Journal of Uludag University Faculty of Education
Cover Image
e-ISSN 2667-6788 | Period Biannually | Founded: 1986 | Publisher Uludag University |

Journal of Uludag University of Faculty of Education (JUUFE) is one of the well-established journals in Turkey. The JUUFE was founded in 1986 and published in printed form untill 1999. Since 1999, we have published the papers electronically. The journal uses double blind review procedures and biannually (June and December) publishes the papers. Each paper includes English abstracts and those published after 2014 have also included 1000-words extended English abstracts (at the end of each paper) including the summaries of introduction, methods, findings, discussion and conclusions. 

The papers in the JUUFE not only focus intensively on regional educational issues but also use this regional knowledge to inform national and international implications. 

Journal of Uludag University Faculty of Education

e-ISSN 2667-6788 | Period Biannually | Founded: 1986 | Publisher Uludag University |
Cover Image

169.217

440.322

Journal of Uludag University of Faculty of Education (JUUFE) is one of the well-established journals in Turkey. The JUUFE was founded in 1986 and published in printed form untill 1999. Since 1999, we have published the papers electronically. The journal uses double blind review procedures and biannually (June and December) publishes the papers. Each paper includes English abstracts and those published after 2014 have also included 1000-words extended English abstracts (at the end of each paper) including the summaries of introduction, methods, findings, discussion and conclusions. 

The papers in the JUUFE not only focus intensively on regional educational issues but also use this regional knowledge to inform national and international implications. 

Volume 31 - Issue 2 - Dec 2018
  1. STEM Alanları Bilim İnsanlarının Fen, Matematik, Mühendislik ve Teknoloji Arasındaki İlişkiler Hakkında İnançları: STEM için Pedagojik bir Çerçeve
    Pages 365 - 480
    Ahmet Kılınç, Mehmet Demirbağ, Şirin Yılmaz
  2. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Elektriksel Alan Tasvirleri
    Pages 481 - 505
    Işık Saliha Karal, Salih Uzun
  3. Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Tüketim Davranışlarının ve Bilgi Düzeylerinin Araştırılması
    Pages 507 - 531
    Hüseyin Ateş
  4. Gömülü Sistemler ve Robotik Uygulamalar Dersine İlişkin Öğrenen Özellikleri ve Görüşleri: Bir Öğretim Tasarımına Doğru
    Pages 533 - 559
    Adem Uzun, Rüçhan Uz
  5. Eğitim İnternete Göç Ederken Özel Gereksinimli Bireyleri Geride mi Bıraktık? Uludağ Üniversitesi Erişilebilirlik Değerlendirmesi
    Pages 561 - 588
    Esma Aksoy, Erhan Şengel
  6. Sınıf ve Okul Öncesi Öğretmenlerinin Ev Ziyaretleri Hakkındaki Görüşleri
    Pages 589 - 612
    Eda Bütün Kar, Elif Mercan Uzun, Dila Nur Yazıcı
  7. Okul Öncesi Eğitimde Baba Katılımının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
    Pages 613 - 631
    Arzu Özyürek, Osman Şalcı, Devlet Mamiyev, İpek Çekiç, Cansu Sağlam, Burcu Nazlı
  8. Okul Öncesi Öğretmenlerin Düşünme Stilleri ile Öğrenmeye İlişkin Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
    Pages 633 - 650
    Gülçin Güven, Kadriye Azkeskin
  9. Problem Davranışların İşlevlerinin Belirlenmesinde Standart İşlevsel Analiz Test Oturumlarının Düzenlenmesi
    Pages 651 - 678
    Özlem Toper Korkmaz
  10. Sınıf Öğretmenliği Adaylarının Yaratıcı Dramaya İlişkin Algıları ve Tutumları Üzerine Bir Çalışma
    Pages 679 - 708
    Bilge Kuşdemir Kayıran
  11. Türkçe Etkinliklerinin Anasınıfına Devam Eden Çocukların Gelişimlerine Etkisinin İncelenmesi
    Pages 709 - 730
    Arzu Ergişi Birgül, Aysel Köksal Akyol
  12. The Place of Six-Hands Piano Literature in Piano Education in Turkey According to the Opinions of Piano Educators
    Pages 731 - 751
    Şirin Akbulut Demirci
  13. 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabının (2017) Değerlendirilmesi
    Pages 753 - 780
    Yılmaz Demir, Emin Atasoy
  14. Nonlinear Dynamic Motivation-Oriented Learner-Centered L2 Classroom
    Pages 781 - 810
    Akbar Bahari
  15. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Değerler Eğitimi İle İlgili Sınıf İçi Uygulamalarının Karşılaştırılmasına Yönelik Bir Durum Çalışması
    Pages 811 - 835
    Kübra Kuzu, Muammer Demirel
  16. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarındaki Yöneticilerin Empatik Yaklaşımlarının Kişilerarası İletişim Becerilerine Katkısının İncelenmesi
    Pages 837 - 857
    Saliha Eren, Selma Güleç
  17. İçindekiler
    Pages 858 - 866
    Ahmet Kılınç