likely to resonate with the interests of Turkish audiences as well.
The journal focuses on current issues and challenges, as well as past and future perspectives. It features original research and review articles, as well as scientific translations and book reviews.
Primary Topic Categories (including but not limited to)
|
|
1 cultural, social, and linguistic, but not biological. 2 in the context of areas such as education, law, policy, sociology, and economics. 3 including systems, management, financial analysis, and provision, as well as healthcare ethics and policy. 4 not including neuroscience.
Primary Keywords: Family sociology, Archaeology, Religion, Psychology of religion, Sociology of religion, Philosophical movements, Christianity, Communication, Media, Islam, Sociological issues, Television, Turkish language, Turkish literature, Turkish folklore, Turkish legal system, Turkish businesses, Turkish women, Turkish culture, Turkish architecture, Turkish music, Turkish art, Turkish political life, Turkish history, Turkish, Turkish education system, Turkish economy, Turkish public health, Turkish tourism, International relations, Judaism, etc.
IBAD Journal of Social Sciences ensures an efficient submission process for authors. With a rigorous peer-review system and a distinguished Editorial Board, it enables swift and fair publication decisions. Accepted papers are rapidly disseminated through a continuous online publication process, supported by innovative web technologies such as enhanced article templates and article-level metrics.
General Information
The article elements should be arranged as follows:
1. Turkish Title
2. Abstract (in Turkish)
3. Keywords (in Turkish)
4. English Title
5. Abstract (in English)
6. Keywords (in English)
7. Introduction
8. Main Text of the Article
9. Conclusion
10. References
Submission Preparation Checklist
Before submitting the manuscript, author(s) should check the following list.Required Documents
Authors are required to submit the following documents when submitting a manuscript:
1- Author Contribution Form, Copyright Preference, Conflict of Interest, and Financial Support (Click to download)2- Full manuscript with author names (in Word format)
3- Full manuscript without author names (in Word format)
4- Ethics Committee Approval Certificate for applicable studies (See: Ethical Permission Policy)
5-Copyright Agreement Form (Click to download)
Before publication, the final version of the manuscript will be re-evaluated using similarity detection software.
IBAD Journal of Social Sciences provides flexibility in terms of writing rules for our authors at the time of initial submission, as long as the manuscript is formatted properly and remains internally consistent. There is no requirement for a rigid structure before the peer review process, except for the essential components that should be included in the article. The journal does not impose restrictions on writing style, article length, or tables and figures. However, to facilitate the submission process, it recommends authors use the journal's template.
To access the template for submission, click here.
After your article is accepted for publication, a new template file will be sent to you, and you will be requested to edit your article according to the journal spelling rules. In this context, care should be taken to publish the accepted articles in accordance with the following spelling rules:
Main Text: The manuscript must be written in A4 size using MS Word, with the Palatino Linotype font, 11-point size, and single line spacing. The paragraph spacing should be set to 6nk before and after. Tables and figures should be formatted according to page size. For ease of the peer review process, the pages should be numbered.
Guidelines for Article Structure
The Introduction and Conclusion sections are mandatory in the main text.
To ensure academic integrity and consistency in the works published in our journal, we expect manuscripts to be structured according to the following steps. This framework should be applied not only to the full article but also separately to the Öz (Abstract in Turkish) and Abstract (in English) sections.
Key Components of a Manuscript:
1. Contextualizing the Research Topic: Providing a broad overview of the subject or problem under discussion.
2. Clearly Defining the Problem and Research Objective: Clearly stating the specific issue being addressed and explaining its significance.
3. Literature Review: Summarizing previous studies related to the topic.
- Has this problem been directly addressed before?
- What are the most influential and recent studies in the field, and what findings have they presented?
- If the problem has not been directly studied, what are the closest related works?
- These questions should be answered, and appropriate references to the literature must be included.
4. Scientific Contribution of the Study:
- How does your research contribute to the existing literature?
- What gap in the literature does it fill?
- What does it introduce that has not been done before?
- This section should convince the reader of the originality and significance of your study.
5. Research Methodology and Implementation:
- A detailed explanation of how the study contributes to the literature.
- This section forms the core of the paper, requiring a systematic presentation of the theories, methods, and materials used.
- The main body of the manuscript should:
- First, establish the theoretical framework.
- Clearly define the methods and materials to be used.
- If necessary and relevant, provide background information on the historical context of the topic.
- Apply the selected theory and methods to concrete examples, demonstrating their implementation.
This structure will enhance the academic quality of the manuscript and help readers better understand the significance and contribution of the research.
Author(s) and Address: Author(s) names should be written in bold, with only the first letter of the first name capitalized, in 10-point size. The institution, country, and email address of the author should be listed in 9-point size. All authors must also include their ORCID ID.
Title:The title should be concise and accurately reflect the content of the paper. It must be written in 12-point bold font with capitalized first letters of each word. Efforts should be made to keep the title as short as possible. Main headings should also be in uppercase, 12-point, bold font.
Abstract: A concise abstract of the article must be included at the beginning, in both Turkish and English, with a length of at least 150 and at most 300 words. A +/-100 word variation is allowed under special circumstances. In all cases, the abstract should not exceed one page, as outlined in the template. Below the abstract, 3-8 keywords should be provided. The abstract must be written in 9-point font, without subheadings, citations, or references. It should encapsulate the introduction, development, and conclusion of the article.
Keywords: Key words (3-8) should be in English and Turkish provided below the Abstract to assist with indexing of the article.
Figures: At initial submission, figures should be at good enough quality and high contrast to be assessed by referees, preferably incorporated with the manuscript text in a single Word doc or PDF, although figures can be supplied separately as JPEGs if authors are unable to include them with the text. Figures, tables and illustrations should not exceed 10 pages.
Conference Presentations: Articles that have been presented at a symposium or conference can be published, with the conference name, location, and date specified. For studies supported by research institutions or funds (such as BAP, TÜBİTAK, or the Ministry of Development), the supporting institution and project number should be included in the Acknowledgement section. If the work is derived from a thesis, this should also be noted here.
References: For Turkish articles, "KAYNAKÇA" should be used, while "REFERENCES" should be used for English articles. References should not be numbered, and if they exceed one line, the second line should be indented. The references should be written with single line spacing and paragraph spacing set to 6nk before and after.
Citation Examples in the Text:
One Author:
(Akın, 2005, p. 15). (No page number is needed if referring to the entire work).
Two Authors:
If fully in parentheses: (Arıcı & Ungan, 2015, p. 17), otherwise: Arıcı and Ungan (2015, p. 17).
Three or More Authors:
(Aytan et al., 2021, pp. 20-25).
End of Text Reference Examples:
For multi-author publications, use "&" between authors as shown in the two-author example. Further details for citations not specified here should remain consistent with the mentioned guidelines.
Journal Articles
The article title should be written in lowercase except for special words, the journal name in italics, volume in italics, issue in parentheses, and page numbers. The DOI should be included with the URL if available. If there is no DOI, online sources should include the full URL.
Kahya, H. (2018). Aday Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin “edebiyat öğretmeni” kavramına ilişkin algılarının metafor yoluyla analizi. International Journal of Scientific Research, 3(1), 104-117. https://doi.org/10.21733/ibad.343188
Çeliköz, N. & Çeliköz, M. (2018). Öğretmen adaylarının medya ve televizyon okuryazarlık düzeyleri. International Journal of Scientific Research, 3(1), 262-274. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ibadjournal/issue/31095/399539
Books
Book titles should be written in lowercase italics except for the first word, and the publisher should be listed without the city of publication.
Kahya, H. (2017). Karamanlıca bir çocuk dergisi: Angeliaforos Çocuklar İçün (1872). Grafiker Publishing.
Arıcı, A. F. and Ungan, S. (2015). Yazılı anlatım el kitabı. Pegem Akademi Publishing.
Book Written by a Corporate Entity
Turkish Language Association. (2005). Turkish Dictionary. TDK Publications. www.sozluk.gov.tr
Book Chapter
Başaran, M. (2019). The Ideal Teacher and Ideal Person in Nurettin Topçu. In A. F. Arıcı & M. Başaran (Eds.), The Ideal Turk (pp. 453-466). Turkish Literature Foundation Publications.
Translated Book
Crystal, D. (2016). What is linguistics? (Trans. A. Benzer). Pegem.
Research and Publication Ethics Policy
IBAD Journal of Social Sciences utilizes paid services for digital publishing, graphic design, typesetting, participation in international indices, and other processes. Therefore, in accordance with Article 44 of the Frequently Asked Questions on the Associate Professorship Criteria by the Interuniversity Board (ÜAK), authors submitting articles are required to pay a participation fee after submission. This fee must be paid in order to initiate the review process for the submitted articles. The fee is collected regardless of whether the article is accepted or rejected. Payment of the fee does not guarantee the acceptance of the article for publication. The acceptance or rejection of the article is determined by the editorial board based on the reviewer reports. Authors whose submissions are rejected by the reviewers will not be refunded the fee paid. By submitting an article to the journal, authors are deemed to have accepted these terms.
Ethical Principles & Publication Policy |
This journal is subscribes to the principles of the Committee on Publication Ethics. |
IBAD Journal of Social Sciences I (online) ISSN 2687-2811