Gülden TÜM Doç. Dr. ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
Yayın 7 Hakemlik 21 CrossRef Atıf 0
7 Yayın
21 Hakemlik
0 CrossRef Atıf
Takipçi
Takip Edilen

Uzmanlık Alanları

Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Türkçe Eğitimi İngilizce

Biyografi

Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalından mezundur. Aynı üniversitede Yüksek lisans ve doktorasını yabancı dil olarak İngilizce üzerine yapmıştır. Türkçeyi yabancı dil olarak öğretimi 1988-1992 yılları arasında İncirlik Amerikan üssünde Family Support Center ile Maryland Üniversitesinde gönüllü olarak Türk kültürü ve Türkçe dersleri vermesiyle başlamıştır. 2004-2006 arası MEB ve Dış İşleri Bakanlığının yurt dışı Türkçe okutmanlık sınavını kazanarak Belarus’un başkenti Minsk’e Türk Dili Okutmanı olarak iki ayrı üniversitede (Minsk Devlet Yabancı Diller Üniversitesi ve Belarus Devlet Ekonomi Üniversitesi) Türkçe dersleri ve Türk kültürü ile ilgili seminerler vermiştir. 2012 YÖK Öğretim Üyesi Geliştirme Programı kapsamında Amerika’da Portland Devlet Üniversitesi, Pennsylvania Üniversitesi, Columbia Üniversitesi, New York Üniversitesi, Yale Üniversitesi ve Princeton Üniversitesi’nde Türkçe derslerini gözlemlemiş, ders vermis ve taslak kitabını Türkçe öğretmenleriyle paylaşmıstır. 2014-2020 yılları arasında Yunus Emre Enstitüsü, Gazi Üniversitesi, Mersin Üniversitesi, Adıyaman Üniversitesi, İstanbul Aydın Üniversitesi, Sakarya Üniversitesi, Dicle Üniversitesi’nde yabancı dil olarak Türkçe öğretimi sertifika programlarında eğitmen olarak görev almıştır. Yabancı dil öğretimi ve yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanında yayınlanmış 89 çalışması (kitap bölümü/makale/bildiri) ile 2 kitabı vardır.

Kurum

ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ

Popüler Yayınları

Öğretmen Adaylarının Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Kitaplarını Değerlendirme Ölçütleri
Yazarlar: Gülden TÜM
Yayın Bilgisi: 2014 , Ana Dili Eğitimi Dergisi
DOI: 10.16916/aded.48959
ATIF 0 FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 2666

0

ATIF

1

FAVORİ

2666

TOPLAM İNDİRİLME SAYISI

Yayınlar

İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN WEB 2.0 ARAÇLARINA YÖNELİK ÖZYETERLİK İNANÇ VE TUTUMLARI
Yazarlar: Eyyup YAPRAK, Gülden TÜM
DOI: 10.35379/cusosbil.1031764
ATIF 0 FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 297

0

ATIF

0

FAVORİ

297

TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
EFL Teachers’ Perceptions on Learner Autonomy
DOI: 10.29250/sead.984213
ATIF 0 FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 261

0

ATIF

0

FAVORİ

261

TOPLAM İNDİRİLME SAYISI

0

ATIF

0

FAVORİ

758

TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Temel İlkelerin Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Ders Kitaplarındaki Yansıması
DOI: 10.29250/sead.876202
ATIF 0 FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 293

0

ATIF

0

FAVORİ

293

TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Yabancılar İçin Türkçe Öğretimi Ders Kitaplarında Yer Alan Yazma Etkinliklerinde Özgünlük
Yazarlar: Ayşe Esin TANDIVERDİ, Gülden TÜM
Yayın Bilgisi: 2016 , Turkophone
DOI: -
ATIF 0 FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 3301

0

ATIF

0

FAVORİ

3301

TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Yabanci Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Diktenin Yeri
Yazarlar: Gülden TÜM
DOI: -
ATIF 0 FAVORİ 0 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 1286

0

ATIF

0

FAVORİ

1286

TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
Öğretmen Adaylarının Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Kitaplarını Değerlendirme Ölçütleri
Yazarlar: Gülden TÜM
Yayın Bilgisi: 2014 , Ana Dili Eğitimi Dergisi
DOI: 10.16916/aded.48959
ATIF 0 FAVORİ 1 TOPLAM İNDİRİLME SAYISI 2666

0

ATIF

1

FAVORİ

2666

TOPLAM İNDİRİLME SAYISI
^: Atıf sayıları CrossRef'ten çekilmektedir. Popüler yayınlar, DergiPark'ta araştırma yapan araştırmacılar tarafından favoriye eklenme istatistiğine göre otomatik belirlenmektedir. Bu sayfada görüntülenen istatistikler anlık değerler olmayıp, gerçek istatistikler arasında 24 saate kadar gecikme olabilmektedir.
: DergiPark Kullanıcı Rozeti hakkında bilgi almak için tıklayınız.