e-ISSN: 2636-7459
Başlangıç: 2018
Yayımcı: Durmuş GÜNAY
Kapak Resmi
 

Üniversite Araştırmaları Dergisi, yılda dört kez yayımlanan hakemli bir bilimsel araştırma dergisidir. Mart, Haziran, Eylül ve Aralık aylarında yayımlanan dergide, ağırlıklı olarak İngilizce yazılmış makalelere yer verilmekte, ancak Türkçe makaleler de yayımlanmaktadır. Dergi, yükseköğretim alanına odaklanmakta olup, üniversite kültürü, yönetimi, politika geliştirme, öğrenci başarıları, uluslararasılaşma gibi konular başta olmak üzere geniş bir yelpazede akademik çalışmalar kabul etmektedir.

Dergi, yükseköğretimle ilgili inovatif, özgün ve daha önce başka bir yerde yayımlanmamış bilimsel araştırmaların yayımlanmasını hedefler. Bu sayede, üniversiteler, akademisyenler, öğrenciler, politika yapıcılar ve diğer paydaşlar arasındaki bilgi paylaşımına ve iş birliğine katkı sağlamayı amaçlar.

Bütün makaleler, derginin resmi web sitesi üzerinden çevrimiçi (online) olarak gönderilmeli ve yazarlar, makale gönderim ve değerlendirme süreçlerini sistem üzerinden kolayca takip edebilmektedir. Makale yazım kuralları ve diğer ayrıntılar, derginin web sitesinde yer almaktadır.

Araştırma Makalesi

Derleme

Derleme

Derleme

Üniversite Laboratuvarlarında Akreditasyon Standartlarının Yükseköğretimde Kaliteye Katkısı: Türkiye Örneği

Araştırma Makalesi

Üretken Yapay Zekâ Araçlarının Programlama Derslerinde Kullanımına İlişkin Öğrenci Kabulü: Genişletilmiş TKM Yaklaşımıyla Türkiye’den Bulgular

Araştırma Makalesi

Eğitim Diplomasisinin Akademik Yansımaları: Türkiye Burslarından Yararlanan Öğrencilerin Tezleri Üzerine Bir Analiz

Araştırma Makalesi

Üniversiteden Multiversiteye: Yükseköğretimde Yeni Arayışlar

Araştırma Makalesi

Artificial Intelligence Literacy as a Catalyst for Overcoming Student Resistance to Digital Transformation in Higher Education

Araştırma Makalesi

“THEWUR” Listesinde Yer Alan Yurt Dışındaki Bazı Araştırma Üniversitelerinde Müzik Alanı için Uygulanan Akademik Atanma ve Yükseltme Kriterlerine Yönelik Betimsel İnceleme

Araştırma Makalesi

Yapay Zekâ ve Eğitim: Öğretmen Adaylarının Yapay Zekâya Yönelik Tutumlarını Ölçen İnovatif Bir Ölçme Aracı Geliştirme

Araştırma Makalesi

Derleme

Üniversite Laboratuvarlarında Akreditasyon Standartlarının Yükseköğretimde Kaliteye Katkısı: Türkiye Örneği

Araştırma Makalesi

Üretken Yapay Zekâ Araçlarının Programlama Derslerinde Kullanımına İlişkin Öğrenci Kabulü: Genişletilmiş TKM Yaklaşımıyla Türkiye’den Bulgular

Araştırma Makalesi

Eğitim Diplomasisinin Akademik Yansımaları: Türkiye Burslarından Yararlanan Öğrencilerin Tezleri Üzerine Bir Analiz

Araştırma Makalesi

Üniversiteden Multiversiteye: Yükseköğretimde Yeni Arayışlar

Araştırma Makalesi

Artificial Intelligence Literacy as a Catalyst for Overcoming Student Resistance to Digital Transformation in Higher Education

Araştırma Makalesi

“THEWUR” Listesinde Yer Alan Yurt Dışındaki Bazı Araştırma Üniversitelerinde Müzik Alanı için Uygulanan Akademik Atanma ve Yükseltme Kriterlerine Yönelik Betimsel İnceleme

Araştırma Makalesi

Yapay Zekâ ve Eğitim: Öğretmen Adaylarının Yapay Zekâya Yönelik Tutumlarını Ölçen İnovatif Bir Ölçme Aracı Geliştirme

Articles published in the Journal of University Research (Üniversite Araştırmaları Dergisi - ÜAD) are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) License 32353.