GAUN-JES'nin amacı, Türkiye'de eğitim bilimleri alanında yapılan çalışmalarda kaliteyi arttırmayı hedefleyen ve en son gelişmeleri takip eden bir dergi olmanın yanı sıra, farklı üniversitelerde görev yapan akademisyenlerin de akademik yayınlar yapmalarına imkân veren bir fırsat eşitliği ortam sağlamaktır.
Derginin amacları arasında teorik ve araştırma odaklı çalışmaları desteklemek, araştırmalarda kaliteyi arttırmak ve ulusal ve uluslararası akademik araştırmaların karşılıklı paylaşımını teşvik etmektir. GAUN-JES, bilginin serbest dolaşımı ve yaygınlaştırılması için çalışan açık erişimli bir dergidir. GAUN-JES, büyük oranda akademisyenlerin katkı sağladığı çok disiplinli bir yayın olmasına rağmen, alanında uzman olan veya lisansüstü düzeyde çalışmalar yapan öğrencilerden gelen yayınları da teşvik etmektedir.
Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi eğitim araştırmaları kapsamında yapılmış kuramsal veya uygulamalı çalışmaları yayımlamaktadır. Derginin kapsamına giren temalar aşağıda sıralanmıştır.
Beden eğitimi
Eğitim felsefesi
Eğitim sosyolojisi
Eğitim tarihi
Eğitim teknolojileri
Eğitim yönetimi
Eğitimde ölçme değerlendirme
Eğitimde program geliştirme
Fen ve matematik eğitimi
Güzel sanatlar eğitimi
Okul öncesi eğitimi
Özel eğitim
Rehberlik ve psikolojik danışma
Temel eğitim
Türkçe ve sosyal bilgiler eğitimi
Yabancı dil eğitimi
Yetişkin eğitimi
1. Yazarlarımız burada ekli dosyaya tıklayarak dergimiz formatına uygun Word dosyası indirebilirler ve yazılarını bu dosyadaki stil galerisine göre biçimlendirebilirler: GAUN-JES Örnek Word Dosyası
2. Hakem dönütleri sonrası yapılacak düzenlemelerin hakemlere bildirilmesinde bu şablonu kullanınız.
3. Yazarlar makaleyi dergiye yüklediklerinde Yayın Politikasında belirtilen hususları kabul etmiş sayılırlar ve ayrıca Telif Hakkı Devir Formu yüklemelerine gerek bulunmamaktadır.
4. Yazım standartlarına uymayan makaleler doğrudan reddedilirler.
5. Değerli yazarlarımız, makalenizi Dergipark'a gönderdiğiniz esnada girdiğiniz yazar sıralaması, yayının kabulünden sonra yer alacak ve atıfta bulunacak yazar sıralamasıdır. Lütfen tercihlerinizi buna göre yapınız. GAUN-JES sistem verilerini kabul eder, bu hususta yapılacak değişiklik talepleri kabul edilmeyecektir.
Makale yayımlanması ve Etik ilkeler
Aday makaleler yazım kuralarının yer aldığı şablona uygun bir biçimde yazar adları ve bilgileri olmaksızın sisteme yüklenmelidir.
Aday makale yazarları makalelerini dergiye yükleyerek,
• Dergiye yüklenen her bir makalenin içeriği, sunduğu sonuç, bilgi, bulgu ve yorumları konusunda Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi Sahibi ve Yayın Kurulu’nun hiçbir sorumluluk taşımadığını kabul etmiş sayılmaktadırlar.
• Makalenin özgün olduğunu, tüm yazarların çalışmaya bireysel olarak katıldığını, herhangi bir başka dergiye yayımlanmak üzere gönderilmediğini, daha önce yayımlanmadığını, çalışmada bulunan metin, şekil ve dokümanların diğer şahıslara ait olan telif haklarını ihlal etmediğini kabul etmiş sayılmaktadırlar.
Geniş özet,
Dergimiz uluslararası indekslerde taranmak üzere başvuru sürecinde olduğu için 750-1000 kelimelik geniş özet talep etmektedir.
Etik Kurul Onayı
Dergi sistemine yüklenecek makalelere ilişkin gerekli olması halinde Etik Kurul Onay belgesi sunmak zorunludur.
TR Dizin, 2020 yılı ölçütlerine etik kurallarla ilgili bazı maddeler eklemiştir. Aday makalelerin bu maddelere göre düzenlenerek gönderilmesi gerekmektedir.
1. Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar için “Etik Kurul İzni” gerekmektedir.
2. Makalelerde etik kurul izini ve/veya yasal/özel izin alınmasının gerekip gerekmediği belirtilmiş olmalıdır. Eğer bu izinlerin alınması gerekli ise, iznin hangi kurumdan, hangi tarihte ve hangi karar veya sayı numarası ile alındığı açıkça sunulmalıdır.
3. İnsan ve hayvanların (materyal/veriler dâhil) deneysel ya da diğer bilimsel amaçlarla kullanıldığı araştırmalar için “Etik Kurul İzni” gerekmektedir.
İntihal hakkında,
Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi’nde yayımlanmak üzere gönderilen bütün çalışmalar için benzerlik raporunu başvuru sürecinde yüklemek zorunludur.
Dergimize gönderilen makaleler için yazarlardan herhangi bir ücret alınmamaktadır.
Dergimizde yayımlanan makalelerin tamamı açık erişime tabidir.
Eğitim yönetimi, okul geliştirme, pozitif örgütsel davranış, nitel araştırma
İlk ve orta öğretimini Gaziantep’de Yüksek öğrenimini ise (1995) Erzurum Atatürk Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünde tamamladı. (1998) Yüksek Lisans çalışmasını aynı bölümde Yeni Türk Edebiyatı alanında; doktora eğitimini ise (2010) Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesinde Türk Edebiyatı Eğitimi alanında yaptı. Aynı Yıl Yardımcı Doçent unvanlını aldı. 2011-2012 yıllarında Arizona Üniversitesinde (ABD) çocuk edebiyatı alanında post doktora çalışmasında bulundu. 2018’de Doçent, 2024’de Profesörlük unvanını aldı. Üniversitelerde birçok idari görevlerde bulunan Kaya halen Gaziantep Üniversitesi Gaziantep Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Bölümünde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır.
Ölçme ve değerlendirme, test geliştirme
Prof. Dr. Mehmet Şükrü Bellibaş, Eğitim Bilimleri alanında lisans eğitimini İstanbul Üniversitesinde (2009), Eğitim Yönetimi alanında doktora eğitimini Michigan State Üniversitesinde (2014) tamamladı. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümüne 2015 yılında Yardımcı Doçent olarak atanan Bellibaş, 2017 yılında Eğitim Yönetimi alanında Doçent, 2024 yılında Profesör oldu. Hâlen Sharjah Üniversitesinde görev yapan Prof. Dr. Mehmet Şükrü Bellibaş'ın saygın ulusal ve uluslararası dizinlerde taranan dergilerde 50'den fazla yayımlanmış çok sayıda makalesi mevcuttur. Prof. Dr. Mehmet Şükrü Bellibaş'ın araştırma alanı eğitim yönetimidir.
Dr Sedat Gümüş is an Associate Professor at the Department of Educational Policy and Leadership and a Research Fellow of the Asia Pacific Centre for Leadership and Change at the EdUHK. Before moving to Hong Kong, he was an associate professor at Aarhus University, Denmark. He has published articles in core international journals of the field such as Educational Management Administration and Leadership, Educational Administration Quarterly, School Effectiveness and School Improvement, Journal of Educational Administration, and School Management & Leadership as well as in other high impact journals such as Compare, European Journal of Education, Educational Studies, Higher Education, Scientometrics, and Teaching and Teacher Education. He currently serves on the advisory board of Rowman & Littlefield School Leadership Book Series, as well as undertakes editorial responsibilities in several academic journals.
Emrah Cinkara, Ph.D., is a Professor at Gaziantep University, Department of Foreign Languages Education, with a career marked by innovative research in English Language Teaching (ELT). Holding a Ph.D. from Çukurova University, his doctoral research employed eye-tracking technology to explore pronoun resolution among Turkish learners of English. Prof. Cinkara's academic roots trace back to Middle East Technical University for his Bachelor's, and Gaziantep University for his Master's, where his thesis investigated the interplay between self-efficacy and success in EFL. His scholarly contributions include extensive publications in peer-reviewed journals and leadership in national and international ELT projects, emphasizing the integration of technology in language learning. As a recognized leader in ELT, Dr. Cinkara has served as the Principal of the School of Foreign Languages at Gaziantep University and managed its Distance Education Application and Research Center. His work has significantly centered around ELT pedagogy and assessment, earning him accolades such as TÜBİTAK publication incentives. Prof. Cinkara’s global perspective is enhanced by his experience as a Visiting Researcher at The Open University, underscoring his commitment to advancing ELT through innovation and research.
Yuyun Yulia is a faculty member in the English Language Education Department, Faculty of Languages, Arts, and Culture, Universitas Negeri Yogyakarta (UNY). Her research focuses on English language teaching in foreign language contexts, curriculum development, discourse studies, evaluation research, and English for young learners. She earned her Doctorate from RMIT University, Melbourne, Australia, in 2014, where her dissertation examined the evaluation of English language teaching across 12 Indonesian junior high schools. Her findings highlighted gaps between national education policies and classroom practices in Indonesian schools. Beyond her academic work, Dr. Yulia has served as an assessor for junior and senior high schools, and as a mentor in the teacher certification program in Yogyakarta as well as reviewer of lecturer workload and article for publication in national accredited journals. She is also an active contributor to national and international seminars, workshops, and training programs.
Eğitim Bilimleri
Eğitim Yönetimi ve Teftiş
Eğitim Yönetimi ve Planlaması
Higher Education, Science System, Global Science, International Higher Education, Student Development, International Research Collaboration
Doç. Dr. Ahmet Göçen akademik olarak öğretmenlerde anlam ve motivasyon üzerine çalışmalara odaklanmış olup yapay zeka ve etik gibi disiplinerarası çalışmalarda da yer almaktadır. Eğitim hayatında hem öğretmenler hem de yöneticilere yönelik programlar tasarlayan Ahmet Göçen, aynı zamanda öğretim teknolojileri alanında çeşitli ulusal ve uluslararası projelerde yer almaktadır.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Kimya Öğretmenliği Anabilim Dalında görev yapmaktadır. Lisans öğrenimini Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Kimya Öğretmenliği Anabilim dalında tamamladı. Yüksek Lisans öğrenimini İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Kimya bölümünde tamamladı. Doktorasını Leeds Üniversitesi’nde “Çözünme ve Çözünürlük konusunda “kavramsal anlamayı sağlama” noktasında gerçekleştirdi. Temel çalışma alanlarından bazıları, yapılandırmacı öğrenme anlayışı, yapılandırmacık temelindeki öğretim stratejileri, kavram yanılgılarının giderilmesi, kavram karikatürleri, kimya/fen ders kitaplarıdır, alternatif ölçme yöntemleri, fen ve kimya eğitiminde bilimsel projeler. Milli Eğitim Bakanlığı’nın lise kimya, üstün yeteneklilerde fen ve kimya müfredat geliştirme komisyonlarında yer almıştır. TÜBİTAK BİDEB kurul üyesi ve Türk Kimya Derneği yönetim kurulu üyesidir.
1988 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi Tarih Öğretmenliğinden mezun; aynı üniversitenin İnkılap Tarihi Enstitüsünden "Öğretim Programı ve Ders Kitapları Açısından Türkiye'deki Tarih Öğretimi" adlı tez ile mezun oldu. 1995-1999 yılları arasında YÖK-Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi çerçevesinde Leeds Üniversitesinde EdD doktora programına devam etti ve "A Comparison Between English and Turkish History Textbooks: Design, Construction and Usability Issues adlı teziyle mezun oldu. Çalışma alanları; kanıt temelli öğrenme, empati, ders kitapları, öğrenme kuramları/yöntemleri, eylem araştırmasıdır.
Yabancı Dil Eğitimi
My main research interest is multiple-choice items and test development. I focus on the influence of item writing techniques on item validity and reliability. I am also interested in the study of supplementary education. I explore causes and outcomes of private tutoring by using nationally representative data in Turkey, drawn from Program for International Student Assessment (PISA) made available by OECD. I specialize in advanced quantitative methods and large datasets.
2006 yılında Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği programından mezun oldum. Aynı yıl M.E.B. tarafından ölçme ve değerlendirme alanında lisansüstü öğrenim görmek üzere Amerika Birleşik Devletleri’ne gönderildim. 2010 yılında University of Georgia’da Research, Evaluation, Measurement & Statistics programından yüksek lisans derecesiyle mezun oldum. Aynı üniversiteden 2014 yılında “Karma Madde Tepki Kuramı Modellerinin Normal Dağılım İhlaline Karşı Direnci” konulu tezimle doktora derecesini almaya hak kazandım. 2014 yılında Harran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü’nde öğretim görevlisi olarak göreve başladım. Mart 2015-Kasım 2019 tarihine kadar Harran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı’nda doktor öğretim üyesi olarak çalıştım. 2019 Kasım ayı itibariyle Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme alanında doçentlik unvanını almış bulunmaktayım. Çalışma alanlarım arasında madde tepki kuramı, çok düzeyli modeller, meta-analiz, yapısal eşitlik modellemesi ve katma-değerli değerlendirme modelleri gibi konular yer almaktadır.
Kilisli Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi
Eğitim Bilimleri Bölümü / Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı
Dr. Hatice YILDIZ DURAK lisans ve Yüksek Lisans eğitimlerini Hacettepe Üniversitesinde, doktora eğitimini de Gazi Üniversitesinde tamamlamıştır. Dr. YILDIZ DURAK Necmettin Erbakan Üniversitesinde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Dr. YILDIZ DURAK’ın çalışma alanları eğitim teknolojileri, üstün yetenekli öğrenciler, üstün yetenekli öğrencilere erken yaşta programlama eğitimi, problemli teknoloji kullanımı ve öğretmen ve öğretmen adaylarının teknolojik alandaki mesleki gelişimleri konularından oluşmaktadır.
Gaziantep Üniversitesi Gaziantep Eğitim Fakültesi'nde öğretim üyesidir.
Gaziantep Üniversitesi Gaziantep Eğitim Fakültesi'nde öğretim üyesidir.
Gaziantep Üniversitesi Gaziantep Eğitim Fakültesi
Eğitim yönetimi, eğitim liderliği
Özel Eğitim Bölümü/İşitme Engelliler Eğitimi Anabilim Dalı
Gaziantep Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğretim üyesidir.

Bu eser, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License (CC BY-NC-ND 4.0).