About
About
Roadmap
Trends
DOI Service
Subjects
Journals
Publishers
All
University
Government
TRH
Association
Foundation
Trade Association
Company
Person
Union
Researchers
Journal Wizard
Help
English
Turkish
English
Admin Panel
User Panel
My Journals
My Research
My Followers
Profile
Logout
Login
Özlem Altındağ Kumaş
Asst. Prof. Dr.
DICLE UNIVERSITY
Publication
15
Review
21
CrossRef Cited
21
15
Publication
21
Review
21
CrossRef Cited
Follow
Following
Edit My Profile
Followers
Following
Summary
Publications
Peer Review
Cited
Research Fields
Mental Disability Education
Institution
DICLE UNIVERSITY
Popular Publications
Adaptation of the Listening Comprehension Test to Turkish Culture
Authors:
Serpil Çelikten Demirel
,
Halime Miray Sümer Dodur
,
Özlem Altındağ Kumaş
,
Yasemin Yüzbaşıoğlu
Published: 2023 ,
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi
DOI: 10.21565/ozelegitimdergisi.1221666
CITED
0
FAVORITE
2
TOTAL DOWNLOAD COUNT
1051
0
CITED
2
FAVORITE
1051
TOTAL DOWNLOAD COUNT
ANALYSIS OF ERRORS MADE BY CHILDREN WITH AND WITHOUT HEARING IMPAIRMENT
Authors:
Özlem Altındağ Kumaş
,
Halime Miray Sümer
Published: 2017 ,
Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi
DOI: -
CITED
0
FAVORITE
2
TOTAL DOWNLOAD COUNT
1713
0
CITED
2
FAVORITE
1713
TOTAL DOWNLOAD COUNT
Öğrenme Güçlüğü Olan ve Olmayan Öğrencilerin Sözel Problem Çözme ve Okuduğunu Anlama Becerileri Arasındaki İlişkiler
Authors:
Özlem Altındağ Kumaş
,
Şenay Delimehmet Dada
,
Ahmet Yıkmış
Published: 2019 ,
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: 10.17860/mersinefd.474803
CITED
4
FAVORITE
1
TOTAL DOWNLOAD COUNT
2510
4
CITED
1
FAVORITE
2510
TOTAL DOWNLOAD COUNT
Investigating the Teachers’ Innovative Pedagogical Practices towards Students with Special Needs
Authors:
Sedef Süer
,
Özlem Altındağ Kumaş
,
Arzu Karagül
Published: 2021 ,
Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi
DOI: 10.53506/egitim.902289
CITED
0
FAVORITE
1
TOTAL DOWNLOAD COUNT
559
0
CITED
1
FAVORITE
559
TOTAL DOWNLOAD COUNT
Validity and Reliability Analyses of the The Scale of Teachers Attitudes toward Teaching Students with Dyslexia
Authors:
Özlem Altındağ Kumaş
,
Adile Emel Sardohan Yıldırım
Published: 2021 ,
OPUS International Journal of Society Researches
DOI: 10.26466/opus.969139
CITED
1
FAVORITE
1
TOTAL DOWNLOAD COUNT
1232
1
CITED
1
FAVORITE
1232
TOTAL DOWNLOAD COUNT
Publications
APPROACHES USED IN READING AND WRITING TEACHING TO STUDENTS WITH INTELLECTUAL DISABILITIES
Authors:
Tansel Yazıcıoğlu
,
Özlem Altındağ Kumaş
Published: 2024 ,
Nevşehir Hacı Bektaş Veli University Journal of ISS
DOI: 10.30783/nevsosbilen.1412994
FAVORITE
1
TOTAL DOWNLOAD COUNT
545
1
FAVORITE
545
TOTAL DOWNLOAD COUNT
Çoklu Yetersizliği Olan Öğrencilerin Matematik Becerilerini Geliştirmek İçin Etkili Müdahale Yöntemleri
Authors:
Özlem Altındağ Kumaş
,
Adile Emel Sardohan Yıldırım
,
Tansel Yazıcıoğlu
Published: 2023 ,
Ufkun Ötesi Bilim Dergisi
DOI: 10.54961/uobild.1334232
FAVORITE
0
TOTAL DOWNLOAD COUNT
192
0
FAVORITE
192
TOTAL DOWNLOAD COUNT
Adaptation of the Listening Comprehension Test to Turkish Culture
Authors:
Serpil Çelikten Demirel
,
Halime Miray Sümer Dodur
,
Özlem Altındağ Kumaş
,
Yasemin Yüzbaşıoğlu
Published: 2023 ,
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi
DOI: 10.21565/ozelegitimdergisi.1221666
FAVORITE
2
TOTAL DOWNLOAD COUNT
1051
2
FAVORITE
1051
TOTAL DOWNLOAD COUNT
EXAMINATION OF NON-VERBAL INTELLIGENCE AND LANGUAGE SKILLS OF PRE-SCHOOL CHILDREN
Authors:
Halime Miray Sümer Dodur
,
Yasemin Yüzbaşıoğlu
,
Özlem Altındağ Kumaş
,
Erhan Özdemir
,
Serkan Başarı
Published: 2022 ,
Kapadokya Eğitim Dergisi
DOI: -
FAVORITE
1
TOTAL DOWNLOAD COUNT
198
1
FAVORITE
198
TOTAL DOWNLOAD COUNT
Öğretmenlerin Okuryazarlık ile İlgili İnanç Düzeyi Ölçeği’nin Türk Kültürüne Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Authors:
Halime Miray Sümer Dodur
,
Özlem Altındağ Kumaş
,
Yasemin Yüzbaşıoğlu
Published: 2021 ,
Adam Academy Journal of Social Sciences
DOI: 10.31679/adamakademi.896245
FAVORITE
0
TOTAL DOWNLOAD COUNT
533
0
FAVORITE
533
TOTAL DOWNLOAD COUNT
Validity and Reliability Analyses of the The Scale of Teachers Attitudes toward Teaching Students with Dyslexia
Authors:
Özlem Altındağ Kumaş
,
Adile Emel Sardohan Yıldırım
Published: 2021 ,
OPUS International Journal of Society Researches
DOI: 10.26466/opus.969139
FAVORITE
1
TOTAL DOWNLOAD COUNT
1232
1
FAVORITE
1232
TOTAL DOWNLOAD COUNT
Investigating the Teachers’ Innovative Pedagogical Practices towards Students with Special Needs
Authors:
Sedef Süer
,
Özlem Altındağ Kumaş
,
Arzu Karagül
Published: 2021 ,
Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi
DOI: 10.53506/egitim.902289
FAVORITE
1
TOTAL DOWNLOAD COUNT
559
1
FAVORITE
559
TOTAL DOWNLOAD COUNT
INVESTIGATING RELATIONSHİP BETWEEN TEACHERS’ PSYCHOLOGICAL RESILIENCE AND STUDENT RELATED SOCIAL STRESS
Authors:
İsmail Kinay
,
Sedef Süer
,
Özlem Altındağ Kumaş
Published: 2021 ,
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
DOI: 10.17755/esosder.729371
FAVORITE
0
TOTAL DOWNLOAD COUNT
1624
0
FAVORITE
1624
TOTAL DOWNLOAD COUNT
ERRATUM: At the request of the author, it was appropriate to add the attached references to the bibliography of the publication mentioned below: Altındağ Kumaş, Ö . (2020). Effectiveness of The Big Math for Little Kids Program on the Early Mathematics Skills of Preschool Children with a Bilingual Group . Participatory Educational Research , 7 (2) , 33-46 . DOI: 10.17275/per.20.18.7.2
Authors:
Özlem Altındağ Kumaş
Published: 2021 ,
Participatory Educational Research
DOI: -
FAVORITE
0
TOTAL DOWNLOAD COUNT
238
0
FAVORITE
238
TOTAL DOWNLOAD COUNT
Preservice Teachers' Metaphoric Perceptions of Special Education
Authors:
Özlem Altındağ Kumaş
,
Sedef Süer
Published: 2020 ,
OPUS International Journal of Society Researches
DOI: 10.26466/opus.676175
FAVORITE
0
TOTAL DOWNLOAD COUNT
2746
0
FAVORITE
2746
TOTAL DOWNLOAD COUNT
Effectiveness of The Big Math for Little Kids Program on the Early Mathematics Skills of Preschool Children with a Bilingual Group
Authors:
Özlem Altındağ Kumaş
Published: 2020 ,
Participatory Educational Research
DOI: 10.17275/per.20.18.7.2
FAVORITE
0
TOTAL DOWNLOAD COUNT
928
0
FAVORITE
928
TOTAL DOWNLOAD COUNT
Öğrenme Güçlüğü Olan ve Olmayan Öğrencilerin Sözel Problem Çözme ve Okuduğunu Anlama Becerileri Arasındaki İlişkiler
Authors:
Özlem Altındağ Kumaş
,
Şenay Delimehmet Dada
,
Ahmet Yıkmış
Published: 2019 ,
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: 10.17860/mersinefd.474803
FAVORITE
1
TOTAL DOWNLOAD COUNT
2510
1
FAVORITE
2510
TOTAL DOWNLOAD COUNT
How do Teachers and Independent Observers Assess the Quality of Inclusive Preschool Classrooms?
Authors:
Hatice Bakkaloğlu
,
Özlem Altındağ Kumaş
, Pervin Naile Aykaç
Published: 2017 ,
Inonu University Journal of the Faculty of Education
DOI: 10.17679/inuefd.303060
FAVORITE
0
TOTAL DOWNLOAD COUNT
1784
0
FAVORITE
1784
TOTAL DOWNLOAD COUNT
View of Teachers about Computation Errors of Students Learning Disabilities and Mathematic Disabilities
Authors:
Özlem Altındağ Kumaş
,
Cevriye Ergül
Published: 2017 ,
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: 10.19171/uefad.323405
FAVORITE
1
TOTAL DOWNLOAD COUNT
3749
1
FAVORITE
3749
TOTAL DOWNLOAD COUNT
ANALYSIS OF ERRORS MADE BY CHILDREN WITH AND WITHOUT HEARING IMPAIRMENT
Authors:
Özlem Altındağ Kumaş
,
Halime Miray Sümer
Published: 2017 ,
Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi
DOI: -
FAVORITE
2
TOTAL DOWNLOAD COUNT
1713
2
FAVORITE
1713
TOTAL DOWNLOAD COUNT
Articles published in
Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi
Adam Academy Journal of Social Sciences
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
Inonu University Journal of the Faculty of Education
Kapadokya Eğitim Dergisi
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Nevşehir Hacı Bektaş Veli University Journal of ISS
OPUS International Journal of Society Researches
Participatory Educational Research
Ufkun Ötesi Bilim Dergisi
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi
Editorship
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
Section Editor
Ufkun Ötesi Bilim Dergisi
Section Editor
Editorial Board Memberships
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
Ufkun Ötesi Bilim Dergisi
Reviews
Adıyaman Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi
Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal
Life Skills Journal of Psychology
Nevşehir Hacı Bektaş Veli University Journal of ISS
Participatory Educational Research
Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi
Publications
Öğretmenlerin Okuryazarlık ile İlgili İnanç Düzeyi Ölçeği’nin Türk Kültürüne Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Authors:
Halime Miray Sümer Dodur
,
Özlem Altındağ Kumaş
,
Yasemin Yüzbaşıoğlu
Published: 2021 ,
Adam Academy Journal of Social Sciences
DOI: 10.31679/adamakademi.896245
CITED
1
FAVORITE
0
TOTAL DOWNLOAD COUNT
533
1
CITED
0
FAVORITE
533
TOTAL DOWNLOAD COUNT
Validity and Reliability Analyses of the The Scale of Teachers Attitudes toward Teaching Students with Dyslexia
Authors:
Özlem Altındağ Kumaş
,
Adile Emel Sardohan Yıldırım
Published: 2021 ,
OPUS International Journal of Society Researches
DOI: 10.26466/opus.969139
CITED
1
FAVORITE
1
TOTAL DOWNLOAD COUNT
1232
1
CITED
1
FAVORITE
1232
TOTAL DOWNLOAD COUNT
INVESTIGATING RELATIONSHİP BETWEEN TEACHERS’ PSYCHOLOGICAL RESILIENCE AND STUDENT RELATED SOCIAL STRESS
Authors:
İsmail Kinay
,
Sedef Süer
,
Özlem Altındağ Kumaş
Published: 2021 ,
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
DOI: 10.17755/esosder.729371
CITED
1
FAVORITE
0
TOTAL DOWNLOAD COUNT
1624
1
CITED
0
FAVORITE
1624
TOTAL DOWNLOAD COUNT
Preservice Teachers' Metaphoric Perceptions of Special Education
Authors:
Özlem Altındağ Kumaş
,
Sedef Süer
Published: 2020 ,
OPUS International Journal of Society Researches
DOI: 10.26466/opus.676175
CITED
5
FAVORITE
0
TOTAL DOWNLOAD COUNT
2746
5
CITED
0
FAVORITE
2746
TOTAL DOWNLOAD COUNT
Effectiveness of The Big Math for Little Kids Program on the Early Mathematics Skills of Preschool Children with a Bilingual Group
Authors:
Özlem Altındağ Kumaş
Published: 2020 ,
Participatory Educational Research
DOI: 10.17275/per.20.18.7.2
CITED
3
FAVORITE
0
TOTAL DOWNLOAD COUNT
928
3
CITED
0
FAVORITE
928
TOTAL DOWNLOAD COUNT
Öğrenme Güçlüğü Olan ve Olmayan Öğrencilerin Sözel Problem Çözme ve Okuduğunu Anlama Becerileri Arasındaki İlişkiler
Authors:
Özlem Altındağ Kumaş
,
Şenay Delimehmet Dada
,
Ahmet Yıkmış
Published: 2019 ,
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: 10.17860/mersinefd.474803
CITED
4
FAVORITE
1
TOTAL DOWNLOAD COUNT
2510
4
CITED
1
FAVORITE
2510
TOTAL DOWNLOAD COUNT
How do Teachers and Independent Observers Assess the Quality of Inclusive Preschool Classrooms?
Authors:
Hatice Bakkaloğlu
,
Özlem Altındağ Kumaş
, Pervin Naile Aykaç
Published: 2017 ,
Inonu University Journal of the Faculty of Education
DOI: 10.17679/inuefd.303060
CITED
4
FAVORITE
0
TOTAL DOWNLOAD COUNT
1784
4
CITED
0
FAVORITE
1784
TOTAL DOWNLOAD COUNT
View of Teachers about Computation Errors of Students Learning Disabilities and Mathematic Disabilities
Authors:
Özlem Altındağ Kumaş
,
Cevriye Ergül
Published: 2017 ,
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: 10.19171/uefad.323405
CITED
2
FAVORITE
1
TOTAL DOWNLOAD COUNT
3749
2
CITED
1
FAVORITE
3749
TOTAL DOWNLOAD COUNT
Interactive Guide Tool
If you want to see the panel introduction, you can click Start Tour.
Start Tour