Journal of Uludag University Faculty of Education
Cover Image
e-ISSN 2667-6788 | Period Biannually | Founded: 1986 | Publisher Uludag University |

Journal of Uludag University of Faculty of Education (JUUFE) is one of the well-established journals in Turkey. The JUUFE was founded in 1986 and published in printed form untill 1999. Since 1999, we have published the papers electronically. The journal uses double blind review procedures and biannually (June and December) publishes the papers. Each paper includes English abstracts and those published after 2014 have also included 1000-words extended English abstracts (at the end of each paper) including the summaries of introduction, methods, findings, discussion and conclusions. 

The papers in the JUUFE not only focus intensively on regional educational issues but also use this regional knowledge to inform national and international implications. 

Journal of Uludag University Faculty of Education

e-ISSN 2667-6788 | Period Biannually | Founded: 1986 | Publisher Uludag University |
Cover Image

180.160

498.865

Journal of Uludag University of Faculty of Education (JUUFE) is one of the well-established journals in Turkey. The JUUFE was founded in 1986 and published in printed form untill 1999. Since 1999, we have published the papers electronically. The journal uses double blind review procedures and biannually (June and December) publishes the papers. Each paper includes English abstracts and those published after 2014 have also included 1000-words extended English abstracts (at the end of each paper) including the summaries of introduction, methods, findings, discussion and conclusions. 

The papers in the JUUFE not only focus intensively on regional educational issues but also use this regional knowledge to inform national and international implications. 

Volume 32 - Issue 1 - Jun 2019
  1. Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Ebeveynlerin Okul Rehberlik Servisinden Beklentileri İle İlgili Görüşleri
    Pages 1 - 23
    Ayşe Bengisoy, İbrahim Yılmaz
  2. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Akademik İçsel Motivasyonları İle Özliderlik Düzeyleri Arasındaki İlişki
    Pages 25 - 41
    Ayşe ÇUBUKCU, Pınar BAĞÇELİ KAHRAMAN
  3. Olumlu Annebabalık Eğitimi Programı’nın (Positive Parenting Program-Triple P) Ailenin Ruh Sağlığına Etkisi
    Pages 43 - 61
    Burcu Arkan
  4. Lamba Parlaklığını Etkileyen Değişkenler ile Değişkenleri Belirlemenin Öğretiminde Analoji Kullanımının Etkisi
    Pages 93 - 119
    GONCA HARMAN, Aytekin ÇÖKELEZ
  5. Örgüt Kültürü, Psikolojik Güçlendirme ve Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişkiler
    Pages 63 - 91
    Aydan Ordu, Ece Balçık
  6. Ergenlerin Gelecek Beklentilerinin Yordayıcısı Olarak: Psikolojik Semptomlar ve Akademik Başarı
    Pages 121 - 144
    Asiye Dursun, Murat Sinan ÖZKAN, Yasemin KÖRLER BAŞKAYA
  7. Ebeveynlerin Çocukların Bilişim Teknolojileri Kullanımına Yönelik Tutumları Üzerine Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
    Pages 145 - 165
    Yalın Kılıç Türel, Duygu Gür
  8. İlkokul Öğrencilerinin Matematik Kaygılarının İncelenmesi Ve Metaforik Algılarının Sınıf Öğretmenleri İle Karşılaştırılması
    Pages 167 - 191
    Emine ÖZDEMİR, Burcu SEZGİNSOY ŞEKER
  9. Özel Eğitimde Okul Araştırmaları İçin Alternatif Bir Araştırma Deseni: Denekler Arası Eş Zamanlı Olmayan Çoklu Başlama Düzeyi Deseni
    Pages 193 - 206
    Mustafa Kurt
  10. Enabling Pre-service Chemistry Teachers' Development of Technological, Pedagogical, and Content Knowledge (TPACK) through Case-Based Lesson Planning
    Pages 207 - 225
    Zehra Özdilek, Edward C. ROBECK
  11. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Etkinliklerde Kullandıkları Dikkat Çekme ve Dikkati Sürdürme Şekillerinin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi
    Pages 227 - 244
    Murat Bartan
  12. Göçmen Olan ve Olmayan Annelerin Tutumları İle Çocuklarının Medya Kullanımının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
    Pages 245 - 269
    Elvan Şahin Zeteroğlu, Hande Halavurt
  13. Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Farklılıklara Saygı Algılarının Anne Eğitim Düzeyine Göre İncelenmesi
    Pages 271 - 292
    Handan Asûde BAŞAL, Burcu SARI, Merve ÇELİK, Tuğba ŞEKER, Merve ŞAHİN
  14. Eine Analyse zur Lernstrategie und -technik der Lehramtstudenten des Deutschen als Fremdsprache im 1. Studienjahr der Uludağ Universität
    Pages 293 - 314
    Yasemin Ceylan, Arzu Orhan
  15. Lise Öğrencilerinin Sosyal Ağları Kullanma Sıklığına Göre Sosyal Ağları Eğitim Amaçlı Kullanmaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
    Pages 315 - 343
    Ahmet Kesici
  16. Beyin Temelli Öğrenmenin Fen Bilimleri Dersinde Öğrencilerin Akademik Başarıları Ve Başarıya Yönelik Duyguları Üzerine Etkisi
    Pages 345 - 378
    Gökşen Üçüncü, Gönül Sakız
  17. Jenerik-İçindekiler
    Pages 1 - 1
    Mustafa Akıllı