Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, eğitim alanında ulusal ve uluslararası ölçekte kuram ve uygulama arasında nitelikli bağlar kurarak okul öncesi eğitimden yükseköğretime ve yetişkin eğitimine kadar geniş bir yelpazede alana katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Okul Öncesi Eğitim, İlkokul, Ortaokul, Lise ve Yükseköğretim kademelerindeki öğrenci, öğretmen, idareci ve ailelere yönelik çalışmaları değerlendirmektedir. Bu kademelerle ilişkili olmak koşuluyla; başta öğretmenler olmak üzere eğitim kurumlarındaki personelin gerek mesleki gerekse psikolojik ve kişisel gelişimlerini ele alan, okul ve sınıf içi uygulamalara doğrudan katkı sağlayarak teori ve uygulama arasında bağ kuran çalışmaları değerlendirmeye almaktadır. Ayrıca, bu kademelerdeki okul yöneticilerine ve ailelere yönelik her türlü eğitim odaklı çalışmaları değerlendirmektedir. Gerek Türkiye’deki eğitim kalitesinin iyileştirilmesine gerekse Türkiye ve diğer ülkelerin eğitim sistemlerindeki program ve uygulamaların karşılaştırılmasına yönelik çalışmalar derginin kapsamındadır.
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisinde eğitim alanındaki makalelere yer verilmektedir. Makalelerde araştırmaya dayalı olma, alana katkı sağlama, uygulamaya ilişkin öneriler ortaya koyma, yeni ve farklı gelişmeleri irdeleme, güncel olma ölçütleri dikkate alınmaktadır.
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisinde Türkçe veya İngilizce dillerinden birinde araştırma makaleleri (nitel, nicel ve karma yöntemler) yayımlanmaktadır. Dergimizde literatür taraması çalışmaları ve döküman analizi çalışmaları değerlendirmeye alınmamaktadır.
YAZIM KURALLARI VE YAYIN İLKELERİ
Makalelerin dergimizin makale şablonu kullanılarak aşağıda belirtilen düzene göre sunulmasına özen gösterilmelidir:
Başlık
Makalelerin bir başlığı bulunmalıdır. Başlık; Türkçe ve İngilizce olarak konuyu en iyi şekilde belirtmeli, on beş kelimeyi geçmemeli, ilk harfleri büyük olacak şekilde koyu yazılmalıdır.
Makale Türü
Makale türü başlığın altına, tamamı büyük harf olacak şekilde koyu yazılmalıdır.
Yazar Adları ve Adresleri
Yazar adları, unvanları, kurumları, adresleri, e-posta adresleri ve ORCID bilgileri belirtilmelidir. Şablondaki biçimlendirmeye dikkat edilmelidir.
Öz: çalışmanın özetinin 200 kelimeyi geçmemesi gerekmektedir. Öz metni Times New Roman yazı tipi, 11 punto büyüklüğünde, tek satır aralığı ile iki yana yaslı olarak yazılmalıdır.
Benzerlik raporu (PDF formatında, raporun tamamı)
Telif Hakkı Anlaşması Formu
Etik Kurul İzin Belgesi (Etik Kurul İzni gerekmiyorsa gerekçesini bildiren açıklama dosyası)
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisinde uygulanan yayım süreçleri, bilginin tarafsız ve saygın bir şekilde gelişimine ve dağıtımına temel teşkil etmektedir.
Hakemli çalışmalar bilimsel yöntemi somutlaştıran ve destekleyen çalışmalardır. Bu noktada sürecin bütün paydaşlarının (yazarlar, okuyucular ve araştırmacılar, yayıncı, hakemler ve editörler) etik ilkelere yönelik standartlara uyması önem taşımaktadır. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi dergisinin yayın etiği kapsamında tüm etik sorumlulukları taşıması beklenmektedir.
Makale gönderimi esnasında, aday makalenin uluslararası anlamda kabul gören benzerlik tarama programlarından biri (örneğin iThenticate, Turnitin) kullanılarak oluşturulmuş benzerlik sonuç raporunun (%20'yi aşmamalı) yüklenmesi zorunludur.
Yazar(lar)ın Etik Uygunluk bağlamında aşağıdaki soruları cevaplamaları beklenmektedir.
Başkalarının sahiplik iddiasında bulunabileceği yayımlanmamış araçlar, prosedürler ya da verileri kullandıysanız, kullanım izni aldınız mı?
Makalenizde yararlandığınız ya da alıntı yaptığınız yayımlanmış çalışmalara uygun biçimde atıf yaptınız mı/alıntı gösterdiniz mi?
Çalışmanızda veri toplama/uygulama vb. için yasal izinleri aldınız mı?
Veri topladığınız kişilerin "bilgilendirilmiş onayı"nı aldığınız ya da gerekli açıklamaları yaptığınıza ilişkin editörden gelebilecek sorulara cevap verebilecek misiniz?
Katılımcıların, deneklerin, üçüncü tarafların ya da herhangi bir şekilde veri elde ettiğiniz kişilerin sağladığı bilgilerin gizliliğini sağlamak ve onların zarar görmesini engellemek için yeterli önlem aldınız mı?
Birden fazla yazar varsa, yazarların tamamı içeriği okudu ve bu içerik üzerinde mutabık kaldı mı?
Birden fazla yazar varsa, yazarların tamamı yazar adlarının sırası hakkında mutabık kaldı mı?
Telif hakları olan materyal kullandıysanız, bu materyalleri kullanmak için izin aldınız mı?
Editörlerin Sorumlulukları
Editörler, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi dergisinde yayımlanan her yayından sorumludur. Bu sorumluluk bağlamında editörler;
Editörler tüm okuyucu, araştırmacı ve uygulayıcıların ihtiyaç duydukları bilgi, beceri ve deneyim beklentilerini dikkate alarak karar vermelidir. Yayınlanan çalışmaların okuyucu, araştırmacı, uygulayıcı ve bilimsel alanyazına katkı sağlamasına ve özgün nitelikte olmasına dikkat etmelidir. Ayrıca editörler okuyucu, araştırmacı ve uygulayıcılardan gelen geri bildirimleri dikkate almak, açıklayıcı ve bilgilendirici geri bildirim vermekle yükümlüdür.
Editörler, çalışmaların önemi, özgün değeri, geçerliliği, anlatımın açıklığı ve derginin amaç ve hedeflerine dayanarak olumlu ya da olumsuz karar vermelidir.
Yayın kapsamına uygun olan çalışmaların ciddi problemi olmadığı sürece ön değerlendirme aşamasına almalıdır.
Editörler, çalışma ile ilgili ciddi bir sorun olmadıkça, olumlu yöndeki hakem önerilerini göz ardı etmemelidir.
Kör Hakemlik ve Değerlendirme Süreci mutlaka yayımlanmalı ve editörler tanımlanan süreçlerde yaşanabilecek sapmaların önüne geçmelidir.
Editörler yazarlar tarafından kendilerinden beklenecek her konuyu ayrıntılı olarak içeren bir Yazar Rehberi yayınlamalıdır. Bu rehberler belirli zaman aralıklarında güncellenmelidir.
Yazarlara açıklayıcı ve bilgilendirici şekilde bildirim ve dönüş sağlanmalıdır.
Hakemleri çalışmanın konusuna uygun olarak belirlemelidir.
Hakemlerin değerlendirme aşamasında ihtiyaç duyacakları bilgi ve rehberleri sağlamakla yükümlüdür.
Yazarlar ve hakemler ve diğer editörler arasından çıkar çatışması olup olmadığını gözetmek durumundadır.
Körleme hakemlik bağlamında hakemlerin kimlik bilgilerini gizli tutmalıdır.
Hakemleri tarafsız, bilimsel ve nesnel bir dille çalışmayı değerlendirmeleri için teşvik etmelidir.
Hakemleri zamanında dönüş ve performans gibi ölçütlerle değerlendirmelidir.
Hakem havuzunun dinamik şekilde güncellenmesi konusunda gerekli adımları atmalıdır.
Nezaketsiz ve bilimsel olmayan değerlendirmeleri engellemelidir.
Hakem havuzunun geniş bir yelpazeden oluşması için adımlar atmalıdır.
Yazarların Sorumlulukları
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi dergisine aday makale gönderen yazar(lar)ın aşağıdaki etik sorumluluklara uyması beklenmektedir:
Yazar(lar)ın gönderdikleri çalışmaların özgün olması beklenmektedir. Yazar(lar)ın başka çalışmalardan yararlanmaları veya başka çalışmaları kullanmaları durumunda eksiksiz ve doğru bir biçimde atıfta bulunmaları ve/veya alıntı yapmaları gerekmektedir.
Çalışmanın oluşturulmasında içeriğe entelektüel açıdan katkı sağlamayan kişiler, yazar olarak belirtilmemelidir.
Yayımlanmak üzere gönderilen tüm çalışmaların varsa çıkar çatışması teşkil edebilecek durumları ve ilişkileri açıklanmalıdır.
Yazar(lar)dan değerlendirme süreçleri çerçevesinde makalelerine ilişkin ham veri talep edilebilir, böyle bir durumda yazar(lar) beklenen veri ve bilgileri editörler kuruluna sunmaya hazır olmalıdır.
Yazar(lar) kullanılan verilerin kullanım haklarına, araştırma/analizler ile ilgili gerekli izinlere sahip olduklarını veya deney yapılan deneklerin rızasının alındığını gösteren belgeye sahip olmalıdır.
Yazar(lar)ın yayınlanmış, erken görünüm veya değerlendirme aşamasındaki çalışmasıyla ilgili bir yanlış ya da hatayı fark etmesi durumunda dergi editörünü veya yayıncıyı bilgilendirme, düzeltme veya geri çekme işlemlerinde editörle işbirliği yapma yükümlülüğü bulunmaktadır.
Hakem Sorumlulukları
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi dergisinden kendisine hakemlik daveti gönderilen hakemlerin aşağıdaki etik sorumluluklara uyması beklenmektedir:
Öncelikle hakemler sadece uzmanlık alanı ile ilgili çalışma değerlendirmeyi kabul etmelidir.
Yazar(lar)ın kimlik bilgilerine ulaşmamaları gerekmektedir. Yazar(lar)ın kimlik bilgilerine ulaşmaları ya da tahmin etmeleri durumunda değerlendirme sürecini sonlandırmalıdır.
Tarafsızlık ve gizlilik içerisinde değerlendirme yapmalıdır.
Değerlendirme sürecinde çıkar çatışması ile karşı karşıya olduğunu düşünürse, çalışmayı incelemeyi reddederek, dergi editörünü bilgilendirmelidir.
İnceledikleri çalışmaları sadece çalışma yayımlandıktan sonra kullanabilir. Reddedilen bir çalışmaya ilişkin hiçbir bilgi paylaşımı yapılmamalıdır.
Kaynak gösterilmemiş ilişkili çalışmaları belirtmelidir.
Değerlendirmeyi nesnel bir şekilde sadece çalışmanın içeriği ile ilgili olarak yapmalıdır. Milliyet, cinsiyet, dini inançlar, siyasal inançlar ve ticari kaygıların değerlendirmeye etki etmesine izin vermemelidir.
Değerlendirmeyi yapıcı ve nazik bir dille yapmalıdır. İftira ve hakaret içeren aşağılayıcı kişisel yorumlar yapmamalıdır.
Değerlendirmeyi kabul ettikleri çalışmayı zamanında ve yukarıdaki etik sorumluluklarda gerçekleştirmelidir.
Etik görev ve sorumluluklar oluşturulurken açık erişim olarak Committee on Publication Ethics (COPE) tarafından yayınlanan "COPE Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors" ve "COPE Best Practice Guidelines for Journal Editors" rehberler dikkate alınarak hazırlanmıştır.
Bilimsel Bilginin Doğruluğunun Güvence Altına Alınması
Araştırma Sonuçlarının Raporlanmasında Etik: Bilimsel yöntemin temelinde gözlemlerin tekrarlanabilirliği ve doğrulanabilirliği yer alır. Görsel materyallerin üzerinde oynanması dahil olmak üzere, belirli bir sonucun elde edilmesi ya da hipotezlerin desteklenebilmesi için veriler uydurulamaz ve değiştirilemez. Daha arzulanan ve ikna edici bir sonuç elde etmek amacıyla verilerin ya da bulguların bir kısmı göz ardı edilemez.
Yazımda istem dışı bir hata olması halinde, yazar bu hatayı makale yayımlandıktan sonra fark ettiğinde okuyucu kitlesine bu hatayı duyurmak zorundadır. Bunun için hatayı öncelikle editöre ve yayıncıya bildirerek düzeltmenin yayımlanmasını sağlar. Her bir düzeltmenin web ortamında yayımlanması ve okuyucular için erişilebilir olması gerekir.
Verilerin Saklanması ve Paylaşılması: Araştırma raporunun doğruluğuna ilişkin kuşkular oluştuğunda, yazar verileri editöre sunmak zorundadır. Yazarın verileri sunmaması durumunda, makale daha sonra bir değerlendirme yapılmamak üzere reddedilir. Araştırmacı verileri, uygulama prosedürlerini ve diğer materyalleri araştırmanın yayımlandığı tarihten itibaren en az 5 (beş) yıl saklamak zorundadır. Makale yayımlandıktan sonra, diğer [nitelikli] araştırmacıların araştırma verilerini talep etmeleri halinde verileri paylaşması gerekir. Ancak verileri diğer araştırmacılarla paylaşmadan önce, deneklerin/katılımcıların kimliklerinin belirlenmesi ile ilişkilendirilebilecek tüm kodlar ve verilerin silinmesi gerekir. Eğer araştırma bir kurum tarafından finanse edilmişse, bu kurumun haklarının korunması ve uygun biçimde atıf yapılması için gerekli önlemler alınmalıdır. Verileri paylaşmak isteyen araştırmacı ile verilerin sahibi olan araştırmacı arasında; verilerin kullanım amacı, kullanım kapsamı, koşulları ve sınırlılıkları, üçüncü kişilerle paylaşım sınırları ve koşulları gibi hususları içeren yazılı bir anlaşma metni imzalanması ve kayıt altına alınması gerekir.
Verilerin Tekrar ya da Parçalara Ayrılarak Yayımlanması: Verilerin tekrar yayımlanması, aynı verilerden elde edilen bulguların ilk defa yayımlanıyormuş gibi ikinci bir dergide ya da başka bir kaynakta yayımlanmasıdır. Tekrar yayımlama aynı zamanda telif hakları ile ilgili yasal düzenlemelerin ihlali sonucunu doğurur. Çünkü yazar, aynı eser için birden fazla kuruma telif hakkı veremez. Daha önce yayımlanmış bir çalışmanın tamamı ya da kaynak göstererek alıntı yapılabilecek miktarı geçen bir kısmı, ikinci kez ve başka bir kaynakta yayımlanamaz. Daha önce yayımlanmış bir makale ile aynı içerikte ya da önemli ölçüde benzer bir eser yayın için değerlendirilmek üzere sunulamaz. Bildiri olarak sunulmuş, ancak yayımlanmamış makaleler, bildiri olarak sunulduğu dipnotla belirtilerek bir dergide değerlendirilmek üzere sunulabilir. Ancak yayımlanmış bildiriler dergilerde yayımlanmak üzere değerlendirmeye sunulamaz.
Aşırma/İntihal ve Kendinden-Aşırma: Yazarlar başkalarına ait bilgi ve düşünceleri kendi düşünceleri olarak yazamazlar. Aynı şekilde, kendilerinin daha önceden yayımlanmış çalışmalarını ya da bu çalışmalardan bir kısmını, atıfta bulunmadan ya da alıntı olarak göstermeden yayımlayamazlar.
Yazarlık: Yazarlık bir çalışmaya önemli ölçüde bir katkı sağlamak ve yayımlanan çalışma için sorumluluğu kabul etmek ile kazanılan bir haktır. Önemli ölçüde katkı sağlamak; problemin ya da hipotezin formüle edilmesi, deneysel desenin ya da uygulama prosedürlerinin yapılandırılması, istatistiksel analizlerin yapılması, sonuçların yorumlanması, çalışmanın bir kısmının yazımı anlamına gelir. Önemli ölçüde katkı sağlayanlar yazar olarak listelenir. Ancak, yazar olarak listelenemeyecek düzeyde diğer katkıları sağlayanların adının ve katkılarının dipnotlarla belirtilmesi gerekir. Yazarlık hakkı sağlamayan, ancak belirtilmesi gereken diğer katkılar; veri toplama aracının oluşturulmasında destek sağlamak, veri analizi teknikleri konusunda önerilerde bulunmak, veri toplamak ya da veri girişi yapmak, katılımcıların bulunmasını sağlamak, rutin gözlemler yapmak gibi iş ve işlemleri içerir.
Yazarların adının listelenmesinde genel olarak her bir yazarın katkısı dikkate alınarak, en çok katkı sağlayan yazardan başlayarak yazar adları sıralanır. Yazarların katkılarının eşit olması halinde, bu husus açıkça belirtilerek alfabetik olarak sıralama yapılabilir. Kurumsal ya da mesleki unvan ve statüler yazarların adının sıralanmasında dikkate alınmaz.
Fikri Ürün Haklarının Korunması
Fikir ve Sanat Eserlerinin Korunmasına İlişkin 5846 sayılı Kanunun (ve bu Kanunu değiştiren 4630 sayılı Kanun) 35. maddesine göre alıntı ve atıf yapılmalıdır. 4630 sayılı Kanuna göre alıntı veya atıf yapılmasının yasal çerçevesi şu şekilde tanımlanmıştır:
"Madde 35 - Bir eserden aşağıdaki hallerde iktibas yapılması caizdir:
Alenileşmiş bir eserin bazı cümle ve fıkralarının müstakil bir ilim ve edebiyat eserine alınması;
Yayımlanmış bir bestenin en çok tema, motif, pasaj ve fikir nevinden parçalarının müstakil bir musiki eserine alınması;
Alenileşmiş güzel sanat eserlerinin ve yayımlanmış diğer eserlerin, maksadın haklı göstereceği bir nispet dahilinde ve münderecatını aydınlatmak maksadıyla bir ilim eserine konulması;
Alenileşmiş güzel sanat eserlerinin ilmi konferans veya derslerde, konuyu aydınlatmak için projeksiyon ve buna benzer vasıtalarla gösterilmesi.
İktibasın belli olacak şekilde yapılması lazımdır. İlim eserlerinde, iktibas hususunda kullanılan eserin ve eser sahibinin adından başka bu kısmın alındığı yer belirtilir."
Bu maddede belirtilen alıntı ve atıf sınırlarının dışına çıkılması, bu maddenin ihlali suç teşkil edip, bu suçun işlenmesi halinde uygulanacak cezalar yine 4630 sayılı Kanunun 71. maddesi ile düzenlenmiştir:
"Madde 71 -(Değişik madde: 01/11/1983 -2936/11. madde.; Değişik madde: 23/01/2008-5728 S.K./138. madde) Bu Kanunda koruma altına alınan fikir ve sanat eserleriyle ilgili manevi, mali veya bağlantılı hakları ihlal ederek:
Bir eseri, icrayı, fonogramı veya yapımı hak sahibi kişilerin yazılı izni olmaksızın işleyen, temsil eden, çoğaltan, değiştiren, dağıtan, her türlü işaret, ses veya görüntü nakline yarayan araçlarla umuma ileten, yayımlayan ya da hukuka aykırı olarak işlenen veya çoğaltılan eserleri satışa arz eden, satan, kiralamak veya ödünç vermek suretiyle ya da sair şekilde yayan, ticari amaçla satın alan, ithal veya ihraç eden, kişisel kullanım amacı dışında elinde bulunduran ya da depolayan kişi hakkında bir yıldan beş yıla kadar hapis veya adli para cezasına hükmolunur.
Başkasına ait esere, kendi eseri olarak ad koyan kişi altı aydan iki yıla kadar hapis veya adli para cezasıyla cezalandırılır. Bu fiilin dağıtmak veya yayımlamak suretiyle işlenmesi halinde, hapis cezasının üst sınırı beş yıl olup, adli para cezasına hükmolunamaz.
Bir eserden kaynak göstermeksizin iktibasta bulunan kişi altı aydan iki yıla kadar hapis veya adli para cezasıyla cezalandırılır.
Hak sahibi kişilerin izni olmaksızın, alenileşmemiş bir eserin muhtevası hakkında kamuya açıklamada bulunan kişi, altı aya kadar hapis cezası ile cezalandırılır.
Bir eserle ilgili olarak yetersiz, yanlış veya aldatıcı mahiyette kaynak gösteren kişi, altı aya kadar hapis cezası ile cezalandırılır.
Bir eseri, icrayı, fonogramı veya yapımı, tanınmış bir başkasının adını kullanarak çoğaltan, dağıtan, yayan veya yayımlayan kişi, üç aydan bir yıla kadar hapis veya adli para cezasıyla cezalandırılır. Bu Kanunun ek 4'üncü maddesinin birinci fıkrasında bahsi geçen fiilleri yetkisiz olarak işleyenler ile bu Kanunda tanınmış hakları ihlal etmeye devam eden bilgi içerik sağlayıcılar hakkında, fiilleri daha ağır cezayı gerektiren bir suç oluşturmadığı takdirde, üç aydan iki yıla kadar hapis cezasına hükmolunur.
Hukuka aykırı olarak üretilmiş, işlenmiş, çoğaltılmış, dağıtılmış veya yayımlanmış bir eseri, icrayı, fonogramı veya yapımı satışa arz eden, satan veya satın alan kişi, kovuşturma evresinden önce bunları kimden temin ettiğini bildirerek yakalanmalarını sağladığı takdirde, hakkında verilecek cezadan indirim yapılabileceği gibi ceza vermekten de vazgeçilebilir."
Düzeltme, Geri Çekme, Endişe İfadesi
Editörler, yayınlanan makalede, bulguları, yorumları ve sonuçları etkilemeyen küçük hatalar tespit edilirse düzeltme yayınlamayı düşünebilirler. Editörler, bulguları ve sonuçları geçersiz kılan büyük hatalar / ihlaller söz konusu olduğunda, makaleyi geri çekmeyi düşünmelidir. Yazarlar tarafından araştırma veya yayını kötüye kullanmaya yönelik olasılık söz konusu ise; bulguların güvenilir olmadığına ve yazarların kurumlarının olayı soruşturmadığına dair kanıtlar var veya olası soruşturma haksız veya sonuçsuz görünüyor ise, editörler endişe ifadesi yayınlamayı düşünmelidir. Düzeltme, geri çekme veya endişe ifadesi ile ilgili olarak COPE ve ICMJE yönergeleri dikkate alınır.
Etik Olmayan Bir Durumla Karşılaşırsanız
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi'nde etik olmayan bir davranış veya içerikle karşılaşırsanız lütfen efdyyu@hotmail.com veya ramazansak@yyu.edu.tr adresine ivedilikle e-posta yoluyla bildiriniz.
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, araştırmaları kamuya açık hale getirmenin küresel bilgi alışverişini desteklediği anlayışıyla başvuru, inceleme, değerlendirme, okuma, yayımlama vb. adı altında herhangi bir ücret talep etmemektedir.
Dergiye makale gönderilmesi ve değerlendirme sürecinde kabul gören makalelerin yayımlanması tamamen ücretsizdir.
Dr Laetitia Coles is a Research Fellow within the Science of Learning Lab at the Queensland Brain Institute, led by Laureate Prof Karen Thorpe. As a mixed-methods applied sociologist, she leads the Workforces component of the Thriving Queensland Kids Brain Builders Initiative (https://qbi.uq.edu.au/brain-builders) in support of the generation, translation, and application of knowledge from neurosciences into policy and practice, as well as leading the award-winning project entitled Families in Focus: Amplifying the voices of children with disability and their families (https://child-health-research.centre.uq.edu.au/event/5632/families-focus), in collaboration with Queensland Children's Hospital. She is committed to undertaking research that helps improve understandings of children’s care environments, with a specific focus on supporting those who care for and educate children. Dr Coles’ experience in multi-disciplinary research and in industry engagement underpins her strong track record in knowledge and research translation through both traditional and non-traditional research outputs.
Dr Coles completed her PhD in Sociology in 2020, looking at long work hours and fathers' engagement with children and caregiving – particularly focusing on the factors that facilitate participation in caregiving.
Van YYU Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalında öğretim üyesi
Mehmet Şen 1987 yılında Ankara’da doğdu. 2011 yılında ODTÜ Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümü’nden mezun oldu. Aynı yıl ODTÜ Matematik ve Fen Eğitimi Bölümünde yüksek lisansa başladı. 2012 yılında ODTÜ İlköğretim Bölümünde araştırma görevlisi oldu ve 2014 yılında deneyimli fen bilgisi öğretmenlerinin hücre bölünmesi konusunda pedagojik alan bilgilerini incelediği yüksek lisans tezini tamamladı. 2014 yılında İlköğretim Bölümü’nde başladığı doktora eğitimini 2021 yılında tamamladı. Doktora tezi sürecinde ortaokul öğrencilerinin fen derslerinde argümantasyon sürecine katılımlarını, kullandıkları argümantasyon şemalarını ve argümantasyon eğitiminin bilimsel okuryazarlık düzeyine etkisini gerçek sınıf ortamında araştırdı. Araştırma görevlisi olduğu süre zarfında fen eğitiminde öğretim yöntemleri, laboratuvar uygulamaları, okul uygulamaları, istatistik, ölçme ve değerlendirme, araştırma yöntemleri dersleri başta olmak üzere birçok derste görev aldı.
Araştırma Alanları:
İçerik alan bilgisi ile pedagojik alan bilgisinin ilişkisi,
Bağlam bilgisi ile pedagojik alan bilgisinin ilişkisi,
Bilimsel bilginin doğası ve argümantasyon,
Argümantasyonun fen okuryazarlığına etkisi,
Temel ve türetilmiş fen okuryazarlığı
Eğitim Derecesi:
PhD, Orta Doğu Teknik Üniversitesi (İlköğretim)
MSc, Orta Doğu Teknik Üniversitesi (Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi)
BSc, Orta Doğu Teknik Üniversitesi (Fen Eğitimi)
Doç. Dr. Sinan KESKİN, 2010 yılında Gazi Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Bilgisayar Sistemleri Bölümü'nden mezun olmuştur. Lisansüstü eğitimini Öğretim Teknolojileri alanında Hacettepe Üniversitesi'nde tamamlayarak 2019 yılında doktor unvanını almış ve 2023 yılında ilgili alanda doçentlik unvanına hak kazanmıştır. Hacettepe Üniversitesi ve Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi'nde görev yapan Keskin, 2022-2025 yılları arasında Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Ölçme ve Değerleme Dairesi Başkanlığı’nda görev yapmıştır. Bu süre zarfında İş Analizi Projesi ve Ulusal Staj Programı kapsamındaki ölçme ve değerlendirme süreçlerinde aktif rol almıştır.
Akademik ilgi alanları arasında uzaktan eğitim, e-değerlendirme, geribildirim tasarımı, öğretimsel tartışmalar, ölçme aracı tasarımı, öğrenme analitikleri ve veri madenciliği bulunmaktadır.
Dr. Mustafa Gök, şu anda Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü'nde Doktor Öğretim Üyesi olarak görev yapmaktadır. 2018 yılında Anadolu Üniversitesi'nde Matematik Eğitimi alanında bütünleşik doktora programını tamamlamış ve tezinde, matematik öğretim programlarının didaktik ve ekolojik yönlerine odaklanarak öğretmenlerin fonksiyon kavramına ilişkin prakseolojilerini incelemiştir.
Araştırma alanları arasında matematiksel modelleme, matematik eğitiminde dijital oyun tabanlı öğrenme ve öğretmenlerin pedagojik alan bilgisi geliştirme süreçleri yer almaktadır. Diskalkuli, matematiksel modelleme ve STEM eğitimi üzerine yürütülen birçok yüksek lisans tezine danışmanlık yaparak bu alanlarda önemli katkılarda bulunmuştur.
Ulusal ve uluslararası dergilerde geniş bir yelpazede makaleler yayımlayan Dr. Gök, matematiksel kavramların anlaşılmasını geliştirmek amacıyla mobil oyunların kullanımını içeren yenilikçi öğretim yöntemlerine odaklanmaktadır. Son dönem araştırma projeleri arasında oyun tabanlı öğrenmenin öğrencilerin uzamsal yetenekleri ve problem çözme becerileri üzerindeki etkisini incelemek yer almaktadır.
http://nadidem.net/nasip/index.htm
Dr. Sharolyn Pollard-Durodola, EdD is a Professor in the English Language Learning program in the Department of Early Childhood, Multilingual, and Special Education, in the College of Education at the University of Nevada Las Vegas. A recipient of a Fulbright Nehru Academic and Professional Excellence Award (Primary Grade Multilingualism in India thru a Historical Ethnographic Lens), her scholarship attends to the language and literacy development of multilingual students and the intersection of educator beliefs with language education policies. Central to her scholarship is developing school-based interventions, evaluating their impact on the language and conceptual knowledge development of PK-3 multilingual learners and investigating how to improve the quality of academic language practices that are embedded in content area instruction (e.g., science, social studies, mathematics, English language arts). She has been the co-principal investigator on two IES grants titled Words of Oral Reading and Language Development (WORLD), focusing on preschool language/literacy development and was the co-principal investigator for Project E3: Enhancing, Engaging, and Empowering Teachers for the Next Generation of English Learners funded by The Office of English Language Acquisition (OELA), National Professional Development Program. She was also the Senior Researcher (Nevada) for the multi-site Project International Consortium for Multilingual Excellence in Education (ICMEE), also a National Professional Development Grant funded by OELA. These OELA grants focused on supporting the instructional practices of general education teachers of multilingual learners with attention to the influence of teacher beliefs and attitudes on their pedagogical practices.
DR. JEAN-YVES PLAISIR
Email · jean.plaisir@bestcarecollege.edu
For the past 10 years, I have been involved in national, international, and intercultural research projects focusing on men's involvement in the early childhood education workforce. My research focuses narrowly on gender balance and diversity in the workforce and higher education systems. I endeavor to use empirical research evidence to gauge policy and inform practice about social justice, equity, and inclusion in the workforce and education systems.
EXPERIENCE
03/22-PRESENT
CONSULTANT / DIRECTOR OF CORPORATE COMPLIANCE
Assist the College Director, Program Directors, faculty, and department representatives to review and address college concerns; review policies of BCC for compliance with regulatory and accrediting bodies; respond to inquiries from regulatory and accrediting bodies; assist with the preparation of reports for accrediting bodies and legal entities; address concerns regarding Best Care College's policies; assist with orientation and ongoing education of faculty to regulatory requirements and BCC's policies; assist the Program Directors with the evaluation of curricula and attend curriculum committee meetings as scheduled; conduct ongoing reviews to help maintain consistency of BCC's documents, handbooks, and Website; assess and conduct record audits for completeness; appraise survey and other data collection relative to the Systematic Plan of Evaluation; review regulatory and accrediting body Websites to identify changes in regulations and accreditation guidelines.
09/20 – PRESENT
LANGUAGE & COMMUNICATION COACH, BEST CARE COLLEGE
Teaching, mentoring, and supporting nursing students to develop and hone skills in public speaking, writing, and intercultural communication; have been successful in motivating students to work hard and take risks.
09/98 – PRESENT
PROFESSOR, CITY UNIVERSITY OF NEW YORK
Developing, teaching, and improving teacher education curricula; has maintained a successful track record in teaching, research, and service in the teaching profession.
EDUCATION
DOCTOR OF EDUCATION, TEACHERS COLLEGE, COLUMBIA UNIVERSITY
Major: Applied Linguistics
MASTER OF ARTS, TEACHERS COLLEGE, COLUMBIA UNIVERSITY
Major: Teaching English to Speakers of Other Languages (TESOL)
MASTER OF EDUCATION, TEACHERS COLLEGE, COLUMBIA UNIVERSITY
Major: International Educational Development
BACHELOR OF ARTS, HUNTER COLLEGE, CITY UNIVERSITY OF NEW YORK
Major: Classical Studies
SKILLS
• Proven experience in the use of mixed research methods (qualitative and quantitative);
• Experienced in institutional strategic planning; • Strong classroom-based research skills;
• Well-versed in language education and intercultural communication.
ACTIVITIES
Integrated technology in classroom instruction; developed eLearning courses and online support for students; designed and applied outcome-based assessment measures in teaching and learning; experienced with various technology platforms, including DegreeWorks, BlackBoard, Pageout, Zoom, and Webex; implemented teaching and learning methodologies to improve student learning outcomes; knowledgeable about evaluation systems and academic planning strategies.
SELECTED PUBLICATIONS
Rohrmann, T.; Brody, D.; Plaisir, J. Y. (2020). A diversity of cultural and institutional contexts. In David L. Brody, Kari Emilsen, Tim Rohrmann, Jo Warin (eds), Exploring Career Trajectories in the Early Childhood Education and Care Workforce: Why They Leave and Why They Stay (pp. 28-40). London and New York: Routledge.
Plaisir, J. Y.; Thordardottir, T.; Xu, Y. (2020). Societal factors impacting men's turnover in ECEC. In David L. Brody, Kari Emilsen, Tim Rohrmann, Jo Warin (eds), Exploring Career Trajectories in the Early Childhood Education and Care Workforce: Why They Leave and Why They Stay (pp. 98-110). London and New York: Routledge.
Emilsen, K.; Plaisir, J. Y. ; Sak, R. ; Eidevald, C. (2020). Why Men Stay. In David L. Brody, Kari Emilsen, Tim Rohrmann, Jo Warin (eds), Exploring Career Trajectories in the Early Childhood Education and Care Workforce: Why They Leave and Why They Stay (pp. 153-164). London and New York: Routledge.
Reich-Shapiro, M.; Cole, K.; Plaisir, J. Y. (2020). "I Am the Teacher": How Male Educators Conceptualize their Impact on the Early Childhood Classroom. Journal of Early Childhood Teacher Education, DOI: 10.1080/10901027.2020.1754310
Plaisir, J. Y., Cole, K., & Reich-Shapiro, M. (2019). Examining Intrinsic and Extrinsic Factors Impacting Men's Decisions to Teach Young Children. Published Research Report: Borough of Manhattan Community College. DOI: https://www.bmcc.cuny.edu/wpcontent/uploads/2019/10/BMCCPlaisiretalExecutiveSummary2019.pdf
Cole, K., Plaisir, J.Y., Reich-Shapiro, M., Freitas, A. (2019). Building a Gender-balanced Workforce: Supporting Male Teachers. Young Children, Vol 74, No. 4. DOI: https://www.naeyc.org/resources/pubs/yc/sept2019/building-gender-balanced- workforce-supporting-male-teachers
Cole, K., Reich-Shapiro, M., Siganporia, T., Tan de Bibiana, J. & Plaisir, J. (2019). 'Why not become a police officer?' Challenges in the recruitment and retention of men in early childhood education. In Rinke, C. & Mawhinney, L., Opportunities and Challenges in Teacher Recruitment and Retention (Vol. 2, Contemporary Perspectives on the Lives of Teachers). Charlotte, NC: Information Age Publishers.
Op-Ed
Kirsten Cole, Jean-Yves Plaisir, Mindi Reich-Shapiro. How can we get more men in early childhood education? New York Daily News, January 30, 2020 https://www.nydaily.
news.com/opinion/ny-oped-men-early-childhood-education-20200130-rhva6yna5fh3ncj6gwy7lx4szu-story.html Jackie Mader. What is it like to be a male teacher in early ed? The Hechinger Report, November 28, 2019.MEMBERSHIP
TO PROFESSIONAL ORGANIZATIONS
2020-Present Member, Society for Research in Child Development
2020-Present Member, Black Caucus, Society for Research in Child Development
2019-Present Member, New York City Early Childhood Education Research Network
2018-Present Member, American Educators Research Association
2010-Present Member, Haitian Studies Association
REFERENCES
References will be furnished upon request.
Buad Khales Professor in Curriculum & Early childhood, Educational Sciences, Director of Child Institute. AlQuds University. Email: bkhales@staff.alquds.edu
Buad an educational counselor, she work as consultant in developing strategic plan with Ministry of education- Palestine, consultant in professional standards for early childhood teacher education, with ministry of education – Palestine and consultant in Alrrowad company Saudi Arabia in early childhood program (training and training kit).
Buad Publisher 40 papers focused on child- centered teaching, Reflective teaching, Portfolio, inquiry, and new teaching methods in early childhood education , she Published Chapter in Book . also, she leads the team to Study on the Quality and Access of Early Childhood Education – with a focus on Preschools institutions – in the Occupied Palestinian Territories, Submitted to Save the children, Buad Supervised master thesis in early childhood. She offered educational counseling for different organizations (Aleman childhood center, Alrowad company, Ministry of Education, Bawaker society)
Dr. Marey-Sarwan Ibtisam is chair of the Early Childhood department and a senior lecturer at Sakhnin College and the Hebrew University of Jerusalem. She has vast experience studying culture and risk among parents, children, and professionals, with expertise in child maltreatment and child neglect, using various qualitative techniques. Her research focuses on multiculturalism and socio-cultural-political contexts and is grounded in ecological and critical theory, context-informed research, hybridity, and power relations. Coming from the field of education, she brings a vital connection to the teachers' discourse.